TomTom GO 720 T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 720 T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

stevie62 30-12-2011
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Navigeren en de verbinding maken met de satellieten doet dit ding perfect.
De handsfree telefoonfunctie en de stembegeleiding diende ik al na enkele maanden uit te schakelen aangezien er zware storingen in het geluid zaten zodat alles onverstaanbaar werd. Ik diende dus een Parrot minikit aan te schaffen (heerlijk ding).
De geleverde zuignap is ultra zwak en deze tomtom klettert op elke reis wel een paar keer van de ruit af. Dus leg ik hem nu maar ergens op waar ik hem zie en waar hij niet af kan vallen.
Maar al gauw (want veel is hij niet gebruikt aangezien ik kort na de aanschaf een bedrijfswagen met ingebouwde GPS kocht (te dikwijls ruiten ingeslagen om de gps te stellen...) blokkeert dit ding op het startscherm, lange reset van 15 seconden en vijf seconden op de startknop helpen niet en de computer vindt hem ook niet hoewel de harde schijven zichtbaar zijn (maar leeg zijn volgens de computer). Dit probleem heb ik al meer gelezen. Dus weggooien die handel.

Rob den Hertog 25-09-2011

---------Update review, 25-9-2011---------
Het vervolg op een eerdere review. Inmiddels heb ik een aantal mailwisselingen met de fa. Tom Tom gehad en ben er helemaal klaar mee. Wat een put service en een stomzinnige servicebeleid. In verband met mogelijk verkeerd handelen tijdens vervangen door de klant zelf, krijg je niet te horen welk partnummer de accu heeft. Ze leveren hem om die zelfde rede dus ook niet. De medewerker die mij te woord stond is loyaal naar zijn broodheer en stopte de discussie, slim. Maar ik vindt het echt zó ontzettend stom van de beleidsmakers van Tom Tom om elke reparatie per definitie met 105,00 euro te starten en onafhankelijk van het defect komen daar de verzendkosten en eventuele onderdelen nog bij. Dat is pas zakken vullen op niveau gebaseerd op een belachelijk hoog arrogantie gehalte. Ik verslijt deze Tom Tom 720 wel en zal daarna echt op zoek gaan naar een normale leverancier met een klant gericht service beleid. Jammer Tom Tom !!!

----------1e review, 20-9-2011----------
Ik heb de Tom Tom 720 al ruim een jaar in bezit en heb hem ook tijdens verschillende vakanties gebruikt.
Het was aanvankelijk tevens mijn carkit en dat voldeed prima. Het plaatje is goed afleesbaar en kan naar smaak worden gedimd. Het is nu en dan wel behoorlijk zoeken naar de verschillende instellingen, vooral als je hem niet dagelijks gebruikt. En het blijft echt een hulpmiddel zodat het zaak is toch ook met de kaarten te weten waar je heen gaat en via welke route. Twee weken geleden werden we van Bouhy in Frankrijk ruim 180 km via binnenwegen naar ons doel Barjac gestuurd. Dan heb je spijt dat je niet eerst even zelf hebt gekeken waar je de snelweg zou willen verlaten. Tijdens deze rit bleek helaas de autoadapter voor de voedingsspanning defect en mochten we ervaren dat de accu in de Tom Tom het na een 2-tal minuten voor gezien hield. Gelukkig had ik een Philips universeel accu bij me en konden we op kritieke punten even kijken naar de voorgestelde route. De kwaliteit van de interne accu is hier een echte misser gebleken.
Het vorig jaar mochten we ervaren dat het eindadres in Italië volgens Tom Tom niet zou bestaan op de locatie waar dit echt wel lag !
Dus kortweg het is een prima hulpmiddel maar heeft wel zijn beperkingen, waarbij het vervangen van de accu volgens een opgave van Tom Tom begint met €105,00. Ik neem aan dat ze daar een vergissing hebben gemaakt, aangezien de accu zelf hooguit een tientje zal kosten. Vandaar de duurzaamheid op een 5!

