Mio Moov M410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov M410 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Talkar 25-07-2014
Geschreven voor: Mio Moov M410

Drama product, ik raad het daarom ook iedereen af om hem aan te schaffen.

Bij mij raakte hij vaak in de war en daarbij had ik vaak ook nog eens om moeten rijden. ->(extra tijd en benzine kosten). Alternatieve routes zijn niet beschikbaar. Zo zijn er nog veel meer zaken die mij niet bevielen.

Thomas Midas 23-03-2014
Geschreven voor: Mio Moov M410

Ik heb een tijdje geleden een Mio Moov M413 LM bij de Kijkshop gekocht. Voor dagelijks gebruik heb ik hem niet nodig, wel voor tourritjes en op vakantie. Voor dagelijks gebruik is deze Mio handig. Start snel op, geluid vind ik prima en berekent snel de route. Ook als je doorrrijdt, corrigeert de Mio snel. Helaas lijkt het dat het niet mogelijk is om meerdere navigatiepunten in te voeren,noodzakelijk als je een rondrit in wil programmeren. In de oude Mio's was dat wel mogelijk! Echter in de huidige software ontbreekt de knop "voeg navigatiepunt toe". Ik hoop dat Mio hiervoor een oplossing weet, anders kan ik hem weer verkopen.

Thomas Midas 25-03-2014

Met Mio contact gehad over het feit dat je niet meerdere navigatiepunten kunt invoeren. Het blijkt dat op ALLE Moov modellen dit niet mogelijk is. Dus wil je je navigatie gebruiken voor toerritten of vakantieritten, koop dan geen Moov model. Volgens Mio zit de functie wel op de Spirit modellen, maar ik koop in ieder geval geen Mio meer en mijn 413 LM staat nu voor weinig op MP.

blaas23 11-09-2013
Geschreven voor: Mio Moov M410

Heb deze Mio aangeschaft omdat we naar Kroatie op vakantie gingen: de 3 jaar oude Mio voldoet prima, echter alleeen West Europa geinstalleerd. Dus voor €75 de M410 (44 landen) gekocht bij Kijkshop.
Eerste indruk is slecht, hard plastic kastje, voeding aan linkerzijde zodat je vol op de kabel zit te kijken. Geluid is blikkerig en beeld is zoals we rond 2000 gewend waren.
Verder commentaar: rijbaan indikatie op snelweg is leuk, die info komt alleen pas 50m voor de echte afslag/splitsing, je rijdt makkelijk verkeerd. De stem van "Sander" is vet-irritant. "doorrijken" ipv doorrijden....
Graz oostenrijk is "gras"....enz, enz.
Ook noemt hij veel B-wegen "snelwegen".
Stuurde ons in Triest Italie een voetgangerszone in, die was al zeker 10 jaar autovrij.
Mijn advies, indien je wa extra budget hebt: koop een duurdere Mio, die zijn hun geld wel waard. Echt!
groet, Kees

