Samsung SyncMaster 225BW, Silver/Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SyncMaster 225BW, Silver/Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ostrobase 05-12-2007

Ik heb de monitor nu 7 maanden en ben nog steeds erg blij met deze aankoop. Geen dode pixels, prachtig beeld. Instelknoppen werken simpel en goed.

Installatie: driver downloaden en resolutie instellen. In het begin onderaan het scherm een beetje backlight bleeding; was na een paar dagen weg. Zwart beeld is ook echt zwart.

Verder kan ik me alleen maar bij alle positieve reacties aansluiten. De prijs is intussen verder gezakt en ik ga er voor een tweede computer nog een bestellen. De verstelbare voet en de prijs bepalen dat de 225 de voorkeur krijgt boven de 226.

Ningaloon 14-09-2007

Monitor geeft goed beeld voor zijn prijs en geen ghosting waar te nemen. Alleen bij zwart veel backlight bleeding zichtbaar ook met helderheid op 20%.
Bij aankoop was al een defekte pixel waarneembaar. Staat constant aan valt echter niet op. Kwaliteit van de lak is slecht. Bij aan/uit knop is deze al nagenoeg weg.
Voldoende aansluitmogelijkheden.

Ruud2 04-08-2007

Aan de hand van de beoordelingen op deze site heb ik deze monitor gekocht en hij bevalt me prima. Ik gebruik hem alleen voor het bekijken van Dvd's via mijn laptop en het beeld is echt geweldig.

In de winkel vertelde de verkoper mij dat Samsung zelf de schermen maakt en dat ze hier erg goed in zijn. Bij andere merken worden vaak schermen van verschillende producenten er in gezet waarbij de kans is dat je een slechte monitor krijgt. Bij Samsung dus niet het geval.

Een van de doorslaggevende keuzes (hoe oppervlakkig dan ook) was de verstelbare voet en het kunnen ronddraaien van de monitor. Het ding is gewoon te verstellen tot op ooghoogte dus geen stapels printpapier of dozen er onder.

Qua vormgeving is hij simpel en praktisch, dus geen toeters en bellen. Maar dat is naar mijn mening omdat toch al je aandacht naar dat mooie scherm gaat.

Voor de installatie heb ik de software van de site gedownload en het was zo gedaan. Er is een handig menu-tje om instellingen te wijzigen voor internet gebruik, films, spellen, etc. Ik heb hem gewoon op zijn helderst gezet en dan is het voor prima.

Ik ben er dus heel tevreden mee....nergens commentaar op.

Jorisss 01-08-2007

Het koopargument is zeker de verstelbare voet. De 226BW heeft dit namelijk geen verstelbare voet, en zit standaard veel te laag.

Over de monitor ben ik zeker tevreden, de beeldkwaliteit is goed te noemen en ook de verstelbare voet voelt stevig aan. Ook het menu op de monitor is duidelijk zoals altijd bij Samsung. De knoppen op de monitor werken goed en voelen niet goedkoop aan.

Het installeren van de monitor is kinderwerk. Aansluiten op DVI en het werkte direct op mijn toen net nieuwe videokaart. Mocht het instellen van de resolutie niet lukken ligt dit eerder aan de gebruikte videokaart dan aan de monitor. Controleer dus eerst of je videokaart 1680X1024 ondersteund op 32 bits kleuren voordat je deze monitor koopt. Het instellen van deze monitor op een lagere resolutie dan hierboven genoemd is zoals bij alle platte monitoren niet mooi te noemen.

Het downloaden van een nieuwe videokaartdriver zou er voor kunnen zorgen dat deze monitor alsnog op de goede resolutie kan functioneren.

Nu heb ik deze monitor een kwartaal en ik zou nog steeds dezelfde monitor kiezen. Een zeer betaalbare monitor.

naamJos 14-07-2007

Fijn scherm. Lekker veel ruimte. Geschikt voor fotobewerking. Het scherm is goed instelbaar. zowel in de hoogte als qua kantelen.

De installatie was geen sinecure. Mijn schermkaart ondersteunde digitaal de resolutie van het scherm niet. Dit gaf de nodige vervorming te weeg, wat bij fotobewerking natuurlijk niet handig is. Omzetting naar analoog 'did the trick'. Ik beschikte toen wel over de juiste resolutie.

Ook de driverinstallatie verliep niet makkelijk. Met name het kleurprofiel leverede geen correct weergegeven plaatjes op. Veel te veel contrast. Het het Samsungprofiel vervangen door NikonRGB, omdat ik met Nikon fotografeer. Dat ziet er perfect uit. Maar al met al was het een heel gepuzzel en ik stond al op het punt om het scherm terug te brengen. Nu een keer alles goed is ingesteld is het een prima scherm.

Petra1964 09-07-2007

Het begon direct na het aansluiten al goed: 1 dode pixel en natuurlijk precies in het midden van het scherm.Drivers installeren was een drama.Draai nu nog immer via VGA en krijg de DVI niet aan de praat.Al meerdere malen de drivers geinstalleerd.No cigar....Verder een redelijk goed schermgoede voet.Geen topklasse maar dat mag je niet verwachten voor deze prijs.Ik heb een nieuwe AGP (5 jaar oude Pentium 4 2.4 zonder PCI Express) Club 3d 1650 pro 512 mb graka met VGA en DVI aansluiting.Deze kan de native resolution van het scherm aan.

kipkipkip 21-04-2007

Heb hem nu een aantal weken.Gewoonweg fenomenaal.
Mischien omdat ik een 15 inch scherm gewend was,maar heb ze naast elkaar aangehad en het verschil is echt enorm.Dan zie je pas het verschil in kleur en helderheid.Mijn vorige was ook een tft scherm.
Ben er erg tevreden over ook omdat het een grotere resolutie is,dus meer op je scherm ,is best wel handig als je aan het surfen bent of foto,s aan het bewerken.
Dus over dit scherm niets dan lof!!!!!!

