Garmin nüvi 765T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 765T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Rob Bosma 06-06-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Een week in mijn bezit nadat mijn nuvi 350 het na 7 jaar had begeven. Kaartmateriaal ziet er prachtig uit, vooral met de 3D gebouwen er in.

Verder de gebruikelijke standaard mogelijkheden, zoals text to speech, en je kunt er aardig mee geo-coachen als je dat zou wilen (tracks bewaren en de plek waar je staat vast leggen).

Ik zat wel even met de bevestigingsmogelijkheden. Ik heb een all-round pda-houder, en met het autosnoer met TMC antenne moest ik hem met de zuignap er naast plaatsen. Maar je kunt ook laden met een autolaadsnoer van een oudere Garmin via de mini USB aansluiting en dan past het prima. En de telefoon hoeft er niet meer naast, want de 760 T gebruik je met je mobiel via Blue Tooth. Alleen moet je TMC laten voor wat het is.

Kennelijk kun je via Blue Tooth maar 1 ding tegelijk, want mijn oorhanger kan ik niet gelijktijdig met telefoon en navigator gebruiken.

Rob Bosma 05-07-2013

OK we zijn nu 3 jaar verder. Na 2 geslaagde updates van de kaarten begonnen de problemen. Bij de laatste update in december 2012 mislukte alles. Na urenlang achter de PC bezig te zijn was het resultaat een toestel dat totaal niet werkte. Weggebracht naar de dealer in Notter (Rijssen OV). Die heeft alles er weer op gezet. Echter na enkele weken kreeg ik storingen bij de invoer van adressen. Veel plaatsnamen waren niet meer te vinden en als ik Enschede zocht kreeg ik ondre de letter E Carglass...... Via Mapsourche alleen de Benelux er op gezet. Daarbij geen beschikking meer over 3D en Laneassist.

Vandaag omdat ik hem in Spanje wil gebruiken maar eens weer aan de PC gehangen. He! een nieuw programma, Garmin Express. Download gedaan, aangezet en even testen. En ja hoor, 'kan de route niet berekenen' vanaf 90 procent berekenen. Kortom Liftime update voor kaarten duurt eigenlijk niet langer dan 2 jaar. Ben het zat met Garmin kost me teveel uren achter de PC. Gebruik nu mijn smartfone als navigator, veel goedkoper met gratis navigatieprogramma's.

blacktdi 07-05-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Heb altijd Tom Tom gehad maar moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk het 'saaie' kaarten bestand een beetje zat was. Net als een auto, je wil wel eens wat anders, toch.

Ben heel tevreden met de Garmin 765T. Een prima apparaat. Ik heb hem nu meerdere malen in Nederland en in Noorwegen gebruikt. Hij vindt heel snel de satellieten, iets waar de Tom Tom nog wel een moeilijkheden mee had. Uit het vliegtuig in Noorwegen de 765T aanzetten en direct satelliet ontvangst. Een wat speelsere kaart weergave maar ook met rijbaan assistent.
Het werk allemaal prima, ook de flitslocaties. Een aantal duidelijke pings voordat je de flitser nadert, heeft me al wat bekeuringen gescheeld.

Ook erg grappig is het downloaden van foto's en MP3's. Ook de tripcomputer is erg handig, eerst het standaard gebuik van je auto invoeren en hij berekent gaandeweg de brandstof kosten en laat de max. snelheid, gemiddelde snelheid, stoptijd etc zien.
Het kaarten bestand dekt heel Europa en tot nu toe zelfs de kleinste wegen in Noorwegen kunnen vinden.

Het scherm is meer dan groot genoeg en de bevestiging in de auto, met de plakschijf op het dashboard met daarop de prima zuignap en de draaibare kogel die de navigatie vasthoud werkt perfect. Natuurlijk ook heel makkelijk op de voorruit te monteren maar op het dashboard vind ik persoonlijk mooier.

Ook de bluetooth connectie werkt uitstekend. gelijk verbinding met mijn Nokia en goed te verstaan en horen.
De batterij gaat lang mee en dat is tegenstrijdig met sommige berichten hier op de site. Ik heb hem al een keer vier uur laten navigeren en de batterij was 3/4 leeg.

Er zit ook een FM modulator op en die werkt maar vind dat niet echt handig. Je audio installatie moet altijd op de ingestelde frequentie afgesteld staan en dan een mp3tje luisteren is er dan niet bij natuurlijk.
Wat ik meestal doe is een bluetooth oortje in gepaired met de 765T, werkt prima.

