TomTom ONE XL Europe + TMC Receiver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE XL Europe + TMC Receiver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

eddy kiprich 04-08-2009

Ben net terug van reis naar Italie via Zwitserland. Deze XL samen met de TomTom RDS/TMC-ontvanger was echt een uitkomst. Ik ben zelf Mio gebruiker maar, hoe kan het anders, daags voor mijn vertrek was daar geen leven meer in te krijgen.
Duidelijk tijdens de rit gaf de Tom tom helder aan dat er oponthoud was en ging herplannen. Zo scheelde me dit op de heenweg 2 uren file voor de Gothard tunnel en op de terugreis zelfs 3,5 uur. Ik vond het niet eenvoudig om de details van de vertraging weer te geven want de waarschuwing komt maar kort in beeld en voordat ik er op kon klikken was hij al weg. Geen idee waar ik daarna de details van de vertraging zou kunnen vinden, maar ik beoordeel deze dan met name versus de Mio C510E die ik bezitte.
*Geluid TomTom veel helderder
*Bediening simpel bij Tom Tom en Mio
*Realtime file info samen met de dus optionele RDS/TMC ontvanger is voor mij de absolute aanwinst, wat een genot.

HJA Ammerlaan 30-05-2009

Ik ben in het bezit van de Tom Tom XL winteredtion. Dit maakt echter niet veel uit met de andere Tom Tom XL's die verkocht worden.

Echter nu ik op vakantie ben geweest naar Spanje en mijn Tom Tom in de huur auto had geinstalleerd (op de voorruit) kreeg ik de schrik van mijn leven. Deze versie ziet geen routes in welke vorm dan ook van de ene naar de andere grote plaats in Spanje. Doet er zeker een half uur over om een route te berekenen, waarna er uiteindelijk op het scherm komt te staan dat er geen route gevonden is.
Waardeloos in een woord. Wanneer je in instellingen aangeeft dat je alle wegen kunt berijden, dus de keuze aan wegen vergroot voor de Tom Tom dan is echt het hek van de dam, hij herkend werkelijk niets meer. Ziet zelfs geen satelieten, niets meer. Terug naar de grote weg instelling, en ja hoor er is weer leven. Echt onbegrijpelijk hoe dit ding werkt. Wanneer je binnen door wilt gaan rijden, dus niet de snelwegen, dan wordt je er om de haverklap aan herinnerd dat je toch echt naar de snelweg terug moet. Anders raakt Tom Tom de weg kwijt. Hij is lekker de verdere rest van de vakantie onder in de koffer beland, en de rust in de auto was weer gekeerd. Tom Tom in het buitenland vergeet het maar. Ondanks alle nieuwe updates die er iedere keer zijn wanneer je hem aansluit op de computer.

Het geluid is echt goed.
De beeldkwaliteit is goed, zolang er geen (zon)licht/ reflecties op het scherm zijn.
De mogelijkheden zijn mijn inziens beperkt, daar er met geen mogelijkheid in dit ding te pompen is dat je toch ook de binnenwegen wilt berijden, hierdoor is het gebruikers gemak voor mij dus gedaald naar middelmatig. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen daar ik dit apparaat nog maar net een aantal weken in bezit heb. Ik gebruik hem trouwens ook op de motor, waar hij, in Nederland, zich wel van zijn beste kant heeft laten zien. TomTom een leuk speeltje in Nederland, maar daar buiten wordt het echt een probleem ding eerste klas.

Elie 19-07-2008

Mijn eerste toestel, een TomTom 720 heeft het na drie jaar begeven. teleurstelling alom, driemaal binnen geweest onder garantie, niets gevonden. Ik ben zelf tot de konklusie gekomen dat door de slechte ophanging de batterj niet meer werd opgeladen. Elastiekjes hielden het toestel min of meer in evenwicht tot het pokkeding het enkele weken volledig leit afweten.
Hoera een nieuwe TomTom XL gekocht meteen getest voor een vakantie reis naar Praag. Jaa wadde datte bij aankomst na 2 dagen vond de XL geen enkele sateliet, noppes ik wist niet waar ik was en het rotding evenmin. Enkele dagen doelloos in Praag geprobeerd het ding satelieten te laten zoeken, zonder resultaat. De meeste functies werkten nog, doch hij vertikte het mij te vertellen waar naartoe.
Bij een tussenstop in Munchen toch nog maar eens naar het ding gekeken en wonder boven wonder ik kreeg de XL weer aan de praat.
Ga naar opties, kies om de kaart te wisselen, selekteer europa (er is geen andere) en druk vervolgens gelijktijdig in de linksboven en rechtsboven hoek van het scherm. De XL schakelt zichzelf uit en start opnieuw op met een statusbalk onderaan die volloopt. Daarna zegt een vertrouwde stem dat je nog steeds in Praag ergens staat te koekeloeren doch meteen wordt de route herberekend en komen de zatte lieten er door. Ik had er niet veel aan, want de weg van Munchen naar huis kende ik al uit mijn hoofd.
Het kreng heeft mij dus 4 dagen laten ronddolen zonder kommentaar. En toch is het geen slecht toestel, al heeft het mij ondertussen al 1000 euro gekost.

