Mio C520t Europe, BT, TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio C520t Europe, BT, TMC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

soplap 27-08-2009

----------Update review, 27-8-2009----------
heb op dit apparaat de nieuwe map 2008 geistalleerd van Mio voor €89.maar was daarna niet meer te gebruiken.opgestuurd via mijn leverancier Mio hield mij weeken voor het lapje dat ze mij een mail zouden sturen met daarin het adres van de service dienst,is nooit gekomen!!!!!
toen maar naar mijn leverancier deze heeft het apparaat opgestuurd,en na 4 weken kreeg ik hem terug,gratis gerepareerd tenminste dat dacht ik.werkte wel maar viel steeds weg tijdens de rit waardeloos.
geprobeerd de nieuwe service organisatie van Mio te bellen,dat kun je ook vergeten alle medewerkers zijn in gesprek,eindeloos wachten.
mijn Mio ligt nu een de prullebak,en werk nu met een navigon 8310 wat een machine kan ik iedereen aanraden,maar nooooit een MIO meer.

----------1e review, 15-5-2007-----------
de Mio 520T nu een paar dagen in bezit.het app: werkt perfect,ook in Duitsland TMC werkt prima.
alleen de snelheids weergave(terplaatse) is niet altijd korrect,voetgangers,en 30Km zones geeft hij bij mij niet weer.ik vind dat ze de antenne voor de TMC (stukje draad)in het app: moeten verwerken!!
verder de TMC werkt niet als de Mio op zijn eigen accu werkt moet aangesloten zijn op de auto spanning(sigarettenaansteker) verder een mooi app:

poonj 22-06-2009
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Tot dusver tevreden met de C520T. Alleen het verouderde kaartmateriaal was slecht. Dus toe de mogelijkheid er was, voor €85,- een kaartupdate bij Mio (Mio 2008) gekocht. Voordat het nieuwe kaartmateriaal er op kon werd door de upgrade nieuwe firmware geplaatst.Keurig volgens de gebruikershandleiding gewerkt en inderdaad alles ok. Nieuwe kaarten en ook nieuw menu. Maar nu blijkt dat de functionaliteit van het nieuwe menu stukken minder is dan bij de versie 3.3. Dus dan maar weer terug naar V3.3. Dat gaat niet meer. Op het DVD-hoesje van de update staat aan de achterkant, heel klein, dat na de update geen weg terug meer is. Dat hadden ze wel eens voor in de handleiding mogen zetten. Dus nooit meer een Mio, ook geen Moov, want die heeft hetzelfde slechte menu.

Berry K 23-05-2008
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Ik heb een MIO 520T. Op zich werkt hij goed. Wat mij echt stoort is de ondersteuning. Ik kan niet eens updates van Italie downloaden. Problemen met de capaciteit van de server in Amerika. Ze reageren niet op mail. Ze zetten niets hiervan in de FAQ. De servicedesk a 40 ct pm weet het probleem te melden, maar weet niet wanneer de oplossing komt. Kwalijke zaak voor zo'n relatief systeem. Gewoon een goedkope kopen. Of dan een TomTom,
MIO niet kopen dus!

Gertjan01 18-05-2008
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

voor de mei vakantie een mio520t gekocht. Hij heeft ons prima door Parijs heen gelootst. heen weg de binnen door route genomen en terug de snelweg. beide gevallen rijd het erg relaxt.
dus al met al tevreden.
min puntje: met zonnig weer is het beeld slecht door licht inval. Is hier nog wat aan te doen?
daarnaast lukt het mij niet om de contactpersonen zo in te voeren dat het het adres herkend wordt door het navigatie systeem. dus als ik een contact heb ingevoerd en daar naar toe wil navigeren geeft het systeem aan het adres niet te kennen. wat kan ik hier aan doen?

