Acer P223W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer P223W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

leendert 1830 01-03-2009
Geschreven voor: Acer P223W

Wij hadden al een X223W en waren daar erg blij mee en nu een P223W erbij gekocht voor e andere computer mooi strak scherm. Aan te raden voor e huidige prijzen. Bij beide geen DVI aansluiting. Dit doen ze bij de goedkope versies niet. Maar toch erg mooi scherm.

moskees 13-01-2009
Geschreven voor: Acer P223W

Ook ik heb naar aanleiding van een aanbieding bij een groothandel de P223W gekocht. inderdaad zowat 50% van de gangbare prijs. Ik had al een Acer scherm en daar was ik best tevreden over. Alleen het was een 17. Thuis gekomen snel aangesloten en genieten maar. Toch...... wat waren toch die schaduw strepen bij sommige graphics? Dat werd toch knap lastig bij het foto bewerken. Eerst de VGA kaart maar eens opnieuw geinstalleerd. die paste gelukkig al het e.e.a. aan, onder andere het 16:9 formaat. Maar toch........ toch kreeg ik die schaduwen niet weg. Ik dacht, voordat ik bij Acer ga klagen eens kijken of er meer van dit soort klachten waren. het eerste waar ik tegen aan liep was de VGA kabel. In mijn onschuld heb ik gedacht dat de ene Acer kabel hetzelfde is als de ander. Toch de kabel maar verwisseld en zie daar!! Een prachtig beeld, altijd van gedroomd en dat voor die pris.

Bowen 09-01-2009
Geschreven voor: Acer P223W

Zeer goede monitor, goede prijs (actie bij groothandel was 50% van de normale prijs). Verschil tussen de p203 en p223 is voor experts wellicht te zien, voor de gewone gebruiker te verwaarlozen. Dit model heeft geen DVI-ingang (dus ook alleen VGA-kabel bijgeleverd).

froggy 27-08-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Een geweldig briljant scherm, zeer goede en hoge resolutie, je foto's worden ineens 40% beter en scherper!, geen poespas en een prachtige strakke vormgeving.
Door het heldere glanzende scherm, werd ik wel van te voren gewaarschuwd voor invallend zonlicht, heb ik geen last van.

