TomTom ONE XL Europe GPS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE XL Europe GPS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

SJP 22-10-2010
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Goed beeld en geluid, ontvangst ok.
Nadelen: zuignap breekt af bij het draaischarnier ( rotkwaliteit kunststof)
verder geeft hij vreemde alternatieve routes, en heeft hij kuren als je een "via" route aangeeft: hij stuurt je plotseling terug midden op een doorgaande weg. en blijft dit volhouden tot aan je bestemming. Ook start hij niet op of blijft hij hangen, of is een stem ineens verdwenen, het lijkt wel een Microsoft produkt.
De software en akku zijn van ondermaatse kwaliteit. ik raad mensen aan een ander merk te kopen.

Gijs-123 18-07-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Deze TomTom nu enkele maanden in het bezit, slechts enkele keren gebruikt. De voorlaaste keer duurde het heel erg lang voordat de het apparaat aanging. De laaste keer, enkele dagen geleden, lukte het om het apparaat na lang wachten aan te krijgen (bleef hangen op het splash-screen)... Maar toen bleek het apparaat gereset te zijn. Bij het kiezen van de stem echter bleef het apparaat 'hangen' en na een seconde of 30 herstartte het systeem weer.

Ook heb ik al eerder gemerkt dat de batterij, zoals anderen aangegeven hebben, snel leeg is. Ik dacht dat dat de reden was van het opstart probleem.

Wat ik verder slecht vind is dat het apparaat een pieptoon maakt als het aangezet wordt.

adklein 29-03-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Ik heb zins enige weken deze TomTom XL 31 in mijn bezit en van af het eerste moment viel mij op dat de kaarten op sommige punten een stuk minder details laten zien dan op mijn oude kaarten die ik op mijn PDA heb en 4 jaar oud zijn. Na enige heen en weer gemail met de service desk bleek ook dat de laatste gegarandeerde kaarten via TomTom home niet waren aangeboden, deze als nog gekregen maar ook deze hadden nog steeds de zelfde fouten die er in mijn versie van 4 jaar oud niet waren. TomTom wil deze fouten niet gratis herstellen en stelt voor over een jaar maar een nieuwe versie kaarten te kopen, maar kan dan niet garanderen dat deze fouten dan weer hersteld zijn.
Voor de meeste wegen in Nederland is de dekking wel voldoende.

bepvanriessen 28-01-2009

hallo
ook wij heben zo,n tomtom die naar een paar dagen leeg is das niet fijn zeker als je aansteker het niet doet of je onverwachts weg moet want dan grijp je mis ik dit antwoord van tomtom vandaag via de mail ,, ik ga het uit proberen maar heb bij voorbaat al twijfels als ik dit van te voren had geweten was mijn keus zeker niet op de tom tom gevallen ,,

Een TomTom apparaat is voornamelijk ontworpen voor het gebruik in een voertuig waar het toestel op een constante stroom van 12 of 220 volt staat. De TomTom kan ook zonder een lader functioneren zoals bijvoorbeeld op de fiets.

Indien een TOMTOM model volledig opgeladen wordt opgeborgen en verder niet wordt gebruikt, zal de batterij ongeveer na 3 a 4 dageb week leeg zijn. Dit komt doordat er een constante spanning op het toestel blijft staan. U kunt dit voorkomen door het apparaat met een reset uit te schakelen.

Indien een TOMTOM volledig is opgeladen (minimaal 2 uur aan de lader) gaat het mee voor de onderstaande tijdsperiodes:

Voor de GO modellen: 3 - 4 uur
Voor de TomTom ONE modellen: 2 - 3 uur

RobbieH 16-01-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Heb deze TomTom nu een aantal maanden in bezit. Over het algemeen ben ik best tevreden maar toch een paar punten van kritiek.
Het gepriegel met het mini-usb-stekkertje is beneden alle peil. Veel te lastig om dat ding er in een keer in te krijgen. Is gewoon een ontwerpfout. Ze hebben al zoveel modellen op de markt gebracht, mag toch ondertussen uitgetrild zijn zo'n ontwerp. Hetzelfde geldt voor de zuignap, beter dan die van mijn Go500 maar nog steeds niet echt geweldig. Tomtom moet eens leren door te ontwikkelen en naar de concurrentie. Kunnen ze nog wat van leren. Verder vind ik dat de beeldopbouw in vergelijking met de Go500 zeer traag is. Over de levensduur van de batterij hoef ik geen opmerking meer te maken, daar is al genoeg negatiefs over gezegd. Al met al een goed product met een aantal zéér storende onvolkomenheden. Ik denk niet dat een volgend navigatiesysteem van deze firma zal zijn.

tmcheung 02-01-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Vorige week de TomTom XL Europa 31 Winterpack gekocht via het internet. Ben matig tevreden erover.

