TomTom ONE XL HD Traffic Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE XL HD Traffic Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

LCS 16-06-2009

Het apparaat werkt nauwkeurig maar heeft ook enkele irritante nadelen:
- Soms loopt het systeem vast en kan alleen worden opgestart met een 'reset'
- Soms duurt het wel eens meerdere minuten om de satellieten te vinden; regelmatig updaten met de GPS-fixer biedt geen oplossing
- Nadat het abonnement op Traffic is verlopen wordt het een ramp om dit te vernieuwen. Ik kan dan ook alleen adviseren om een apparaat aan te schaffen waarop een TMC-ontvanger kan worden geplaatst en de HD Traffic te late voor wat het is. Op de XL Traffic is het niet mogelijk een TMC-ontvanger te plaatsen.

Wim135 15-06-2009

Ik heb het apparaat nu een maand, en ik ben uitermate tevreden over de prestaties. Hij rekent razendsnel de route uit en ook alternatieve routes gaat erg snel. Ook de NP's werkt uitstekend en hij geeft tijdig aan wanneer een tankstation of een P-plek komt.

Gerrit60 26-03-2009

Aan dit apparaat kleven vele nadelen. Ik had dit apparaat gekocht met het oog op mijn reis door Amerika per Camper. Wat blijkt op moment dat ik de kaart van Amerika wil installeren, krijg je de melding kaart niet geschikt voor dit apparaat. De helpdesk meldt slechts dat er een technisch probleem is, wat nog zo maar niet is opgelost en laat het verder bij. Advies overleg met uw leverancier en u begrijpt die geeft ook niet thuis. Dus wees gewaarschwud.

chrissi 18-03-2009

Slechte ervaring met dit apparat en de helpdesk van tomtom..

Ik heb mijn tt one xl hd traffic euro nu al vier maanden en ben erg teleursgesteld in dit apparat. De HD informatie werkt alleen maar voor Nederland, de kaarten waren al bij aankoop ( ook na het downloaden van de meest rececente kaart) zwaarst verouderd. Maar het ergste is de mapshare functie. Deze is uberhaupt niet up to date. de idee achter mapshare 9 maken ze vet reklame mee) is, dat je altijd van de meets geavanceerde routeinformatie voorzien bent. No way, Jose...in tegendeel. De tomtom houd opeens rekeningen met omleidingen, die al 6 maanden niet meer bestaan, laat je 10 km omrijden en achteraf blijkt, dat er een veel kortere ( 10 minuten korter) route mogelijk was geweest. De tt helpdesk reageerd hier helemaal niet op, hun advies was, dan maar een nieuwe kaart aan te schaffen...dus een apparat die 4 maanden oud is...met een kaart die bij aankoop al verouderd was..en nu maar even voor 80 euro een nieuwe kaart...conclusie...slecht apparat, slechte service

nero001 27-01-2009

Ik ben in het bezit van een TT HD traffic.
Weinig problemen tot nog toe. Enige probleem dat ik had was met TT home. Veel error msg's.
Inmiddels blijken ook die verholpen te zijn.
Ik heb mijn TT middels een brodit clip en vaste houder gemonteerd in mijn Peugeot 207.
Daardoor geen problemen meer van loslatenden zuignap en mij aansteker
aansluiting is weer vrij voor andere doeleinden. Brodit clip kan ik iedereen aanraden.

Ferdinand1968 17-12-2008

Ik heb hem nu een week, rij ongeveer 4000 km door heel het land per maand, ik ben er heel tevreden over, bij files op de snelweg stuurt hij mij dwars door Eindhoven of Arnhem heen om in mijn woonplaats Deurne terecht te komen en ik ben nog sneller thuis ook.

Ook kan ik zien wanneer en hoeveel km file ik kan verwachten op mijn weg naar bestemming en hoeveel vertraging dat oplevert.

Inderdaad het berekenen van de route kan sneller kost denk ik iets van 20 seconden (gevoelsmatig) maar ik denk maar zo, goed werk heeft tijd nodig, hij heeft er natuurlijk wel zijn online informatie in verwerkt.

Als ik hem niet had zou ik hem zo weer kopen.

Minpuntje is dat Tomtom de afstand tot een afslagpunt te lang inschat, het scherm toont 60 meter terwijl dat maar 20 meter is en bij 40 meter zit je al in de bocht en ik rij echt niet hard.