Max1958 30-03-2008
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Nu een jaar in bezit. Speciaal aangeschaft voor vakantie naar Zuid -Frankrijk als er weer eens files op de autoroute du soleil staan. Blijkt achteraf dat TMC in Frankrijk dus helemaal niet beschikbaar is. Onderweg continue opnieuw nieuwe routeberekening. In de plaats van bestemming ( waar ik dus al jaren kom) gaf hij een route aan die kilometers omrijden was. Daarna plaatsen in de omgeving bezocht: stuurde me wegen in die al jaren eenrichtingsweg zijn, liet me bochten nemen die met een mini nog niet te maken waren; ingesteld op vrachtauto en liet me rondjes rijden.
Op terugreis meldde hij in de Ardennen om 3.00 uur s'nachts 3x nadering file; gewoon doorgereden geen file gezien. In mijn woonomgeving geeft hij te nemen wegen die ONDER een viaduct lopen, als ik er overheen rij. Nu het systeem opnieuw ge-update; fouten blijven er in zitten. Nieuwe navigatiestemmen geprobeerd toe te voegen; 3 nieuwe SD cards van 1 GB gekocht(want dat moet hiermee, de rest kan allemaal rechtstreeks via de pc) en krijg steeds de mededeling SD Card geblokkeerd tegen schrijven. Mio ge-maild zeggen dat het aan de pc of card ligt; niet dus de card mag waarschijnlijk maar 512 mb bedragen.

Conclusie: als je de weg niet weet is dit een goed systeem, je weet nl. niet dat je kilometers omrijd. Ik heb zelden zo weinig waar voor zoveel geld gekregen.

Koop gewoon een goedkoop systeem en zorg dat je zoals vroeger de wegenkaarten bij je hebt.

MNP1970 19-03-2008
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Ik heb de Mio nu een paar dagen in mijn bezit. Hiervoor eerst een Sony nav-u 92T gekocht. Mooi ding, maar met geen mogelijkheid verbinding met PC te krijgen. Met deze Mio geen enkel probleem en flitspaleninfo binnen no-time geinstalleerd. Ook veel meer mogelijkheden met deze Mio dan met de Sony (bellen, foto's en mp3's). De vormgeving van de route bij Sony mooier, maar de Mio reageert weer heel veel sneller op verkeerd rijden. Kortom, zeer tevreden met mijn Mio.

jerry 01-02-2008
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Heb jaren lang tevreden de MIO 269 gebruikt. Maar deze is toch wel helemaal top hoor. Beeld is glashelder. Alle mogelijkheden gedurende de navigatie onscreen mogelijk, zoomen, schakelen van 2d naar 3 d. Met in het zijscherm naar wens met 1 druk een compleet overzicht oproepbaar van de hele route, alle files in de buurt, alle POI´s en snelheid, reisduur, aankomsttijd etc. Het aantipscherm is onovertroffen, nooit 2 x drukken zoals bij veel andere systemen. Verder leuke features zoals automatisch in / en uitschakelen van dag-nachtmodus op juiste moment, automatische tijdsynchronisatie, en niet te vergeten het kunnen instellen van het soort vervoer. Ik rij in de zomer met een caravan dan kun je de vrachtwagenmodus of busmodus nemen zodat je redelijke goed je aankomsttijd kan berekenen.

Stem van Marijke is OK, maar net iets minder vloeiend dan bij mijn vorige MIO. Aanwijzigen zijn gedetailleerd en goed. Even wennen dat niet meer ´hier naar links`wordt aangegeven. Dat blijkt immers nooit precies te kloppen. Nu is de aanwijzing ´de eerstvolgende naar links of over xx meter naar links´. Werkt ook prima.

Kaartweergave is prachtig, routeaanduiding is duidelijk, bv met extra pijlen indien je moet voorsorteren. Afslagnummers worden keurig vermeld.

Dit systeem leest niet de afslagen of de straatnamen voor (heb even de viamichelin geprobeerd die dat wel heeft ' maar daar heb je mi in de praktijk feitelijk niets aan. Gewoon even op de kaart kijken en je ziet alles.

