Mio Spirit 686 LMT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 686 LMT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

NicoenMio 29-06-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LMT

In het begin was het wennen aan deze navigatie.
Mijn vorige navigatie was een VDO PN 1000 dus heb ik een vergelijk.
Deze nieuwe navigatie de Mio Spirit 686 Live TMC ( ean 54200027519890)heb ik tijdens mijn reis naar Italië goed kunnen testen.
De instellingen zijn gemakkelijk te vinden, veel ermee spelen in het begin, alle instellingen proberen. Thuis achter de computer gaat dat goed. Het MioMore programma installeren en mogelijk updaten.
Wel uitkijken wat je update, een update van Oost Europese landen zou ik niet doen als je er toch niet komt. Ook heb ik veel stemmen verwijderd van de navigatie, Russisch, Roemeens of Noors spreek ik niet.
Van de cd zijn nieuwe stemmen te uploaden naar de navigatie.
Ik heb de Vlaamse en Nederlandse Xander erop gezet.
Hier kom ik tevens op het voor mij zwakste deel van deze navigatie, het geluid.
De vrouwenstem van Claire is echt belabberd, veel woorden worden niet goed of onduidelijk gezegd, dit geld ook voor de Vlaamse vrouwenstem.
De mannenstem van Xander is redelijk goed al is het net een voldoende.
Het geluid klinkt wel blikkerig maar daar valt mee te leven.
Soms zijn de uitspraken erg onwennig, als voorbeeld noem ik het zinnetje probeer te keren zoals op mijn oude VDO werd gezegd, heet hier maak een U bocht.
Zo zijn er nog een paar maar dat went snel.
Let op updaten en backup maken kost veel tijd, soms een kwartier en lijkt het alsof er niets gebeurt, geduld hebben dus.
Na het installeren van de update merkte ik dat de optie flitspalen is veranderd, ze zijn er nog wel maar minder opties.
De route berekenen gaat supersnel, ook de routewijziging, 4 opties van snelst tot kortste route is in te stellen. Fout rijden, binnen 10 tellen een aangepaste route.
Verkeersinformatie keurig gemeld, ook in Italië met de de optie van route aanpassen waarbij vermeld word hoeveel langer de alternatieve route is.
De wandeloptie heb ik nog niet geprobeerd.
Voor de rest legio mogelijkheden, veel poi’s, van winkelcentra tot tandartsen.
Over het algemeen vind ik het een prima navigatie, veel opties, alles doet het goed, thuis opladen is ook erg fijn al is er geen USB kabeltje bijgeleverd, maar ach deze kost niet veel.
Geen miskoop voor €129
O ja, de duurzaamheid is natuurlijk afwachten....