iiyama ProLite E2200WS-B1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite E2200WS-B1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mandarijn 20-08-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Prachtig scherm. 2 dagen in bezit, geen dode pixels tegengekomen, er zat ook een dvi-kabel bij.

Ik heb zelf een 6600 GT 128mb videokaart, het schermt werkt hiermee prima, ook met games. Call of Duty 2 heb ik op mijn oude resolutie staan (1024x768), maar wel met aspect ratio 16:10 (zit bij de opties van het spel zelf), werkt prima en ziet er nog goed uit. Als ik de resolutie hoger zet, bijv. op die van het scherm (1680x1050), dan word het spel te langzaam (bijna 0 fps), dat trekt de videokaart niet.

De andere spellen die ik vaak speel (BF2, Call of Duty 1/UO + aantal andere) heb ik ook op 1024x768 staan, die zien er ook nog goed uit., ook oudere spellen. (geen zwarte balken etc.)

Heb ook al een dvd gekeken, ziet er ook prachtig uit.

Wim F. 29-07-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Gisteren gekocht en geïnstalleerd.
Boven en onder zie je een lichte streep, maar alleen wanneer er geen beeld is en de monitor dus zwart. Zodra er beeld is zie je dit echt niet meer.
Tot nu toe geen dode pixels gezien.
Instellingen mooi eenvoudig en helder. Vormgeving simpel maar doelmatig, de monitor valt niet op en dat moet ook niet.
Ik ben wel tevreden. Wat wél waar is : je moet er recht voor zitten.
Maar wanneer je dat doet is het beeld prima.
Voor dit bedrag heb ik absoluut waar voor mijn geld.

dklark 27-07-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Ik heb dit scherm o.a gekocht om de gunstige prijs die je betaalt. Hiervoor een iiyama Prolite E1900S-b gehad en vanwege het prachtige resultaat en de ervaring die ik met dit scherm had, direct weer een iiyama gekocht.

Ik gebruik het scherm voornamelijk voor beeldbewerking en grafisch ontwerp en daar is 'ie uitermate geschikt voor. Nu moet ik er wel bij zeggen dat je eigenlijk het scherm hardwarematig moet calibreren (ik doe dat met de Sypder Pro) om een goed ICC-kleurprofiel te maken dat bij opstarten geladen wordt. Als je het scherm op de fabrieksinstellingen laat staan is het niet zo geschikt om direct een goede weergave van de kleuren en helderheid te hebben.

Met één dingetje ben ik minder tevreden en dat is de scherpte instelling in het OSD menu; staat standaard op 3 maar heb dit teruggezet op 4. Instellingen van 3 en minder maken de schermletters erg lelijk...komt een soort wit randje omheen.

Verder echt heel erg tevreden met de kleuren en scherpte. Heerlijk scherm om foto's te bewerken of andere toepassingen.

Dus...doe je iets met fotografie of grafisch ontwerp dan kun je gerust dit scherm kopen. Absolute aanrader !
Als tip wil ik dan wel meegeven om z.s.m. de monitor hardwarematig te calibreren...alles wordt dan 10x mooier en beter.

Klaasjan Mors 24-07-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Vandaag gekocht, zeer mooi scherm voor een scherpe prijs. Beeld zeer strak. DVI-kabel wordt nu wel bij geleverd.
Installatie was een eitje. Hij is mooi strak zwart, ok het is geen samsung, maar daar betaal je ook voor.
Ik gebruik hem voor computer werk en niet om films te kijken, dus inkijk is voor mij niet belangrijk

Irmichel 21-07-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Ik heb dit scherm nu een tijdje en ik was vanaf het begin al niet erg enthousiast. Het is alsof er een soort van zweem voor het beeld zit waardoor letters een soort schaduw lijken te krijgen. Na wat experimenteren met de digitale scherpte instellingen en de kleur/gamma etc heb ik het naar een acceptabele weergave kunnen krijgen. Perfect is het zeker nog niet. Ook de filmweergave vind ik niet meer dan gemiddeld.

Sinds kort staat er een Dell 2407 naast en die speelt de iiyama compleet van het bureau.

Ik heb meerdere iiyama schermen gehad en altijd tot tevredenheid, dit is echter de eerste tegenvaller zeker gezien het feit dat na het verwisselen van computer het menu van de iiyama ineens defect is. De helft van de OSD knoppen is uitgevallen. Een mailtje naar iiyama en ze komen hem omruilen. Kennelijk een bekend probleem.