MakkieMakkie 04-07-2008

Totale teleurstelling: mijn tweede TomTom XL heeft het nu opnieuw begeven. Met de eerste had ik al slechte ervaring: na enkele weken kreeg ik een rood kruis in beeld, en weigerde het apparaat elke dienst. De repair service van TT laat je vervolgens tot drie keer toe het zelfde probleem opnieuw insturen; geen omruil voor een nieuwe tot je hem voor de vierde keer hebt ingeleverd (onder garantie allemaal uiteraard).
Nu eindelijk het tweede, echt nieuwe apparaat (ik had de eerste natuurlijk gemarkeerd om zeker te weten dat ik een nieuwe kreeg), en wat denk je: na vier weken opnieuw overleden!!
Wat mij betreft klaar met TomTom, een DIKKE ONVOLDOENDE, ik ga wel naar een ander merk.

toedeletoet 23-06-2008

Tom Tom one xl een half jaar in bezit. Heb inmiddels het tweede apparaat. Bij het eerste apparaat gaf de computer aan om een back up te maken , dit gedaan en de hele tom tom deed niets meer, alle gegevens verdwenen. Het tweede apparaat werkt prima, geen kaart problemen. Werkt allemaal perfect. Slechts twee keer een kaartprobleempje gehad. Vandaag een probleem gehad bij het downloaden. Apparaat deed niets. Computer herkende het apparaat niet. Je kon hem ook niet uitzetten scherm bleef branden, maar kaarten toonde hij niet. Terug naar de winkel. Kreeg daar het advies om de accu op te laden, die zou te weinig opgeladen zijn. Gelukkig bleek dit ook zo te zijn en werkt alles weer naar behoren. Verder erg tevreden.

RichieB 25-04-2008

'Almost perfect' Een duidelijk navigatiesysteem met bijna alle functies die je je kan bedenken. Duidelijk volume, en een duidelijke interface.
De TMC-functie is handig om files te ontwijken, helaas komen vele korte files niet of te laat door (in ieder geval minder vaak dan mijn vorige navigator).
Verder heeft de XL T mij 4km over een onverharde weg door het bos laten rijden, dat volgens het systeem de enigste route was, terwijl er een N-weg naast lag.

Ook het uitzetten van het apparaat is nadelig, bij mij kan hij daarna alleen weer aan als hij aangesloten is geweest op de sigarettenaansteker of ander apparaat, terwijl de batterij vol is. Goed beveiligd, maar wel vervelend als je hem buiten de auto wilt gebruiken.

Angels 06-03-2008

Wat een verademing is dit apparaat ten opzichte van sommige concurrenten.

We hebben hiervoor zowel een Acer p660 als een Garmin 660T gehad, maar die bevielen niet. De voor ons belangrijkste reden ze te vervangen waren: flinke fouten in het kaartmateriaal, en problemen met het herberekenen van de routes bij een incident of file gemeld via TMC.

Deze XL doet wel wat hij moet doen. Hij is zeer gemakkelijk te bedienen, maakt snel verbinding met de satelieten, geeft duidelijke aanwijzingen, en ook de TMC werkt naar behoren. Het berekenen en herberekenen gaat snel.

In de navigatie zelf heb ik ook nog geen fouten kunnen vinden. Hij bracht ons elke keer feilloos naar de bestemming zonder verrassingen of omwegen,

Wel hebben we gelijk na aanschaf de tomtom geupdate via het net. Dit is het eerste jaar kosteloos, wat ik ook een groot voordeel vind ten opzichte van de concurrentie.

Het enige nadeel is de zuignap welke even goed tegen het raam gedrukt moet worden om hem vast te zetten. Dit zou met een vacuumhandeltje voor een betere bevestiging zorgen, misschien een ideetje voor de toekomst.

