Garmin nüvi 255T, EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 255T, EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

TtD 18-09-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255T, EU

Ophalen van nieuwe kaart (3+ GB; daarna geheugen bijna vol) eerst pas na installatie meerdere hulpprogs. Mbv microSD simpel aan te vullen met andere kaarten, bv fietsroutes. Vlotte herberekening. Satelliet snel gevonden mits onder open hemel. Lekker eenvoudig beeld met info, zoals bv aankomst-tijd. De meeste dingen staan erop, maar in eenvoudige versie, bv. alleen vrouwenstem. Flitspaal-, mobiele controles en trajectcontrole aangegeven. Bij mobiele controle ws alleen mogelijke controle, want ik zag vaak niemand staan. Al veel plezier van gehad.
min= onduidelijke aanwijzingen bij drukke kruispunten; licht krakend stem.
plus= eenvoud maar toch veel info;eenvoudig aanvulling met oa fietsroutes mbv microSDkaart;

horus 08-03-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255T, EU

Mijn ervaring met dit wondertje van techniek is tot nu toe erg goed. Het herberekenen gaat zeer snel, als de route niet te lang is.
Tip: zorg voor korte routes als je deze snel berekend wil hebben en daarna een nieuwe bestemming programmeren.
Het plaatsen in de auto gaat prima. de stem is duidelijk, maar soms iets vervormd, hetgeen niet storend is.De prijs kwaliteit vind ik zeer goed, met daarbij ook nog file informatie.Wel altijd zelf op blijven letten.
Met lange afslagen komt de afslag soms eerder als de stem.Nog geen ervaring in het buitenland.

Sven Weyn 29-01-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255T, EU

Ik heb het toestel nu dik een maand in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Heb gisteren de nieuwste software erop gezet en ik moet zeggen dat het van een leien dakje ging. Berekent tamelijk snel de route, herberekent een nieuwe route zeer vlot, is gemakkelijk te bedienen. Heb nog geen negatieve ervaring. Hopelijk blijft het zo!

hennie40 12-09-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255T, EU

Had eerst en streetpilot die was defect maar nog met garantie en werd zonder morren geruild door garmin tegen een nieuwe Nüvi 255T, Garmin heeft wat mij betreft een fantasties service .De 255T is een perfect apparaat, met veel kaarten beschikbaar en eenn duidelijk display, Vindt zeer snel de satellieten en het herberekenen van de route werkt ook razendsnel. Voorzien van TMC, dus ook files worden op het scherm aangegeven. Handleiding is duidelijk, had iets uitgebreider gemogen.

AJH1999 30-08-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255T, EU

Het apparaat is goed, alleen de TMC werkt van geen kanten. Al vanalles geprobeerd, maar de informatie komt pas na een half uur op het scherm en slaat helemaal nergens op. De support van Garmin hierin in ook waardeloos, geen enkele reactie of oplossing.

Mr Bean 09-08-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255T, EU

Een perfect apparaat, voor Garmin veel kaarten beschikbaar, ik heb hem nu reeds voorzien van een fietskaart Nederland en kaarten van New Zealand (volgende vakantie). Vindt zeer snel de satellieten en het herberekenen van de route werkt ook razendsnel. Voorzien van Traffic Message Channel, dus ook files worden op het scherm aangegeven. Handleiding is van de Nuvi 205 en klein maar duidelijk, had iets uitgebreider gemogen, niet alle mogelijkheden worden behandeld. Zeer teverden met deze aankoop. (een paar weken in bezit)

v bommel 28-07-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255T, EU

Een maand in bezit nu, circa 6000 km mee gereden, o.a. naar Rusland.
De tmc werkt perfect bij file signalering en de Garmin geeft vervolgens automatisch een mooie omleiding om files te vermijden. ik hoop maar dat niet iedereen straks een tmc heeft anders staan we weer vast op de omleiding! POI handig om bijvoorbeeld onderweg ergens goedkoop te kunnen tanken zonder om te rijden, maar de flits locaties hadden wat uitgebreider gekund, alleen de A wegen worden meegenomen. Daartegen krijg je wel via TMC waarschuwingen binnen voor mobile controles!! Werkt perfect, geen radar detectie meer nodig. Updates verkrijgen via de computer is ook een eitje en zo is de Garmin weer up to date met bijgewerkte kaarten en software.
De bediening is gemakkelijk en kan bedient worden zonder de handleiding door te hoeven nemen. Beeld is helder en de begeleidende stem ook. Door inzoom mogelijkheden volstaat het wat kleinere scherm, situaties worden duidelijk en nauwkeurig weergegeven. Het handzame formaat past in iedere zak en kan dus gemakkelijk meegenomen worden.
Eigenlijk maar 1 nadeel. Bij het afwijken van de geprogrammeerde route door het zelf kiezen van een alternatief blijft het apparaat absurd lang bij het herberekenen naar de oude route verwijzen. Dit herberekenen doet de TOMTOM veel beter echter dit apparaat is veel goedkoper in aanschaf en heeft een gratis gebruik van TMC, i.p.v. een duur abonnement ad 10 euro per maand bij TT!!