bassi 15-09-2012
Geschreven voor: Mio Moov M410

Ik heb dit ding langer in bezit, echter alleen maar ongeveer een maand gebruik van kunnen maken.
Ik begin maar met de nadelen, nadeel vond ik het scherm, traag reageren en lang moeten wachten voordat ie bij het opstarten reageert.
Voordelen, goede makkelijke wegwijzer, duidelijk aangeven van de rijstroken e.d.
Over het algemeen neemt de mio je op een juiste goede route.
Helaas is het scherm bij mij kapot gegaan, ik heb de navigator een keer in de zon laten staan waardoor ie erge warm werd in de auto, het systeem moest ik van mijn vrouw altijd meenemen, het apparaat werd opgeborgen los in een laptoptas, ongeveer na 4 weken liep er een scheur door de glasplaat van onder naar boven, geen barst of zo maar een scheur op 2/3 van het scherm, daardoor werd het apparaat onbruikbaar, omdat ik het online had besteld, heb ik zelf een poging gedaan om de eerste laag van het scherm te verwijderen, echter zonder resultaat, ik kan voor dit type ook geen nieuw onderdeel voor vinden.
Ik heb daarna een iets duurder Garmin gekocht, die een veel beter touchscreen heeft veel sneller reageert, echter wat het belangrijkste aan een navigatiesysteem is dat ie je de juiste weg doorloost en daarin vind ik de mio iets beter in dat opzicht, wat betreft berekening kortste of snelste routes is het mio systeem net iets slimmer dan mijn houdige navigatie systeem.
wat betreft gebruikersgemak instellen van de adressen en ook het terughalen van adressen, is maar net voldoende bij mio en bij mijn andere systeem goed. De mio loodst je makkelijker in sommige situatie's er door heen, op de weg.
Bijvoorbeeld bij de Garmin, die geeft soms bij de kortste route een smal binneweggetje tussen huizen aan die bijvoorbeeld 1 meter korter is dan de gewone geasfalteerde hoofdweg in een wijk, geeft op de snelweg soms een situatie te laat of onjuist aan (dit doet de tomtom ook wel eens)
Elk systeem doet dat weleens maar bij mio word dat geminimaliseert heb ik het idee.
Helaas jammer dat ik waarschijnlijk een systeem heb gehad van mio waarbij het glas verkeerd of onjuist op was gemonteerd en ik er maar een maand gebruik van heb kunnen maken.
Voor de prijs is het een redelijk mooi systeem.
En ik weet niet of ik de enigste ben of was waarbij het intikken en reageren van het touchscreen en procccesor !? zo langzaam was, dat zou wat beter kunnen, mogelijk hebben de wat duurder modellen daar minder last van.

Dinkys 25-06-2012

Update review:

Ik zocht een goedkope navigatie, maar helaas werd goedkoop duurkoop.

Na de gratis kaart update gaf hij aan dat de kaarten niet correct waren geladen. Na meerdere pogingen de oude kaarten er maar weer opgezet.

De accu is sneller leeg dan bij andere merken.

De stem klinkt verschikkelijk.
Beeldkwaliteit is goed.
Mogelijkheden zijn matig ivm de kaartupdate.
Gebruiksgemak ivm de kaart update is slecht.
Vormgeving is goed.
Duurzaamheid: nvt

Conclusie: Goedkoop = Duurkoop.

Elvira1979 04-06-2012

Goede aankoop!

Gebruik de Mio enkel en alleen binnen NL tot nu toe, maar heb er nog geen problemen mee gehad.
Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Het systeem is niet duur en geeft mij precies waarvoor ik betaalde; een betrouwbaar systeem, snel, duidelijk en gemakkelijk in gebruik.
Accu gaat ook nog steeds goed mee en zelfs de stem vind ik prettig in gehoor, iets wat ik van mijn vorige (zeer verouderde systeem) niet kon zeggen.
Verder ziet het apparaat erg degelijk uit.

Dinkys 21-05-2012
Geschreven voor: Mio Moov M410

Bij mijn Nokia E5 (Symbian S60 3th) waren de kaarten niet (meer) te updaten, dus kaarten van al een tijdje terug. Een Nokia, waarbij de kaarten wel te updaten zijn (Symbian Anna), kost minimaal €150.

Mogelijkheden:
Tom Tom Start XL
Garmin nüvi 1340
Mio M410

Aangezien ik een navigatiesysteem weinig gebruik gekozen voor de goedkoopste.

Pluspunten:
Uiterlijk
GPS Fix

Minpunten:
Accuduur, maar dit geldt voor elke navigatiesysteem.
Stem klinkt niet echt geweldig.

Volgende week zijn de 30 dagen voor de recente kaart-update voorbij en dan de nieuwste kaart erop zetten.

Hopelijk heb ik meer geluk dan de review onder mij.

Dinkys 11-09-2012

@Mio

De navigatie heb ik verkocht.

Ik heb de accu opgeladen met mijn eigen lader (240v) en de batterij was snel leeg. Daarom de Mio verkocht en een Nokia met navigatie gekocht.