Kortom een prima apparaat en zeker een van de betere ten opzichte van die van de andere concurrenten.

henk-60-ned 16-02-2008

hallo ik heb de afgelopen week met de tomtom xl t door duitsland en oostenrijk gereden.
ik kan niets anders zeggen dat hij op een enkel klein foutje na perfect werkt route berekenen of her berekenen gaat zeer snel tmc werkte niet in nederland wel maar volgens mijn zoon ligt dat aan de instelling wil hij nog veranderen .
flitspalen in duitsland werkt goed gaf regelmatig het signaal af ,in oostenrijk heb ik ze niet gehoord.
ondanks ook nagatiefe berichten van mij alleen maar lof ,hoewel ik de eerste tomtom terug heb gebracht naar de winkel wou niet op starten winkelier deed niet moelijk kreeg direct een nieuwe.

Gr Henk

Stefan68 09-02-2008

betreft het niet meer kunnen aanzetten wanneer de stroom er niet opstaat: even resetten (dunne paperclip of nietje) en alles werkt weer :-)

pietpiet 07 21-01-2008

In december 07 heb ik een tom tom aangeschaft. Eerst een gedateerd toestel meegekregen met een actie die in augustus al afgelopen was, terwijl ik voor een XL T had betaald; proberen mag !! Toen een nieuwe XL T meegekregen die niet op gang wilde; deed het gewoon niet. Wachten op een nieuw toestel die 4 dagen goed werkte. Wel vind ik het zeer storend dat er steeds dubbele informatie word gegeven voor na de eerste opdracht, hetgeen ik zeer storend vind omdat de aandacht naar de eerste opdracht dan verminderd !
Na het maken van een backup, weigerde de XL T iedere dienst. Na 2 keer een uur helpdesk, het toestel weer ingeleverd bij de dealer. Die zegt 4 tot 8 weken reparatie tijd, terwijl TOM TOM zegt 5 tot 10 werkdagen. Wie moet ik geloven ? Vooralsnog ben ik voorlopig even klaar met TOM TOM. Als ie terug komt gaat ie denk ik direct in de verkoop.

Arthur1963 18-01-2008

Dit is onze eerste navigatiesysteem. We vinden het een verademing. Op een tiental ritten is mijn vrouw één keer even het bos in gestuurd, verder gaat het perfect. Kortom, sit beack and relax, terwijl je je verstand niet helemaal uitschakelt. Wat hebben de andere reviewers een hoge verwachtingen!

Peter Two 03-01-2008

Heb de One XL van een vriend mogen uitproberen. Blij dat ik dat gedaan heb voor eventuele aanschaf.
Te traag op drukke punten waar je snel moet handelen. One laat je op een parkeerplaats naast de snelweg keren, terugrijden om dan weer de oprit te nemen, ipv gewoon de eerstvolgende mogelijkheid te kiezen.
Opvallend was de standaardrotonde in Middelburg: neem de vijfde afslag, terwijl ik gewoon de tweede moest nemen.
De batterij van TomTom staat bekend om zijn zeer beperkte duur: maximaal 2 uur; echt niet geschikt voor een leuke wandeling of fietstocht.
Onduidelijk is of bij ook dit type van TomTom na een jaar gratis gebruik van de verkeersinfo maandelijks een bedrag € 9,95 van de klant wordt gevraagd om nog gebruik te kunnen maken van deze verkeersinfo.
Kotom: geen One XL, maar een degelijke Garmin 360T, die dan ook als beste uit de tests komt. Helaas kan er bij de beoordeling geen punt worden uitgebracht over waar het werkelijk om gaat: betrouwbaarheid, snelheid van reageren. Dus dit heb ik maar samengevat in het punt voor gebruiksgemak; de maximale gebruiksduur van maar 2 uur is verrekend onder de noemer duurzaamheid.

Mariette64 26-11-2007

Wij hebben afgelopen zomer in Engeland rondgereden en zijn geen enkele keer verkeerd gegaan. Ook in NL doet ie het prima. Wat ik wel vind tegenvallen is dat hij in onze auto (Picasso) pas na ongeveer 5 minuten een GPS signaal heeft ontvangen. Dat is erg vervelend en lang (ga maar eens 5 minuten rijden dan zie je waar je helemaal bent), vooral als je niet weet welke kant je op moet. Ook wel geprobeerd signaal te krijgen door hem uit het autoraampje te laten meerijden maar dat lukt ook niet.
Verder vind ik ook dat de accu snel leeg is. We hebben m nu elke keer aan het apparaat liggen als we ergens naartoe gaan.
Stemmen zijn prima (vooral Eva) en in het donker kun je m ook op een nachtstand zetten. Erg makkelijk in het gebruik. Maar of ik m weer zou kopen? Ik weet het niet.

