TomTom GO 910

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 86 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 910 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Karel J 06-09-2010
Geschreven voor: TomTom GO 910

Heb in Juni 2009 nieuwe kaart aangekocht en recht gehad op 4x Update nieuwe kaarten in Juni 2010 laatste kaartupdate gedaan ben zeer ontevreden over het kaart materiaal erg veel fouten, probleem aangekaart bij TOMTOM maar standaard antwoord probeer via MapShare maar als je 10 tallen fouten constateerd is dat niet te doen maar het leukste antwoord is dat ik vemoedelijk van OUDE KAART gebruik maakt dus € 90,00 betalen voor oude kaart een oplossing bieden zij niet een simpel voorbeeld deze weg bestaat al erg lang de A1 van Amersfoort naar afslag Ede A30 mag je 120 Km/U volgens TOMTOM maar 80 Km/U en op onze vakantie rit richting Bordeaux zijn de fouten helemaal niet meer te overzien afslagen die niet bestaan en zeer veel snelheidsfouten.

Frits de Rooij 18-07-2010
Geschreven voor: TomTom GO 910

Zeer goed apparaat. Ik heb hem geleend,omdat er kaarten van de VS op zaten en die had ij niet op mijn eigen Becker GPS. Hij gaf goed de routes aan.Goede instructies. Duidelijke berekening vooraf. Wel heb ik kritiek op de bevestiging op de voorruit. De zuignap liet los van de houder en die heb ik weer weer vastgeplakt met PVC-lijm. Verder zakt de Tomtom door zijn gewicht op het dashboard. Houder is te zwak voor het apparaat en niet berekend op hoge temperaturen.Beeldkwaliteit in zonlicht kan ook beter.

Sloerie 19-05-2009
Geschreven voor: TomTom GO 910

Ik heb veel problemen met aanzetten van het apparaat in de auto. Niet dat hij niet aangaat, maar op een of andere manier ontwikkelt zich een bug die slechts moeilijk met resetten te verwijderen is. Wanneer ik het volgende in elke mogelijke volgorde uitvoer, blijft appataat na inschakelen op voorruitdock op een gegeven moment vragen of het verbinding moet maken met de PC; als die vraag is geweest, ook al druk je op Nee valt de gesproken begeleding uit:
a. plaats de TT op voorruit dock.
b. steek voedingstekker in aansteker.
c. zet apparaat aan.
Maakt niet uit welke volgorde je dan kiest, apparaat ziet voorruit dock als PC en wil verbinding maken, ook wanneer het apparaat op dock aangaat bij maken van contact/ starten van de auto
(contactslot). Probleem lijkt elke keer te zijn verholpen door een reset, maar keert na verloop van tijd toch weer terug.

Verder: als je 's morgen in koude auto op pad gaat en buitentemperatuur loopt op, dan valt het van de voorruit.

Bij installeren van nieuwe kaart, verlies je al je favorieten.

Onduidelijk of flitslocaties aan of uit staan.

Bij harder rijden dan wat volgens TT zou mogen, wordt snelheid in rood weergegeven; is niet te lezen. TT geeft op nieuwste kaarten op teveel trajecten lagere max snelheid dan werkelijk.

Ook bij abonnement op flitslocaties verdwijnen er gegevens en veranderen er instellingen. Had ik ooit een PIN ingesteld, deze instelling is nu gewoon verdwenen (Is OK, want ik wilde die PIN eruit; zelf lukte dat mij niet omdat ik dat niet kom vinden in menu)

WJ23 13-12-2008
Geschreven voor: TomTom GO 910

Ik heb het apparaat ongeveer een jaar in bezit. Ik vind het een zeer goed apparaat met eindeloos veel mogelijkheden, en dit zonder dat hij moeilijk te bedienen is of vastloopt of nodeloos ingewikkeld is. Door de hardeschijf veel opslagcapaciteit (12 gb vrij) voor mp3tjes. Alle geluid kan via een kabeltje door de radiospeakers (als je een aux in op je radio hebt). De handsfree functie werkt fantastisch, ik gebruik hem zelfs liever dan mijn perrot. Het enige (kleine) nadeel dat ik zou kunnen bedenken is dat hij niet zo dun is als andere tomtoms, maar hier krijg je veel opslagcapaciteit voor terug en dat het een ouder model is dus hij bepaalde functies niet heeft (TMC) nieuwere wel hebben. Voorderest niets dan lof.

