Philips 220WS8FS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 220WS8FS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

just_nicole_d 02-08-2008
Geschreven voor: Philips 220WS8FS

Erg mooi en helder scherm, geen dode pixels kunnen vinden! ben er dik tevreden mee!

JWeetje 23-05-2008
Geschreven voor: Philips 220WS8FS

Veel reviews gelezen. 3x in de winkel wezen kijken.
Uiteindelijk besloten geen glimmend scherm te kiezen. Toen bleven een Samsung (226BW en 223BW), een Fujitsu, een LG en de Philips over. In de winkel uitgebreid gekeken. Uitstekend geholpen. De verkoper heeft alle toestellen op de pc aangesloten (op de drukke zaterdag zelfs!) zodat ik niet met een zwak signaal geconfronteerd ben. Scheelt een heel stuk.
De Philips viel op door het heldere beeld en goed leesbaarheid van de letters. Tevens vond ik de kleuren van foto's erg goed. Echte keluren, niet te.
5 ms is goed genoeg qua snelheid bleek uit spelletje wat we op internet getest hebben.

Ik geef niet snel een 10, maar om dit scherm t.o.v. andere schermen te beoordelen doe ik dat wel.
Ik vind het scherm gewoon beter dan de anderen.
Getwijfeld tussen de zwarte en de zilveren. Beide eenvoudig en mooi. Kwestie van smaak. De zwarte past goed bij mijn Dell, mijn Lexmark, mijn Logitech en mijn Latec Lansings.

Helaas geen DVI kabel in de doos. Gecheckt door de verkoper voor de koop. Ook niet gekregen, dus erbij gekocht.
Thuis aangesloten. Op VGA al erg mooi beeld. Op DVI geen beeld op 1680x1050. Wel wanneer er geen drivers geinstalleerd zijn, maar niet als die wel geinstalleerd zijn. Wel op lagere resoluties, maar dan is het beeld niet mooi.
Ik heb een ATI 9700 TX videocard in mijn DELL8250 met XPhomeSP3. Driver 7.12 doet het beter dan de 8.-nog wat drivers. Philips zegt dat het aan de drivers ligt. ATI weet het nog niet.

Scherm is op 1680x1050 op z'n mooist. Voorlopig doe ik het wel met VGA. En ook dat is al mooier dan m'n oude 19 CRT scherm.

Afgezien van de ATI-problemen, heel tevreden met dit scherm. Ik heb nog een 19 lcd geprobeerd (geen breedbeeld), maar als je dit 22 breedbeeld (zelfde hoogte als 19 gewoon scherm, maar een paar cm meer breedte) hebt gezien, wil je niet meer anders.
Ik ben erg blij met m'n aanschaf :).

micdigital 07-12-2007
Geschreven voor: Philips 220WS8FS

Ik heb voor deze Philips gekozen nadat ik een HP 2207 en Samsung 226 heb teruggebracht.
De HP had zeer ongelijke lichtverdeling. Je kan met deze HP niet Photoshoppen. Goed scherm voor DVD, film of games, maar niet voor fotobewerking.
De Samsung ziet er blits uit maar de kwaliteit is pover. Bleeding onderaan (Lichtlek bij zwart) ook waren de kleuren te fel en helemaal niet natuurgetrouw. Zelfs na een kalibratie met Eye One. (Hardwarematig)
Dan deze Philips aangeschaft.
Ok, hij ziet er idd niet zo flashy uit, heeft geen spiegelende randen of spiegelend beelscherm. Een simpel smal zwartgrijs randje met een groen ledje...
Maar de beeldkwaliteit is echt goed. En tot in de puntjes te kalibreren.
Ben echt tevreden met dit scherm. Fotobewerking is een feest. En ook een game past zich wonderwel aan. ik bedoel het schaalt perfect naar 4:3.
Wat me bij de HP 2207 stoorde was z'n tekst..Je moest je scherm telkens aanpassen voor foto of tekst. Tekstweergave bij HP op fotostand was niet te doen. Na een uur had je hoofdpijn.
Deze Philips is de tekst zeer goed. Prachtig scherp en vanuit elke hoek te bekijken en te lezen. Dat kon ik van Samsung niet zeggen.
Ook de instellingen zijn goed te doen. Alleen is het menu wat povertjes vergeleken met bv HP.
Na afstelling en kalibratie was ik echt super tevreden wat ik van Samsung en HP niet was. Daarom heb ik deze HP en Samsung ook terug gebracht.
Idd, spijtig er zit een VGA kabel bij , geen DVI kabel. Die moet je dan zelf kopen.
Maar er zijn wel twee ingangen op. Je kan dus twee computers op dit scherm aansluiten als je wil.
Ook de User guide op de CD is heel goed.
En er zitten luidsprekers op... maar die heb ik nog niet geprobeert. Heb ze ook niet nodig.
Al bij al een topklasse scherm deze Philips 220

Robert-Jan 12-10-2007
Geschreven voor: Philips 220WS8FS

Net sinds een ruime week in bezit. Prima scherm! Enkele grote reviews op internet vinden dit scherm wat sober tov. de Samsung en Hp-schermen. In mijn beleving onterrecht. Het blinkt juist uit in datgeen waarvoor het bedoeld is: mooi scherp (en GROOT!) beeld, heldere kleuren, grote inkijkhoek, en snel. De versierselen zoals bij de HP-schermen kan ik prima missen. Zeker die irritante spiegeling (zit met m'n rug naar het raam), waar ik nu nauwelijks last meer van heb. De Samsung viel af omdat er recent wat Samsung hardware bij mij defect is gegaan.... Wat ik zoek is juist betrouwbaarheid en degelijkeheid. De kwaliteit van Philips laat me niet in de steek: alle pixels doen het volledig, en zo hoort het!

Happy 09-08-2007
Geschreven voor: Philips 220WS8FS

Ik heb dit scherm inmiddels 2 maanden en mijn ervaring is goed. Strak en geen poespas. Daarbij is de prijs betaalbaar. Lichtopbrengst is hoog en ik heb hem dan ook sterk teruggezet. De 22inch is een mooi groot oppervlak en ik werk met Vista. Ik gebruik het scherm vooral voor tekst, internet en foto's. Geen defecte pixels dsu dik tevreden.

raph 22-06-2007
Geschreven voor: Philips 220WS8FS

Zo op het eerste gezicht een prima monitor. Aansluiten en instellen was een fluitje van een cent. Het beeld is indrukwekkend: helder, scherp en vooral GROOT. Heb er geen defecte-pixelverzekering bijgenomen en dat lijkt ook niet nodig, want ze doen het alle 1764000.
Qua vormgeving zijn er schermen die meer trendy zijn (Samsung SyncMaster 226BW, HP w2207); deze is weinig opvallend en dat vind ik best. Behalve VGA zit er ook een DVI-aansluiting op, maar er zat helaas geen DVI-kabel bij.