Ik zat in een dilemma, kies ik de mooie grafische Panasonic of de minder mooie grafische Tomtom die via de simkaart informatie van Tomtom krijgt gebaseerd op Vodafone-gsm-gebruikers en andere Tomtom gebruikers. Heb gelukkig voor de laatste gekozen omdat ik veel op de weg zit.

WM1 20-07-2008

Heb deze TT gekocht als vervanger van een circa 5 jaar oude Navman waarvoor ik geen kaartupdates meer kon krijgen/kopen.

De TT heeft veel mogelijkheden, maar het gaat mij vooral om de betrouwbaarheid van de navigatie. Die valt mij toch tegen. Al in NL verschillende fouten op locaties waart de wegsituatie al 2 jaar oud is en verkeerde indicatie van de max. snelheid. Tijdens mijn vakantie in Italië heel veel fouten en onmogelijke route-adviezen. De kwaliteit van de TT-kaarten daar is schandalig slecht. 3 jaar oud?

Leuk al die gadgets en instelmogelijkheden. Maar ik heb toch geen spelcomputer gekocht?

De kaartgrafics vind ik ook veel minder dan bij mijn 5 jaar oude Navman. De snelheid van herberekening en berekening van lange routes (3-5 min.!) is ook veel slechter dan bij de Navman. De GPS-ontvangst is wel goed, zelfs inpandig vaak voldoende signaal.

Slecht vind ik ook de verhouding gesproken tekst en visuele route. Stemt vaak gewoon niet overheen. Daardoor heb ik in een paar weken met de TT meer afslagen gemist dan in een jaar tijd met mijn Navman.

De raamhouder blijft bij mij wel zitten (even natmaken voor het opplakken), behalve als de buitentemparatuur boven 30 gr. komt. Daar is blijkbaar niet op gerekend.

Ik begrijp niet waarom ze het kastje niet gewoon matzwart maken, of in ieder geval de bovenrand. Dan voorkom je weerspiegeling in de voorruit. Lijkt mij wat belangrijker dan een mooi design.

De menu-indeling is ook niet erg handig. Voor sommige veel gebruikte funkties moet je door meerdere menu's. Ook kun je niet eenvoudig de ingestelde route checken.

De zg 2-uur gebruiksduur op de batterij klopt niet. Eerder maximaal de helft. Het beeld is wel helder, maar slecht zichtbaar bij felle zon.

Denk dat er is bezuinigd op de processor; die kan het allemaal maar net aan.

Hvl81 19-07-2008

Zeer ontevreden over de performance van deze tomtom. Processor is gewoon te traag. In de stad blijft de navigatie gewoon een tijdje staan. Waardoor je er eigenlijk niets aan hebt.
Op een bochtige weg loopt de pijl gewoon rechtdoor. En is helemaal de weg kwijt. Terwijl de ontvangst gewoon 100% is.
Had hiervoor een PDA met tomtom navigator en had hier nooit problemen mee.
Verder is het niet mogelijk het interne geheugen i.c.m een SD kaart te gebruiken. Tenminste, is mij nog niet gelukt. En dat voor zo'n prijs.
Ook de verkeersinformatie klopt vaak niet.
Heb er spijt van en raad ook iedereen af dit apparaat aan te schaffen.

E. Kalle 04-07-2008

Navigeren met dit systeem werkt prima, maar dat deed mijn vorige systeem een Mio ook prima. De reden voor aanschaf was dat ik beter op de hoogte wilde zijn van plotselinge files, dus waar je ze niet verwacht. In de praktijk werkt dit voor geen millimeter. Verbinding is vaker weg dan aanwezig, als plotseling een vertraging van een half uur gemeld wordt is die binnen een minuut weer weg. Heel vaak sta je reeds een tijd in een zeer lange file en komt pas de melding dat hij er is. E-mail aan Tom Tom over dit onderwerp krijg ik geen antwoord op en ook telefonisch lukt het niet, alle medewerkers zijn altijd bezet en u wordt daarom verzocht om een e-mail te sturen. Het lijkt de firma Datzo wel.
Mocht u deze reviews lezen omdat u op het punt staat er een aan te schaffen zou ik voor een andere kiezen. Ik heb hem nu drie maanden en erger me groen en geel.

