Samsung XL2370

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung XL2370 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

L. Koopman 12-08-2010
Geschreven voor: Samsung XL2370

Na een lange tijd vergelijken en niks kopen zag ik 'm.
Ik ben CRT en Plasma gewend en vind zwartwaarde erg belangrijk naast een goed kleurgebruik.
In de shop viel me dit type op, heb hem zelf eerst even op normale niveaus ingesteld natuurlijk, maar hij blijft mooier dan alles wat ik tot nu toe heb gezien. (op de Apple schermen na dan, maar de prijs is even anders.)

Erg mooi beeld dus, de specs qua input lag zijn dik in orde voor gaming, mooi kastje erom voor als hij uit staat, tsja geen tegens........prijs?
Ik vind dit scherm de meerprijs goed waard.
Ik ben geen samsung-lover, maar dit is een goed product.
betaald: 259,-

R. Bouwman 08-02-2010
Geschreven voor: Samsung XL2370

Heb de monitor nu twee weken.
Gekocht nadat mijn vorige monitor het na 15 jaar begeven had.
Het scherm is lekker groot, dat omdat ik veel programma's via internet terug kijk.
Het beeld is zeer scherp, en wat opvalt is dat de kleur wit ook echt wit is, en zwart ook echt zwart is en geen donker grijs.
Ook andere kleuren zijn scherper.
Heb voor de rest geen negatieve dingen over deze monitor.
Hij is wel wat prijziger dan een andere monitor, maar dat is hij dubbel en dwars waard.
Zeker een aanrader.

hvlems 01-02-2010
Geschreven voor: Samsung XL2370

In twee winkels stonden de P2370 en de XL2370 naast elkaar en met hetzelfde beeld erop. In beide gevallen was het plaatje op de XL2370 scherper. Het prijsverschil is (jan 2010) zo'n €100, maar de beeldkwaliteit van de XL2370 is het extra geld waard. Al was het maar om het gevoel te vermijden dat je weliswaar geld hebt bespaard maar ook nèt niet de kwaliteit die je eigenlijk wilde.
Ik heb een 16:9 monitor gekocht omdat ik veel schermen open heb. Ik zit veel achter de pc en een goed stabiel beeld is wel zo prettig voor de ogen.
Het enige probleem dat ik heb ontdekt is de bediening van de tiptoetsen: ietwat vochtige vingers werken beter dan droge.
Overig commentaar:
- de steun is stabiel maar de monitor is erg licht en dat geeft een wiebelende indruk.
- als de monitor op een pc staat dan is de hoogte precies goed.

ed1948 18-01-2010
Geschreven voor: Samsung XL2370

Mooie kleuren en gemakkelijk te callibreren voor fotografie. Nadeel: de verlichting is uitsluitend van onderaf. Verschil tussen onder en boven minstens 2 stops. Jammer. toch eigenlijk weer veel te duur ...

Erwin_1 06-01-2010
Geschreven voor: Samsung XL2370

Ik heb deze monitor reeds enkele weken in mijn bezit en ben erg tevreden.
De beeldkwaliteit is erg goed, zeer goed contrast,en een haarsherp beeld.
Ook een erg rustig scherm om naar te kijken.
Wat opvalt is dat het zwart ook echt ZWART is en het wit echt wit.
Dit is echt wel een veschil met mijn vorige monitor.
Ik gebruik het scherm dagelijks als porf. grafisch ontwerper en ben nog geen problemen tegengekomen.
Alle nodige kabels en aansluitingen zaten in de doos, zelf een doekje om het scherm te reinigen.
Fraai design, en dat is altjd meegenomen.

Hansb 22-11-2009
Geschreven voor: Samsung XL2370

Ik kan me niet echt vereenzelvigen met de vorige schrijver over de beeldkwaliteit van deze monitor.
Zoals ik het zie:
De ergonomie is matig (geen verstelbare voet, menu opbouw, gevoeligheid "toetsen" rechtsonder).
De voet is verder niet superstabiel maar van de andere kant... een bureau hoort stabiel te staan en dan is er niets aan de hand.
De monitor is superslank, ziet er goed uit maar dit is echt een design gimmick, in het dagelijkse leven heb je daar niet veel aan en door de rechtstandige stekkeraansluitingen bouwt de monitor zeker niet minder diep.
Speakers en/of webcam zoek je tevergeefs.

De beeldkwaliteit is echter bijzonder goed. Zwart is hier wel degelijk echt zwart en wit is uitermate helder. Dit bereik heb ik nog niet eerder gezien in en wat ook opvalt is dat licht van achteren nauwelijks reflekteert.

Samenvattend: Wie met genoemde nadelen kan leven koopt naar mijn idee een monitor met prima prestaties.

don.j 06-10-2009
Geschreven voor: Samsung XL2370

Fraai uitziende monitor met een heldere LED backlight. Helaas heeft dit scherm een TN TFT met een vrij belabberde inkijkhoek. Als je er niet precies recht voor zit, krijg je al gauw kleurshifting.

Aansluitingen voor DVI en VGA zijn gecombineerd, dus kun je deze NIET gelijktijdig gebruiken. Je kunt wel HDMI en DVI gelijktijdig gebruiken.

Scherp beeld bij zowel HDMI als VGA. Voor dat laatste is wel een betere kabel nodig dan de meegeleverde. Vergeet niet de monitor op PC mode te zetten wanneer je HDMI of DVI via een PC/laptop gebruikt. Voor gebruik met een PS3/XBOX is AV mode het meest geschikt.

De monitor is mooi plat aan de randen, maar heeft gewone dikte bij aansluitpunten. Bovendien zijn connectoren recht geplaatst, dus je kunt hem niet aan de muur hangen.
Alhoewel de gekozen constructie het veel makkelijker maakt om kabels in te pluggen, doet dit het slanke effect volledig teniet.
Per saldo is deze monitor dus dikker dan een exemplaar met haakse aansluitingen.

De ergonomie is ronduit slecht. Niet kantelbaar of in hoogte te verstellen. Bovendien is de voet erg wankel. Echt een grote misser van Samsung in deze prijsklasse.

De LED verlichting heeft geen opwarmtijd en is mooi wit. Bovendien is er weinig warmteontwikkeling.

Contrast is echter niet beter dan van de meeste gewone FL-backlight monitors. Zwart is nog steeds niet zwart. Je kunt dynamisch contrast aanzetten, maar dit geeft hinderlijke effecten.

Eindconclusie: Deze monitor voldoet prima voor gewoon computergebruik, maar voegt behalve een laag stroomverbruik en een mooi helder wit niet zoveel toe. Voor de helft koop je een LG die net zo goed presteert. Pas kopen als hij flink in prijs is gezakt!