spoorman 14-07-2010
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Ook ik heb dikke problemen met TT. Na ruim 2 jaar af en toe gebruik, begon het scherm alle voorkeuren en keuzesymbolen bliksemsnel te verwisselen. Het sloeg dus op hol. Na enkele keren het apparaat gereset te hebben bleek dat dat niet de oplossing was. De accu was na een volle nacht opladen alweer na ruim een dag leeg. Ook bij het gebruik in de auto bleek de accu sneller leeg te lopen dan dat het opgeladen kon worden. Navraag bij de dealer(Media Markt) kwam er op neer dat ze nog nooooooit van deze klachten hadden gehoord. Stom toevallig kwam in de vakantie in een gesprek met een vriend, het woord op TT. Ook hij bleek een TT 720T te hebben en ook dezelfde klachten. Natuurlijk speelde dit allemaal na de garantieperiode en de kosten zijn niet meer te verhalen op de leverancier/producent. Advies bezint eer gy begint

jan21 13-04-2010

----------Update review, 13-4-2010----------
Heb dit apparaat nu ruim 2 jaar geleden gekocht bij Mediamarkt. In totaal misschien 2 keer gebruikt op vakantie en 18 korte ritten.
1 kaart west/oost Europa gekocht van 2 gb en abonnement flitslokaties
Apparaat gaf al na ruim 1 maand problemen door vast te lopen tijdens opstartfase. Ruim een jaar later weer een probleem viel nu na opstartfase uit. Is beide keren onder garantie gerepareerd. Nu ruim twee jaar later(natuurlijk net een maand buiten garantietermijn) weer een probleem nl. apparaat wilde totaal niet meer opstarten. Conclusie reparatie onderzoek ; MAINBOARD apparaat defect. Reparatiekosten eerste prijsopgave bijna 173 euro!.
Hier heb je bijna een nieuwe TOM TOM voor!. Niet mee akkoord gegaan. 2e prijsopgave was 93 euro zelf betalen/80 euro "coulance" mediamarkt. Weer niet akkoord gegaan door apparaat als ondeugdelijk produkt te bestempelen na advies rechtsbijstandverzekering. Vandaag werd ik gebeld dat het apparaat volledig op kosten van mediamarkt hersteld wordt. Eindelijk gerechtigheid,HOERA!.En nou maar hopen dat hij het nog lang blijft doen ......

-----------1e review, 18-5-2009----------
Apparaat heeft vanaf de eerste maand kuren gehad. Hij startte niet meer op, schem viel uit e.d. Nu is na 1 jaar en 3 maanden weer de accu overleden. Slechts een garantie van 1 jaar! dus hij wordt wel weer gerepareed, ja als je maar dik betaald hé TomTom !!! . Nee voor mij hierna noooooit geen Tom Tom meer !!!

Olrac 16-10-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Ik heb zelf de 920 maar vergelijkbaar met de 720. Ik lees ook hier veel ellende die ik kan delen. Hij navigeert wel goed maar alle andere functies zijn slecht.
(accu na half uur leeg als je een stadswandeling aan het maken bent en dus een landkaart moet kopen om je auto terug te vinden)
De verkeersinformatie deugt van geen kanten tenzij je gewoon ontkent: Volgens Tom Tom is hier geen file. (maar waarom staan al die auto's hier eigenlijk stil?)
Tsja, en als ik na een jaar wee nieuwe kaarten moet komen is de duurzaamheid dus slecht.

eurostar 29-08-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

inmiddels ruim 1 jaar verder veel ellende met tomtom 720 en met de service van tomtom .
ik heb 2 toestelen die beiden in de kast liggen om nooit meer gebruikt te worden ik ben er met de helpdesk niet uitgekomen en ze antwoorden zelfs niet meer op mijn mailtjes , waardeloos bedrijf .
ik heb inmidels een ander systeem van jvc gekocht in een autoradio werkt goed doet wat het moet doen maar ik kan hem niet meenemen naar de bedrijfs auto ,dus heb ik nu nog een navigon 8110 gekocht ,dat is een hele opluchting een fantasties mooi apparaat wat alles doet wat ze beloven ,werk mooi prachtig beeld tmc ingebouwd fm ingebouwd bleutooth ingebouwd en werk ook nog een allemaal zeer goed ,
hier kan tomtom niet aan tippen en dat voor een goedkopere prijs ,het was wel een van de 1e die uitkwam ,
maar gelukkig ben ik van alle ellende af .ik heb wel 2 rot-apparaten van tomtom in de kast liggen voor veel geld en dat is eigelijk schandalig dat ze de klanten zo behandelen .
bij navigon zijn de kaarten 2 jaar lang gratis verkrijgbaar dus 2 jaar de nieuwste kaarten gratis flitspalen en gratis tmc ,daar kan tomtom nog eens iets van leren