Nadelen heb ik eigenijk nog niet gevonden alleen misschien dat het apparaat er aan de buiten kant wat gedateerd uitziet.

Tot nu toe heel erg tevreden en het bewijst maar weer dat er niet alleen Tom Tom bestaat.

ombre 20-04-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

De Garmin Nuvi 765 T FM kreeg ik in juni 2009 ter vervanging van een defect geraakte Nuvi 760. Dat was juni 2009 bij Halfords. Aanvankelijk was ik zeer tevreden over de nieuwe kaarten en mogelijkheden. Echter, na een half jaar begonnen de eerste problemen zoals plotselinge uitval en wegvallende satelietverbinding . Enkele weken geleden gebruikte ik de navigator met volle accu buiten de auto. Plotseling werd het scherm zwart. Was de accu toch leeg? Opladen in de auto haalde echter niets uit, het rode lampje van de laadstekker ging ook niet branden. Resetten hielp ook niet. Ik verbond hem met de pc maar dat maakt allemaal niets uit. De garantie is intussen verlopen.
Dit is nu al mijn derde navigator in 3 jaar tijd. Tot nu toe garantiekwesties. Ben benieuwd of Halfords dit gaat oplossen. Wordt vervolgd ...

Nobs 20-01-2010

Een maand in bezit.

Na verschillende reviews te hebben gelezen over diverse navigatiesystemen heb ik voor een goedkope versie (showroommodel voor € 150,-- bij Halfords) gekozen. Tot nu toe geen spijt van.
Ik heb meteen een firmwareupdate gedaan en wilde ook de gratis kaartupdate uitvoeren. Het laatste lukte niet maar na enkele e-mails en dagen heeft Garmin de gratis update via hun systeem geactiveerd en kon ik hem downloaden.

Om het kort te houden; op kleine minpuntjes na vind ik hem werkelijk schitterend. Eenvoudige montage, zuignap zit muurvast, apparaat voelt prettig aan, zeer helder beeld, heel goed geluid via de interne speaker (via de radio werkt ook goed maar vind ik niet nodig), navigatie is keurig (los van nieuwe wijken uiteraard), verkeersinformatie en alternative routes heb ik nog niet vaak moeten gebruiken maar ook dat werkt keurig, zoeken en vinden van satellieten gaat razendsnel evenals het (her)berekenen van de route.

Ik heb nog nooit een navigatiesysteem gehad en moest heel even wennen. Het is wel zo, dat je altijd met één oog op het scherm moet blijven rijden. Soms wil hij je namelijk rechts laten afslaan terwijl je slechts een wat ruimere bocht moet nemen. Maar dat zie je al van te voren zeer keurig op het scherm. Voor mij geldt dan ook, het scherm heeft voorrang voor de gesproken instructie!

De minpuntjes:

- regelmatig pakt hij op het toetsenbord een volledig andere letter dan die wordt aangeraakt. Ik heb vrij kleine handen en gebruik de bovenkant van mijn nagels om te typen, dus dat gaat goed. Wellicht dat iemand met grote vingers hier moeite mee heeft.

- de rijbaanassistent werkt uitstekend maar ik persoonlijk vind het nog steeds wennen als mevrouw roept "rechts/links aanhouden". Het wordt wel keurig van te voren op het scherm getoont maar toch. Ligt misschien aan mij. Dus ook hier het scherm niet uit het oog laten.

- tot nu toe slechts één keer volledig uitgevallen. Maar binnen enkele seconden meteen weer aan de praat.

- als je bijv. even gaat tanken en je start de auto weer, dan moet je weer door het beginscherm heen. Van mij zou hij meteen weer met de route mogen beginnen.

- op enkele momenten geeft hij voor mijn smaak iets te laat aan als je moet afslaan. Vooral als het druk is op de (stads)wegen. Dus goed van te voren luisteren.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen en vanwege het toetsenbord slechts een 9 voor gebruiksgemak.

