Samsung SyncMaster 245B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SyncMaster 245B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martin1981 31-07-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Geen dode pixel! (of nog niet)

Bijzonder wendbaar

Géén ghosting tot nu toe.

Goede user-interface.

Puike kleuweergave, helderheid/contrastinstelmogelijkheden (knopjes, en bijgeverde software)

Kan rustig voor de ogen zijn. Dat ding schijnt hard op 100% in t donker. In zonverlichte ruimtes kan die helderheid van pas komen!

2x video-in. vga en dvi. Zo heb ik 2 pc's op één tft. Je kan softwarematig schakelen tussen de systemen(met software van de website) én middels een knopje rechtsonderaan het scherm

Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.

60hz refresh rate is toch een beetje crappy voor veeleisende gamers, moet 72+hz zijn. tft haalt het echt niet met crt wat dat betreft.

De bekende tft-kijkhoekproblematiek ook bij dit scherm aanwezig. Ik heb nog niet de perfecte kijkhoek kunnen vinden... Er is altijd een contrast/helderheidsverschil aanwezig van boven naar onder( en andersom). Van links naar rechts(R->L) is dat verschil opmerkelijk minder aanwezig... Aldus het oog van een criticus.

Na een uur wordt het scherm erg warm. De hitte hoopt op bovenin het scherm, vooral tijdens hete dagen. een ingebouwde fan zou hulp kunnen bieden.

debierkoning 24-01-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

dit tft scherm nu een kwartaal in mijn bezit.
en moet zeggen dat het prima bevalt
had eerst een 19 ins scherm wat een verschil,
vooral met een spelletje spelen.

beeldkwaliteit is prima de kijkhoek is wat minder.
maar zit er toch recht voor
de mogelijkheden zijn ook zat
prettig is ook dat je het scherm omhoog en nabeneden kan schuiven

al met al kan hem iedereen aanbevelen top

jchendriks 11-12-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Prima monitor voor een prima prijs.
Beeld is prima voor de mid-end user, en heeft een razendsnelle responstijd voor de gamers onders ons.
Inkijkhoek is niet al te groot, als je er schuin op kijkt zie je een goud-kleurige waas over het scherm, maar mag het voor deze prijs.
Op mijn werk gebruik ik een HP2465, die heeft een wat rustiger beeld en de kleuren wat minder hard als bij deze Samsung (maar daar staat Samsung om bekend)
Verder strakke vormgeveving, ruim in hoogte verstelbaar en hij staat op een handige draaipoot.
Dik tevreden, en hoop er nog lang plezier van te hebben.

Rob Nld 01-12-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Net deze monitor uitgepakt en geïnstalleerd. Binnen 2 minuten was ik weer aan het werk (photoshop, Premiere e.d.). Superstrak design. Nu nog even stoeien met de verschillende mogelijkheden. Maar eerste indruk: toppie!

Grandioos 11-11-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Ik heb lang op internet gebruikersreviews, testen enz enz gelezen over 24 inch schermen. Uiteindelijk gekozen voor deze Samsung. Ik heb dit scherm zonder pixelgarantie gekocht en dit was een goede keuze want geen dode/defecte pixels! het scherm is uiteraard heerlijk groot, en voldoet uitstekend. Er zitten een aantal calibratie programma`s bij waarmee je de monitor goed kan instellen.Het schem is makkelijk te kantelen en in hoogte te verstellen. Prijs/kwaliteit krijgt deze monitor een 10.

Wybe Pieter 05-11-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Het is inderdaad een breedbeeld scherm.

Ik heb het scherm nu een dag, besteld via internet, volgende werkdag in huis (vrijdag/maandag). Machtig groot scherm, zeer indrukwekkend. Resolutie is gewoon fantastisch, ideaal voor het werken met grote workspaces zoals 3ds max, photshop, illustrator en andere beeldbewerkings applicaties. Of de kleuren accuraat zijn wordt wat over getwijfeld door de professionals maar ik ben er dik tevreden mee. De brightness is echt belachelijk, veel hoger dan op mijn laptop die al een zogenaamd crystal brite scherm heeft. Heb het meteen maar op 60% gezet om mijn ogen geen pijn te doen. Werkt nu superrelaxed. Mooi design, dunne lijst om het beeld, heelmaal zwart. Film kijken is ook een waar genot. Kortom, een aanrader tot nu toe.

