TomTom GO 710

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 710 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Patrick67 16-09-2010
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb al een paar TomTom's gehad, maar dit is gewoonweg een fantastisch apparaat. Toegegeven dat hij er wat log uit ziet, maar van de andere kant heeft dat ook zijn charmes.
Deel niet alle ervaringen van mijn voorgangers. Want als het lang duurt voor hij de satteliet vindt op de camping in Frankrijk, dan heb je zelf verzuimd om je TomTom aan TomTom home te hangen voor de satteliet-updates. Dit moet je ongeveer 1x in de 14 dagen doen, dan heb je echt steeds HEEL SNEL verbinding. Verder is dit met zijn SD-CARD-SLOT natuurlijk een apparaat met ongekende mogelijkheden. De nieuwste applicatieversies (momenteel 9.100) en kaarten (momenteel 8.55) zijn geen enkel probleem voor dit fantastische apparaat. Gebruik als carkit is vooral afhankelijk van de mogelijkheden van je GSM, maar werkt fantastisch. Ik heb de losse microfoon zelfs nog nooit gebruikt omdat het zonder microfoon al fantastisch werkt!
Ik heb problemen gehad met de zuignap op het raam maar die heb ik zelf kunnen repareren en die is nu steviger dan toen hij door TomTom werd geleverd.
Qua batterijduur - ook na 4 jaar - geen enkele klacht over dit FANTASTISCHE APPARAAT!!

fraell 22-12-2009
Geschreven voor: TomTom GO 710

Deze Tomtom voldoet nog steeds goed. Inderdaad langzaam opstarten is wel eens een probleem vooral als je net op een camping in Frankrijk weg wil. Soms na een paar km. gestopt, uitgezet en weer aan en plots zjn de satelieten er.
De informatie is goed. Het aan en uitzetten weigert ook nog al eens. Dan moet je resetten. Dat valt ook niet mee, een uitgebogen paperclip in een gaatje pulken.
Last but not least, de prijzen van nieuwe kaarten lijken nergens op. Zo krijg je een mail voor een recente kaart met 10,-- korting en 2 weken later een aanbod om met 35% te kopen ! Niet fraai.

Kootje 07-07-2009
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb hem nu 2,5 jaar en ben er toch wel tevreden mee. Inderdaad duurt het soms erg lang voordat hij een sateliet heeft ontvangen. Maar als ik hem eerst buiten de auto laat zoeken, dan vind hij hem sneller. Bij het op de ruit klikken, zie je dat hij hem even verliest en dan weer oppakt. Ik heb er zelf nog een beetje aan gesleuteld en de laatste navcore (8.413) erop gezet met nieuwe kaart (West en Central Europe v830.2305). Hij doet het verder voortreffelijk, ook de rijbaanhulp!!! Zo kan hij er weer een paar jaartjes tegen.
In mijn eerdere review stelde ik dat de bluetooth goed werkt. Hij werkt goed (contact maken met de GSM, maar bellen is haast niet mogelijk. De persoon aan de andere kant hoort mij nauwelijks. binnenkort nog even de microfoon aansluiten, kijken of dat helpt.
Ik moet Dries wel gelijk geven dat de ontvangst direkt in de auto beter had gekund. Ik ga GPSfix ook even proberen.

dries 06-07-2009
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb de 710 nu drie jaar in mijn bezit en ik heb vanaf het begin al problemen met het vinden van een GPS signaal. Ik heb daarover al meerdere malen een vraag gesteld via de helpdesk van Tom Tom. Daarbij geef ook aan dat al die bekende (ook op hun website genoemde belemmerende factoren: hoge bomen en de hele rest van rijtje)in mijn situatie niet aan de orde is. Als antwoord op mijn vraag krijg ik dan stevast het advies om dat hele rijtje: hoge bomen etc. te vermijden. Kortom men neemt niet eens de moeite de vraag serieus te lezen.