Nadelen± niet noemenswaardig. wel een vraag. De eerste dagen kon ik prima een bluetooth aansluiting met mijn blackberry tot stand brengen. Om een of andere duistere reden vraagt mijn blackberry nu opeens om een paswoord voor de MIO. Ik toets dan 1,2,3,4, in en dan vraagt mijn MIO om het paswoord te bevestigen. Dat lukt echter niet want het toetsenbord van de MIO kan niet worden geopend. Wat doe ik fout. De gebruiksaanwijzing geeft geen uitsluitsel. Heeft dit wellicht te maken met een update die ik van de MIO/website heb afgehaald. Wie weet raad !!

Zandhaas 02-01-2008
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Ik heb mijn MIO C520T nu 4 maanden.
Het is mijn eerste navigatie systeem maar heb geen spijt van deze keuze. Hij doet precies wat hij voor mij moet doen.
TMC werkt goed. Al gebruik ik dat alleen om te zien welke files ik tegen ga komen. De automatische omleiding van files stuurde mij de eerste keren een afrit af en dan aan de andere kant er weer op. Je moet als gebruiker nog wel steeds na blijven denken en dus niet klakkeloos je MIO volgen.
Bleutooth werkt redelijk alleen zou de geluid kwaliteit wat beter kunnen.

Via diverse forums is er allerlei informatie beschikbaar om je MIO helemaal aan je eigen wensen aan te passen. Ook zijn er verschillende stemmen te downloaden ter vervanging van de standaard stemmen.

Henk49 10-12-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

de Mio 520t nu 3weken in bezit en zo'n 2000km mee gereden.
De Mio werkt precies wat je ervan verwacht route aanwijzingen geven.
De bluetooth en TMC werken perfect

Alleen de software van Teleatlas laat wel wat steken vallen bijv. op de snelweg krijg je herhaaldelijk de melding rechts aanhouden om verderop weer links de snelweg op te moeten erg verwarrend.
Ook een aantal rotondes die wel op het scherm staan worden niet uitgesproken.

De flitsinformatie bij trajectcontrole houdt km's aan nadat je het laatste punt al gepasseerd bent erg irritant.

Patrick Butter 25-11-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Ik had inmiddels al 3 Mio's C320 gehad, bij de eerste was de oplader kapot, de 2de gps problemen en bij de derde was t scherm kapot.

Had toen dus geen garantie erop want hij had een klap gehad oid. ik heb dus zelf een TomTom One Europe 3rde editie gekocht, 1 avond gebruikt en vond het niks.
Scherm minder mooi, en wat ik voorral miste was het venstertje rechts met welke straten je gaat pakken etc, ik reed dus echt blind op die TomTom.

Vandaag dus weer lekker de TomTom wezen inruilen voor een Mio C520t

Heb hem nog gebruikt, maar morgen heb ik hem nodig en denk wel dat ik er tevreden mee gaat worden!

longing 28-10-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Ik heb de 520t nu 2 weken in bezit en qua navigatie doet de mio precies wat ie moet doen. De berekeningen zijn zeer snel en nauwkeurig. Wat mij tegenvalt is de snelheid van wisseling in menu's, het afsluiten van de miomap (dit neemt soms wel 30sec in beslag) en dat het volume niet snel aan te passen is. Navigeren vanuit POI-contactpersonen werkt zeer goed. Alle aanduidingen worden op het scherm goed weergegeven. De teksten bij baanwisseling zijn goed en duidelijk. Voorheen gebruik gemaakt van de Packerd Bell 400 europa. Ook erg goed maar deze is veel uitgebreider.

