iiyama ProLite B2403WS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite B2403WS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

uutelst 23-12-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite B2403WS

Helaas is dit mijn derde iiyama waar ik nu voor het laatst van terugkom.
Vroeger maakte iiyama goede (beeldbuis) monioren en heb ik als reseller veel van deze verkocht.
Helaas is er na het failissement en de doorstart/overname enkele jaren terug veel ten nadele veranderd....
Waar alle iiyama's nu zo'n beetje last van hebben is het tot acceptabele waarden kunnen terugregelen van beeldhelderheid en contrast en daarbij ook nog een acceptabel beeld te houden.
Voor film is deze monitor absoluut ongeschikt en ook voor gamen raad ik een ander merk aan.
Voeg daarbij nog het harde beleid dat een monitor die slechts enkele weken over de garantietermijn (na een jaar in de doos gezeten te hebben) niet onder coulance gerepareerd wordt en begrijp waarom ik dit merk nooit meer in mijn huis wil hebben staan.

Pereboom 01-02-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite B2403WS

Heb dit scherm sinds december 2007. Voor de aanschaf heb ik een hele tijd getwijfeld of ik wel een dergelijk groot scherm wilde. Ik heb mijn computer in de huiskamer staan en was bang dat het grote scherm teveel zou overheersen. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Het scherm heeft een neutraal uiterlijk. Sommige vinden dit misschien saai maar het scherm valt daardoor wel minder op en overheerst dan ook niet. Ook heb ik getwijfeld tussen dit scherm en een scherm van Samsung maar toen ik beide schermen naast elkaar zag was het voor mij direct duidelijk. De kleuren van Iiyama zijn veel natuurlijker. De hardere kleuren van Samsung stonden mij niet aan. Ik heb dus gekozen voor het 24 inch scherm van Iiyama en daar heb ik geen spijt van !
De kleuren zijn wat mij betreft prachtig en het scherm heeft een erg rustige kijk. Ook als je langer achter het scherm zit vermoeit het je ogen niet. Ik ben daar uitermate tevreden over.
Het scherm is voorzien van luidsprekers. Van de kwaliteit daarvan moet je niet al te veel verwachten maar voor het geluid koop in principe geen scherm. Kort na de aanschaf hield het geluid er mee op toen de plug van de koptelefoon uit het scherm werd getrokken. Een mailtje naar de klantenservice van Iiyame en binnen 14 dagen werd er een nieuw scherm geleverd. Ook wat garantie betreft dus dik in orde. Ook voor de gemiddelde vraagprijs van dit scherm kun je volgens mij ook nergens een scherm kopen dat ook maar in de buurt komt. Wat mij betreft 100 punten ! Waar voor de geld.

Jacqueline B 24-01-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite B2403WS

Heb deze kado gedaan aan mijn man heb eerst zitten zoeken welke ik zou kopen voor hem op deze site .
Ik moet zeggen hij is echt aan te bevelen het is gewoonweg een topper voor zijn geld de reactiesnelheid is 2ms het scherm is erg helder en duidelijk als je dit voormaad wilt moet je niet twijvelen gewoon doen hij is super.

c a b 30-12-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite B2403WS

daar ik een 2de scherm nodig had heb ik na wat zoek werk (reviews) gekozen voor deze monitor.
i(k heb al een samsung 225bw )en ik moet zeggen gewoon top, mooien kleuren scherp beeld nette vorm geving.
ik vind zelfs het beeld kwa scherpte en kleur mooier als de samsung.
het is gewoon en zeker voor de prijs een top scherm.
en ook geen dode (sub)pixels wat ook wel fijn is.

Erwin Wetzel 18-12-2007
Geschreven voor: iiyama ProLite B2403WS

Ik heb deze monitor 2 weken geleden aangeschaft. Eigenlijk was ik op zoek naar de Samsun 226BW (22), maar gezien de vele verhalen (of ze nu waar zijn of niet), over verschillende panelen die gebruikt waren, ben ik verder gaan kijken en kwam ik bij deze monitor aan (toevallig ook bij 3 computerketens in de aanbieding). Deze aangeschaft en ik heb er geen spijt van. De kleuren zijn mooi, het scherm is mega groot. Inkijkhoek is voldoende (ik zit meestal toch er recht voor). Ook de extra kabel van HDMI naar VGA is handig, naast de standaard VGA kabel. Er is geen DVI mogelijkheid.