carmen_1 21-04-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Ik weet niet wat anderen hebben gekocht (de rest van de reviewers hier die klagen dat iets zit of niet erop) maar wat ik gekocht heb is precies deze monitor hier, Acer P223W (er is ook een model P223Wd, let op waar je je review plaatst!), ik heb hem een paar weken geprobeerd (in combinatie met desktop Acer M5640 Blu-Ray(daarover geef ik review later) en ik kan het volgende meedelen: Deze monitor heeft WEL een DVI ingang en daarnaast een VG.
Natuurlijk dat ik (zoald iedereen) gebruik de DVI ingang voor betere beeld en ik snap (zie andere review hieronder) niet dat andere mensen geen DVI ingang op hun monitor (DIT model dus!) hebben of dat anderen weten niet wat moeten ze met de bijgeleverde DVI kabel. Ik heb die in de monitor gestoken en die andere eind in de computer. Misschien dit helpt anderen hier die zeggen niet te weten wat moeten ze met de bijgeleverde DVI kabel??
Deze monitor (waarop rechtsboven staat wel P223W maar in de pc bij device manager verschijnt P221W..!? Vreemd) geeft een goede, scherpe beeld, Niet van cijfer 10 maar wel een goede.
Wat ik minder vind is het volgende:
-Deze monitor lijkt geen verschil te merken (en weer te geven) tussen HD-DVD's (en\of Blu-Ray discs) en gewone dvd's want de weer te geven kwaliteit is dezelfde (naar mijn mening de gewone DVD's zijn juist scherper te zien) ondanks dat deze monitor HDCP ondersteunt (high definition dus).
-Wat ik nog minder vind is dat het menu van de monitor stelt NIETS voor. Het beeld is te wit/mist-achtig en via het menu kune je maar 3 (de betere) opties kiezen, de USER optie (en daar te regelen), Graphics en Films.
Via de USER optie, als je de Brightness probeert te verlagen, in plaats de mist te laten verdwijnen, het totale beeld vervaagd als een lampje die maar 3 watt heeft, en bij het verhogen van de brightness (luminositeit) krijg je meet wit/mist. Met contrast, in plaast het contrast/verschil tussen licht en schaduw/donker te verhogen of te verlagen, bereik je ook niets want dan krijg he weer meer licht (contrast hoog) of zwake beeld (contrast laag).
De scherpste optie lijkt Graphics te zijn (andere dan user, de 2-de rechts!) maar de FILM's optie geeft intensere kleuren (wel minder scherp, met een soort filter waardoor de rimpels van mensen -in de film- vervagen).
DUS heb je maar 2 reele opties (die beide beter zijn dan elke instellingen van USER-opties) van te kiezen, Graphics en Film, maar allebij hebben iets goed en iets minder goed dus...je kunt niet alles hebben sowieso.
Ik zelf koos Graphics om het scherpste beeld te krijgen en de monitor naar achteren gekantelt omdat van onderaan zie je het beeld donkerder dan als je je monitor van boven kijkt (typisch voor LCD's).
-En wat ik HELEMAAL NIKS vond aan deze monitor is dat de bijgeleverde HDMI-DVI adapter (ik weet nu niet meer in welke pakje zat, van deze Acer monitor of van de ACER PC) helemaaal niet weerkt en geen beeld geeft op deze monitor, noch op mijn plasma televisie, dus hdmi uit van mijn pc via een hdmi kabel, die andere eind van de hdmi kabel in deze kleine adapter (HDMI naar DVI) en die adapter met de DVI kant in deze monitor gestoken. GEEN BEELD dus. En geen andere melding op het scherm (zoals format not supported of iets..) dan ook. Dat geldt ook voor aansluiten op een plasma TV. Helpdesk Acer zegt de resolutie van de monitor te verlagen en dan weer te proberen, maar dat lukt ook NIET.
Voor de rest een hele mooie monitor, TOP design.
Heb WEL een FOUT gemaakt toen ik op ACER site heb gelezen (boven de specificaties van elke monitor) dat dit model WEL HD beelden kan weergeven terwijl boven de specificateis van zijn kleinere broer (P203W) stond dat niet. Vreemd genoeg IN DE SPECIFICATIES van beide modelen stond wel dat bijde ondersteunen HDCP en beide hebben 1680x1950 pixels. Dus technisch gezien zijn beide gelijk. Maar omdat de DPI waarde van W203W is beter dan die van deze P223W (plus hetzelfde aantal pixels bij beide terwijl de P203 kleiner is) moest me laten begrijpen dat de P203W een SCHERPERE beeld geeft dat deze P223W. Niet naar mijn logika geluisterd en deze (P223W) gekocht. FOUTJE dus. Ik zou altijd kwaliteit inleveren voor 2 extra inch, maar om extra kosten en toestenaden met inruilen te voorkomen, heb ik besloten deze te houden.
WEES dus atent naar WAT JE KOOPT! (een vergelijking -deze 2 modelen naast elkaar- in de winkel nu, hebben me alweer overtuigd dat ik beter de P203W had gekocht).

dave6 19-04-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Ik heb de P223W gekocht omdat hij er gewoon uitsprong in het rijtje monitors in de winkels + alle lovende kritieken op internet. Heb er totaal geen psijt van, erg mooi beeld! Geen dode pixels. Amper last van weerspiegeling omdat het een glossy scherm is, echt dat is bij dit scherm geen reden het niet te kopen.
Een ander sterk punt is de grote invalshoek waarin je naar het scherm kunt kijken (i.t.t. TFT's schermen). Ideaal voor films met een paar mensen dus.