Gibs 26-10-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

heb de mio c520t nu inmiddels 3 maanden in bezit en bevalt goed, alleen toen ik me telefoonnummers van de mobiele telefoon ging over zetten liep de hele mio vast , moest dus resetten dmv lang ingedrukt houden en dat houd in dat je alles weer opnieuw kan instellen, en 3 keer meegemaakt dat hy naderende file aangaf en we waren toen de file al voorby grrrr niet handig , verder een prima apparaat

Nico1 11-10-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Mio C520T enige weken in bezit. De Mio voldoet goed doch enige kanttekeningen wel op zijn plaats. Duurt lang voordat signaal wordt ontvangen. Route A naar B volgens kortste route doch B naar A andere langere route terwijl de eerste kortere route genomen kan worden. Zowel in de stad als op de snelweg met dezelfde instellingen. Mio support had hier geen verklaring voor. Dit is een minpuntje. Op de snelweg geeft de stem geen wegennummer door bij verandering van de snelweg. Jammer.

edwin731 03-09-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Heb het apparaat nu een maandje in bezit en ben er erg tevreden over. Ik heb lang getijfeld tussen de TT XL Europa en de MIO 520T. Absoluut geen spijt van de aanschaf van de MIO. Geluidskwaliteit vindt ik goed, dit in tegenstelling tot andere reviews.
Ook het (her)berekenen van routes, wat vaak lang duurt, gaat bij de mio heel snel, zelfs bij langere routes naar het buitenland.
De TMC werkt ook erg goed, dit in tegenstelling tot de reviews bij de TT XL europa. Je kan zo makkelijk om de files heen rijden.
Wat ik ook een voordeel van het apparaat vind is dat alles op diverse manieren in te stellen is: manier van TMC gebruikt, manier van waarschuwen flitspalen, manier van smartzoom, hoe harder je rijdt hoe harder de stem klinkt, enz enz.

Kees01 19-08-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

De Mio C520t een week of 4 in gebruik tot nu toe werkt alles perfect.
Heb hem uitvoerig kunnen testen in voornamelijk Duitsland en Scandinavie. De TMC heeft me al het nodig file leed helpen voorkomen in Duitsland!

Bij de aanschaf lang getwijfeld tussen een Tomtom en de Mio, voor mij gaf de doorslag de robuste houder van de Mio en de aanwezigheid van een MP3 speler en de standaard beschikbaarheid van TMC.

Tot nu toe een tevreden gebruiker, de lage score hier voor de kwaliteit is me tot nu toe niet duidelijk.

rolf 10 18-08-2007

Ontevreden.
Heb mijn Mi nu 9 maanden in bezit.Valt tegen.
Duurt erg lang voordat signaal opgepikt wordt,.
Kaart geeft soms aan dat je een richting uit moet,stem geeft tegenovergestelde aan.
Fouten in kaart,is onmogelijk om naar huis te gaan in amstelveen ,wat je ook doet je moet steeds maar weer omkeren.
Wat de grootste ergernis is dat er geen updates van de kaart software is,het apparaat in december 2006 gekocht, Nieuwe kaart in voorjaar 2007 uitgebracht,geen mogelijkheid voor een upgrade naar de nieuwe kaart versie alleen hele nieuwe kaart voor €150.
Geen aanrader

Pcornel 08-08-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Ik hen de C520T nu 4 eken in bezit. ben zeer te vreden en is makkelijk in gebruik. Ik heb hem ook op de fiets geprobeerd met bij gekochte fietssteun.
Als je hem insteld op fiets en ook de onverharde wegen aanvinkt voldoet hij prima.

Zijn met vakantie naar Belgie geweest en enkele kilometers voor Turnhout ingeschakeld en adres van Hotel ingevuld en hij brengt je netjes bij je adres en gaat ook door kleine straten.

Alleen ik fiets ook vrij lange routes zoals je boven leest en de batterij gaat ongeveer 4 uur mee.

Menzo Korver 05-08-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Als TC chauffeur kom ik overal in Europa. Ik ben over het apparaat zeer tevreden als was de 269+ met de berekeningen wel nauwkeuriger. In de bus modus gaat het apparaat er namelijk vanuit dat de bus harder dan 100 kan rijden. Helaas kun je dit nergens corrigeren of bijregelen. Een alternatief is de vrachtwagen modus maar dan is de kans groot dat de Mio een route gaat kiezen op grond van het feit dat een vrachtwagen traag is en dus ook via secundaire wegen kan rijden. Ik selecteer nu vrachtwagen, met als voorkeur de snelste route en houd er rekening voor dat voor iedere berekende 2 uur rijtijd er van de aankomst tijd 10 minuten afgaat. Dit klopt dan ongeveer wel.