Cor1941 31-03-2008
Geschreven voor: TomTom GO 910

Het gebruik van Tom Tom 910 blinkt uit door gebruiksgemak. Doordat alles is aangesloten op de houder, (laden, TMC en microfoon), is het aansluiten bijzonder gemakkelijk, een beweging en je bent klaar. En de verbindingen met satalieten en TMC zijn snel gemaakt en doen het goed. Ook is de 910 zo ingesteld dat hij opstart zodra ik contact van auto aanzet en gaat uit zodra ik contact verbreek. Verbinding met telefoon is ook prima. Mogelijkheden van updates via Tom Tom home zijn ook legio. En alles werkt zonder storing, wat wil een mens nog meer. Ook de mondelinge begeleiding met de computerstem is erg duidelijk, dus uitspreken van straatnamen, oplezen van SMS berichten en verkeersmededelingen zijn bijzonder praktisch. Door de grote harde schijf is er veel ruimte voor foto's en muziek. Minpuntje is dat het scherm in de volle zon wat onduidelijker is dan de nieuwe generatie Tom Tom en het formaat is fors buiten de auto.
Maar in de nieuwe apparaten is de aansluiting lang zo praktisch niet.

Everse 07-08-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Heb nog nooit zo slechte navigatie gehad, vanaf de aankoop heb ik al problemen met mijn TomTom 910. Het apperaat is al een keer gerepareerd, maar doet het nog steeds niet goed. Als ik over een kuil rijdt met de auto wordt deze TomTom niet meer opgeladen en tenslotte val hij gewoon uit. heb kontact met de service van TomTom gehad, deze service vindt ik ook iet optimaal. stellen je vragen die alleen voor een technisch persoon zijn bedoeld maar niet voor een normele burger.

pam bovendeert 06-08-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

ik heb de 910 nu ruim een maand in mijn bezit. Het toestel heeft gemiddeld meer dan 2 uur nodig om een gps signaal te ontvangen. Ben er reeds meer terug geweest. Werkte even na een reset, maar verviel snel weer in het oude patroon.

inaki 11-07-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

TomTom GO 910 rules! ben er mee naar amerika geweest! klasse joh! ben overal goed terecht gekomen. 1 raar dingetje: in amerika werden soms 2 talen door elkaar gesproken door tomtom zowel engels als nederlands gelijkertijd. Was ff irritant. Met TMC ook nog een aantal mobiele flitsers kunnen ontwijken in Nederland! heeft me weer geld bespaard. En dat voetje: waar ik was was het snikkie heet (30+) en tomtom zakte niet weg! goed bevestigen dus! Zeer tevreden ben ik er mee en is het geld waard

ROBO62 02-07-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

sinds kort in mijn bezit ,maar zeer tevreden.
het dokkingstation geeft bij veel mensen een probleem.
!!!!! de schijf moet je twee keer klikken , een keer om op de voorruit te bevestigen en de tweede klik om hem niet naar beneden te laten zakken , bij mij werkt dat prima !!!!

Wim Venrooij 20-06-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Heb deze TomTom nu ca 1 maand in bezit en ben er uitermate tevreden over. Heb hem gekocht voor mijn vakantie naar amerika. Echt hij brengt je van deur naar deur, ook handsfree bellen werkt goed, Hij leest zelfs je sms'jes voor en ook de straatnamen. Over de zuignap en het formaat ben ik minder tevreden doch dit went ook snel. Tijdens de hitte zakt de voet. Dit is op te lossen door je tomtom op het dashboard te laten rusten. Dan werkt het prima. Verder geen enkel pronleem mee ondervonden. Hij is wel wat groot dus minder gemakkelijk mee te nemen. Er zit wel een handig tasje bij wat je aan je broeksriem vast kunt klikken. Kortom, ik ben erg tevreden met deze aankoop.

Willem1977 06-06-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Gisteren de TomTom GOo910 ontvangen.
Gisteren ook een stukje gereden en hij geeft alles zeer goed aan. Had vroeger een ander navigatie apparaat te leen en deze is toch een stuk beter.

Hij rekent alles zeer snel uit, mooi geluid en er zijn veel instellingen mogelijk. Wel even via voorkeuren alle opties inschakelen.