Voor de rest gewoon top. Vooral voor zo'n prijs.

jspierings 04-12-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Dit is een heel makkelijk aparaat waar je zonder handleiding makkelijk mee kunt werken. We gebruiken hem tijdens het geven van rijlessen. In een woord TOP

Carlo Galle 24-08-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Als het werkt is dit toestel zeker een goed pruduct het geeft duidelijke navigatie en gemakkelijk om mee te werken.Het mijne echter had reeds van in het begin wat kuren(aangekocht in januari 2009 bij norod)de update die moest gebeuren heb ik gedaan en het heeft weer wat normaal gewerkt.Half juli gaf het het volledig de geest en er kwam niets meer uit.Ik dacht garantie van garmin maakte een RMA aan bij sailtron en stuurde het op ter reparatie.Ruim een maand later kreeg ik het bericht dat er geen garantie was omdat het zogezegde grijze import was.De kosten inclusief verzending bedragen 50 euro.Merkgarantie is dus een lachertje.

wpieters 04-07-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

zeer enthousiast over produkt, ziet er goed uit en werkt prima.
Goede prijs kwaliteit verhouding

w.e.vanzonneveld 01-07-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

binnen 1 week aan mijn 3de nuvi toe. de 1ste liep na 1 dag volledig vast. was niet meer op te starten. de 2de begon na 2 uur al kuren te vertonen. probleem met laden van software t.b.v. sateliet bepaling. omruilen via winkelier (fotoquelle) probleemloos. ga morgen mijn 3de toestel ophalen, en hoop dat ook hier geldt: 3x is scheepsrecht. behalve genoemde problemen: geweldig apparaat!!

Peter van Wijck 19-06-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Sinds 4 dagen in het bezit van deze breedbeeld navigatie.
De snelheid om een route te bepalen is vergeleken met mijn vorige navigatie duidelijk sneller. Ook het brede beeld is voortreffelijk.
Maar de informatie achter de kaartjes is niet helemaal up to date. Zo zijn de pinautomaten bij mij in de buurt niet bekend en voor het ziekenhuis, vlakbij, moet ik maar naar Goes toe.
De Nederlandse stemmen zijn nogal robotachtig, de Vlaamse mevrouw is moeilijk te verstaan. Gelokt door de lane assist heb ik naar mijn idee toch een verkeerde keuze gemaakt. Jammer.

Th.Stolwijk 06-05-2009

---------- update review 06-05-2009 ----------
Ik had eerder de klacht van het spontaan uitvallen van de Nuvi. Na het weer updaten via webupdater met de laatste versie van de software is de klacht inderdaad niet meer voorgekomen. De opmerking van RGM over het overnemen van kaartmateriaal van de Nuvi in Mapsource begrijp ik niet goed, volgens mij is dit niet mogelijk. Het lukt mij wel om afgelegde tracks zichtbaar te maken, ik wist niet dat de Nuvi dit kon. Weer een pluspunt !. Misschien kan iemand dat met de kaart nog even toelichten.

---------- oude review 22-04-2009 ----------
Al het positieve dat in vorige reviews is gezegd, ik ben het hier helemaal mee eens. Echter mijn 765T is al 3x spontaan uitgeschakeld tijdens rijden en navigeren.
Als je 120 rijdt en niet meer weet waar je heen moet op een verkeersknooppunt, dan maar de weg af en prutsen aan de Nuvi. De eerste 2 keer was uit en weer inschakelen voldoende om het apparaat weer aan de praat te krijgen, de derde keer moest de schakelaar 8 seconden worden vastgehouden om het tot leven te wekken. Adres opnieuw instellen en de weg weer op.
Handsfree bellen via bluetooth
werkt perfekt. Na inschakelen van de Nuvi wordt het telefoonboek geladen uit de telefoon en bellen is direkt mogelijk.
Ondanks direkt na aankoop updaten van de software, via webupdater, is het probleem van het uitvallen toch opgetreden. Ik overweeg toch de Nuvi voor reparatie naar Garmin te sturen.

Astrix 04-05-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Na lang zoeken op de verschillende sites heb ik toch besloten de Garmin 765T FM te kopen. Ik heb het systeem nu 3 weken intensief gebruik en nog geen spijt gehad. De bediening is ook makkelijk het menu wijst zich vanzelf, aanzetten en wegwezen. Hij heeft een snelle Gps, adres intoetsen en klaar. Mocht je toch een verkeerde afslag nemen dan reageert het systeem binnen enkele seconden (20) en geeft je een nieuwe route en begint gelukkig niet meteen te gillen dat je om moet keren. Dit systeem heeft lane-assistent vooral makkelijk in Duitsland omdat daar de afritten zich soms nog een keer splitsen, hij laat dan een overzicht zien en geeft duidelijk aan welke rijstrook je moet nemen. In je scherm zie je de blauwe ANWB-borden met een duidelijke pijl die je moet volgen, doet ie natuurlijk ook in Nederland. De mp3 speler is ook fijn, lekker naar je eigen muziek luisteren en als er een aanwijzing is wordt de muziek even weggedrukt en komt daarna weer gewoon terug. De blue-tooth werkt goed en neemt zodra de telefoon contact heeft gemaakt het hele telefoonboek van je telefoon over. Als je op vakantie gaat en een adres van bijvoorbeeld Kroatië intoetst, geeft hij de route van deur tot deur zonder dat je bij de grens het weer moet doen of een andere kaart moet installeren omdat alle landen van Europa al zijn geïnstalleerd. Je koopt eenmalig een abonnement van €119,= bij Garmin en je kunt zolang als je het navigatiesysteem hebt onbeperkt alle beschikbare kaart up-dates downloaden (4 x per jaar), anders dan bij TomTom. Een klein min puntje vind ik het geluid, het volume is niet hard genoeg, maar gelukkig kun je dit systeem ook via de boxen van je radio laten spelen en dat werkt goed. Al met al een geweldig apparaat, hij is niet goedkoop maar je krijgt er wel iets voor en ook nog 2 jaar garantie van Garmin. Voor mij geen TomTom.