Plus punten:
- Gebruikersvriendelijkheid
- Goede bevestiging
- Compact en mooi vormgegeven
- Vind snel een ontvangst

Min punten:
- Accu is snel leeg*
- Zeer snelle ontlading van de accu wanneer het uit staat*
- Route bepaling niet optimaal**

* De accu is voor mij de grootste min punt. Zelfs wanneer het uit staat dan gebruikt de TT stroom of vind er een zeer snelle ontlading plaats. Binnen 48 uur is de accu zo goed als leeg. Volgens de helpdesk is dit normaal en hebben ze geen oplossing ervoor.

** Routebepaling in Amsterdam is niet de meest optimale. TT laat me soms binnendoor rijden wat niet de meest effectieve route is.

Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben? Of zelfs een oplossing hebben?

Gr,

Ming

stephanie1 26-12-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Heb sinds augustus de tomtom in mijn bezit. Heb hem vrijwel meteen terug gestuurd, omdat het leek of de box gescheurd was. Deze is nu gemaakt en ben zeer tevreden over de tomtom. Vindt snel een alternatieve route als ik niet de kant uit ga die hij aangeeft. Ook ik heb het probleem dat de batterij leeg loopt als je hem een paar dagen niet gebruikt.Ik heb een autostekker gekocht waarmee ik hem op kan laden tijdens het rijden. Het is niet de juiste manier, maar ik kan hem op dit moment even niet missen.

frankpro 19-11-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Sinds enkele maanden ben ik ook in het bezit van deze TomTom, na de eerste keer gebruiken ging het al mis (had alles netjes geüpdatet) naar Duitsland gereden geen probleem, tot dat ik terug moest er was geen satelliet te ontvangen. Ik heb van alles geprobeerd (buiten de auto gaan staan, opnieuw aangezet, niets hielp) eenmaal thuis gekomen nog steeds niets. Heb hem maar weer aan de PC gehangen, kreeg ik weer een update, daarna werkt Tom weer.
Maar nu het volgende wanneer ik Tom gebruikt heb en uitzet (hij is dan helemaal opgeladen) ik ik hem Ongeveer een weekje later nodig heb is de batterij helemaal leeg (en ja ik weet zeker dat hij echt uitgezet is). Ik heb al een mailtje naar TomTom gestuurd en daar ook een antwoord opgekregen, misschien raad je het al (als antwoord kreeg ik dat het zo hoorde dat de batterij dan leeg is, nou lijkt het mij sterk want wanneer je hem koopt kan je hem ook gewoon aanzetten zonder eerst te opladen.
Zijn er meer die dit hebben onder vonden, of misschien het is kunnen proberen om te kijken of dat TomTom na een week of iets langer helemaal leeg is.
Ik hoor het graag, volgens mij is het toch zo wanneer je iets uitzet de batterij toch leeg gaat.

paba1955 05-10-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

goede navigatie. duidelijk scherm. start snel op en met name buitene zeer snelle gps fix. Geeft op tijd en duidelijk aanwijzingen. Veel instellingen mogelijk.

nadelen:
geen 220 oplader
bij aansluiting op PC duurt het abnormaal lang voordat software is geladen. is echt niet meer van deze tijd en andere merken scoren echt veel beter. Maximaal 2 uur met een volle batterij.

Visotron 04-10-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Deze TT XL Europe XL 31 een maand in bezit. In een woord: geweldig. Dit is mijn eerste TT, dus geen vergelijkingsmateriaal, maar deze is gemakkelijk te bedienen, heel duidelijk display en geluidniveau ok. Enigste minpunt vind ik de software. Ook laatste versie bij mij onder Vista niet echt stabiel. Heeft problemen met DEP.

toto 5 02-09-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

hallo.heb nu ongeveer 2 maanden een tt 31 en hij bevalt als de beste.binnen een paar tellen heeft hij de satalieten gevonden en de route berekent.in de vakantie ongeveer 3000 km gereden en maar een keer een fout gemaakt,en dat terwijl ik door heel veel dorpjes ben gereden.downloaden duurt wel erg lang.bevestiging aan de ruit is simpel en zit muurvast.geluid bij spelende radio is zeer goed te verstaan.al met al een aanrader voor mensen die niet allerlei toeters en bellen willen.