EK38 23-11-2007

Ik heb de One XL T sinds een week in gebruik en ben zeer tevreden. Hiervoor had ik een one 2nd edition en de nieuwe software van de one XL is een hele vooruitgang. De voorruitverwarming van mijn auto heeft geen invloed op het GPS ontvangst, wel op TMC.
Ik heb nog even een 720 T gebruikt maar de extra's hiervan zijn het verschil in prijs niet waard.
Bij de verpakking zat geen code voor nieuwste kaart garantie. Ik heb zelf de 710 kaart van Europa aangeschaft maar na contact met TomTomkrijg ik het geld terug!! Super service.

jeroen1963 20-11-2007

Heb deze Tomtom sinds een week in bezit en erg tevreden. Nu maakte ik ook nog gebruik van een oude versie op een PDA en dan is het al gauw een verademing!
In tegenstelling tot hetgeen ik lees in de recenties heb ik in mijn Renault ook een warmtewerende voorruit maar hier nul,nul last van.
Anyway: ik ben er erg blij mee, mede gezien je na 6 jaar gebruik van een Tomtom, en deze er mee stopt, als een blinde over de weg gaat en eigenlijk niet meer zonder kan.
Het geluid vind ik niet zo geweldig: beetje blikkerige stem.

Bayram Guvenc 25-10-2007

Ik heb het een paar dagen in bezit. Ik ben erg tevreden. Veel opties, snelle GPS-verbinding.

Dirk uit Arnhem 10-10-2007

Heb de Tomtom oneXL T Europa na lang zoeken en informeren nu een paar weken in bezit en kan niet anders zeggen een geweldig apparaat. Indien ik door mijn plaats bekendheid van de route afwijk ,gaat hij zeer snel op de nieuwe route over. Het grote scherm is
ideaal ,zeker voor mijn ogen. Ik gebruik niet alle mogelijkheden omdat ik die ook niet nodig vind. Zeer gebruiks vriendelijk voor mij als 70 jarige. Dus ook voor U.

joyjim 30-09-2007

Hallo,
Ik heb de one xl europa T' nu een paar dagen en het volgende in negatieve zin valt op:
Slechte gebruikershandleiding
Onvoldoende toelichting op (extra)functies
kan geen connectie met telefoon krijgen (LG)
Scherm beweegt erg veel tijdens rijden
Van de eerste drie adressen één keer te ver (200m)laten rijden,één keer te vroeg laten stoppen(75m),en ja één keer goed(rabo bank,bij gebrek aan een ING bankadres)
geen cd/dvd als backup voor de geiinstalleerde software.
geen thuislader
korte levensduur accu (amper 2 uur)
Ik ga hem snel terugbrengen en zoek me voor 300 euro een ander.
een heel gedoe om de tmc antenne te bevestigen volgens handleiding
Mijn vorige garmin i3 was beter.

prijs /kwaliteit verhouding dus niet

Ton30 19-09-2007

We hebben nu 7 maanden de TT1 XL in ons bezit. Afgelopen zomer naar Frankrijk geweest en ik vind het een prima apparaat. Na wat “opstartproblemen” (rood kruis) heeft hij ons nooit in de steek gelaten. We hebben ook niet de indruk dat er een kortere route kon worden genomen. Afslagen worden tijdig en duidelijk uitgesproken en weergegeven. Het is wel zo handig om bij drukke afslagen mee te kijken op het scherm.
Dat de accu het niet lang volhoudt vinden we zelf niet zo interessant. Gewoon van te voren de 12-volt stekker in het apparaat steken en zodra je de indruk krijgt dat de accu leeg begint te raken deze aansluiten in het stopcontact van de auto. In tegenstelling tot andere vinden we het scherm bij zonlicht nog steeds goed te zien. We hebben Bram als stem ingesteld. Hij heeft een heldere en duidelijke stem. Ook hebben met de zuignap op de voorruit geen problemen.
Een hoop vragen – zoals op Kieskeurig is te lezen – zijn al beantwoord als van te voren de handleiding nauwkeurig is doorgenomen.
Met de TMC-ontvanger hebben we weinig ervaring. In Frankrijk gaf de TMC wel een aantal vertragingen aan. Bij de “plek des onheils” was er weinig (meer) aan de hand.
De helpdesk van TT is goed geregeld. Gegarandeerd krijg je binnen 48 uur reactie op je vraag. Alle vragen die ik heb gesteld zijn keurig opgelost.

leoveelonderweg 11-09-2007

Gebruik de Tom nu een half jaar en ben tevreden. Ook de TMC werkt nu goed, men moet wel een paar dingen zelf uitvinden.