Toen ik mijn Go 910 aansloot op de pc wou ik hem updaten alleen ging mijn computer opnieuw opstarten. ( deed ik zelf vanwege melding)
Toen had ik een systeem fout gekregen, als je je Go 910 dan aanziet zie je een rood kruis. Ik kon dit gelukkig verhelpen door hem als nog aan te sluiten op mijn pc en te update met de laatste versie van de TomTom software. Daarna deed hij het weer zeer goed, ook de cd-rom NP's en Flitspalen erbij gezet door die even aan te klikken en de copieren op mijn GO 910.

Duurzaamheid staat nu een 6,4 voor. Dat is voor mij toch wel wat laag vandaar een 10 om dat omhoog te halen. Normaal weet ik de duurzaamheid natuurlijk nog niet maar lijkt mij zeer goed.

Voor mij een zeer goed apparaat alleen gaan er wel wat uurtjes inzitten om alles goed door te krijgen maar dat houd je toch. Ik zat eerst te twijfelen tussen een One XL en een GO 910. Vanwege de extra mogelijkheden en de extra's zoals afstandbediening en oplader en tasje en extra kaart van Noord-Amerika heb ik toch voor de 910 gekozen. Zeker geen spijt van al geloof ik dat de XL ook goed zal zijn voor mij zijn de vele extra's van de 910 toch doorslaggevend.

M.J. Keehnen 03-06-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Hopeloos apparaat, dat telkens weer onderweg spontaan opnieuw opstart, uitvalt of crasht en zelfs ook op de thuisdock als je het even wilt verplaatsen. Herhaaldelijk nieuwe software geïnstalleerd. Dat zou dan het probleem moeten verhelpen; mooi niet dus! Verder de TT Go910 2x naar TomTom opgestuurd, zonder resultaat. Klantvriendelijkheid servicecenter vond ik ook beneden de maat.
Overigens behoorlijk zwaar apparaat, te zwaar kennelijk voor de ruitmount, want daarop zakte hij ook nog eens, ook nadat ik een nieuwe ruitmount had gekregen, herhaaldelijk als een treurwilg naar beneden.
Dankzij uitstekende service kunnen omruilen voor een Garmin Nuvi 660FM. Nu net in mijn bezit. Prachtig scherm, mooi plat en veel lichter. Makkelijker in gebruik ook. Zal over enige tijd, d.w.z. na een aantal maanden gebruikservaringen, ook daarover een review plaatsen.

R en L 20-05-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Sinds 5 weken de 910 in ons bezit, werkelijk geweldig.
Alles bijgewerkt via internet, van beide onze telefoons ingesteld via blue-tooth, veel extra stemmen gedownload en heel veel muziek erop gezet.

Hebben net 2 weken door Canada en de Verenigde Staten gereden en we stonden perplex.
Van Toronto tot New York van deur tot deur feilloos.
Onderweg een bepaald restaurant of winkel opgezocht en we konden kiezen voor eentje op de route of eraf.
Zelfs lopend veel plezier van gehad in de grote steden.
Gaf precies aan wanneer er tolwegen waren en hoe je die wanneer gewenst kon omzeilen.

Hebben veel handsfree gebeld via de TomTom en zelfs sommige bioscoen en bezienswaardigheden direct via de tomtom gebeld, perfect.

Weinig last gehad van doorzakken vanwege trillingen, door of opnieuw vastzetten of door de tomtom op de dashboard te laten rusten.

Hadden zelfs 400 foto's erogezet om aan vrienden te laten zien, geweldig.

We hadden kaarten meegenomen, maar die hebben we niet nodig gehad.

OLDNGREY 13-05-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Mijn vorige Go700 vernieuwd met de 910 en die doet het prima! Laatste firmware erop via TOMTOM Home en ook dat zonder problemen. Nokia 6233 herkent hij direct en ook het telef.boek in een sec. overgenomen. Het scherm vond ik smaller dan de 700. Hij is wel breed(-beeld) maar niet zo hoog, dus alles wordt kleiner weergegeven dan de 700. Ook de aan/uit-knop voelt onduidelijk en moet ik echt met mn nagel eerst opzoeken om hem goed in te drukken. Het werkt wel goed. Ik heb wel een probleem met de voorruit docking ook als ik de grip helemaal ronddraai naar rechts. Ik merk ook niets van een 1e klik en een 2e klik bij de grip-ring. Het is gewoon in een keer doordraaien totdat ie echt niet meer kan. Hij zit dan wel vast, maar bibbert op en neer tijdens het rijden en zakt dan tergend langzaam naar beneden. Vaster draaien gaat echt niet meer! Ik laat hem nu met een stukje antislip-mat eronder rusten op het dashbord. Dat gaat goed maar moet niet de bedoeling zijn.