Kees Paardekam 11-08-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Ook na een half jaar blijft het apparaat je verbazen. Van het routesysteem klopt niet veel. Als je van Bergen op zoom naar Rotterdam wilt geeft het apparaat aan om dan eerst naar Roosendaal te rijden , dan naar Breda en dan naar Rotterdam. Terwijl het apparaat weet dat er een snelle weg is aangelegd tussen Bergen op zoom en Steenbergen en dus 10 minuten rijtijd minder is dan via Roosendaal en Breda!

Dit zijn behoorlijke fouten omdat het op 55 minuten 10 minuten reistijd korter kan zijn.

Het probleem zit niet in het apparaat maar volgens mij in het kaartsysteem. Of in het berekenen van de route's. Het apparaat geeft wel aan dat het 1000 routes berekent maar niet de slimste.

Daarbij negatief

- batterij zeer snel op, eigenlijk altijd oplader nodig
- tmc met apart draadje, zeer romelig
- tmc geeft ook geblokkeerde wegen door terwij er dan 1 rijstrook wel open is.
- vele kaartfouten ondanks aut. updates
- lange update tijden
- sync met autoradio werkt niet best, slecht geluid (is dus niet werkbaar)

Hoe langer ik met het apparaat werkt merk je de fouten in de software op en dat de kaarten niet actueel zijn.

robbertg 28-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Wat een miskoop! Koop m niet! Me nog nooit zoveel geergerd aan een apparaat als bij dit ding. Me bij de aanschaf door een verkoper laten overtuigen om deze te verkiezen boven een veel betrouwbaarder garmin. Het apparaat note bene aangeraden aan een buurman die hem binnen een week heeft teruggegeven (so much voor het exemplarische karakter van de onbetrouwbaarheid) Heeft het welgeteld een maand gedaan, waarbij ik de waardeloze handsfree en fm transmitterfunctie niet eens meeneem, daarna begon het gesodemieter; vastlopers, autoresets om de paar minuten, kaartgegevens die niet opgeslagen danwel gelezen konden worden. Het aantal ritten dat ik storingsvrij heb kunnen rijden is op 2 handen te tellen.
Na allerlei tips en trucs via diverse fora en tomtom zelf die net lang genoeg een oplossing leken te bieden om me te weerhouden dat ding uit het raam te knikkeren uiteindelijk opgestuurd ter reparatie. Vooraf aangegeven wat het defect was en vermeld dat ik hem pas terug wilde als ie getest was. 2!!! dagen later kwam ie terug, bijna te mooi om waar te zijn en idd; ondanks mijn duidelijke verhaal dat het hier welhaast een hardware storing moest betreffen omdat het apparaat bij bochten en drempels vastsloeg zat er een briefje bij dat de software geupdate was... 3 dagen heeft ie het gedaan, daarna alle oude klachten en een paar nieuwe met als gevolg dat ik nu, 3 dagen voor mijn vakantie, zit met een apparaat dat echt helemaal niks meer doet. Dus gaat ie morgen weer retour en maar weer afwachten, het is godsgeklaagd dat een leverancier hier mee weg komt, hoeveel ellende kun je aanschaffen voor zoveel euro's! Echt enige positieve wat ik over het geheel kan zeggen is dat de vriendelijkheid van de tomtom helpdeskmedewerkers niets te wensen overlaat. Besteedden ze maar net zoveel aandacht aan ontwerp, productie en garantievoorwaarden! Ik heb de kaarten maar uit het stof gehaald, en wacht af hoe ie deze keer terugkomt, reken al nergens meer op. Het meeste stoort me nog dat je een apparaat als dit koopt om ontspannen en veilig door het verkeer te gaan en het apparaat precies het omgekeerde bewerkstelligt!