1. Tom aanzetten, tmc aansluiten, Tom Resetten (onderin met b.v. paperclip)
2. De Tmc antenne i.t.t. tomtom zegt niet van onder naar boven langs de ruit, maar van links naar rechts en dan ook wel lekker strak.
3. bij normaal gebruik eerst tom aan en dan Tmc aansluiten
4. De laatste update van tom/home software binnenhalen
5. zorg wel dat je minimaal TMC v2 hebt, deze is met 2 heldere zuignapjes en de ontvanger dicht bij het stekkertje

Ik gebruik de TMC elke dag in of een Ford Mondeo met voorruitverwarmin of een Merc. Sprinter en nooit problemen. zelfs in de garage heeft TMC ontvangst.
Uiteraard moet hij wel eens op zoek naar een andere zender , maar heeft deze dan ook snel.
Wat de betreft de verkeersinfo, deze heeft niks te maken met de TomTom maar ligt aan instantie die verkeersinformatie doorgeeft via TMC.

W.S. 01-09-2007

Sinds enige maanden in bezit van TT XL Europa,
er kleven best veel nadelen aan dit apparaat:
korte werking accu buiten auto
te weinig geheugen
onduidelijk scherm bij veel zon
bij 180 kmh op autobahn melding na 80 meter links af terwijl je alleen maar recht door kan!!
Af en toe is het ding aardig de kluts kwijt.
File meldings radiotje heeft erg slechte ontvangst.

Eigenlijk spijt dat ik niet gelijk een 910 of iets dergelijks heb gekocht

Robert Drenthe 28-08-2007

Hallo,

Gisteren de TomTom ONE XL Western Europe gekocht. Ik heb hem direct gebruikt en ik moet zeggen dat hij tot nu toe goed werkt. Geef keurig de file's en politiecontrole's aan en als je de hard rijd geeft hij dat in het rood aan. Ook handig dat hij aangeeft hoe hard je mag rijden om de weg waar je je begeeft.

Ook de houder is na mijn weten prima. Nog niks op aan te merken. Jammer is het wel dat je alle draadjes in de TomTom moet drukken i.p.v. de houder. Maar goed, iedereen houd vandaag de dag toch de houder uit de auto(voor diefstel) dus dan moet je de kabels er ook uit halen.

Kortom, mooi ding, mooi scherm en duidelijke instructies. Niks op aan te merken.

celc1us 27-08-2007

Een paar weken terug heb ik negatief gereageerd op de TomTom, mede doordat hij telkens uitviel/opnieuw startte wanneer ik een afslag nam.

Dat was de 1e keer dat ik de TT gebruikte en had hem al meer dan 2 weken in bezit, dus kon hem ook niet meer ruilen in de winkel!

MAAR! Ik heb hem wel teruggebracht, waar de winkel hem opstuurde voor reparatie. Was hem toen een week kwijt, kon hem wel eerder ophalen, maar moet ook werken he.

Nu ik hem terug heb, heb ik hem van het weekend flink gebruikt en hij bevalt mij zeer goed!

Tevens heeft TT volgens mij ook de flitspaallocaties erop gegooid, wat erg handig is! Elke keer als je bijna een flitspaal tegen komt, geeft ie een piepje en telt ie de aantal meters af. Maar deze is niet geheel up to date.

Hij valt niet meer uit en herberekend de weg zeer snel, GPS ontvangst is snel en TMC doet het bij mij ook prima, maar heb de TMC niet echt nodig vind ik.

Nog een kleine opmerking, toen ik op de snelweg reed waar wegwerkzaamheden waren, toonde de TT dat ik naast de snelweg was. Maar dit vind ik schoonheidsfoutjes en is niet erg storend.

Dus, als TT het doet, doet ie het ook goed! Er zitten dus veel rotte appels tussen!