Willem-ned 23-04-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Sinds 7 maanden heb ik de Garmin 765 TFM in bezit. Laat ik beginnen met de positieve zaken, die ik sindsdien heb ervaren. De behuizing is van soft materiaal gemaakt en dat voelt prettig aan. Inschakelen gaat snel en de satellieten worden direct gevonden. Geen lange wachttijden meer dus. Navigeren in binnen- en buitenland gaat gewoon zonder problemen, dus goed. Lane assist vind ik prima extra. Wat me erg goed bevalt is de supersnelle herberekening. Vooral ook omdat bij voorkeur een nieuwe route wordt gezocht en je dus niet hoeft te keren. De stem waarmee e.e.a. gebeurt spreekt me minder aan, maar ja daar is mee te leven.
Veel opties gebruik ik niet, rechttoe rechtaan is voor mij voldoende.
Nu de minpunten. Bij aanschaf gaf het apparaat al bij de eerste opstartpoging de geest en meldde Software missing. Terug naar de internetshop waar hij werd opgestuurd voor reparatie. Maar liefst 4 weken moeten wachten!!! Nu heb ik weer een probleem en nu met de TMC-ontvanger. Iedere keer bij opstarten verschijnt een pop-up menu dat zegt dat de software voor TMC wordt bijgewerkt. Blijkbaar werkt mijn antenne niet goed, want het wil maar steeds niet lukken. OK dan maar zonder TMC, je moet toch wat niet waar? Volgens de handleiding kan TMC worden uitgeschakeld. Jawel maar dan moet de antenne wel goed zijn. Ik heb het ook geprobeerd buiten de auto, maar noppes. Wat me nu echt boos maakt is dat als je om support vraagt (3x een formulier ingevuld en verstuurd) er geen enkele reactie komt, noch van de Nederlandse tak noch van de internationale site.
Omdat ik een fervent routerijder ben vind ik het ook een manco dat het programma Map Source niet wordt bijgeleverd, die moet je dan apart nog aanschaffen inclusief de benodigde kaarten.

