Garmin nüvi 3590LMT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 3590LMT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

rik4806 14-08-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 3590LMT

Sinds juni 2014 in het bezit van deze Garmin nuvi 3590 LMT als vervanger van een TomTom One XL. Wat een verschil in mogelijkheden, geen extra normale stemmen, geen fatsoenlijke symbolen voor op het navigatiescherm (auto's vliegtuigen etc) het lijkt wel een speelgoedwinkel voor 3 - 5 jarigen. een lastige klus is ook het zelf in het apparaat zetten van PIO's. Een helpdesk die slecht bereikbaar is 2 x gebeld en > 35 minuten in de wacht. Op e-mail wordt geheel niet gereageerd. Kijk eerst goed wat je van de extra's van een navigatiesysteem verwacht.
Voor mij is dit, ondanks aanbevelingen, een miskoop geweest.

klusser 18-10-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 3590LMT

Van TomTom Go 500 overgestapt naar Garmin Nuvi 3590 LMT omdat het updaten van de TomTom op de PC slecht werkt. Dat is bij deze Garmin prima geregeld. Updaten gaat als een zonnetje en met het programma Basecamp heb je veel mogelijkheden om routes vooraf op je PC te plannen. De Garmin kan ook overweg met Internet Explorer 10 na het downloaden van de nieuwste USB plugin. Bij de TomTom was de communicatie met de PC een voortdurende ergernis en daarom heb ik die teruggestuurd.TomTom kon niet overweg met IE10 en adviseerde te downgraden naar IE9 en daarnaast moest ik een groot aantal drivers weggooien. Toen vond ik het wel genoeg.
Anderzijds: De geluidskwaliteit van de Garmin is maar net voldoende, nogal blikkerige computerstem, daar is de TomTom GO 500 weer beter in. En misschien zijn de kaarten van de TomTom ook wel mooier, al is dat persoonlijk. Van de Garmin is de zoomfunctie weer fijn: Bij nadering van een kruispunt wordt dat uitvergroot. De Garmin heeft ook veel en veel meer instelmogelijkheden dan de TomTom, zoals snelheidsafhankelijk volume. Tot nu toe heel tevreden met de Garmin.
Wil je probleemloze communicatie met de je thuis PC, dan ben je beter af bij Garmin.

vrijbuiter 28-11-2013

Blikkerige computerstem is te verbeteren door de belgische damestem te downloaden via mygarmin.

JNorth 11-01-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 3590LMT

Mooie navi had eerst een Navigon maar deze is overgenomen door Garmin. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. Er zit een levenslange kaart update op. Reageert snel bij files. Dus wel tevreden tot nu toe.

wout48 16-09-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 3590LMT

Heb deze aangeschaft voor vervanging van mijn oude Garmin.
Geweldig apparaat en het updaten op mijn Imac gaat prima.
Prachtige 3d kwaliteit en vind het geluid van de stem prima.
Heb hem nu een aantal keren uitgeprobeerd en de navigatie
werkt snel en het beeld is goed te zien. De reflectie van de zon
is soms wat storend, maar niet nadelig.
Het enigste minpuntje is de service hier in Nederland van Garmin.
Had een hoesje via de Garmin-store besteld en dat zou minimaal 10 werkdagen
duren, vaak sneller zoals in de mail was omschreven. (kreeg een mail dat het op 27 aug. 2012 verstuurd was naar ons adres).
Had na 10 werkdagen nog geen hoesje en ben toen gaan mailen wanneer
ik het item zou krijgen. Het antwoorden van de eerste mail duurde al 3 dagen en de antwoorden daarna waren ook niet dezelfde dag, wat je tegenwoordig toch zal verwachten. Moest nog een aantal dagen geduld hebben,
maar er kwam maar steeds niets en had het hoesje nodig voor onze vakantie.
Uiteindelijk wilde ik het item annuleren en mij geld terug, maar dat kon niet volgens hun, want dan moest ik het eerst terugsturen wat ik niet had ontvangen.
Uiteindelijk heb ik nog steeds geen hoesje of mijn geld terug en krijg ik ook geen antwoord meer op onze mails. Zal nog even een aantal dagen wachten en dan maar stappen ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
Laat het wel even weten hoe het is afgelopen, maar bestellen bij de Garmin-store gaat het niet meer worden.