adapter 10-05-2007

Beste tomtommers,

Gelukkig weer een paar positieve geluiden over de 910.
Nou ik ben ook een zeer tevreden klant.
Ik zit veel op de weg en echt de stress van zoeken en nog eens zoeken naar adressen is echt verdwenen.
Intoetsen en wegwezen heerlijk,ik kan echt niet meer zonder.
De wegwijzers zie ik niet meer ik let alleen nog maar op wat er voor mij gebeurt.
Tom tom zegt waar ik naar toe moet geeft de snelheid aan en zelfs de flitspalen.
Zonder problemen op vakantie naar Italy,naar de camping(stond er standaard in)
Zonder problemen naar de vliegvelden in en rond Milaan.
In Milaan gaf hij zelfs een mobiele flitslocatie aan.
Of het moet toeval zijn.
Zonder problemen s'avonds naar een apotheek in een dorp in Italy(stond er standaard in).
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het bellen werkt nog niet helemaal naar behoren,
Volgens mij ligt het aan het stekkertje van de microfoon in de dok.de ene keer horen ze me goed en de andere keer horen ze me helemaal niet.
En gebruik hem nu gewoon waar hij voor is en ga er geen hoogstandjes me uithalen via de computer
en foto's en muziek en kan hij dit wel en kan hij dat wel.
Navigeren moet hij en dat kan hij en doet hij.
Dikke pluim voor Tom Tom.
Ik ga vlug de nieuwe kaarten erin zetten.
Net als bij een auto die moet ook een grote beurt hebben.
Groetjes.

c.b de kleijn 08-05-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

heb deze tomtom pas een week in bezit maar werkt erg goed,
soms in mijn eigen woonplaats wil die me de verkeerde kant opsturen om met een omweg toch thuis te brengen maar na een tel.naar tomtom blijkt dit dus te liggen aan hoe je de tomtom insteld.
snelste route kortste route enz enz
en inderdaad dat klopt want nu kiest ie wel de juiste (voor mij de korste) weg.
bij thuislader valt het snoer eruit als je er naar zucht!!
tomtom even gebeld en zonder probleem krijg ik een nieuwe naar mijn huis toegezonden.dus met de service zit het wel goed daar neem ik aan....en zijn bevondien zeer vriendelijk en geduldig.
jammer was dat na de update de flitspalen niet meer kon instellen maar op internet gelezen hoe dat moet en nu werkt alles naar behoren en krijg bovendien iedere keer melding als er nieuwe update's zijn.
even downloaden instaleren en klaar.
alles werkt goed en er zit een hoop bij maar het jammere is eigelijk wel dat er een functie op zit voor je i-pod maar geen kabel en deze is natuurlijk weer vrij prijzig om aan te schaffen maarja niet iedereen heeft een i-pod dus dat zal de reden wel zijn.
backup is erg groot van formaat zo 7 gig groot en dus niet 123 weg te branden op een dvd maarja daar is wel weer een oplossing voor te vinden.
afstandsbediening werkt ook erg makkelijk zo kan de medepassagier dingen regelen want bij mij zit ie nl links in de hoek ivm geisoleerde voorruit en onder het rijden wil ik zelf niet lopen hannese aan dat ding.
tel funcie werkt ook prima alle telnr zijn overgenomen in de tomtom geheel autom.
nee ik moet eerlijk bekenen ben er zeer tevreden mee ik wilde eerst de tomtom europa maar omdat je daar nog van alles bij moest kopen voor de gekozen en mede door de wat grotere scherm waardoor je toch wat meer overzicht heb

Patje den Dikken 08-05-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Heb dit toestel nu welgeteld 24 uur in mijn bezit en wil nu reeds de kretieken hier weergegeven weerleggen. Het dockingstation in de wagen zit muur vast op de voorruit, het toestel beweegt wat op en neer, maar gezien de zwaarte en het feit dat ik op 225/30/18 banden op 3.1 kg druk rij verwonderd mij dit niet. Na het opstarten vindt hij in luttele seconden zijn positie. ook het berekenen van routes doet hij zeer vlot. Software is reeds upgedate. Zelfs lukt het mij nu na enige keren oefenen het toestel met 1 ja één hand te plaatsen en te verwijderen. Dat iets kapot kan gaan en het wat lang weg blijft voor herstelling ok, maar dat het daarom een slecht product is??? Tegenwoordig is elke firma het slachtoffer van zijn eigen succes. Dus mensen niet janken.

