Mio Spirit 697 Truck LTM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 697 Truck LTM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Clemens.laak 14-07-2014
Geschreven voor: Mio Spirit 697 Truck LTM

De review van Finnegan kan ik beamen. Soms heb ik zelf moeite om een adres in te voeren. Het systeem komt met een voorkeuze waar ik niets aan heb. Komt waarschijnlijk door die gemeentelijke herindelingen en dan weet je de juiste gemeente niet. Met een postcode (Nederland) lukt het me wel. Je kan ook inzoomen op de kaart en je locatie aanklikken en opslaan, wat ik soms doe met het vantevoren vaststellen van een bepaalde route bestaande uit meerdere locaties, zo dat je het systeem dwingt jouw eigen voorkeur route te rijden. M.i. kan je wel een route opstarten als je nog geen sateliet signaal hebt. Je klikt dan aan starten vanaf laatste bekende plaats.
De caravan/truck modus werkt prima. Je kan je eigen voorkeuren aangeven zoals wel/geen tol- snelwegen en/of veerponten. Het systeem bekijkt dan of het met jouw eigen voorkeuren met de caravan uit de voeten kan.

Ook je eigen auto terugvinden in een grote onbekende stad werkt prima als je de Mio in je binnenzak/tas mee neemt.

Finnegan 24-03-2014
Geschreven voor: Mio Spirit 697 Truck LTM

Deze navigator gekocht voor de caravan. Ik ben jarenlang een Garmin gewend geweest en moest toch even wennen aan dit apparaat. Ik vond hem in het begin erg traag, maar kwam er achter dat hij steeds sneller wordt na enkele minuten. Echter, ik kan niet anders zeggen, dan dat het uitstekend zijn werk doet. De 4 routes berekenen kost even wat tijd, maar daarna werkt het snel ook het herberekenen als je toch verkeerd rijdt. Het dat om te testen natuurlijk expres gedaan. Ook de stembegeleiding is helder en duidelijk terwijl ik slechthorend ben. Wel hoorapparaat in natuurlijk. De rijbaan begeleiding is erg prettig. Geeft links boven al aan waar je heen moet en daarna in groot beeld nogmaals. De TMC vind ik echt te gek en werkt dan ook super. Rijdend op de A1 richting A'dam een filemelding op de A10 bij Watergraafsmeer en ik werd netjes de A9 op gestuurd om bij de A2 weer naar de A10 te gaan en weer ruim baan had. Dit alles gewoon solo en dus zonder caravan. Dat komt nog. Hoewel ik al heb gemerkt dat als ik hem op "caravan" zet, dan wordt bij mijn huis anders gestuurd naar de A27, dan wanneer ik hem zet op "auto". En dat klopt ook, want de kortere weg is alleen met de auto te doen en is onmogelijk zelfs met de caravan. Dat werkt dus. Ik ondervind 1 nadeeltje t.o.v. mijn oude Garmin en dat is dat de MIO geen route berekend als hij geen GPS-ontvangst heeft. Of staat er dan een instelling niet goed? Ik heb geprobeerd om in huis een route naar een Franse camping te berekenen, maar dat gaat niet. Dan moet ik echt naar buiten toe om eerst GPS-ontvangst te hebben. Ik kan deze navigator zeker aanraden aan caravanners.

Finnegan 12-07-2014

Met deze navigator heb ik inmiddels Frankrijk doorgereden met de caravan erachter. Werkt nog steeds uitstekend. Bij het berekenen van de route wordt heel duidelijk onderscheid gemaakt tussen caravan/camper of alleen auto. Voor caravan krijg ook maar 1 route en niet meer. Je wordt met de caravan niet een klein weggetje in gestuurd. Tijdens de navigatie kun je rechts in beeld alle benodigde info zien. Dat vind ik heel prettig. Zijn er geen nadelen? Ik vind van wel. Ik vind de touchscreen soms vreemd reageren bij vegen over de kaart, dat vind ik niet goed gaan. De ene keer geen beweging in de kaart te krijgen en de andere keer schiet het 10-tallen km een andere richting op. Vergeken bij mijn oude Garmin Nuvi vind ik dat echt slecht. Ik werk nu met een touchscreenpen en dat gaat beter, maar bij het minste kom ik in het menu onder de kaart om in te zoomen of het geluid aan te passen. Vervelend. Wat mij in Belgie en Frankrijk opviel, is dat de max. snelheid bij "caravan" naar 90 km ging. Op zich werkt dat goed. Dat het voor Nederland nog 80 aanwijst, vind ik eigenlijk wel correct, want oude caravans mogen nog steeds niet anders. Je mag in NL alleen harder als de caravan en auto aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dus die 80 als uitgangspunt vind ik wel correct. Het zou wel fijn zijn als je het zelf kon instellen. Upgrade puntje.

Karin S 14-07-2014

Ook ik heb in de caravan modus door Frankrijk gereden. Uiteindelijk weer op auto gezet omdat je tientallen kilometers werd om gestuurd. Dit ging over de grootste snelwegen terwijl de RN's ook prima met een caravan te berijden zijn.
Ook ik moet naar buiten om een route te berekenen en ook als je niet bij een weg staat (op een camping) berekent ie geen route.
Verder duurde het een paar keer erg lang (en opnieuw opstarten) voordat ie een GPS signaal oppikte.
Verder tevreden.

n.houbiers 16-12-2013
Geschreven voor: Mio Spirit 697 Truck LTM

Heb hem een jaar werkt goed voor caravan, als je harder rijd dan 80 km blijft hij je waarschuwen dat je te hard rijd kan je niet uitzetten. Bij een nieuwe zoek opdracht is het soms storend als je een gebied of straat in wilt voeren bij de eerste twee letters al een stads of straatnaam geeft die je niet wil hebben en steeds weer blijft geven deze automatische zoeker krijg ik ook niet uitgeschakeld.