wout48 17-09-2012

Kom nog even terug op het hoesje dat ik besteld had op de Garmin-store.
Heb het eindelijk binnen, maar het was beschadigd en heb toen gelijk weer
een mailtje gestuurd wat nu te doen. Dit is wat ze schreven:
Moest het op mijn kosten naar Garmin in Eng sturen (aangetekend) en
in de gesealde originele verpakking.
Nou meestal pak je iets uit en kijkt dan of het beschadigd is.
En dan zou het nog 3 weken duren als het in Eng aangekomen was,
voordat we ons geld terug zouden krijgen.
Totaal duurt dit alles dus ongeveer 6 weken als alles is afgehandeld.
Als je af gaat op een goede service ben je bij Garmin aan het verkeerde adres.
Het apparaat zelf is ons erg goed bevallen, maar de volgende keer
toch kijken naar TomTom of een andere concurrent!!

goofert 24-07-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 3590LMT

Ik heb dit apparaat aangeschaft omdat mijn oude Garmin 1490 is gestolen.
De 3590LMT start sneller op dan de 1490, bovendien gaat als je het aan/uit knopje kort indrukt
het apparaat in slaapmodus. Door een zeer laag stroomverbruik kan het maanden in deze modus blijven.
Het inschakelen duurt dan nog maar 1 seconde. De resolutie van het scherm is beter, helderder en
scherper. Wel is de afbeelding op de display merkbaar kleiner, er zit een zwarte rand omheen. Het schermoppervlak is niet gemateerd maar is hoogglanzend, op sommige momenten in de
volle zon is het scherm nauwelijks afleesbaar. De kaartdetails, zelfs in de meest gedetaileerde stand
vallen tegen, en is niet beter dan de 1490. De gps ontvanger is erg goed, de 3590LMT pikt heel snel de
satelieten op. Ook het (her)berekenen van de route gaat vlot. Het geluid is slecht, de standaard stem
(Claire) klinkt overstuurd en slissend, als je het volume terug zet is het beter, maar dan hoor je de
flitspaal waarschuwingssignalen niet of nauwelijks.De stem van Lieke is beter in balans en is het best
verstaanbaar.De matige geluidskwaliteit wordt veroorzaakt doordat het speakertje dat in de mounting
bracket zit erg klein is. Mijn 2 eerste korte ritjes in Nederland gingen niet helemaal foutloos.
Amsterdam - Heiloo en terug, stuurde de Garmin mij op de terugweg naar Amsterdam in de nacht naar een
veer (dat gesloten was). De 2de rit Van Amsterdam - Velsenbroek gaf de Garmin op de display aan links
af te slaan (wat juist was), maar Claire riep maar dat ik rechts moest aanhouden. Verder heb ik een
week met de Garmin in Duitsland in de Eifel rondgetourd, bij alle ritten kwam ik op de bestemming aan. Wel gebeurde er af en toe vreemde dingen, zo werd ik een keer een fabrieksterrein opgestuurd, door
openstaande slagbomen een rotonde het terein op en daarna dezelfde weg weer terug het terrein af. De afstand die de 3590LMT aangeeft tot een afslag is erg onnauwkeurig, er wordt bijvoorbeeld aangegeven dat men zich op 90 meter van de afslag bevind, bijna altijd is dit in werkelijkheid veel korter. Dit is vervelend als straten zich dicht op elkaar bevinden. Standaard staat "Snelheidswaarschuwing met geluid"
ingeschakeld, de 3590LMT geeft dan een pingel als je de maximum snelheid overschrijd, ook al is dat
maar met 1 kilometer per uur. Van het voortdurende gepingel wordt je echt helemaal gek.
Verkeersinformatie: op de weg naar Prum in duitsland kwam ik in een file terecht, de Garmin gaf in
1ste instantie niets aan, maar nadat wij zo'n 15 minuten stil hadden gestaan, gaf hij aan dat er
door wegwerkzaamheden nu ineens een file van 3km file was, wat uiteindelijk een vertraging van 45
minuten heeft opgeleverd. De wegwerkzaamheden waren al meer dan een week aan de gang, maar de 3590LMT
heeft niet geprobeerd een andere route te nemen. Onder "Te vermijden" staat "Verkeersinformatie"
aangevinkt. Betekend dat dan dat de 3590LMT zich niets van verkeersinformatie moet aantrekken, of juist wel, ik weet het nog steeds niet. De functie Spraakopdracht: vind ik een beetje overbodig, maar het werkt wel perfect. Het maken van routes: op mijn 1490 maakte ik routes met "Garmin mapsource", helaas werkt dit niet meer, het programma ziet de 3590LMT niet als deze is aangesloten op de computer. Heb ook "Garmin Basecamp" geprobeerd, deze ziet de 3590LMT wel, maar als ik een route er mee op de 3590LMT zet, vind ik deze terug als een enkele waypoint. Gelukkig zijn met Google Maps wel routes te maken, die zijn met de App "reisplanner" te starten en te bewerken.
Bluetooth: Ik gebruik de 3590LMT samen met mijn telefoon, dit werkt afgezien van de matige
geluidskwaliteit perfect. De App "Smartphone link": met een smartphone is via een live service
realtime verkeersinformatie op te halen, ik heb mij hierin nog niet verdiept. Over het algemeen ben ik
over de 3590LMT tevreden. Wel had ik gezien de prijs van bijna € 300 meer verwacht. De gratis lifetime
card updates maken een hoop goed. Bij TomTom betaal je voor 1 update geloof ik al € 69,00