Bastiaan3 29-06-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Na een maand gebruik van de TomTom GO 720 T de handleiding maar eens ter hand genomen om de update uit te voeren. Eerst back-up gemaakt, toen update uitgevoerd. Na de update moest het apparaat 20 X !!! opnieuw gestart worden om alle software te installeren. Na de 20 e keer was de software geïnstalleeerd maar het apparaat vertikt het om op te starten. Alleen een rood kruis is zichtbaar. Niets helpt! De TomTom site geeft geen enkele oplossing. Dan maar back-up terugzetten... kan het systeem de back-up niet vinden. Via de verkenner is ook niets meer te vinden.Hopeloos wat een frutbedrijf dat TomTom. Ik ben al 24 jaar ICT er en nog nooit zo iets meegemaakt. Weg met TomTom !!!!

Peter B 27-04-2008

App. gisteren gekocht.
incl. de TMC werkt perfect ook bluetooth carcit doet het uitstekend i.c.m. mijn Samsung D900i
TMC pakt direct de verkeersinfo, nog even naar de 730/930 gekeken met dat HD traffic gebeuren maar toch maar niet gedaan te duur.
Alleen nu maar hopen dat TOMTOM navcore 8
ook uitbrengt voor de oudere type,s maar ach ja daat zit behalve de reality view niet veel anders aan.

Over degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen maar denk dat het wel goed zal zitten.

H V 04-04-2008

Hoi

Heb deze pas gekocht voor vervanging van mijn mio pda p350
ik wilde geen pda meer omdat ik de meeste func toch niet gebruikte en de accu toch vlug leeg is
moet zeggen de ontvangst is erg goed zelfs binnen in huis.
nav gaat goed.
en de herberekening gaat ook snel
mis alleen de alternatieve route die had ik bij mio wel
verbinding met mijn nokia telefoon 6600 slide ging meteen zonder problemen
docking station werkt ook goed met de computer.
vind het een fijn en goed display hebben
traffic heb ik nog niet uit geprobeerd
als ik hier meer over weet schrijf ik dit nog
het geluid is goed en verstaanbaar
vind het een fijn ding
heb er tot nu toe geen spijt van

k7001 29-02-2008

Heb een tt720 maar tt gaat er zeker niet op vooruit maar
achteruit.Spraakherkenning werkt niet goed bij veel achtergrond lawaai.De ingebouwde micro werkt ook maar
allesbehalve goed.TMC werkt ook al niet.Al een geluk dat
het navigeren wel goed werkt want voor de rest is het maar
plattekes.Is dat de vooruitgang mijn vorige tt910 was stukken beter.Ik weet niet of een garmin nuvi 760 zoveel
beter is?

King jappie 20-02-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Sinds kort 720 T gekocht. Heb al een paar nadelen ontdekt. Het apparaat is met zuignap en al een paar keer van mijn autoruit afgekletterd waardoor het apparaat over het daschboard vloog en in de nieuwste versie hebt je slechts de keuze uit één waarschuwingssignaal voor flitsers, jammer als je deze irritant vind !!!! Slechte reclame van TomTOM.