Patrick S. 24-04-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Zeer slecht product! Ons toestel is nu al meer dan 3 maanden in herstelling bij TomTom en is nog steeds niet terug.

Ook ik had een melding van 2 virussen op mijn pc door de TomTom Home-software.

Van het begin (vlak na aankoop op 11 juli 2006) hadden we al problemen met o.a. vastlopen, de klok juist houden, (reset hielp maar voor even) en meestal slechte satellietontvangst buiten de auto.

Service: 0,0 zeer slecht dus , ze maken allerlei foefjes wijs en intussen blijft dit maar duren.

Geen TomTom meer voor ons, want ons vertrouwen is ver onder het nulpunt gezakt. Veel te veel geld weggegooid.

wimpie_ned 10-04-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

na mijn gestolen tomtom go 700 een tomtom 910 gekocht wat een geweldig ding ben naar duitsland gereden via belgie en via luxemburg weer terug helemaal geweldig zeker in vergelijking met mijn vorige tomtom 700 erg goed vind ik de snelheid aannduiding van de wegen waar je rijd het klopt op de meter.
verbinding met mijn nokia 6230I geen probleem zelfs het voorlezen van mijn smsjes zijn goed en erg duidelijk.
verder heb ik geen externe gps ontvanger meer nodig prima ontvangst.
kortom een geweldig navigatie systeem.

Peter88 26-03-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Beste TomTom-ers. Ik heb lang lopen dubben of ik de TomTom 910 zou aanschaffen, zeker na het lezen van alle negatieve berichten op deze site. Uiteindelijk heb ik toch de knoop doorgehakt gezien het feit dat de 910 als beste uit de test kwam bij de consumentenbomd en alle extra's die het apparaat te bieden heeft. En....ik heb er tot nu toe nog geen moment spijt van gehad. Integendeel, ik ben zeer enthousiast over alle mogelijkheden (harde schijf, afstandbediening, blue tooth etc.) Het apparaat werkt perfect, de mount kit zit muurvast aan mijn autoraam, de communicatie met mijn computer verloopt vlekkeloos en ik heb hem nog geen één keer hoeven te resetten. Mijn mobiel Samsung SGH-X500 werkt ook prima via de TomTom qua inkomend en uitgaand geluid, alleen de instlelling voor gegevensoverdracht lukt nog niet omdat ik daar de juiste instellingen nog niet voor heb, dat ben ik nog aan het uitzoeken. Navagatie en satelietontvangst is prima in orde (zeer snel) en de TomTom helpdesk beantwoord mijn vragen per email binnen 2 dagen. Wel heb ik de eerste 2 dagen de tijd genomen om de CD gebruikershandleiding goed te lezen en veel te experimenteren met de TomTom voordat ik de weg op ging. Kortom zeer positief! Mijn advies: neem wel de tijd om het apparaat te leren kennen!

Erwin de Bruin 05-03-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Ik heb de TomTom 910 ruim een halfjaar in bezit. Ik heb m speciaal gekocht om in de vs en canada te gebruiken. Ik ben net 3 dagen terug van vakantie in Florida en ik moet zeggen hij werkt perfect. Even kaart wisselen, van km op mijlen gezet en het kompas geactiveerd en rijden maar. Slechts 1 keer kom hij mij naar een NP niet juist navigeren. Geweldig makkelijk zijn de nuttige plaatsen. Wil je naar een winkel? Toets de naam in en het zit in het geheugen. Onvoorstelbaar veel heb ik de nuttige plaatsen gebruikt. Voor Motels te vinden, Outlet shopping Malls, speelgoedwinkels noem maar op. Erg makkelijk en zeer kompleet. Na 3 dagen op vakantie liep de 910 vast. Ben toen naar de winkel geweest waar deze verkocht wordt. Heb daar het gratis tel. nr. gekregen in de VS. Na dit gebeld te hebben heb ik m weer kunnen resetten. 5 sec. de reset knop vasthouden en daarna 10 sec. de aanknop vasthouden. Lukt dit niet dan eerst nog eens 4 uur opladen. Ze hebben me goed geholpen en me zelfs teruggebeld of het probleem verholpen was. Nette service.