Rsan 07-06-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 3590LMT

Inmiddels 3 mailtjes verder maar nog geen antwoord gehad van Garmin. Ook geprobeerd telefonisch contact te krijgen maar na een half uur in de wacht te hebben gestaan maar opgegeven. Dit valt me zwaar tegen. Als dit de manier is hoe Garmin met haar klanten omgaat zal dit zeker de laatste keer zijn dat ik een Garmin aanschaf. Wordt vervolgt.

Rsan 03-06-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 3590LMT

Apparaat sinds enkele dagen in bezit. Mijn vorige navigatie was een Tomtom. Was even wennen maar ben tot nog toe zeer tevreden. Beeld kwaliteit is geweldig. Geluid valt in vergelijking met mijn vorige navigatie tegen maar is zeker niet slecht. Apparaat is erg dun en naar mijn mening mooi vormgegeven. Wat wel erg vreemd is dat een route naar Narbonne zuid Frankrijk dwars door Lyon loopt en een route naar Barcelona Spanje om Lyon hen gaat terwijl we hier over dezelfde Autoroute du Soleil gaan. Ga deze vraag bij Garmin neer leggen. Verder prima apparaat met gratis lifetime maps updates. Dus geen extra kosten meer voor kaart updates. TMC antenne zit in de stekker van de voedingen kabel dus geen extra kabel meer. Wat mij betreft zeken een aanrader.

Rsan 19-08-2012

Vandaag een kaart en software update gedownload. Probleem met de route om Lyon is door Gamin opgelost. Klasse Garmin. Van mij een dikke 10 voor wat service betreft. Ze doen dus wel degelijk iets met de opmerkingen van hun klanten.

Nazziebal 11-06-2012

Onder instellingen het vinkje bij 'traffictrends' weg halen. Systeem bekijkt anders aan de hand van historische gegevens of ie de route moet aanpassen. Vandaar de afwijkingen terwijl het eigenlijk om dezelfde route gaat,

Rsan 09-08-2012

Inmiddels diversen malen contact gehad via mail met Garmin. Print screens aangeleverd. Alle instellingen met hen doorgenomen. De vraag ligt nu bij de software afdeling. Uiteindelijk netjes behandeld door Garmin. Hoop nog wel iets te horen van Garmin.