Ton23 31-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Deze TT 1mnd in bezit inderdaad zit er een zoemtoon in de speaker maar die hoor je alleen als je hem bij je oor houdt. Ook duurt het vrij lang voordat hij updates (ook met een snelle verbinding) vind. Heeft een keer 1.5 uur lopen laden zonder dat er wat gevonden werd en nadat ik hem uiteindelijk gestopt had sprongen de updates op het scherm en alsnog op de TT gezet. Ook ontbrekende straten kunnen er niet opgezet worden. Voor de rest werk hij vrij goed. Is snel met herberekenen. Voldoende mogelijkheden om van A naar B te komen waar het uiteindelijk om gaat.

A de Jonge 27-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Heb deze nu ca. twee maand, ben niet echt ontevreden erover. Heb deze gebruikt voor de vakantie naar Oostenrijk toe, in de bergen vielen de satelieten wel eens weg, is te verklaren lijkt me. Maar op de terugweg naar huis, gebeurde er in de omgeving van Munchen en richting Frankfurt ook dat regelmatig de satelieten weg waren, duurde ook vrij lang dat ze weer terug waren. Vond dit dus ook een ernstig probleem. Tevens duurt bij mij (draadloos via laptop) vrij lang om de updates binnen te halen. (te lang vind ik persoonlijk, maar kan aan mijn pc liggen. De rapportcijfers zijn puur gebaseerd dus op het moment dat deze goed werkt

easyport 26-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Heb hem nu eentijdje in gebruik, en eerlijk is eerlijk : de werking en degelijkheid is prima. Updates werken goed, en na de 1e update vond hij straten die hij in het begin niet vond. Moet ik wel zeggen dat enkele van deze straten er al zeker 1a2 jaar liggen. !! Heb de mijne ook even aan mijn oor gehouden, en ik hoor geen fluittoon o.i.d.

hondapower 08-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Na een lange zoektocht (wat heb je toch veel van die dingen!) voor een basic navigatie met een groter scherm uitgekomen bij deze TomTom.
De kaart van Europa was een vereiste daarbij.
Je hebt er veel van andere merken maar ik was specifiek naar een TomTom op zoek vanwege de bekende simpele bediening en het feit dat TomTom uit Nederland komt.

Na aankoop thuis het miniscule doosje opengemaakt met daarin een zeer plat apparaatje.

De zuignap en houder zit bij deze types direct aan het apparaat vast. Het zuignap systeem werkt perfect. Je duwt de zuignap tegen het raam, draait aan een wieltje en hij zit rotsvast. Daarna kun je de tomtom zelf nog alle kanten opdraaien.
Door het grote scherm kun je goed zien waar je naartoe moet en de stem is ook hard en duidelijk.
De bediening is zoals eerder al gezegd heel erg simpel. Mijn a-technische schoonouders heb ik het niet eens uit hoeven leggen. Wat dat betreft is het allemaal een fijn apparaatje.

Er zijn ook nadelen bij TomTom in het algemeen: je betaalt in verhouding veel voor wat je krijgt veel. Zelfs een hoesje zit er niet bij! Bij de concurrenten zit dit er meestal bij wel en ook is een TMS ontvanger vaak inclusief.
In het doosje zit alleen het apparaat, een usb kabel en een autolaadsnoer. Dus thuis opladen kan alleen via de pc. Dat hoeft geen probleem te zijn maar wat kost een extra 230v lader nu in kostprijs?
Je kunt op de websites van de apparaten meestal meteen zien wat er allemaal bij zit, dus dan kun je zelf je keuze maken.

Dus samengevat: Een heel goed, degelijk apparaat welke makkelijk te bedienen is, maar je betaalt er wel een premium prijs voor.

martijn 76 07-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Heb net een dag in bezit. Dik tevreden TT home geinstalleerd zonder problemen. Vind sateliet in paar sec. Heb eerst getwijfelt omdat er kritiek op was. Maar deze doet het probleemloos, en doet wat die doen moet navigeren!! Ook als je expres een verkeerde weg neemt. Corrigeert gelijk.