dott 07-03-2009

3 weken in bezit.
Ik heb veel gedacht over welke GPS ik wilde, TomTom, Becker ...uiteindelijk viel de keuze op deze Garmin, het is mijn eerste GPS daarom heb ik geen referentie om hem met een ander apparaat te vergelijken. Bestelling vond plaats via een internet winkel, via Kieskeurig deze winkel gevonden, na 2 dagen was het apparaat keurig thuis afgeleverd, compliment.
Thuis ontvangen, het apparaat op de Garmin website geregistreert en gelijk sofware plus kaart materialen kon ik updaten, kaart material krijgt je eenmalig gratis binnen 60 dagen na aankoop. Inderdaad EcoRoute is er bij gekregen via deze update.
Het is een mooi apparaat, ziet er leuk en chic uit, het voelt ook prettig in je hand , komt door de gebruikte material denk ik.
Na het aanzetten wordt de map geladen, dit proces duurt ongeveer 15 sec dan komt het Garmin waarschuwingsscherm, dit hoeft van mij niet maar het kan niet anders want je moet wel op OK tikken voordat hij verder gaat, als ik binnen sta en niet zover van het raam vandaan dan duurt het ook 15 sec voordat hij satelietten vindt, in de auto is het vinden van de satelietten nog sneller, zet hem aan , doe je autogordel om , tik op de GPS op OK en het is klaar na luttige seconden en wacht op je instructie, het berekenen van de route is ook snel vind ik.
Menu is eenvoudig en overzichtelijk, kleur is helder, geluid is wel aan de zachte kant, dag-nachtstand is ook goed.
Je kan de bestemming invoeren op adres, nuttige punten en ook op cooradinatie, dit laaste is handig als je weet waar ongeveer de bestemming ligt,vervolgens op internet de coordinatie opzoeken, invullen en het werkt prima.
Het berekenen / herberekenen van de route vindt heel snel plaats. Voor mijn werk moet ik naar Engeland, York en dit is een mooie kans om hem te testen, nou, het stelt mij helemaal niet teleur, iedereen kent het al, je rijdt aan de verkeerde kant van de weg (links) en nog eens in een verkeerde auto (rechts) dus voor mij is het een beetje lastig om te rijden, je moet aan alles wennen, de auto, op de weg letten, maar deze Garmin bracht mij foutloos waar ik wezen moet, vanaf het vliegveld Leeds Bradford naar het hotel in York, prachtig, af en toe nam ik een verkeerde afslag dan komt ie in een mum van tijd met een nieuwe route en goed ook, bij het bereiken van de bestemming zegt ie nog nauwkeurig aan welke zijde het is, tot nu toe kan ik hem in Engeland nog niet betrappen op navigatie fouten, keurig.
Het refreshen van de scherm is ook heel snel en vloeien vind ik.
Er is geen waarschuwing als je te hard rijdt, wel wordt de maximum toegestaan snelheid op het scherm aangegeven en ook je eigen snelheid , eigenlijk dit is maar beter ook anders wordt je er helemaal gek van dat gepiept ??? Je kan hem wel instellen zodat het apparaat een waarschuwingstoon afgeeft waaneer je in een gevaren zone rijdt, verder wordt er volgens Garmin geen flitspaal informatie op het toetsel beschikbaar gemaakt voor landen die dit soort informatie verbieden.
Ik heb de FM zender ingeschakeld en het geluid over de autospeakers laten overgaan , het geluid klinkt redelijk.
Bluetooth heb ik nog niet getest.
Al met al ben ik heel blij met mijn aankoop.

Sasja 27-02-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Ik was helemaal verliefd op de Garmin 765T. Veel gewikt en gewogen en uiteindelijk dolblij de winkel uit.

Al snel werd mijn blijdschap omgezet in een grote ergenis. Wat nachtmerrie heel de Garmin 765T.
Al snel bij het eerste gebruik viel het apparaat stil. Opnieuw gestart en rijden. Schrik ik moest volgens de Garmin een afslag af die niet juist was (ik ben thuis zeer bekend) vervolgens begon te herberekenen en......... ik zat ineens in een heel andere plaats!!
4 dagen heb ik hem gehouden en steeds opnieuw de moed niet laten zakken, maar er verschenen witte vlakken, het scherm vertoonde geen kaarten meer. en tot overmaat van ramp viel constant de spanning weg dus terug naar de winkel en 1 op 1 omgeruild. Met frisse moed begonnen we aan de tweede missie. Om een lang verhaal kort te maken, de tweede Garmin 765T was een nog grotere ramp. Na de bovenstaande klachten bleef deze nog meer uitvallen tot hij zelfs op een gegeven moment het helemaal begaf en absoluut niet meer aan de praat was te krijgen. U snapt het al, we zitten zonder navigatiesysteem en met een partij cadeaubonnen die we helemaal niet wilde. Voor mij NOOIT MEER een GARMIN!!

RGM 03-02-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 765T

Onlangs de Garmin Nüvi 765T aangeschaft en inmiddels een tevreden gebruiker van het systeem.

De zwartkleurige Nüvi 765T ziet er fraai maar tevens ook stevig uit. De bediening is heel simpel en intuïtief, zoals ik dat bij mijn vorige Nüvi (360T) al gewend was. Het apparaat is bijzonder dun.

Positieve kenmerken
Opvallend is dat deze Nüvi vrijwel direct na aanzetten satelliet ontvangst heeft, ook binnenshuis (je moet overigens dan niet al te ver van het raam staan), terwijl er geen uitklappende antenne op zit!

De Nüvi berekent zijn route al even snel als zijn voorgangers, en ook een herberekening (wanneer je van de oorspronkelijk berekende route afwijkt) is zo uitgevoerd. Heel handig is de optie om meerdere ‘via-punten’ aan je route toe te voegen: je kunt zelf dus aangeven langs welke punten je wilt rijden alvorens je definitief koers zet naar de eindbestemming. Ook kun je nu routes programmeren op de Nüvi die je op een later moment kunt gaan rijden.

