Garmin nüvi 2545LMT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 2545LMT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Paulusma 15-08-2016

Wel wat minpunten

Geschreven voor: Garmin nüvi 2545LMT

Prima hoor dit apparaat. Dit type is vast niet meer te koop, maar toch:
Ik was gewend in mijn autosysteem dat ik na een plaats ook 'centrum' kon ingeven. Dat werkt dus niet. Je moet een straat ingeven.

Ik raakte mijn autolader kwijt. Op zoek naar een nieuwe. Niet te betalen. Je koopt een heel systeem met levenslange update voor uur 149 en als je een nieuw autolader nodig hebt die ook TMC heeft (nogal belangrijk), dan kost dat kabeltje bij bol.com uur 98. Schandelijk. Dat is uitwonen. Volgende keer dus geen Garmin meer. Een dure vergissing als je effe vergeet je kabeltje mee te nemen.

Pluspunten

• makkelijke bediening

Minpunten

• dure onderdelen
  • geen centrum optie

douw63 08-01-2014

- Een maand in bezit

- Gekocht bij Mediamarkt, binnen 24 uur bezorgd

- na open maken meteen gebruikt (had een afspraak elders), werkte meteen prima

- Bij thuiskomst via Macbook Air kaartupdate gedaan. Registreren ging soepel, systeem werd meteen 'gevonden', downloaden updates duurde ...

• aanduiding afslagen wordt helder weergegeven, 'realistische weergave' is er nog niet voor alle afslagen op snelwegen

• standaard kleuren kaart wat oubollig. Maar dat is een kwestie van smaak, ze zijn anders in te stellen

• op mijn vorige Navigon kon ik instellen bij hoeveel overschrijding van de snelheidslimiet ik met een signaal gewaarschuwd zou moeten worden (in 50 km-zones had ik dat ingesteld op 55 km). Dat kan hier niet, dus als je 51 rijdt begint de Garmin al te piepen! Irritant. Enige mogelijkheid is - heb ik dan ook gedaan - het waarschuwingssignaal uitzetten. Op het scherm waarschuwt die wel (snelheid wordt roodgekleurd).

Kortom: een simpele machine voor een nette prijs. Ik ben tevreden met de aanschaf.

Rita_P 22-11-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2545LMT

Na enthousiaste reacties op de site ben ik overgegaan van Tom-tom naar Garmin. Ik heb er veel spijt van. Het geluid van de Tom-Tom vind ik veel prettiger, meer keuzemogelijkheden en het updaten gaat veel eenvoudiger. Ik ben redelijk handig op de computer, maar updaten en kaarten downloaden was een drama. Continu foutmeldingen, je moet eerst vanalles aan de instellingen van de eigen laptop wijzigen voor er iets lukt. Dat was met de software van Tom-Tom een stuk makkelijker!
Navigatie is duidelijk, al stuurt hij je soms wel langs onlogische binnenwegen....
Volgende keer voor mij weer een Tom-Tom.

Mathjo 07-02-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2545LMT

Deze Garmin gekocht ter vervanging van mijn Mio. Direct na aanschaf via internet geregistreerd en eenvoudig software- en kaartupdate opgehaald via liftime updater. Het updaten heeft ook bij mij in totaal zo’n 45 minuten geduurd, maar ach dat doe je ook niet dagelijks. De handleiding stelt niets voor en daarom van de site gedownload en als pdf op de computer gezet zodat ik het kan lezen wanneer ik wil. Eigenlijk heb je de handleiding nauwelijks nodig. Het apparaat is eenvoudig te bedienen, een beetje mee spelen en je kent zo alle mogelijkheden. Aanzetten vanuit de slaapstand en verbinding maken gaat razend snel, zelfs in huis. De kaarten en kaartaanwijzingen zijn duidelijk en overzichtelijk. Ik vind het gedeelde scherm met rijstrook aanduiding mooi duidelijk en ook wel prettig dat je links bovenin nog een overzichtje ziet van alle rijstroken samen.