Hans Wolfs 14-02-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

In december de Tom Tom Go 720 T (TT) aangeschaft, geweldig apparaat met toch een enkel minpuntje. De snelheidsaanduiding wijkt 5% af van de werkelijke snelheid. Als ik 120 km/u rijd geeft de TT 114 km/u aan. Informatie bij TT leverde ook niet veel meer op dan dat de TT niet te calibreren is, dat de aangegeven snelheid in feite preciezer is dan je kilometerteller in je auto maar TT niet verantwoordelijk is voor eventuele (justitiële) gevolgen. Nadeel is dus dat -als je je aan de TT snelheid houdt deze steeds gaat piepen omdat je de aangegeven snelheid overschrijdt. Een tweede minpuntje is dat de gesproken (vreemde buitenlandse plaatsnamen plaatsnamen) niet altijd herkenbaar zijn en je goed moet luisteren (en laten herhalen) welke plaats zij (het TT stemmetje) bedoelt. Als laatste wil ik nog vermelden dat als je een gesproken adres wil invoeren je toch wel duidelijk (soms meerdere keren) een adres moet inspreken en duidelijk moet artikuleren, anders weet je TT niet welke plaats je wil navigeren. Het is merkwaardig dat -als je bijvoorbeeld tilburg roept- er optionele plaatsnamen te voorschijn komen die er in de verste verte (qua naam) niet op lijken. Maar afgezien van deze enkele minpuntjes is het een perfect apparaat, het ideale middel om te navigeren van A naar B.

VV 19-01-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Primanavigatie systeem alles werkte direct. Handsfree werkt perfect ben er erg tevreden over.

EJEB 10-01-2008
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Wat een volstrekt waardeloos apparaat de tomTom GO 720. Via mijn werkgever kreeg ik dit ding een paar weken terug, echter volstrekt onbruikbaar en heeft reeds een hoop tijd en veel ergenis veroorzaakt.

Het apparaat herstart steeds na een 1-10 minuten. Na lang wachten kreeg ik bij de helpdesk de in gesprek toon een 2e poging leverde een verwijzing naar hun site op met een of ander flash clear programma te installeren en dit lost het probleem ook niet op.

Op basis van mijn ervaring wil ik ten sterkste afraden om dit apparaat aan te schaffen.

meerminman 26-12-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

fijn apparaat en zeer fijn dat je de laatste kaart kan downloaden (gratis). Alleen merk ik dat de laatste nieuwe wegen(dit is overigens maar een enkele straat) er nog niet op staan .
voor de rest een fijn ding. ook de tmc antenne SUPER

EEN min punt dat je de laadkabel niet in de houder kan stoppen (ze hadden beter een soort dockingstation voor de auto kunnen maken )

een aanrader wat mij betreft

Bello 1944 18-12-2007

Ik ben er heel blij mee werkt prima ! 720 t
De computer stem Saskia over de radio gaat helemaal goed helder en luid prima te verstaan.
Verkeersinformatie werkt ook goed TMC.
Ik ga niet meer weg zonder Tom Tom.
Mijn telefoon is niet geschikt voor Tom Tom jammer,een prima apparaat.

Louis71 06-12-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

heeft iemand enig idee hoe je de tomtom met tomtom home kan laten werken, mijn pc (met windows xp) herkend de tomtom wel maar als ik dan tomtom home wil gebruiken krijg ik meldingen dat er geen tomtom aangesloten is!!

simon01 01-12-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Een geweldig apparaat. Helemaal wat ik zocht. Wel bij aankoop een probleem. Bleek in de software te zitten. Bij de winkel direct ingeleverd en nieuw exemplaar gekregen. Kon overigens ook mijn geld terug krijgen. Service is hier dus top. Enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is de hands free functionaliteit. Ik ben slecht te verstaan vanuit de auto. Zie dat dit bij meerdere gebruikers voorkomt. Voor de rest helemaal top. Had hiervoor, en nog steeds in mijn bezit, een garmin.

