LG L226WTQ-SF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG L226WTQ-SF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

plaza2008 09-06-2008
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Na twee 22 inch Samsungs geprobeerd te hebben, heb ik uiteindelijk deze monitor aangeschaft. De Samsungs kregen in 1 week tijd defecte subpixels. Verder kreeg ik de kleurinstelling van de Samsungs maar niet goed, ik heb echt vanalles geprobeerd. Ook gaven de Samsungs een barslechte weergave van het Segoe font in Vista. De monitoren staan verder erg laag bij de grond.

Dus ik dacht laat ik eens een LG proberen. Mijn aandacht ging uit naar het geheel zwarte model. In Duitsland is ie gewoon te koop, in Nederland helaas alleen de grijze versie. Dus ik heb hem in Duitsland gekocht.

De LG staat op de eerste plaats op een redelijk hoge voet, heel prettig en ergonomisch. Wat me verder meteen opviel is de natuurgetrouwe kleurweergave, echt niet te vergelijken met een Samsung. Ook de kijkhoek is veel beter, 170 graden alle kanten op. Ik heb alleen de helderheid wat verlaagd en klaar is kees. De monitor geeft een erg scherp beeld en heeft 0% last van ghosting. Verder heeft deze monitor een dunne rand, wat ik persoonlijk erg mooi vind. Zelfs een aan/uit lampje kun je uitzetten :-)

De begeleverde forte-manager software werkt perfect, je kunt alles instellen mbv deze software, er zit ook uitgebreide calibratie software in. Mijn monitor had geen pixeldefecten :-) Hij heeft iets last van bleeding, maar dit is echt minimaal en met dynamische brightness aan is het bijna niet te zien. Ook het Segoe font ziet veel beter uit op deze monitor.

Als ik dit alles had geweten was ik direct voor deze LG gegaan. Ben er erg blij mee, ik kan 'm echt aan iedereen aanraden!

P.S. In sommige (oude) reviews staat dat deze monitor last heeft van ghosting, dit waren echter de allereerste versies; LG heeft toen de firmware geupgrade (vorige jaar ergens) en sindsdien werkt ie perfect. Echt een topper!

Erwin van As 20-04-2008
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Afgelopen maand heb ik een nieuwe computer in mijn bezit gekregen voor in de muziekstudio. Dit is misschien niet relevant voor het beeldscherm maar omdat ik het gemakkelijker vind werken in de bekende muzieksoftware zoals Cubase, Logic, enz om overzicht te hebben over de sporen wilde ik een groot (22) scherm.

Ik had al enig onderzoek gedaan op internet maar ik zou mensen adviseren om gewoon zelf naar een grote winkel te stappen want daar hebben ze de schermen namelijk naast elkaar staan en kun je zelf goed kijken.

een hele reeks aan schermen (Samsung, LG, HP, iiyama, HP, enz) staan daar naast elkaar met dezelfde beelden voor een goed vergelijk.

Nu over de LG:
Alle merken en types stonden naast elkaar en ik kon het goed vergelijken.

DE LG SPRONG ER ECHT MET KOP EN SCHOUDERS BOVENUIT!

Écht WIT en écht ZWART (je zag meteen het verschil met de Samsung 22 ernaast) haarscherp, zeer helder en natuurgetrouw (belangrijk bij foto's en video's en de bewerking daarvan) beeld.

De Samsungs die ik ernaast heb zien staan (en ook de meeste andere modellen) geven ook een mooi beeld, maar zijn minder helder en het beeld is wat aangepast. Daarom minder natuurgetrouw. Ook is het wit niet echt wit en het zwart niet echt zwart, terwijl de LG dat juist wel als echt zwart en wit kan weergeven.

Het mooiste van deze monitor vind ik dan ook dat het foto's, video's en dergelijke, haarscherp en NATUURGETROUW weergeeft.

Voor foto en video bewerking (maar ook voor games dankzij de 2 ms reactiesnelheid) is dit gewoon een fantastisch beeldscherm.

Ook de software die erbij geleverd is, is een aanrader om te gebruiken. Ook de auto-tuning werkt prima en zorgt al direct voor een goeie afstelling.

Ik ben ZEER tevreden over dit beelscherm. Oordel zelf en ga het scherm bekijken bij de grote multimediawinkels voor een goed vergelijk (je hoeft een beeldscherm daar niet te kopen maar voor vergelijk is zo'n zaak geweldig). Specificaties zijn één ding maar zelf bekijken en oordelen werkt toch altijd nog het best.

wim56wim56 16-02-2008
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

na lang wikken en wegen toch besloten om dit scherm te kopen, ik moet zeggen het is een prefect scherm, aansluiten was een fluitje van een cent (plug & play), al vond ik dat het scherm te fel was, heb helderheid wat naar beneden afgesteld, en nu is het goed. en tot nu toe geen dode pixels.
echt een aanrader.

Frisiantjuh 07-01-2008
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op dit scherm.
Mijn voorwaarden waren:
Groot (22).
Weinig spiegeling.
Snel (geschikt voor gamen).
Energiezuinig.

Na veel reviews te hebben gelezen bleek de Samsung Syncmaster 226BW zeer populair te zijn, en eigenlijk alle features te bezitten, die ik ook zocht.
Wat de doorslag bij mij gaf, was dat dit scherm 10Watt minder stroom verbruikt dan de Samsung. De specificaties zijn verder hetzelfde.