Coen 31-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

De TomTom XL V2 moet worden beoordeeld op wat et is, namelijk een basic navigator voor een scherpe prijs.

De XL V2 heeft een stevige behuizing en dat geldt ook voor de EasyPort mount. Het is even wennen aan de mount. Hij gaat nogal zwaar en erop klikken gaat in het begin ook niet heel makkelijk. Het ding is echter zeer degelijk, gemakkelijk op de ruit te plaatsen en blijft goed zitten.

De GPS ontvanger functioneert prima. Ook achter mijn (metaalfilm) warmtewerende voorruit veel satellieten. Bij het eerste gebruik moet alle satelliet-data worden ingeladen, dus het is normaal wanneer dit even iets langer duurt. Navigeren doet hij prima, ijlt niet na en herberekenen gaat snel, ondanks dat in dit apparaat natuurlijk niet de snelste CPU zit.

Mensen die de PDA versie gewend zijn, zullen het nodige missen in de menustructuur. Echter zijn een aantal functies rechtsreeks via het navigatie (hoofd)scherm op te roepen, zoals het wissen van een route etc.

De geluidskwaliteit is goed en hard. De beeldkwaliteit is eveneens prima. De bediening is eenvoudig en het ding ziet er goed uit. Bluetooth, wifi, tcm en dat soort zaken zitten er niet op, maar dat is de keuze die je zelf maakt.

De TT Home software doet het prima. Ook is het apparaat via je Verkenner te benaderen als een verwisselbaar station en dus kun je net als bij de PDA versie leuke dingetjes downloaden en via de PC installeren.

Al met al een basic en goed uitzien en prima werkend apparaat, dat doet wat ie moet doen. Zoals met alles geldt ook hier dat er exemplaren tussen zitten die een probleem kunnen vertonen. GA dan terug naar de dealer want DAAR heb je 'm gekocht en HIJ is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling, niet TomTom, waar je vaak erg lang op antwoord moet wachten.

John v. A. 26-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Hallo, ben sinds 4 weken in bezit van de TomTom XL met 31 landen voorgeinstalleerd.
( hiervoor altijd met een garmin streetpilot gewerkt ook omdat deze waterdicht is en ik dus deze kan gebruiken en blijf gebruiken op mijn motor ).

De TomTom XL is een erg makkelijk te bedienen apparaat en een route berekenen of eventueel herberekenen gaat razendsnel.

Hij is erg gebruiksvriendelijk en zelf iemand met een niet technische achtergrond ,zoals mijn vrouw, kon na 5 minuten het apparaat bedienen om ergens naar toe te rijden.

De software genoemd HOME die je gratis kunt downloaden op de site van TomTom om b.v. een kopie te maken op je harde schijf van je voorgeinstalleerde kaarten of stemmen toe te voegen of weg te halen werkt erg gemakkelijk. ( en Nederlandstalig !! )

We zijn net terug met vakantie van kroatie en tijdens de heenreis maar 1 keer een foutje gemaakt zodat we een stukje om en terug moesten rijden en tijdens de terugreis helemaal goed terug genavigeerd.
( totale afstand 3160 KM !! )

Einconclusie : en erg fijn apparaat waar je erg veel plezier aan kan beleven !!

danny4 25-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Ik heb na lang zoeken gekozen voor de TOMTOM XL EUROPE 31. Reden voor deze keuze was dat ik graag een breedbeeld systeem wilde, maar zonder allemaal toeters en bellen die ik toch nooit gebruik, maar die wel batterij-capaciteit vreten (bv FM transmitter, bluetooth etc).

Inmiddels heb ik hem uitgeprobeerd en het bevalt echt waar uitstekend. Installatie is heel simpel, TOMTOM Home is zo geinstalleerd. Met QuickGPSfix heb ik in no-time verbinding en het geluid is fantastisch. Ook het berekenen van de route gaat razendsnel. Overigens krijg je nu alle kaarten erbij, dus ook Oost-Europa.

De nieuwe zuignap is erg sterk en zit als een huis. Hij is wel wat lastig los te maken, dus ik ga toch maar over op een Brodit-houder met vaste stroomaansluiting.

Al met al een prima aankoop !