M v Schijndel 21-11-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

TomTom beloofd in haar folder een zeer compleet systeem, maar de praktijk valt helaas tegen. Ten eerste geeft zij in haar folders niet aan dat slechts een beperkt aantal mobiele telefoons kan communiceren met de tomtom720t, waardoor de interactieve functies bij een aantal toestellen niet te gebruiken zijn. Mijn zeer complete HTC touch is zo'n telefoon. Ik kan bluetooth bellen maar daar houdt het meteen mee op. Het gebruik van mijn headset is dus veel makkelijker. Verder is het geluid van matige kwaliteit. De functie met het Fm signaal werkt bij mij alleen (en dan nog matig) als ik mijn Tom Tom op het dak leg, hetgeen natuurlijk niet de bedoeling is. Ik probeer nu een kabeltje te vinden om hem rechtstreeks op mijn autoradio in te pluggen, maar het nadeel is weer dat ik er een snoertje bijkrijg. De verkeersinformatie via de tmc antenne werkt op zich goed. Ik heb nu echter vier keer een alternatieve route gekozen en dat heeft mij op mijn vaste route die ik vaak rijdt (Deventer/Rotterdam) geen enkele tijdswinst opgeleverd. Ik wordt de snelweg afgestuurd, maar het levert geen enkele tijdswinst op en enkele meer brandstofverbruik. De helpdesk van TOMTOM werkt ook niet klantvriendelijk. Ik heb twee vragen gesteld over mijn situatie, maar geen antwoord gekregen.Misschien toch iets te groot gegroeid in korte tijd. Zou ik hem nu weer kopen? Nee, Ik zou de goedkoopste zonder rimram kopen.

Jeroen van Schie 17-11-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Ik moest helaas ivm inbraak auto een nieuwe tomtom kopen (had hiervoor een GO 710 met tmc) Heb uiteraard weer een tomtom gekozen ivm mijn tevredenheid over mijn vorige systeem.

De Tomtom zelf is een top apparaat. Ik heb alleen een aantal minpuntjes over de accessoires.

De houder, is niet zoals de go x10 serie voorzien van aansluitingen op de houder zelf, daarom ben je erg aan het klooien om die snoertjes erin te krijgen.

Ook klikte de vorige tomtom makkelijker op de houder.

De TMC module is te kort en zit nu midden op mijn voorruit geplakt. Ook de connector had zoals de powerconnector voorzien moeten zijn van een haakse connector nu moet je altijd je tomtom in het midden van je ruit hangen.

Conclusie: Tomtom top ding accessoires rotzooi, ben blij als ik mijn nieuwe auto mag uitzoeken en een af fabriek systeem kan nemen.

EK38 17-11-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Ik heb de 720 T even in bezit gehad. De reden van de aanschaf was de handsfree functionaliteit maar die is zo slecht dat ik het apparaat snel terug gebracht heb en een One XL gekocht heb. Ook de luidspreker is minimaal bemeten waardoor snel storing ontstaat als het geluid te hard staat.

A.Kocken 10-11-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Het apparaat is super op 1 ding na. De microfoon. Bij de handsfree functie ben ik niet te verstaan voor de andere kant. Meteen melding van gemaakt bij tomtom. Lag aan mijn telefoon was het antwoord ,want hij staat niet op de lijst van ondersteunde telefoons. Maar na enige tijd weer testen maar nu met een telefoon die wel op de lijst staat hetzelfde probleem. Na contact met de helpdesk blijkt het om een bekend probleem te gaan. Tomtom wil het toestel niet vervangen, reparatie zou ' maar' 5 tot 10 werkdagen duren. Helaas het duurt dus veel langer en ze wachten op onderdelen. Hoelang het gaat duren weten ze niet. Een nieuwe of vervangend apparaat willen ze ook niet geven. Ben zwaar maar dan ook zwaar teleurgesteld in de service van tomtom. Het apparaat is super zolang je niet in de reparatie molen van tomtom terecht komt. Heb het probleem nu laten escaleren. Hoop snel op een oplossing, voor dit geld mag je meer service verwachten.

Minimens 28-10-2007
Geschreven voor: TomTom GO 720 T

Super apparaat. Ik hem nu ongeveer drie maanden in gebruik en er geen spijt van. Met vakantie naar Oosterijk en Italie zonder enige problemen loodste hij me overal heen. (ook de kleine wegen weet hij te vinden).
Een SD-kaartje van 2GB erbij gezet vol met MP3. In sommige reviews wordt aangegeven dat dit niet kan maar dit kan wel. Maak via je PC een sub-directory MP3 aan op je lege SD-Kaartje en zet daarin al je MP3's. Steek de SD-kaartje in je TOMTOM en je zal zien dat TOMTOM alle MP3 ziet.
Er zijn wel twee min puntjes: De FM zender is niet echt sterk, zodat je ruis hoor via de radio en geluid is echter ook aan de lage kant.