Geen onduidelijkheden door simpele pictogrammen
De Nüvi laat middels een duidelijk pictogram zien wat eerstvolgende actie zou moeten zijn (links of rechts afslaan, rotonde nemen, afrit nemen, etc.) en wat de afstand is tot dat actiepunt.

Op doorgaande wegen wordt bij deze Nüvi een maximum snelheidspictogram getoond. Je kunt daardoor onderweg zien wat de geldende maximumsnelheid is (al kan ter plekke de situatie door omstandigheden anders zijn!). Handig als je een verkeersbord met de maximumsnelheid over het hoofd ziet!

De rijbaanassistent is ook erg gemakkelijk. Wanneer het noodzakelijk is om op de snelweg van rijbaan te wisselen (bijvoorbeeld bij een knooppunt of afrit), dan laat de Nüvi een duidelijke afbeelding zien met de weg/rijbaan waarop je nu rijdt en en de weg/rijbaan waar je naar toe moet. Boven deze wegen hangen bovendien wegwijzers die erg op de bekende ANWB-wegwijzers lijken. De assistent werkt nog niet overal tip-top maar dat wordt de komende tijd ongetwijfeld verder verbeterd.

Rij langs de file met File-detectie
De TMC-functie werkt anders dan voorheen maar desondanks niet minder handig. Middels een pictogram op de kaart zie je hoe de verkeerstoestand op je route is (groen, geel of rood). Naar gelang er opstoppingen op je route zijn verschiet het pictogram van kleur en wordt aangegeven wat de verwachte vertragingstijd is. Indien gewenst kun je aangeven dat je de opstopping wilt vermijden.

Bespaar brandstof met ‘ecoRoute’
Een spiksplinternieuwe functie is ‘ecoRoute’. Met deze functie kun je, naast het bepalen van de kortste of snelste route, ook de voordeligste route berekenen (die je de minste brandstof kost). Van te voren geef je eenmalig in wat het brandstofverbruik van je auto is (zowel in de stad als op de snelweg) en de Nüvi bepaalt aansluitend wat de meest economische route is.

Overige snufjes
Je favorieten kun je nu indelen in verschillende categorieën en voorzien van een fotootje. Handig als je over heel veel favorieten beschikt.

De overige opties die in eerdere uitvoeringen van de Nüvi reeds aanwezig waren zijn nog steeds aanwezig, al is het soms in een licht gewijzigde uitvoering.

Wat wel vervallen is, is de mogelijkheid om SMS-berichten te ontvangen en te versturen via bluetooth. Op zich niet zo vreemd, onderweg SMS-en via de Nüvi is immers net zo gevaarlijk als SMS-en met je mobiel zal de gedachte bij Garmin wel zijn geweest.

Veel geheugen voor veel muziek
Het interne geheugen van het appraat is ruim 3,7 GB groot. Daarmee houdt deze Nüvi een ruime GigaByte vrij voor het toevoegen van muziek en foto's, en natuurlijk voor toekomstige kaartupdates (die naar verwachting ook steeds groter zullen worden). Ook kan nog een SD-geheugenkaartje worden geplaatst voor extra (extern) geheugen.

Vervallen accessoires
In de doos zit tegenwoordig geen netoplader meer maar aangezien de Nüvi zowel via de meegeleverde voertuigvoedingskabel als via de meegeleverde USB-kabel (via de pc) kan worden opgeladen, is dat geen gemis.

Een beschermhoes voor de Nüvi ontbreekt echter ook. Deze lijkt mij wel noodzakelijk (om het scherm krasvrij te houden wanneer je het systeem niet gebruikt) maar is voor een paar euro elders wel te koop (eventueel ook te bestellen bij Garmin).

Ook een uitgebreide gebruiksaanwijzing is niet meegeleverd, wel een snelstartgids. De gebruiksaanwijzing is overigens gratis en gemakkelijk te downloaden bij Garmin.

Belangrijk: maak het systeem up-to-date
Wat in elk geval na aanschaf uitgevoerd moet worden, is het system te up-to-date te maken via de Garmin WebUpdater (gratis te downloaden op de site van Garmin): er stonden in mijn situatie zo’n 10 updates klaar waaronder de totaal nieuwe functie ‘ecoRoute’.

In combinatie met het nüMaps Lifetime wegenkaartabonnement dat ik heb afgesloten is mijn verwachting dat ik voorlopig geen ander navigatiesysteem meer wil. Deze is goed en uitgebreid genoeg!