P Wessels 17-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Voordat ik tot de aanschaf ben overgegaan, heb ik diverse websites geraadpleegd. Op de site van kieskeurig vond ik een aantal negatieve beoordelingen, maar op andere sites juist weer positieve.
Aangezien ik al erg lang TomTom Navigator 5 op mijn PDA had staan en hier zeer te spreken over was, ben ik toch weer voor een TomTom gegaan.
Een andere reden was dat ik binnenkort naar Amerika ga en hier een kaart voor wilde hebben. TomTom bood de goedkoopste kaarten aan (nog geen EUR 50 ivm zomeractie).

Ervaringen deze week met de TomTom
- Zuignap is perfect (wel even de ring draaien, zodat hij zichzelf vasttrekt).
- Apparaat start snel op
- Bediening zeer eenvoudig. Een avondje op de bank zitten en lekker spelen.
- Na downloaden van GPSfix, zeer snel contact met satellieten

Ervaringen met TomTom Home
- Software snel gedownload en eenvoudig te installeren.
- Backup maken duurde lang (kaart is erg groot)
- Kaart van Amerika downloaden (kopen) en installeren was zeer gemakkelijk. Het bleek zelfs dat de TomTom nog genoeg intern geheugen over had om de kaart naast de kaart van Europa te installeren.
- Nuttige plaatsten downloaden erg leuk én handig
- Beste functie? TomTom bedienen via de computer. Nieuwe favorieten zeer snel toe te voegen gewoon met het toetsenbord van de PC. Ook de routes uitstippelen voor de vakantie was zeer eenvoudig

Conclusie
Laat je niet misleiden door de reacties van sommige anderen. Wellicht dat zij gewoon pech hebben gehad en een slecht product in handen hadden (hopelijk heeft de betreffende winkel het netjes opgelost).
Dit product werkt zeer prettig en ik persoonlijk ben er erg blij mee

Voor de zekerheid: ik werk niet bij TomTom (vond ik een beetje flauwe opmerking)

Henk_ned2008 12-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Bevalt goed. Duidelijke stem(men). Goed in te stellen. Geeft ook goede aanwijzingen. Perfect.

gerard62 06-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

prima navigatie geen enkel probleem geluid is goed verstaanbaar binnentien seconden satelieten
gevonden helemaal Oke

M.Mudde 23-06-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Deze Tomtom een paar dagen in bezit,de eerste keer dat ik hem gebruikte deed hij het pas na 10 minuten(ik was al bijna thuis)!
De gebruiksaanwijzing daar heb je niet veel aan want er staat bijna niks in je moet alles zelf een beetje uitproberen,ik moet wel zeggen dat er een makkelijk menu op zit.
De bevestiging aan de voorruit is echt WAARDELOOS!!!!Hij is er al een paar keer afgevallen en als je de zuignap op de ruit laat zitten krijg je hem er al helemaal niet meer op,dit is voor mij ook de reden dat ik hem terug ga brengen en ga omruilen voor een andere,waarschijnlijk ook geen TomTom meer.

G. uit Amersfoort 20-06-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

Wat een ELLENDE! Tomtom Home geinstalleerd, antivirus uitgeschakeld, backup gemaakt en updaten maar! Ja, dag hoor! Kaarten in deze mooie Tomtom (echt mooi om te zien..) zijn NIET MEER TE VINDEN! Het systeem slaat compleet DOOD. Helpdesk vraagt welke bestanden er zijn...etc. maar NIETS HELPT. Ze doen NIKS! Oplossing: de backup terugzetten! Nou NEE, dat werkt ook niet, hun EIGEN programma terwijl ik wel eerst een BACKUP heb gemaakt. Dit is nu de 2e keer (bij 1e keer een nieuw toestel gekregen) dat dit apparaat TomTom XL Europe 31 vast slaat en dat alles weg is! Tomtom laat hier wel HEEL WAT steken vallen! WAARDELOOS! Begin er niet aan, veel ellende en frustatie. Computer is draaiend met WindowsXP met alle automatische updates en zeer veel intern geheugen en schijfruimte. TOMTOM lanceert dus TROEP. En een slechte HELPDESK. Ik zoek wel wat anders, dit is heel triest voor een Nederlands bedrijf.

Giovanni zzee 18-06-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe GPS

prima navigatiesysteem. pefecte bevestiging met zuignap duidelijk menu veel mogelijkheden en instellingen.
Werkt snel ook herberekenen nieuwe route gaat snel.
tot op heden geen enkel probleem echt plug en play.
Ook kaartafwijkingen makkelijk in te voeren.