Hoi N.
De max snelheid kan je wel uitzetten. Ga naar scherm, grijsvakje met witte 3hoek - modus - caravan en scroll naar beneden waarschuwing maximumsnelheid- haal het v-tje weg Je hebt dan geen signaal waarschuwing max snelheid meer. Moet je wel zelf opletten :-)

Karin S 12-08-2013
Geschreven voor: Mio Spirit 697 Truck LTM

Deze mio spirit 697 truck lm live tmc is makkelijk te bedienen en in te stellen.

De houder werkt goed/ makkelijk.
Caravanmodus makkelijk in te stellen. Ik heb nu nog te weinig ervaring om te weten of dit goed werkt. Nadeel. Hij ziet de caravan als een truck dus je mag max 80 km per uur. Dit is niet anders in te stellen. Je krijgt aan de lopende band signalen dat je te hard rijdt. Dit is te ondervangen door het signaal uit ze zetten.( (waarschuwingen maximunsnelheid) Je kan de max. km niet handmatig veranderen. ( dit kan bij de auto modus wel.)
Je kan op coördinaten zoeken.
Favoriet door 1 druk op de knop toe te voegen.
Favorieten zijn op alfabetische volgorde in te stellen zodat je door de naam te laten beginnen (favoriet bewerken) met een groepsnaam en vervolgens de favoriet naam. bv camping - het tentje.
Verschillende kaartkleuren in te stellen.
Xander spreekt de straatnamen nogal bijzonder uit.
Telefoon gebruik ik niet.
De hulp van de specialisten van Mio (wel vaak lang wachten) is uitstekend.
De Mio bij Coolblue gekocht. prima levering, (let op de verpakking) service en hulp van de specialisten.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. M’n vorige Mio doet het nog steeds (6 jaar) Een andere gekocht omdat ik, doordat er geen card updates mogelijk waren, geregeld door weilanden reed ( waar een nieuwe weg was aangelegd.
Als ik hem langer heb zal ik updaten.

Pluspunten
• -makkelijk te bedienen.
• -op coördinaten zoeken
• -favorieten (snel knop) op alfabetische volgorde
• -goede houder (alle sprits, in tegenstelling tot de Moov's)
• -verschillende kaartkleuren in te stellen
• - prima rijbaan begeleiding.
• - Life time kaarten updates.
• Minpunten
• -eigen POI's alleen thuis via de pc (ingewikkeld)
• -caravan = truck (80 km)
• -je kan het geluid niet op de kaart uit- of aanzetten.
• -Xander heeft aparte uitspraak straatnamen.

Clemens.laak 14-01-2014

Hallo Karin,
Ik vraag mij af of je kan schakelen tussen rijden met caravan, of zonder caravan? Moet je dan de afmetingen aanpassen of kan je meerdere afmetingen opslaan.
Hoe gaat het updaten van software en kaarten?
Ik heb al 4 jaar eem MIO Spirit 735 TV en ik vind het altijd een heel gepuzzel dat updaten en ook erg onlogisch. Als je een adres uit het geheugen wil verwijderen, vraag hij toestemming om alle adressen te verwijderen. Ook zo lekker logisch. Verder vindt ik de kaarten, en de geluidskwaliteit erg goed, zeker met een 7 inch scherm. Alleen jaarlijkls een update kopen voor Europa loopt aardig in de papieren. Dus beter een nieuwe kopen met lifetime update.
C.M.A. van de Laak

Clemens.laak 23-01-2014

Hoi Karin, bedankt voor je reactie. Ik heb nu ook deze GPS gekocht via Internet bij MIO in Belgie, was afgeprijsd tot € 150,00.
Heb je jou apparaat al aangemeld bij MIO, want je vertelt mij dat je geen ervaring hebt met updates.

Na aanmelding krijg je direct de laatste kaart- en flitskasten/palen update.
Mijn ervaring met mijn vorige MIO was, dat deze sneller werkte, bijv. bij herberekeningen, als je overbodige kaarten etc. verwijdert van die landen waar je normaal nooit komt. Dan komt er veel meer geheugenruimte vrij. Wel eerste even backup maken van je apparaat.
Al deze handelingen doe je met MIO More desktop versie 7.
CD installeren op je PC en met een extra USB kabeltje je MIO verbinden met je PC.

Heb jij van je oude MIO al je adressen kunnen overhevelen naar de nieuwe? Zo ja, hoe heb je dat gedaan.

Met je MIO in DEMO mode (via instellingen/mijn MIO)kan je de verschillende kaartlayouts uitproberen. Ik heb zelf voor Zaragossa gekozen. Wel eerst je MIO in dagmodus zetten, want dan zijn de kaartlayouts meer aansprekend dan het nightdesign.

Groeten,
Clemens van de Laak Capelle ad IJssel

Hoi Clemens,
Ja, je kan schakelen van de modus auto naar de modus caravan waar je de maten van de caravan in vast legt.(ze blijven staan tenzij je ze verandert)
Met updaten heb ik nog geen ervaring.
Groet
karin

Kleine update;

Inmiddels stem vrouw ingesteld. Klinkt beter.
Volume regelen: tik scherm aan(als ie op kaart staat) -> volume -> + of -
Is wat omslachtig maar goed te doen.