De service is goed, dacht ik na de snelle reactie. Blijkt dat ik een dag voor jan L. ben thuisgebleven. De heren kwamen niet want er was geen vervangend scherm meer op voorraad. Mij daar even voor op voorhand over informeren was kennelijk teveel gevraagd. Na wat excuses zouden ze me afgelopen week bellen voor een nieuwe afspraak.... je raad het al: ik moet nog steeds gebeld worden.

Mijn conclusie: je krijgt waar je voor betaald. Een gemiddeld scherm voor een gemiddelde prijs.

laurens S 05-03-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Ik heb het scherm nu 2 een aantal maanden in mijn bezit. Het het gekocht voor m'n xbox360 omdat een hdtv nogal duur is. Dit lijkt me het ideale alternatief speel op de 1na hoogste resolutie. Ziet er super scherp uit! hele mooie kleuren voor zo een goedkoop scherm. Geen last van ghosting. Ook voor aan de laptop iedaal om te gebruiken. Geluid is een drama niet geschikt voor gebruik maar met een paar losse boxjes geen probleem. Verder is het scherm vrij basic qua instelling mogelijkheid en verstelbaarheid. Als je mooi groot en snel beeld zoekt en het verder niet uit maakt dan is deze ideaal.

ignace_nl 01-01-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Ik heb de monitor nu zo'n week.
Mooi scherm, als je er recht voor zit. 22 inch is fantastisch wanneer je
programmatuur ontwikkelt of tekst verwerkt.
Omdat het scherm zo groot is heb ik voor het gemak wel een trackball gekocht.
Duidelijke minpunten zijn de inkijkhoek (je moet er recht voor zitten) en het
uiterst belabberde geluid uit de luidsprekers.
Ik heb de value edition: dus geen dvi aansluiting. Het beeld is echter
hartstikke scherp. Ik ben wel benieuwd wat dvi toevoegt.

Eldee 30-12-2006
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Ik ben ook heel erg tevreden over dit scherm!!
Hij is inderdaad heel erg helder, geen dode pixels, en mooi vorm gegeven!

Smashing 28-12-2006

Zeer mooi scherm met superheldere kleuren. Groot voordeel tov de 19 schermen
is dat deze niet hoger is maar uitsluitend breder. Alleen jammer dat er geen
dvi kabel standaard bij zit. Voor de rest een supertopper en een absolute
aanrader voor degene die een nieuw scherm willen aanschaffen.

Wirelessathlon 25-12-2006
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Een heel erg mooi scherm.
Hiervoor 4 jaar terug een iiyama 15 gekocht. En dat voor het dubbele bedrag
dan deze kost.
Kortom erg tevreden.. Enig minpuntje zijn de monitor drivers.. Deze waren niet
bijgeleverd en zijn via de site niet te vinden...

wvm2 13-12-2006
Geschreven voor: iiyama ProLite E2200WS-B1

Deze monitor heb ik twee dagen geleden gekocht. Na het aansluiten werkte alles
meteen goed. Geen dode pixels. Een prachtig groot beeld. Heel scherp,
contrastrijk en mooie kleuren. Hiervoor had ik een Samsung 15 tft-scherm. Dan
is dit echt heel groot. Maar je went er wel snel aan. Het valt me op. dat je
meer met je muis moet schuiven omdat de afstand op je scherm veel groter is. De
speakers heb iki niet aangesloten. Ik blijf mijn eigen surroundspeakers van
Creative gebruiken.

dennis dauwerse 17-11-2006

heb hem 2 weken in huis, vergeleken met mijn vorige 17 inch screen (lomp
bakbeest), is dit een sieraad op mijn bureau, helder en vooral groot om oa
films en foto's te kijken ideaal, geen een dode pixel, en gezien de prijs, en
bezorging (al na een dag), een aanradertje voor iedereen dit wat groter wil

Richard van der Valk 05-11-2006

Ik gebruik het scherm veel voor foto bewerking en heb hiervoor een Iiyama 17
gebruikt. Buiten dat deze lekker fors van formaat is is hij super scherp. Qua
kleur en helderheid echt een plaatje en zeker gezien de prijs vind ik het een
aanrader!!!

toppertje999 05-11-2006

Een heel goed en mooi scherm. Had eerst een 19 wat ik na een paar dagen heb
terug gegeven omdat de hoogte van een breedbeeldscherm t.o.v. crt scherm minder
wordt .Wat dus erg plat word.
Heb dit scherm vergeleken met de samsung 225
enige voordeel heeft dit scherm dat de voet in hoogte
verstelkbaar is maar omdat het scherm zo groot is (22) is dit op een gewoon
bureau niet nodig
Geen dode pixels te vinden .