Pindaman 03-03-2007

Ondanks dat ik hem slechts enkele dagen heb ben ik er erg tevreden over. De kleuren worden mooi weergegeven en je hebt een erg helder en scherp beeld.

Qua vormgeving had ik liever de 226BW gehad maar bij nader inzien vind ik deze tochwel erg strak vooral de voet die op het plaat je minder leek is toch erg mooi.

Persoonlijk vind ik dat het beeldscherm een héél klein beetje last heeft van ghosting maar ik denk dat dit wel te verwaarlozen is.

Ik had zelf gelukkig ook geen dode pixels evenals mijn vriend die dezelfde monitor heeft.

Grindelwald2 05-02-2007

Zeer mooi scherm, zowel qua beeld als apparaat. De hoogteverstelling is erg degelijk en vertrouwenwekkend zoals het hele scherm overigens het doet erg degelijk aan. Ik wilde een zo groot mogelijk scherm en het geluk had ik dat de prijzen plots hard naar onder gingen. Voorlopig zal een 24 inch scherm toch nog erg duur blijven zodat je niet gauw naar nog groter gaat verlangen. Het beeld is superscherp met foto's, windows vista en spellen knallen werkelijk van je scherm af zo mooi. Wel heb ik hem aangesloten via DVI en dat geeft een nog beter resultaat. Ben zeer tevreden over mijn aankoop.

Otto Schut 02-02-2007

Veel gehad aan de revieuws voordat ik ging kopen, dus plaats ik er zelf ook een. Het scherm bevalt me uitstekend. Ik had een Iiyama 19 scherm. Ik vind een 22 wide heerlijk groot, en je hebt veel ruimte voor meer info in het scherm. Foto's komen echt fantastisch over. Het scherm is heel rustig en je kan er nog vanalles digitaal aan instellen. De in hoogte verstelbare standaard is funtioneel als er meerdere gebruikers zijn. Als tie op de hoogste resolutie staat ingesteld dan is het beeld haarscherp, en moet je er weer niet te ver vanaf zitten. Ik vind al die 10en een beetje absurd, vandaar de 9ens omdat ik op dit moment (nog) geen betere monitor kan bedenken.

THE EMPEROR 10-01-2007

Dit is een superscherm, ik heb hem nu 3 weken en kan niets anders zeggen dat
dit in mijn ogen het beste scherm is wat er te koop is. Geen 1 dode pixel te
bekennen, Pfhiew... ik had namelijk geen pixelgarantie erbij genomen.

Als je twijfelt om dit scherm aan te schaffen... Niet doen gewoon Kopen!!!!

Menno32 15-12-2006

Ik ben zeer tevreden kom van een crt. Ik ben iemand die zeer hoge eisen stelt.
Ik wilde eigenlijk een monitor voor fotobewerking (semi prof)en games.Helaas is
dat niet mogelijk. Dus besloot ik om 2 monitoren te kopen. De 225bw en een Eizo
die bijna 3x zo duur is.
De samsung bevalt momenteel erg goed. Lekker groot scherm en de kleuren zijn
prima/perfect. ik heb hem gecalibreerd met een spyder 2, dat helpt wel en
gebruik de bijgelverde magic tune software niet.
Dus of ik de eizo nog koop..ik betwijfel het verlopig niet.

Het enige nadeel is dat er wel enige backlight bleeding te zien is, maar aleen
bij een zwart scherm. Het stoort me totaal niet en heb ook nooit een zwart
scherm alleen bij het opstarten.
Voor games is deze prima te gebruiken, zie helemaal geen ghosting met FPS games.
De voordelen wegen meer op tegen de nadelen. Sommige games ondersteunen niet
helemaal de resolutie, maar je kan ze dan spelen op bv 1280. ook prima te doen.

Ik raad deze monitor zeker aan voor een 22 inch. breedbeeld is echt geweldig en
ben blij dat ik niet een normaal formaat gekocht heb.
tienen geef ik niet want het perfecte scherm voor foto's (s-pva panel, adobe
rgb, 30 bits ) en voor games (lage reactie) bestaat gewoon nog niet.

frape 08-12-2006

heb lang moeten wachten,maaar .... niet voor niks.
het is een prachtig, perfekt beeld. Scherp, volle kleuren en zeer snelle
reactie.
voldoet geheel aan mijn verwachtingen

c a b 07-12-2006

had een philips crt 22inch monitor (de beste 22inch ooit gemaakt) maar wou toch
ook over stappen om diverze reden. was een moelijke keus, zat sterk te dubben
tussen een normalen en een breed beeld monitor,tis dus de 225bw geworden en ik
kan hem echt aanbevelen ten eerste breedbeeld is echt fantasties .had niet
verwacht dat het zoveel fijner werkt als normaal,ik ben een echte gamer en daar
is deze monitor super geschikt voor prachtige kleuren en mooie diepte in het
beeld en totaal geen ghosthing ,ik doe aan simrace dus dan merk je dat snel
genoeg.
wat ook super is dat de hele pagina,s er in een keer opassen super gewoon ,geen
dode pixels das ook wel fijn, hij heeft een klein beetje last van backbleeding
maar is normal niet zichtbaar en zeker niet storend. al met al top.