Paul1962 27-08-2007

Na een paar dagen uitproberen heb ik besloten de TOM TOM XL europe T terug te brengen naar de winkel. De volgende opmerkingen zijn hiervan de oorzaak:
1. de nederlandse vrouwenstem zit niet standaard op het apparaat vanwege gebruik aan geheugen. om de stem erop te krijgen moet je andere stemmen weghalen en dan de stem van de cd-rom erop laden. dat verwacht je toch niet van tomtom.
2. het volume van de stem wijzigt zichzelf continue. stel je bv. de stem in op 60%, dan hoor je na een kwartier onvoldoende en moet je opnieuw het volume regelen waarbij de optie om het volume aan te passen aan de rijd-snelheid ook telkens niet standaard is aangevinkt.
3. de kaart is niet upto date. tankstations op snelwegen welke al 2 jaar zijn verdwenen staan er nog gewoon op (bv. op de A4 bij Hoogmade en Leidsendam)
4. TMC is een drama. na 45 minuten had de antenne nog geen TMC gevonden. dit mag toch echt niet.
5. bij het aanzetten van de tomtom duurt het 3 minuten voordat een fix is gevonden. daarna houdt de tom tom wel de fix maar 3 minuten mag niet vind ik.
6. in de zon is het scherm maar net voldoende afleesbaar. ik begrijp dat dit moeilijk is maar iets feller had toch wel gemogen (is opgelost in de nieuwste versie 720 T met een lichtmeetsensor).

kortom: een onvoldoende. je zou denken dat ze bij tom tom hun leidende positie willen handhaven... ik ga op zoek naar een alternatief of wacht tot de 720 T goedkoper is geworden.

zwarte kat 22-08-2007

Na een jaar van steeds dezelfde terugkerende problemen met de Garmin Nüvi300, heb ik nu een Tomtom XL in m'n bezit.

Alhoewel het toestel zekere competenties heeft, rammelt de XL duidelijk op een behoorlijk aantal punten. M'n recente reis naar Frankrijk is zeker en vast niet zonder problemen verlopen. Ik hoop dan ook dat de Tomtom staff dit leest, en één en ander ernstig neemt.

Vooreerst, waar de Tomtom beter in is dan Garmin:

Satelieten worden veel sneller gevonden

Aantal nuttige plaatsen is een stuk uitgebreider en beter aangepast aan de Eiuropese situatie

Weergave maximale snelheid (indien beschikbaar)

Helaas zijn er hee wat mindere punten van deze Tomtom t.o.v. Garmin:

Formaat (zou toch net iets compacter kunnen)

Zichtbaarheid display in lichte omstandigheden is absoluut waardeloos.

Geen enkele kleurencombinatie geeft het te rijden traject echt met duidelijk contrast weer (t.o.v. de heldere magenta-aanduiding bij Garmin)

Interface is algemeen veel complexer en moeizamer te bedienen doorheen tal van submenu's.

Erg trage berekening van langere trajecten, loopt hierbij regelmatig vast. Dit moet echt beter kunnen, Tomtom !!!

Ronde punten: onduidelijk & updates te traag, blijft soms haken met als gevolg dat de verkeerde afrit genomen wordt (het aantal voorgestelde afslagen is soms dubieus)

Projectie is te vlak, waardoor toekomstige manoevers haast niet te zien zijn

Gaat bijzonder moeizaam met ‘off-road’ situaties om, berekent bv. vanop een bedrijfsparking in sommige gevallen het traject wel, maar blijft ittereren, in andere gevallen komt de melding ‘geen route gevonden’.

Slaat soms tijdens het rijden om onverklaarbare redenen weer aan het rekenen (zonder dat van het voorgestelde traject afgeweken wordt) – erg hinderlijk

Geen historische accumulatie totale rijtijd, stoptijd, gemiddelde en maximum gereden snelheid, e.d.

Er zitten soms bijzonder vreemde kronkels in het voorgestelde traject (van een kaarsrechte rijlaan weggestuurd worden naar drukkere zijstroken - om er nadien terug opgestuurd te worden, zonder duidelijke reden). Is me zowel in Brussel als Avignon gebeurd.

Voor ‘via punten’ dient men de reisplanner te gebruiken, dit kan echt veel eenvoudiger.

De ergonomie van de batterij is een lachertje. Is dit echt een batterij of een condensatortje?

De zuignap is wat het is, maar een zeer amateuristisch attribuut i.v.g. met wat Garmin voor z'n toestelletjes heeft.

Wat ook veel beter zou kunnen...

Het vinden van een alternatieve route is te complex om te benaderen in een rij-situatie

De reisplanner is goed idee, maar de interface kwakkelt en is te omslachtig om dit goed te gebruiken. Goed voor een keer, en dan geeft men het op.