Mio C220 Europe / MioMap v3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio C220 Europe / MioMap v3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

peter414 20-09-2010
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

Na 6 maanden navigatie terug gebracht en geruild voor een ander merk.
Navigatie liep vast na gebruik langer dan een uur.
Het moederbord bleek defect,
Na reparatie deed de navigatie het helemaal niet meer!
Soms liet de navigatie ons nog wel eens verdwalen bijvoorbeeld in Luilk, maar ook in Nederland zelf.
Nu met de nieuwe navigatie van een ander Duits weet ik; geen Mio mee, ook mede door hun service

Paul10203 13-05-2009
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

Zeer ontevreden over het product. Sinds een paar maanden gekocht en nu al 2x opgestuurd. De service valt erg tegen reageren niet op emails en repareren het product niet. Overweeg je een navigatie apparaat te kopen koop dan geen mio!

Mario Kluser 04-05-2008
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

In november 2007 hebben mijn vriendin en ik 2 stuks van dit apparaat aangeschaft. Na de toestellen nu 7 maanden in bezit te hebben constateer ik het volgende:

Beide toestellen waren enkele weken niet meer gebruikt en zijn nu allbei kapot. Worden niet meer geladen, c.q. starten niet meer op.

Het toestel van mijn vriendin vond in de tijd dat het werkte maar heel moeilijk een GPS-signaal. Op de weg van Heerlen naar Heemskerk, duurde het tot Eindhoven (70 km dus) totdat het toestel een signaal had.

Mijn toestel had, toen het nog werkte, de vervelende eigenschap een nieuwe route pas te berekenen nadat ik deze meerdere keren had ingetypt. Dat toestel bleef me maar de weg naar mijn huis aanwijzen, terwijl ik al meerdere keren aan de kant was gereden en een nieuw doel had ingesteld.

Nog een vervelden eigenschap: Er zit definitief geen handleiding bij het toestel. In de handleiding staat geschreven dat je de handleiding moet raadplegen. Duh... Op internet staat hetzelfde. Het is gewoon raden en uitproberen totdat je weet hoe je dat ding moet bedienen.

Eindconclusie: weggegooid geld. Ik zal nooit meer een toestel van dit merk kopen.

AFDekker 12-02-2008
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

Prima apparaat, doet wat het moet doen en dat is navigeren (geen mp3/mpg4, geen foto's bekijken, geen bluetooth etc.). Menustructuren en benamingen zouden eenvoudiger kunnen, weet je eenmaal hoe het werkt, dan kun je zonder problemen met dit apparaat overweg.
Satellieten worden snel gevonden, invoer van adressen is eenvoudig. Miljoenen Points of Interests (tankstation, theaters, parkeerplaatsen, geldautomaten etc. etc.) aanwezig. De stemmen zijn niet echt mooi, maar doen hun werk prima (af en toe een vreemde opmerking tussendoor). De Mio C220 kan alleen worden opgeladen via een autolader of usb-aansluiting (netadapter los verkrijgbaar). Mooi klein formaat en lichtgewicht. Kortom: er zijn betere en mooiere navigatiesystemen, maar de prijs-kwaliteit verhouding van dit apparaat is uitstekend.

fiks 01-10-2007
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

Korte bevestiging op voorruit geeft bij mijn auto ivm
vrij diep console een probleem.
Snelheid aanwijzing klopt vaak niet vooral in de 30km
zone's
Gesproken instucties niet altijd duidelijk,irritante
gesproken Ned stemmen.
Geen snelheid aanwijzing daarvoor moet men echt naar de GPS optie.
In historie kan men alleen maar alles wissen en niet
per invoer.
Snel met nieuwe route ,helder scherm ook in full optie,
energie saving heel goed .

Chris70 23-09-2007
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

Prima compact apparaat. Vindt razendsnel de sattelieten, ook in huis. Kent zelfs onbenullige paadjes waarvan ik niet wist dat ze een naam hadden. Voordeling gekocht als aanbieding in een winkel. Eenvoudige bediening, veel mogelijkheden, bij mij zaten de kaarten van 2007 dus lekker up to date (bovendien mag je een jaarlang updaten via de site). Heb ook nog de flitspalen toegevoegd, werkte ook goed. Kortom prima apparaat, aanrader.

Clean_acid 18-09-2007

Vandaaf (18-9-2007) gekocht.
Heb de hele avond met het systeem rondgereden naar vele POI gereden en alles is goed verlopen.
Ook een erg duidelijke routebeschrijving soms zelfs een beetje irritant maar ik denk dat het meer te maken heeft omdat ik de plekken goed kon.
Verder een top apparaat.
Op diverse vlakken ook stukken beter dan de Tom Tom go 700 wat ik een tijdje gebruikt heb o.a. het scherpte van het beeld is vele malen beter

Ruud J. 12-08-2007
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

De C220 europa in mijn vakantie gekocht. Werkt perfect, snel een sateliet signaal te pakken. Alleen de stemmen vallen mij zwaar tegen, ik heb nu enkele andere nederlandse stemmen gevonden (via internet) en die zijn een stuk beter aan te horen ;-).
Ik vind het alleen jammer dat er geen snelheids-indicatie op het hoofdscherm te zien is tijdens navigeren, is dat soms in te stellen ? Dit heb ik namelijk nergens gevonden. Verder voldoet ie prima, Ook is ie veel kleiner als b.v. een tom-tom en is dus makkelijk mee te nemen in een tasje of aan de broekzak.

ernst T 30-07-2007
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

prima apparaat razend snel, favorieten adressen zijn als poi's in te voeren met naam adres & tel nr.
zeer geavanceerd, goede flitspaal & roodroodlicht camera signalering visueel & pieptoon, bij harder rijden, autom. harder stemgeluid, autom wijziging lichtsterkte beeldscherm dag/nacht op grond van zonsondergang/opkomst tijd. Veel NL stemmen te downloaden v.a. forums. MIN: geeft te laat POI- iconen aan op b.v. tankstations op de rijkswegen! pas als je het tankstation passeert verschijnt het icoon
Goede prijs kwaliteit verhouding t.ov. andere bekende merken.

Dekkertje 25-07-2007
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

prima apparaat 2 maanden in bezit en veel gebruikt tijden 3 weken vakantie in Oostenrijk Duitsland zwitserland en italie. Slechts enkele bugs tegen gekomen. Ben er blij mee. heel goede keus.
Wel in het begin wenne aan menu's. Goede handleiding te vinden op de website

Gertjannn 12-07-2007
Geschreven voor: Mio C220 Europe / MioMap v3

Apparaat werd keurig omgeruild door de winkel. Nieuwe apparaat vertoonde flitspalenfunctie wél na opstarten in de auto.

Navigatie gaat uitstekend. Ook lekker flexibel als je anders rijdt. Route wordt meteen aangepast. Scherm is klein maar heel overzichtelijk en duidelijk. Belgische stem (Vlaams) prettig. Menu is ff wennen. Flitspaalmelding komt soms wat laat.. Misschien wat meer ervaring opdoen.
GPS en coördinaten functie is fun!
Intoetsen postcode of adres is een eitje, adressen worden snel herkend een aangevuld kortom, fraai apparaat voor een leuke prijs. Alleen de handleidingen in de doos moeten echt beter.