Wat super werkt is het TMC. Ik heb dit al meerdere malen mogen gebruiken in extreme file situaties in het buitenland. Mio gaat vervolgens door redelijk begaanbare wegen en stuurt je netjes om de files heen. De passagiers waren echt onder de indruk! In nederland heeft dit helaas geen zin ivm de enorme drukte en verkeersdichtheid maar duitsland etc werkt het perfect!

Minpuntje: Bij de269+ kon je een route adhv waypoints instellen en vervolgens navigeerde Mio van waypoint naar waypoint. Van het eerstvolgende punt gaf hij dan aan hoe laat, hoe ver etc. bij de C520T is deze optie niet meer aanwezig. Voor mij was dit erg handig. Het is nu een extra handeling.

Wat mij nog meer opvalt is dat in het begin het apparaat supersnel was. Maar naarmate ik het apparaat meer en meer gebruik duurt het soms best een poosje voordat het apparaat reageert op een commando. (van menu's wisselen etc) Hebben hier meer mensen last van? En hebben jullie daar een oplossing voor?

Als laatste vind ik het jammer dat er minder kaartmateriaal op staat dan 269+ uiteraard kun je dit bijkopen maar de prijzen schrokken mij erg af.

marcel70 05-08-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

leuk app. mijn 2e mio. de 520t uit de verpakking en geen navigatie. volgende dag terug naar verkooppunt.
omgeruild en deze was wel goed. een lijst met adressen (2 favorieten)kan ik tot heden niet maken(misschien via adresboek).
stem slaat vaak over(ff mio raadplegen) ben net terug uit frankrijk maar heeft zijn werk goed gedaan. redelijk veel pois. flitspalen laden ging ook goed. alleen in nederland volgens mij. route bereken gaat snel herberekenen ook. perfecte bevestigging. genoeg mogelijkheden. mp3's speel je maar af met een app wat daar voor is. de tmc deed eigenlijk zijn werk van zelf(nederland/belgie)satelieten heel snel gevonden. hij onthoud volgens mij de laatste positie.
bellen heb ik nog niet kunnen uittesten.het geluid van de navvigatie is goed(overslaan na)

PeterOA 29-07-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Ik heb de MIO C520 nu sinds een paar weken en ben ermee naar Frankrijk op vakantie geweest. Ik kan alleen maar zeggen dat dit apparaat alles in zich heeft wat ik van een goed navigatiesysteem verwacht. Zelfs de kleinste plekjes in West-Europa kent hij en hij brengt je er dan ook nog feillos naar toe.
Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat de nederlandse stem niet om aan te horen is , ik gebruik dus de vlaamse. Daarnaast leest hij geen 1GB SD kaartjes (in ieder geval niet de kaartjes die ik heb) .
Misschien kan iemand mij adviseren welke 1/2 GB SD kaartjes ik voor de MIO C520 moet gebruiken.
Ik heb totaal geen spijt van deze aankoop en kan hem dan ook iedereen aan bevelen.

Robbert E 25-07-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Twijfelde ernstig tussen de TT One XL , de 520T en de in aantocht zijnde TT 720T. Heb dus uiteindelijk met het oog op de vakantie de MIO aangeschaft vanwege gebruiksgemak en prijs. Ben achteraf ook blij dat ik niet gewacht heb op de 720T. Deze ziet er wel mooi plat en groot uit,maar de prijs ligt wel hoger dan dat ik voor de 520T heb betaald. Prima machientje. Wat tegenvalt is echter de gebruiksaanwijzing; de uitgebreide handleiding moet je van de Mio-site downloaden of van de meegeleverde CD-roms uploaden en in kleur (laten) printen om alle ins and outs goed te leren kennen. Het pakket is wel compleet. TT levert het kaal af; de accessoires moet je bij TT apart bijkopen. Dus ook weer een pluspunt voor Mio. Ben ook blij dat je aparte SD-cards kunt kopen voor USA en Canada (volgend jaar gaan ik daarnaar toe). Twee opmerkingen/ vragen nog: bestaat er een mooier alternatief voor het ronduit afzichtelijke TMC antennedraadje (lijkt wel de jaren zestig van de vorige eeuw toen Veronica nog op zee zat) en ben benieuwd of Mio nog kaarten kan betrekken van Teleatlas nu dit bedrijf is overgenomen door TT. Teleatlas kaarten was na mededeling van de verkoper voor mij ook een pluspunt boven bijv, Garmin.