Verder heb ik weinig ervaring met LCD schermen, maar vind dit scherm een verademing ten opzichte van mijn oude anti-reflexie LG Flatron CTR scherm.
Omdat ik veel last heb van tegenlicht was de spiegeling van het scherm een groot punt. Met de zon in de ramen is ook dit scherm prima af te lezen.
De kleuren zijn helder en gemakkelijk correct in te stellen doormiddel van de f-Manager software. Deze bezit dezelfde functie als de menukeuzes van de monitor zelf (OSD), maar is met de software wizard veel gemakkelijker in te stellen vind ik persoonlijk.

De voet is niet in hoogte in te stellen, dat is misschien jammer, maar wel draaibaar en kantelbaar. Verder wordt de monitor compleet geleverd (vga+dvi kabel, handleiding en driver op cd).
Tot nu toe één stuck pixel, maar valt tijdens gebruik niet op, alleen bij een volledig zwart scherm zie je een blauw puntje onder het gezichtsveld.

Kijkhoek is ook aangenaam.
Ghosting niet waargenomen.
Zeer geringe backlight bleeding.
Gemakkelijk in te stellen d.m.v wizard van monitor software.
En het beeld helder en scherp.

Kortom, een aanrader voor gaming en beeldbewerking.

Joey Ketels 30-10-2007
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Zeer mooi scherm, was het niet dat ik na het installeren van het scherm 2 dodepixels tegen kwam dus vandaag gebeld met LG
Wat blijkt het scherm valt pas in de garantie bij minimaal 4 dode pixels!!!!
Toch vreemd volgens mij staat er overal op internet dat ze een zero tolerance hebben :S

Ruud1000 18-07-2007
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Heb de monitor net binnengekregen, besteld via internet. Binnen 2 werkdagen geleverd en zeer goed verpakt. Klasse.
Beeld perfect, aangesloten en drivers geinstalleerd en draaien maar.
Echt een klasse monitor. Ik heb het vermoeden dat de slecht beoordeelde monitor in een van de andere reviews een slecht exemplaar was omdat ik zijn klachten in geen een andere review terug kan vinden.

Steven K 15-06-2007
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Prima scherm, had geen zin om te wachten op de 226 van Samsung dus deze (goedkopere) genomen van LG die direct leverbaar was.
Niet de bling van de glanzende samsung maar een rustige grijze rand en ook nog eens 3 jaar on site garantie.

Heb een maand lang een samsung 226 van iemand anders op mijn bureau gehad en beeldkwaliteit van de LG is gelijk (lees super). Bediening van de samsung is stukken beter, menu van LG is erg vaag maar ik stel hem toch maar 1 keer in.

Twee keer een exemplaar met dode (sub)pixel gehad maar derde keer wel goed. Geluk was dat ik de derde keer van de winkel per ongeluk de duurde 226WA mee kreeg met HDMI aansluiting :).

Al met al een prima scherm gelijkwaardig aan de samsung met een superscherp beeld en hoog contrast.

Roald van der Meer 15-06-2007
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Niet zo'n beste monitor... snap de goede recensies niet zo. Paar dagen geleden gekocht maar breng hem maar weer terug. Zowel op vga als dvi aansluiting spikkelt het beeld. heb er een dell naast staan die een stuk rustiger helderder en kleur-echter is!

sham 13-06-2007
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Alleen maar tienen voor deze geweldig mooie monitor die zich heel goed laat fijntunen. Scherpte, contrast, kleurdiepte, lichtverdeling, het is allemaal perfekt!
De monitor werd razendsnel geleverd, en zo te zien zonder dode pixels. Super dus!

Eric van de Ven 12-06-2007

Zeer mooi beeld
Zeer mooie vormgeving met smalle zilveren randen
Geen enkele dode pixel
Super snelle reactietijd van 2ms
Contrast 3000:1
Zeer nette prijs via internet.

Ik kan niet anders zeggen dan dit een absolute aanrader is.

Rambowski 13-05-2007
Geschreven voor: LG L226WTQ-SF

Ik heb 2 schermen vorige week zondag via internet besteld. Woensdag ochtend had ik ze binnen, een snelle levering dus. Bovendien hadden ze mijn mailtjes bij de winkel meteen professioneel beantwoord. Wat ik zeer handig vond, was het feit dat ze de status van je bestelling goed in de gaten houden en dat je een mailtje met het status kunt ontvangen. De schermen kwamen veilig verpakt binnen. De monitoren zijn perfect ik heb ze naast elkaar gezet, en door de heel erg dunne rand, merk je bijna niet dat het 2 aparte schermen zijn. Ik gebruik ze voor Microsoft Flight Simulator en COD2, het werkt echt super lekker. Ook fotos bewerken en met de andere programma's werken geeft echt lekker zicht. Voorheen had ik 2 CRT schermen, je merkt duidelijk een verbetering. Ik ben zeer tevreden mee, alleen de gamma naar mijn mening was door de fabriek te licht ingesteld, maar je kunt natuurlijk deze zelf heel makkelijk aanpassen. Geen dode pixels, prima beeld, kortom een dikke 10!