Ron v.d. walle 26-06-2008

Heb toestel vanaf februari in bezit en kan me helemaal vinden in de op/aanmerkingen van Review door: Suzie op: 24-06-2008 18:53.

Suzie 24-06-2008

Ik heb de TomTom ONE XL HD Traffic Europa nu al een half jaar in bezit, en ben wel blij dat ik nu een navigatiesysteem heb, maar ben absoluut niet te spreken over een aantal punten...
1. Update naar nieuwe kaart binnen 30 dagen was een ramp.. Werkte niet, helpdesk gaf nauwelijks goede support
2. Na update van software werkte de update voor de nieuwe kaart ineens wel, maar bleek mij interen geheugen kaart (1 GB) te klein, dus moest ik een nieuwe kaart kopen van 2 GB.
3. Na plaatsing van het nieuwe geheugen (2 GB), heb je helemaal niet meer aan het interene geheugenkaartje (1 GB intern is nu dus nutteloos).
4. Ondanks dat ik de nieuwste kaart zou hebben van Europa, stikt deze nog van de fouten. En er zitten verkeerssituaties bij die absoluut niet nieuw zien, maar al jaren zo. En toch herkent tomtom ze totaal niet.
5. Bij inschakelen moet je soms minutenlang rondrijden voordat je contact krijgt met GPS, uiterst irritant!
6. Sommige files worden NIET gemeld, en sta je alsnog in de rij. En HD is inmiddels gebleken dat het een farce is.
7. Wanneer je in stads- of dorpskernen rijd, moet je niet te snel rijden, want TomTom kan niet te veel berekenen en verwerken in korte tijd. Hierdoor raakt je TomTom in de war.
8. Bij afritten en opritten op snelwegen (als je een ronde rijd), raakt hij je ook vaak kwijt. En dus raakt de TomTom in de war.

Mijn persoonlijke allround conclusie is dat ze sowieso een processor geplaatst hebben die alles net aan kan. Hierdoor is de Tomtom te gevoelig, en raakt het ding te vaak in de war. Ik ben dan ook zeer teleurgesteld als je bedenkt wat je ervoor betaald. En dan dus nog maar te zwijgen over de kaart Europa. Volgend jaar moet ik daarvoor betalen, en ik denk dat ik maar bedank! Ik ga toch niet bijna 80 euro neer tellen voor kaarten die niet up to date zijn (ook al beweren zij van wel)? Nee, ik ga volgend jaar op zoek naar een pda-systeem met navigatie! TomTom is bij mij gebombadeerd tot StomStom!

Jan Kruithof 23-06-2008

Ik werk sinds 18 maart met het tomtom navigatiesysteem. Bewust een HD traffic gekocht in verband met de verkeersinformatie.
Navigeren gaat prima. Maar de verkeersinformatie werkt voor geen meter. Sinds een server fout bij TOMTOM krijgt mijn apparaat geen verbinding meer. En dat al sinds 14 mei jl. En volgens medewerkers van TOMTOM zelf ben ik niet de enige. ATot voor 14 mei werkte het prima.
Maar TOMTOM heeft nog geen enkele fatsoenlijke oplossing geboden.

Herald 20-05-2008

Ik heb sinds enkele weken de TT One XL HD Traffic en ben hierover zeer tevreden. Hiervoor had ik TT Navigator versie 5 op ee HP Ipaq. Dit nieuwe apparaat biedt toch weer veel nieuwe opties en werkt perfect. Het feit dat ik geen losse ontvanger nodig heb is ook super. Het enige dat ik nog wil doen is een vaste houder monteren op het dashboard in plaats van de zuignap aan het raam. Als ik de houder aan de zuignap gebruik zit het systeem te ver weg. Als vast houder heb ik de Brodit Active Holder TomTom One XL HD Traffic in gedachten. Deze is echter niet te krijgen via internet en is op de site van b.v. gps shop al weken uitverkocht. Weet iemand of deze houder gelijk is aan de houder voor de TT One XL?

Monique J. 08-04-2008

De zuignap is absoluut waardeloos. Ook na stevig aandrukken op een geheel vetvrije autoruit valt ie er na 10 minuten af. Ook binnenshuis op een recht raam uitgeprobeerd, daar houdt ie het ook niet.
Hebben meer mensen hier last van? Wie weet een oplossing? Ik heb geen zin in houdertjes die op het dashboard moeten, omdat in mijn buurt alle auto's met tekenen van navigatie-systemen worden opgebroken.

