NovitA 2602WHD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de NovitA 2602WHD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

iheza 16-07-2008
Geschreven voor: NovitA 2602WHD

Ik heb deze monitor nu een aantal dagen en ben best wel tevreden. Ik wou in eerst instantie een 24 inch monitor van samsung kopen tot ik deze kon regelen voor dezelfde prijs. Ik kon het niet laten om deze te bestellen (1.5 inch meer!), hoewel ik mijn twijfels had bij het merk Novita.

Beeldkwaliteit is best goed voor een monitor van deze prijsklasse. Contrast is 1000:1 en met een response van 5ms is een filmpje kijken zeker een goede mogelijkheid. Er is zit ook een DCR optie op die het contrast dynamisch vergroot naar 4000:1 maar dat werkt niet goed. De lichtsterkte van de backlight wordt bij DCR steeds aangepast en dat zie je teveel en gaat al heel snel irritant worden. Beetje zinloze optie dus die er alleen maar opzit om te kunnen zeggen dat hij een contrast van 4000:1 aan kan.

Vormgeving vind ik best goed maar niet erg bijzonder, en tevens iets te glansend. Monitor is niet in hoogte verstelbaar en dat is ook jammer. Je merkt gewoon dat op veel punten kosten zijn bespaard om een zeer lage verkoopprijs te kunnen bieden; zo zit er bijvoorbeeld geen DVI kabel bij maar alleen een VGA kabel. Een VGA kabel gebruiken bij een resolutie van 1920x1200 geeft duidelijk minder goed beeld als via DVI. Gelukkig had ik nog een DVI kabel liggen, anders had me dat best wel geirriteerd denk ik.

Normaal koop ik altijd A-merken, maar ben gelukkig best tevreden met deze Novita. Het beeld is goed, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.