Uiteindelijk kreeg ik na wat aandringen enige tijd geleden per mail een advies om via de computer GPSfyx te instaleren waarmee alles beter zou worden. Ook dat help niet of slechts heel kort want het probleem blijft. Wachtijden van meer dan een half uur zijn beslist geen uitzondering, ook niet als ik vertrek van een lokatie die ik even daarvoor m.b.v. de Tom Tom bereikt heb!
Voor kotre ritjes naar onbekende adressen is het systeem simpelweg onbruikbaar. Overigens is het wel zo dat wanneer er eenmaal contact is, dan blijft de verbinding onverminderd uitstekend. Zo lang het apparaat maar blijft aanstaan.

Het zou volgens sommigen aan mijn auto liggen (Citroën C5, heeft een warmte werende voorruit en om die reden heb ik bij aanschaf direkt een externe antenne bij het systeem gekocht).

Dus laatst maar eens twee keer een proef genomen met een ander merk Navigatie Systeem. En ja hoor!
Geen enkel probleem gewoon in de hand houden in de auto, geen enkele aansluiting, geen antenne of wat dan ook. En direkt binnen enkele seconden 100% signaal.

Laatst nog even getwijfeld om in te gaan op de aanbieding van Tom Tom voor nieuwe kaarten maar ik heb een beter idee: Hij gaat wewoon in de afvalbak en ik schaf me een ander systeem aan. Voor mij geen Tom Tom meer.

sjako55 24-05-2009
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ikheb op 21 mei j.l. een revieuw geplaatst waarin ik schreef dat het erg lang duurde voordat ik een signaal van een satteliet(en) ontving. I.p.v. een nieuw navigatie systeem te kopen heb ik de TT ter reparatie aangeboden. Er bleek een printplaatje doorgebrand te zijn (39 Euro) en nu vind de TT zonder problemen weer een of meer sattelieten .De bevestigign aan de voorruit vind ik nog steeds slecht.
Groet
Sjaak

vav der neut 13-01-2009
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ben ongeveer 1,5 jaar in bezit van de tomtom 710.
Heb veel problemen ermee.
Zoals vaak resetten, duurt soms erg lang voor het vinden van sat. Vreemde zeer langzame spraak geluiden.
Onlangs is de raambevestiging afgebroken, hetgeen meteen het einde, van dit stuk speelgoed voor mij betekent.
Coclusie : tomtom; er valt nog heel wat te verbeteren!
Ik ga uitkijken naar een ander, hopelijke beter systeem.

Joy C. 23-03-2008

Handig ding.
Niet volledig up to date (ook niet met de pc-updates), maar dat valt misschien niet te verwachten.
Heel snel, correct en handig.
Instellingen zijn handig te bedienen.
Wel beperkte opslagruimte voor extra kaarten, zo gaat die van West-Europa er niet op.

peumel 26-09-2007

Zeer slecht apparaat.

Hij is nu al 4 keer terug geweest voor garantie geval wegens het blijven hangen in het menu.
Het beeld word dan zwart en er valt niks meer mee te doen.
Ik zie dat dit bij veel meer mensen gebeurd.
En nog steeds is hij niet goed.
Hij is pas 4 mnd oud en ze willen mijn geld niet terug geven.

Noooit een tomtom meer voor mij!

Wim24 23-08-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Aanvankelijk vond ik dit een fantastisch apparaat. Na veel verkeerde aanwijzingen op veel verschillende plekken, varierend tot hier linksaf midden op de snelweg, tot het adviseren tegen de verkeersrichting straten met eenrichtingsverkeer in te rijden, kom ik daar toch wel van terug. Grote ergernis is ook dat het vinden van een satelliet erg lang kan duren (5+ minuten). Ik zou er niet weer een kopen.

jankor 26-07-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

ik heb de go 710 nu ongeveer een half jaar in bezit. Aardig apparaat, veel gebruiksmogelijkheden, maar waar-ie eigenlijk voor bedoeld is, doet- ie erg matig, namelijk de juiste route aangeven. Veel fouten in de kaart, zoals fietspaden, die hij als weg meetelt of afslagen op een autoweg, die geen afslag zijn, maar een oprit. Nog een probleem: na het downloaden van actuele flitslocaties, is het gevaar levensgroot dat het apparaat niets meer doet. Dus altijd eerst een back-up maken (maar dan heb je natuurlijk nog niet de actuele informatie) Conclusie: niet betrouwbaar.