Evert.bruinsma 17-03-2008

Nadat ik de TomTom Go 700 en 710 gebruikt heb, gebruik ik nu de TomTom One XL HD.
Hij si een stuk platter dan de eerdere TomTom's. Je steekt hem zo in de binnenzak of de borstzak . Het apparaat voelt degelijkaan. De geluidkwaliteit is goed. Jammer dat er gen mogelijkheid voor een afstandsbediening op zit. Ook de on-glas houder werkt wat minder praktisch. Verder een duidelijk apparaat. Vooral de verkeersinfo werk lekker snel en informatief.

rverhoog 19-01-2008

Prima apparaat!! Zit erg veel op de weg (75.000km p/j) en wil niet meer zonder! De verkeersinfo wordt goed en duidelijk weergegeven. In de korte tijd dat ik hem bezit al enkele malen een lange file kunnen vermijden. Handig is dat je ook files kunt opzoeken voor anderen d.m.v. het overzichts kaart scherm. Het interne geheugen van 1gb is nogal aan de krappe kant en heb al snel een hispeed 2gb kaartje gekocht voor de vele extra POI's en stemmen. Beslist een aanrader voor ieder die veel op de weg is!

rklun1234 15-01-2008

Mooi apparaat. Ben al lange tijd gebruiker van een navigatie systeem met TMC dit werkte wel redelijk maar informatie is vaak te laat binnen.
De tomtom werkt niet helemaal flekkeloos. Soms geen verbinding met fileinformatie systeem. En ik vraag me af of de koppeling naar vodafone nu wel zo goed werkt.

File informatie waar het bij dit systeem toch omgaat is beter dan de standaard TMC modules en inderdaad werkt het soms ook op binnenwegen. Echter is dit maar een beperkt aantal binnenwegen lijkt het. En ik zou er niet op vertrouwen.

Ik rij heel wat kilometers en moet eerlijk zeggen dat het systeem redelijke informatie geeft wat betreft file duur. Dit is namelijk een stuk belangrijker dan file lengte. Waar ik eerder moeite deed om een file te ontwijken blijf ik er nu gewoon in staan. Het heeft 9 van de 10 keer toch geen zin om van de snelweg af te gaan.

Er zitten zeker nog wat verbeterpunten aan dit systeem zo zijn er weinig instelmogelijkheden voor het fileinformatiesysteem. Vooral het irritante piepje als de route weer eens wordt berekend (dus elke 3 minuten) is erg vervelend en is prettiger als deze gewoon iets zachter zou staan.

Maar over het algemeen erg tevreden, maar maakt zeker niet waar wat er in de reclames staat.

Voor de gene die gewoon veel verkeersinformatie willen hebben om een redelijk inzicht te hebben wat er staat te wachten is het een goede koop, zoek je voor af en toe een navigatie systeem ga dan gewoon voor een tomtom met TMC module. Dan heeft dit systeem echt geen meer waarde.

De 6.000 km die ik nu met het systeem gereden heb hebben me nog maar 30min minder vertraging op geleverd. Dit is af te lezen bij het afsluiten.

stephan39 12-01-2008

Prima apparaat, deze nieuwe Tom Tom.
Heel veel mogelijkheden qua instellingen en persoonlijke voorkeuren.
Filemeldingen d.m.v. het nieuwe systeem (HD Traffic)werkt uitermate snel en precies.
Ook korte regionale files worden vaak vermeld.
Updaten via Tom Tom werkt ook perfect.
Jammer genoeg wordt de Tom Tom niet geleverd met beschermtasje. Die heb ik er apart bij moeten kopen.
Is eigenlijk het enige minpuntje.

Theo56 10-01-2008

Prima apparaat, mooi vormgegeven en makkelijk te bedienen. De basishandleiding is goed, de handleiding van de speciale opties zoals Quick-GPS-fix is te sumier. Het updaten gaat eenvoudig door het toestel aan een pc met internet te hangen.
Het HD traffic systeem lijkt wel goed te werken, maar ik ben nog geen grote file tegengekomen.
Het valt op dat de maximum snelheden regelmatig niet kloppen, maar dit ligt meer aan de gebruikte kaarten.