LG W2453V-PF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG W2453V-PF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

de_kers 19-08-2011
Geschreven voor: LG W2453V-PF

Toen ik 'm kocht was het een mooie combinatie van prijs en kwaliteit voor een 24"scherm. Nu koop je al weer betere voor dit bedrag.
Plus:
mat scherm
snelle reactietijd
veel schermruimte voor je geld
Min:
de voeding is hoorbaar (lichte brom)
rand + voet van pianolak gevoelig voor stof en vette vingers
tiptoets is even wennen
rode led blijft bij standby aan

MSillem 19-06-2010
Geschreven voor: LG W2453V-PF

Gisteren heb ik deze Full HD lcd scherm gekocht. Ik was verbaasd zo scherp tegen over mijn 22' ilyama CRT scherm. en zo mooi! ik heb wat games op zitten draaien, ongelovelijk is ie mooi. Full HD films is echt scherp en prachtig. ik ben toch blij da ik die gekocht heb.

Maick Werner 23-11-2009
Geschreven voor: LG W2453V-PF

Ik heb deze monitor nu enkele weken in bezit en ben er zeer tevreden over. Mijn vorige monitor was een ViewSonic VX912, dat enkele jaren geleden werd gezien als een van de beste monitoren voor o.a. gaming. Nu ik recent een high end systeem heb samengesteld, vond ik het tijd worden om ook kwa resolutie vooruit te gaan. Hiervoor had ik twee monitoren op het oog: De Samsung 2494HM en deze LG W2453V-PF. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de LG, omdat het een nieuwer scherm is en persoonlijk vond ik het model ook een stuk mooier.

Het is een glossy monitor, iets dat vervelend is als het te stoffig wordt. Het scherm voelt stevig aan en laat zich vrij eenvoudig in de voet vastzetten. Ergonomisch is het niet ideaal. Het scherm is niet in hoogte verstelbaar. Wel is het kantelbaar, maar slechts minimaal. Verder is er geen USB-hub aanwezig, maar dat was voor mij vooraf geen punt van aandacht.

Naast de standaard DVI aansluiting zijn er ook de verouderde VGA en een HDMI ingang aanwezig. Helaas wordt er geen HDMI-kabel meegeleverd, maar dat scheelt natuurlijk wel in de prijs.

De beeldkwaliteit is bijzonder goed. De kleuren werden out-of-the-box al prima weergegeven (via DVI) en ik heb geen reden gevonden om hieraan te lopen sleutelen. Ik heb wel met de verschillende modi gespeeld, maar ik vond de normal modus het beste eruit zien.

Bediening via het menu gebeurd door middel van touch sensitive buttons. Dat is wel even wennen, aangezien mijn dikkere vingers makkelijk over het verkeerde gebied lopen te wrijven, waardoor ik steeds op de verkeerde plek in de menu's terecht kwam. Na even goochelen komt de handigheid er wel in. Wat wel vreemd is, is dat veel tekst uit het menu niet vertaald is naar het Engels. Aangezien ik geen enkele Aziatische taal machtig ben, heb ik van enkele onderdelen dus geen idee wat het inhoud.

Films op full HD bekijken is een waar genot op dit scherm. Gamen is ook geweldig. World of Warcraft, Modern Warfare 2, Pro Evolution Soccer 2010, Need For Speed: Shift en Football Manager 2010 (voor de fans) zien eruit om je vingers bij af te likken. Gamen in 1920x1080 is een hele verbetering t.o.v. 1280x1024, mits je systeem het trekt natuurlijk. Ghosting is ondertussen op de meeste schermen geen probleem meer voor een 'normaal' mens. Gelukkig hoort dit scherm kwa benchmarks bij de snelsten, waarbij de aangegeven reactietijd ook daadwerkelijk nagenoeg worden gehaald. Dit geldt overigens ook voor de eerder genoemde Samsung.

Al met al wederom een prima aankoop na enkele maanden tobben. De LG W2453V-PF is zijn prijs meer dan waard en daarom ook een dikke aanrader!