IlonaC5 18-07-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Nu 9 mnd. in bezit. Alle reacties lezende kom ik toch vaak het onderwerp vastzitten vd TomTomop de voorruit tegen. Of hij nu wel of niet blijft zitten, LET OP, bij een noodstop of ander soort ongeluk dan is de TT een zeer gevaarlijk vliegend projectiel. Uit tests met dummy's is onomstotelijk vastkomen te staan dat er dan bij de inzittende ernstig letstel hierdoor kan ontstaan. Dat geldt voor alle losse dingen in de auto. Maar de TT is zeker geen licht gewicht ding. Dus maak gebruik van de mogelijkheid om hem op het dashboard (laten) vast te zetten. Voorkomen is beter dan genezen. Dit vastzetten zal ook over niet al te lange tijd zelfs verplicht worden gesteld.
Voor de rest zijn wij tevreden, ook de rontondes zijn rond aangegeven en niet vierkant zoals een andere gebruiker aangaf. Het verschil op de display mbt de kleuren. Optie om dit automatisch te doen tov de sterkte van het daglicht of handmatig instellen, de nachtkleuren. Vergelijkbaar met een digicamera scherm.

Jaber 13-07-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

TTGO710 heb ik nu een paar maanden in bezit. Ik ben er zeer tevreden over, je moet wel zorgen dat hij een satteliet heeft gevonden voordat je vertrekt, anders zoekt ie zo een half uur. De oplossing is als je ergens heen bent geweest hem ook aan te laten als je teruggaat, zodat hij uitgaat op de plek waar je hem later weer vanaf start. Hij blijft ook prima op de voorruit zitten (Reneault Scenic), nog nooit eraf gevallen of los geraakt. Met zonnebril op en in de zon wel slecht beeld.

HvM 07-07-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

TomTom nu een paar weken in bezit. Gekocht voor een leuk prijsje.
De navigatie voldoet prima. De bevestiging op de dock zowel thuis als in de auto, vergt enige oefening. Na een tijdje krijg je er slag van en is het niet zo'n probleem.
Blijft echter wel een zwak puntje vind ik. Heb wel problemen gehad om de telefoon werkend te krijgen met TomTom. De oplossing stond echter op de site van TomTom. Het clearen van het flash geheugen, en dit probleem was ook weer opgelost. Het geluid van de handsfree is prima, zelfs zonder microfoon!

DJS 04-07-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb de TomTom nu een paar weken in bezit en ben erg tevreden. Heb hiervoor aantal jaren met PDA en TomTom 3 gewerkt maar ben uiteindelijk toch overgestapt op een Go omdat ik de PDA voor niks anders gebruikte dan navigatie. Dan is een GO toch wel handiger.

Moet zeggen dat het allemaal erg goed werkt (zoals ik eigenlijk al wel gewend was van tomtom).

Paar dingen die opvallen:
* Rotondes zijn vierkant ipv rond
* Is bij onderdoor rijden van een simpel viaduct al gelijk gps signaal kwijt
* Moet elke keer dat ik hem opstart mijn wachtwoord voor de telefoon invoeren
* Na aansluiten op PC of bij een iets hardere stoot (bijvoorbeeld van stoel op bodem van de auto laten vallen, met hoes er om heen) alles weer opnieuw instellen.