Enige nadeel wat ik ontdekt is, is dat er veelal bij de specificaties staat dat er een DVI-ingang op zit. Terwijl dit in praktijk vaak niet het geval is (waarom precies is mij een raadsel). Jammer, maar op zich is de VGA beeldkwaliteit toch nog uitstekend!

shovel 19-04-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Ik heb deze prachtige monitor nu een week in mijn bezit, wat een genot en wat een kwaliteit heeft dit scherm.
Mijn vorige scherm de Samsing 913 V was al top, maar dit scherm slaat alles, alleen het is wel wennen an het glanzende scherm, maar niets anders dan lof tot nu toe voor dit scherm.

bakhu 09-04-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Heb dit schitterende beeldscherm nu een week in mijn bezit en ben er echt heel blij mee.
Is niet alleen prachtig om te zien (hoogglansscherm) maar heeft ook een heel mooi strak beeld met fantastische kleuren,ook met foto's vanaf een SD card.
En zeer eenvoudig in gebruik en aansluiten.
Al met al toppie!

ROY2099 29-03-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Scherm kwam ik onderweg tegen en heb hem impulsief op basis van uiterlijk (e het vertrouwe in Acer) gekocht. ik Heb er geen spijt van. Fantastisch mooi beeld. Van spiegeling of de zware aan- en uitknop totaal geen last. Gemakkelijk te kantelen om tijdschriften in pdf te lezen. Zeer fraai en degelijk uiterlijk.

Al heel wat schermen gehad maar deze Acer p223w springt er ver bovenuit. (2 weken in bezit)

Arjayco 23-02-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Vandaag de Acer P223W gekocht ter vervanging van de Acer AL196W. Over het algemeen echt een super beeldscherm. Geen dode pixels. Het beeld is erg helder en de contrastratio van 2500:1 merk je ook heel goed. Verder ben ik wel een fan van Cristalbrite (glanzend scherm). Hierdoor komen de kleuren altijd iets beter naar voren. Ik heb het scherm ook op een Playstation 3 aangesloten. LET HIERMEE OP: dit scherm kan in tegenstelling tot lcd-tv's van 19-22 inch GEEN 1080p verwerken. Ik heb de resolutie naar 720p moeten verlagen. Daarbij wordt niet het hele scherm gebruikt (je hebt een zwarte rand aan de rechterkant van het beeldscherm). Niet echt storend, maar je merkt dat het scherm er niet voor is gemaakt. Voor degene die hetzelfde van plan zijn: koop dus liever óf een kleine lcd-tv óf de Acer P243W (zijn grotere broertje). Helaas is deze nog iets prijzig...

Schellens 12-02-2008
Geschreven voor: Acer P223W

fanatstisch... ontzettend mooi design monitor
Bij mij aangesloten op een tweede mac mini word ook gebruikt als tv door eye TV 410

Erik1961 31-01-2008
Geschreven voor: Acer P223W

Prachtig scherm. Een paar dagen in het bezit. Heel mooi beeld, haarscherp en inderdaad geen last van het glansscherm. Ook geen dode pixels. Deze gekozen uit een serie aanbiedingen. Ik ging voor de Samsung 206 BW maar de verkoper attendeerde mij op dit beeld. Is nog veel scherper en mooi stilstaand als je de digitale aansluiting gebruikt. Voor het geld een mooi 22 inch scherm.

Martin NL 30-10-2007
Geschreven voor: Acer P223W

Mijn eerste indruk: Een mooie 22 monitor met het glanzende Crystal Brite scherm. Ik was wat sceptisch over het Crystal Brite na eerdere negatieve reviews daarover maar ben erg blij dat ik de stap toch gemaakt heb. Eenmaal in bedrijf merk je niets van het glanzende scherm; integendeel, het geeft een heel helder beeld met hoge scherpte en contrast.
De kleuren zijn wat ingetogener t.o.v. de Samsung BF740N die ik hiervoor had maar ik vind dit wel prettig.
Instellingen zijn vrij simpel te bedienen.
Tot nu toe drie dode pixels gevonden maar totaal niet storend. NB. Ik moest heel goed zoeken om ze te vinden.

Tip: Zorg ervoor dat je videokaart de resolutie (1680x1050) aankan.

Conclusie: Een degelijke monitor, helder beeld, lekker breed, ideaal voor 16:9 formaat foto's (SLR) en een goede prijs/kwaliteit verhouding.