HP ZR24w

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de HP ZR24w op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Heyjijdaar1 24-07-2010
Geschreven voor: HP ZR24w

Ik heb deze monitor nu sinds dat hij uit is.

Ik zocht een goede monitor met een goede beeld- en kleurweergave. Ik doe namelijk veel aan fotografie en fotobewerking. Daarom ben ik uitgekomen op een IPS monitor.

Daarnaast had ik een bepaalde prijs (max. 400 euro), het liefst snel genoeg om ook af en toe op te gamen en een monitor grootte van 24" voor ogen. Als je in deze prijsklasse gaat kijken naar een monitor van 24 inch en ips scherm dan was er ten tijde van aankoop eigenlijk geen andere alternatief.

Na het lezen van een paar online reviews met een goed oordeel ben ik tot aanschaf van dit scherm over gegaan.

In het kort de pluspunten.
+ 19:10 betekent veel ruimte voor office gebruik, met gemak meerdere vensters open naast elkaar
+ goede kleurweergave
+ snel genoeg voor incidenteel gamen
+ mooi mat zwart, vlekt en krast niet
+ stabiele en stevige voet, die ruim in hoogte verstelbaar is, kan kantelen en ook nog eens ervoor zorgt dat de monitor om zijn as kan draaien
+ alle kabels meegeleverd (ook dvi en displayport)
+ usb hub in scherm, altijd handig

In het kort de minpunten.
- slechtere zwart weergave ook na aanpassing van instellingen, dit heb ik beter en slechter gezien bij andere merken
- out of the box instelling slecht, veeeeels te helder, dat had HP beter mogen doen
- geen HDMI aansluiting
- coating van het scherm geeft als je tft schermen gewend bent een soort van smoezelig effect (maar minimaal zichtbaar)

Wat had ik voor ogen, ik wilde eigenlijk een Imac 27" wow effect, beelden die van het scherm af spetteren, maar voor minder geld een betere computer. Resultaat zeer neuntraal ogende beeld, kan niet zo overtuigen als een imac scherm, maar is natuurgetrouwer en glanst niet zo veel.

Voor mij een goede monitor, die op gebied van zwart weergave teleurstellend is voor een nieuwe model, maar gezien de prijs en uitvoering toch een mooi beeld neer zet. Hopelijk pas HP de out of box instellingen aan.

ps. ik sta open om instelling van andere gebruikers te proberen (hint)