Plus punten Nokia tov Mio:
+ Langere accu duur
+ 240v lader meegeleverd
+ Kaarten makkelijk te updaten
+ Kaarten gratis te updaten
+ Houder blijft beter zitten

Officiele reactie van Mio Technology Europe 10-09-2012

Beste Dinkys,
U kunt de accu opladen met een thuislader (optioneel) of een computerkabel (optioneel) om hem helemaal op te laden. In de auto laadt de accu alleen bij wat hij verbruikt. Om hem helemaal op te laden, gebruikt u een thuislader/computerkabel. De stem kunt u verwisselen met de cd-rom. Over de kaartupdates kunt u contact opnemen met de klantenservice, het nummer staat op onze website. Mvg, Mio Webcare.

luc325 11-05-2012
Geschreven voor: Mio Moov M410

's Ochtends gekocht en 's middags geruild voor een TomTom.
Na kaartupdate en installatie van een extra kaart van de bijgeleverde DVD vond het apparaat geen enkele kaart meer. Herinstallatie van software en alle kaarten mocht niet baten. Wellicht was dit via de helpdesk op te lossen geweest, maar omdat ik op zeer korte termijn een werkend apparaat nodig had heb ik hem teruggebracht.
Het beeld is niet erg helder en het geluid ronduit slecht (blikkerig) maar voor een prijs van 70 euro is daar overheen te komen. Echter het installeren en updaten van kaarten moet gewoon feilloos werken. Dat was bij deze Mio niet het geval, helaas.

sjors58 08-05-2012
Geschreven voor: Mio Moov M410

Ik heb het navigatiesysteem net gekocht en uitgeprobeerd en het werkt voor de prijs van net geen 70 euro prima.
Alleen de kwaliteit van het geluid is niet super, maar wel verstaanbaar en de helderheid van het scherm is volgens mij voor verbetering vatbaar.
Verder is dit een goedkoop apparaat zonder extra´s.

DoravanDiep 03-05-2012
Geschreven voor: Mio Moov M410

Na aankoop van deze Mio erg tevreden gesteld na een aantal lange ritten. Werkt erg gemakkelijk en daarom kon ik hem dan ook bijna meteen uit de doos instellen en gebruiken!

Vond het vroeger nog weleens prettig om tijd van de ETA af te rijden maar het apparaat leert van mijn rijstijl en nu weet ik precies hoelaat ik overal aan kan komen en welke routes er beter zijn om te pakken wanneer zich bepaalde situaties voordoen.

Al met al een erg goed apparaat voor een nog betere prijs! Raad deze Mio aan iedereen aan!

Sjaak31 17-04-2012
Geschreven voor: Mio Moov M410

Erg te spreken over dit product. Beeld vind ik persoonlijk erg prettig, het touchscreen werkt snel, gemakkelijk en reageert goed. Duidelijk weergave van knooppunten en afslagen tijdens ritten. Het stemgeluid is het enige puntje van verbetering, maar deze kan natuurlijk ook gewoon uitgeschakeld worden.

Officiele reactie van Mio Technology Europe 10-09-2012

Geachte Sjaak31,
De stem kan veranderd worden met de cd-rom.
Met vriendelijke groet, Mio Webcare.

dakconsult 24-12-2011
Geschreven voor: Mio Moov M410

Dit is mijn derde Mio. Ik heb lang getwijfeld opdat ik helemaal niet te spreken was over mijn Moov 500, maar mijn eerste de C710 deugde wel.
De M410 is een shot in de roos. Een rustig duidelijk beeld, tijdige commando's, correcte inschatting aankomst tijd en een logisch menu zonder nutteloze toeters of bellen. Twee minpuntjes zijn een wat mager geluid en de aan-uitknop is wennen omdat deze nogal klein is.
De duurzaamheid moet uiteraard nog bewezen worden maar verder is het een koopje!

irdan 14-03-2012

Heb onlangs de M410 aangeschaft (na jaren de navmanF10 te hebben gebruikt). Afgelopen weekend eerste ritje ermee gemaakt en dat pakte best goed uit.Naar mijn smaak mag de instelling voor de te gebruiken wegen iets genuanceerder, want op weg van Tilburg naar Eindhoven ging de begeleiding de mist in. Toch ook maar zelf goed blijven opletten.