Makkelijk vind ik ook dat de Garmin de maximum toegestane snelheid goed aangeeft en ook de snelheid die je zelf rijdt want soms heb je geen idee hoe hard je ergens mag rijden. Het touchscreen werkt goed en het toetsenbord is nauwkeurig en vult de plaatsnamen na een paar letters zelf vaak al aan. De kleuren van het scherm vind ik niet de mooiste maar het beeld is wel helder en scherp en alles is goed zichtbaar. Het geluid is duidelijk genoeg maar je hebt geen keuze uit andere stemmen. Ook handig de plaatsbepaling om je auto terug te vinden of om te kunnen kijken wat er in de buurt te vinden is, zoals dichtstbijzijnde benzinepomp enz. Wat mij betreft een prima navigatiesysteem met voldoende mogelijkheden en vooral, het doet wat het moet doen. Ik wou eigenlijk een TomTom kopen maar vooral de levenslange gratis kaartupdate en verkeersinformatie en de goede reviews, (ook die bij de 2595LMT)en ervaringen van kennissen gaven de doorslag om voor deze Garmin te kiezen. Tot nu toe ben ik tevreden.

Er zijn ook wel wat kleine minpuntjes. De gesproken teksten zijn soms wat vreemd. Bij een afrit van de snelweg heeft de stem het over een toerit. Niet echt erg maar klinkt wel vreemd. Er zit er geen stekker bij om via het stopcontact op te laden maar mijn Mio stekker paste erop. Je kunt ook een losse stekker kopen waarin je de USB kabel kunt aansluiten dan hoef je geen complete kabel te kopen.

Mathjo 14-07-2012

Ik heb deze Garmin nu 5 maanden en ben er zeer tevreden over. Nu in deze tijd met alle wegwerkzaamheden helpt hij me er prima doorheen. Hij geeft netjes aan dat er werkzaamheden zijn en als een afslag geblokkeerd is dan leidt hij me goed via een alternatieve route. De allernieuwste rotondes worden volgens mij niet supersnel opgenomen maar dat heb ik nog maar één keer meegemaakt. Ik ben vooral ook blij met de rijstrook aanduiding, dat maakt dat je lekker ontspannen kunt rijden. De levenslange gratis kaartupdates geeft hem toch wel een streepje voor bij andere navigatiesystemen vind ik. Kortom ik ben nog steeds uitermate tevreden over mijn Garmin.

Henk van Zonneveld 10-09-2012

Bij Download Map Updates verscheen: vrije ruimte: 0MB. Uw toestel heeft onvoldoende vrije ruimte om de firmware bij te werken. Verwijder onnodige bestanden uit uw toestel en probeer de update opnieuw uit te voeren. Mijn vraag is: hoe kan het dat bij de eerste handeling met dit toestel het geheugen reeds vol blijkt te zijn? En hoe vind ik onnodige bestanden?
Ondanks instelling ‘snel’ zocht hij zijn weg over kleine wegen door de stad (Leiden) met vele stoplichten en veel rechtsaf / linksaf. Route Katwijk aan Zee naar Alphen aan den Rijn. Terwijl er geen druk verkeer was deden wij er ongeveer en uur over. Terug volgden wij onze eigen route over hoofdwegen en waren er in 35 minuten.

Uil1 21-01-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2545LMT

Bijzonder makkelijk en eenvoudig te bedienen apparaat. Eerste update meteen gedaan volgens de aanwijzingen op de Garmin site wat ook voor mij als leek goed te doen is. De download met bijbehorende controles duurde wel lang, was zo'n beetje 45 min bezig geweest. De bijgeleverde handleiding is niet erg uitgebreid en voor meer uitleg moet je dit van de site downloaden. Voor zover ik deze navigatie in korte tijd heb kunnen testen is zoals gezegd je bestemming eenvoudig in te voeren wat duidelijk op het scherm wordt weergegeven met daarbij een duidelijke stem. Ook is het gedeelde scherm wat getoond wordt bij afslagen en verkeerspleinen zeer duidelijk en prettig. Ook het herberekenen gaat razend snel evenals het vinden van satellieten. De mogelijkheden van persoonlijke voorkeuren zijn rijkelijk aanwezig die je via het menu instellingen en de submenu's eenvoudig in kunt stellen. De levenslange updates was voor mij één van de redenen om deze Garmin aan te schaffen.