Bert65-42 09-09-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Ik heb hem vergeleken met de HP w2408, het was voor mij al snel duidelijk. Hij is mat en dus geen last van schitteringen en heeft een helder en mooi contrast met natuurlijke kleuren .Hij is zeer geschikt voor het bewerken van foto's en ook voor cad-cam systemen, mede ook omdat het een 24inch scherm is. Voor het installeren is de cd niet nodig, vista stel het zelf in. Het is een geweldig scherm. Echt een aanrader.

Pieter Derksen 15-08-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Ik ben erg te spreken over de 7 scherminstellingen. Met 1 knop switchen van text-mode naar video-mode etc. Het op en neer mechanisme waar je het scherm mee kan aanpassen is ook zeer fijn. Ik kan met 1 vinger het giga scherm naar boven schuiven. Hij is stevig, robuust. Een 24 inch scherm is een waar genot: 2 A'4 tjes naast elkaar en dan nog een msn schermpje ernaast. Je krijgt bijna nekpijn van het links naar rechts kijken! Zoveel ruimte! Haha grapje hoor. Wel lijkt er veel warmte van de bovenkant af te komen, maar denk dat dit normaal is met zo'n scherm. Ik had voor de zekerheid een pixelgarantie genomen. Maar was niet nodig geweest want 0 pixels. Of juist wel: je weet maar nooit wat voor rejects je kunt krijgen wanneer je geen pixelgarantie neemt.....ieder bedrijf zijn eigen 'geheime regels'. O en ik kan heel mooi mijn toetsenbord onder het schermpje schuiven....scheelt weer wat ruimte. Als het goed is moet het mogelijk zijn om het schermpje ook te draaien naar portret-mode. Word echter geloof ik niet aangeraden maar technisch wel mogelijk wanneer je even wat info zoekt over hoe dit te doen....Ik ben zeer tevreden over dit schermpje. Ook mensen die op bezoek komen, die bewonderen hem. Het is eigenlijk een tv zeggen ze dan. Haha!

Funkygrooves 04-08-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Via internet gekocht. 2 dagen later binnen. Groter dan verwacht. Echt een heerlijk formaat. In de winkels lijken schermen altijd kleiner dan thuis. Ook zo bij plasma etc. Fantastisch beeld. Haarscherp. Totaal geen blur. Reactietijd perfect. Geschikt voor gaming. Hier gaat het scherm gebruikt worden in de studio voor een lekkere track overview. Een aanrader voor een prijs die redelijk te noemen is. Je koopt er bijna ook 2 22 schermen voor maar dan met je wel tegen een balk in het midden willen aankijken. Ik ben er blij mee. Op het moment de best keuze als je een groot lcd scherm wil. Full HD. Dat zie je goed.

Cor 7 04-08-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Kwa prijs-kwaliteit is deze monitor een absolute topper.
Een mooi scherp beeld. Zeker vergeleken met mijn oude 19 inch crt monitor. En nu eindelijk voldoende ruimte om foto's en films te bewerken. En voor wat het waard is; Geen dode pixels.

Audiophile 12-07-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 245B

Direct besteld nadat deze op de markt is gekomen en nu een paar dagen binnen. 1920 x 1200 pixels, maakt het dat werken met 2 Word bladen of 2 internetbrowsers wel heel gemakkelijk wordt. En dan is er nog ruimte voor de Vista Sidebar.

Ghosting bij games is niet aanwezig en vergeleken met mijn 5 jaar oude 19 inch (Samsung 192T) ziet bv. CoH er een stuk frisser en sprankelender uit. De kleuren zien er i.i.g. scherper gestoken uit. De nieuwste C&C is een lust voor het oog.

Zonder vergelijkingsmateriaal te hebben in zijn klasse, lijkt de 245B qua prijs/kwaliteit onverslaanbaar. Als je van een gewone 19 inch naar 22 inch breedbeeld gaat, is er alleen maar een stukje winst in de breedte. Met 24 inch is de maat echt een upgrade.