rene van doorn 13-07-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

heb sinds gisteren deze c520t in huis en vindt hem helemaal oke. duidelijke info scherp beeld en geluid is best goed voor een 1 watt speakertje. gebruiksaanwijzing is echter zeer beknopt,dus valt er nog wel wat te onderzoeken op dit app. een vraag op dit moment is weet iemand ook hoe je persoonlijke poi's in moet stellen?

Andre R. 08-07-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Fantastisch apparaat. Helder en groot scherm, snelle routeberekening en herberekening. Snelle manier om een route te plannen. Geluid van het ingebouwde speakertje valt wat tegen bij gebruik van bluetooth wanneer je handsfree belt, en bij mp3 muziek. Maar daar is hij eigenlijk ook niet voor gemaakt.

touchbianco 30-06-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Heb deze 520 nu 2maand in mijn bezit.Ik moet zeggen op 2 minpuntjes na waarschijnlijk het mooiste en gebruiksvriendelijkste apparaat op de markt.
Gebruiksvriendelijkheid, een dikke 10, mogelijkheden ook een dikke 10 , vormgeving zeker een dikke 10.
Slechts enkele minpunten, het grootste minpunt is het gekraak in de luidspreker, echt irriterend en het ander minpunt is de syncronisatie via bluetooth van de contactpersonen dan loopt hij gegarandeerd vast, gelukkig te herstellen via de verkenner op uw pc en mapje contacten ledigen! Mio heeft beloofd hieraan iets te doen, ben benieuwd....
Verder een mooi ontworpen apparaat en het dubbel screen is heel fijn in gebruik.
POI gemakkelijk aan te maken waarvan men de naam kan veranderen in bv favorieten.
TMC werkt ook heel goed maar daar trek ik mij niet veel van aan, dikwijls is er nog een file aangeduid terwijl die al lang verdwenen is, maar daar kan mio niets aan doen, ligt aan de gevonden zenders.
Spijtig vindt ik ook de verkoopswaarde, 2 maand geleden gekocht en nu al veel goedkoper. Maar dat is met alles zo....
Verder is dit toestel zeker aan te bevelen, wat ook heel praktisch is, is de smartzoom die men volledig zelf kan instellen en een heel goede overzicht geeft van de te volgen route,
Wat ik raar vindt is dat deze 520t geen namen van autosnelwegen zegt terwijl de 268+ van enkele jaren terug dat wel kon, bv sla na 100m af richting E17, dat kan deze dus niet, raar, voor een gps van de nieuwe generatie, zeker omdat tom tom 910 zelfs de steden en gemeenten kan uitspreken en dat is wel gemakkelijk maar zoals gezegd is deze 520t veeeeeel mooier dan de andere apparaten en de zuignap werkt ook perfect wat niet gezegd kan worden van tom tom.

Jackeroo 24-06-2007
Geschreven voor: Mio C520t Europe, BT, TMC

Prima apparaat op bijna alle punten functioneert het goed. Behalve het importeren vanuit je Microsoft outlook. Zelf aangemaakte POI's met adres kan je er prima in kwijt, alleen als je erop wil navigeren geeft hij de straat met een ander nummer aan of het geeft een straat in de buurt aan. Ik heb meegeleverde versie 3.3 Dinsdags even naar de winkel om daar het showmodel te bekijken, vraag me af of deze ook dit probleem heeft. Anders geld terug. Zijn er misschien mensen met de zelfde ervaring?