Rene69 25-02-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Ben ook in bezit van de 910, had hiervoor een Blaupunkt die toen standaard in lijn auto zat, maar de 910 is even wat anders !!! en dan bedoel ik het tot op de dag van vandaag positief ! nee echt een mooi scherm veel mogelijkheden, na de GPSfix ook zeer goede ontvangst.
ook alles kun je aanpassen, stemmen, kleuren, Np's, Flitspalen. en alles zeer gebruiksvriendelijk, en dan hou je gewoon 12 mb over om mp3 te plaatsen, en dat zijn toch zo'n 100 albums op een kwaliteit van 192 kbps...
Ik weet natuurlijk niet hoe die op de lange termijn gaat bevallen maar tot nu toe (2 maand) bevalt hij erg goed..

Zaza Zebra 22-02-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Ik heb in januari een TomTom Go 910 gekocht. Liep 5x per dag vast op verschillende momenten bij gebruik. Een speld meenemen op reis om om de haverklap dat ding te resetten vond ik wat veel gevraagd. Dus DOA gemeld en ding maar leveranier teruggestuurd voor vervanging.

Tweede had geen software problemen (heb ik slechts twee dagen in huis gehad). Bij het eerste gebruik in de auto (test) kon ik het apparaat met geen mogelijkheid van het vooruitdock afhalen, ik beschadigde mijn handen er zelfs bij. Moest hele dock eerst van vooruit verwijderen en pas toen kon ik met veel kracht de TomTom van zijn voetstuk halen. Daarbij kwam een klein rubbertje van de TomTom los (zat aan bovenzijde van de dock-opening), Sindsdien kreeg ik het niet meer goed vast op het dock waardoor de TomTom nogal irritant bewoog tijdens het rijden - leesbaarheid is dan gering. TomTom bood aan het dock te vervangen, maar omdat de TomTom zelf beschadigd was en juist daar de bewegende delen in zitten, heb ik alles maar weer naar leverancier teruggestuurd. Nu niet voor vervanging, maar gewoon geld terug! Ik ben nu al ruim een maand het geld kwijt en heb alleen nog maar twee van die toestellen uitgepakt, getest, weer ingepakt en teruggestuurd.

Specificaties van de TomTom zijn goed, precies wat ik nodig heb bij regelmatig reizen in Europa. Bovendien hoor ik bij navraag dat er weinig terugkomen. Zal wel toeval zijn, maar zorg dat je alleen koopt bij een leverancier waar je dat ding kunt terugbengen - en je geld terugkrijgt - mocht het niet werken.

Joostvc 09-02-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Heb het toestel TomTom910 gisteren aangeschaft. Na een korte test terug naar de winkel gedaan en geld terugvraagd. Heb dat ook gekregen! Er schort heel wat aan dat toestel: - Heb geen hoogtemeting gevonden of stijgingspercentage (MIO 168 met V2 wel) - Geen wekker (dom want het toestel heeft een klok en kan MP3 afspelen, waarom dan geen MP3 om een bepaald uur) - Computerstem alleen met een plat Hollandse, anders een mensenstem die niet alles kan lezen (zoals verkeersinformatie) - Crasht om de haverklap - Na de firmwireupgrade geen opstarten meer mogelijk - Computer is gaan hangen met TomTom-Home - Stekker voor stroom in docking komt vanzelf los - Loskrijgen van PND in auto is ook al niet gemakkelijk - Scherm bij zonnig weer niet zo duidelijk als verwacht - Niet eenvoudig in je zak te steken

Dus blijf ik verder werken met mijn MIO 168 mapversie 2. Die heeft al deze nadelen niet.

thekiwi 02-01-2007
Geschreven voor: TomTom GO 910

Overgestapt van de Garmin Nuvi 660.
De tomtom is weliswaar wat groter maar verder een prima ding!
duidelijke instructies. mooi scherm, duidelijke menu's Ziet er degelijk uit. De
houder is wat minder (trilt meer dan de Garmin en is wat lastiger in het
gebruik) maar dat is volgens mij niet het belangrijkste!