Voor laatste 2 staat verder op gelukkig een link naar TomTom site voor de oplossing. Bedankt hiervoor!

Gelukkig is er ook eindelijk een pda winkel die 2 soorten houders verkoop om de tomtom vast te monteren in de auto.

Kortom, goed apparaat, makkelijk in gebruik (mijn vrouw was er helemaal weg van na hem een dagje gebruikt te hebben) en leuke gadget!

hanray 30-06-2007

Voor vaderdag een navigatiesysteem van Tom Tom
gekregen nml de 710.
Dit was een zeer aantrekkelijke aanbieding.
Bleek hij niet op te laden te zijn dus terug en omgeruild
zonder problemen.
Het nieuwe toestel bleek niet meer uit te gaan na het opladen.
Weer terug en mijn geld terug gekregen omdat er geen
nieuwe 710 meer voorradig was.Service was overigens
uitstekend.
Op de TOM TOM stond met een sticker vermeld dat dit gereviseerde modellen waren en dat daarom de prijs zo laag was,dus kapotte modellen die door TomTom zijn gerepareerd.Opletten dus.

Wil28 21-06-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb inmiddels de TomTOM 710 alweer ruim een jaar in mijn bezit. Ben er tot nu toe redelijk tevreden over.
Stuit nu echter op een nieuw probleem: ontvangst van de GPS-satellieten:
Ik heb sinds een paar maanden een andere auto (Renault) met een warmtewerende voorruit. Dit geeft de inmiddels bekende problemen met de ontvangst van de GPS-satellieten. Om dit probleem te verhelpen wordt door TomTom aangeraden een TT externe antenne aan te schaffen. Dit heb ik dan ook gedaan, kan echter niet zeggen dat dit bijzonder veel helpt. Als ik nu thuis wegrij, dan duurt een minimaal vijftien minuten voordat de TT 710 het GPS-signaal doorkrijgt cq oppikt.
Dus mijn ervaringen met zo'n TT externe antenne zijn tot nu toe redelijk teleurstellend. Heeft iemand anders wel goede ervaringen met die speciale TT antenne?

Deutz D30 16-06-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb de 710 nu 1½ jaar in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Ik woon in Duitsland en werk in Nederland en gebruik hem dagelijks. De 710 is uitgebereid met een TMC ontvanger en afstandbediening. De afstandbediening zou ik niet meer willen missen, ideaal om onderweg te programmeren. De TMC ontvanger valt tegen in gebruik, de tijden die hij bij een file opgeeft als vertraging kloppen meestal niet.

bigF 29-04-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

vervolg van mijn eerdere opmerking. heb de TT 710 nu ongeveer 3000 km in de vrachtwagen getest en moet zeggen als hij zo doorgaat vliegt hij er binnenkort uit! ben bij een heleboel atracties in nederland langsgekomen, waar ik absoluut niet naar toe hoefde! ben de verkeerde straten ingestuurd, doodlopende weg etc, etc. deze TT is beperkt geschikt voor vrachtwagenchauffeurs, zonder goede wegenkaart kun je niet op de TT vertrouwen! ik hoop dat TT hier een oplossing voor gaat bedenken!?!?

Beugelsdijk 23-04-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb de tomtom nu al 2 maanden in mijn bezit en mijn ervaring met de tomtom 710 is erg positief! Mijn vorige navigatie systeem deed het erg moeizaam achter de termische voorruit van mijn wagen. af en toe maar 2 of 3 sattelieten. nu eigenlijk geen elkel probeem meer! ook de snelheid waarmee hij kan berekenen is byzonder! zelfs van Nederland naar Spanje is maar 10 seconden werk. het opstarten is ook maar 10 seconden en hij is gebruiksklaar. Het autoraam zuignapje voelt nog altijd degelijk en sterk aan. Hij zakt niet naar beneden als je over hobbels heengaat. (wel goed vastdraaien)
De carkit functie is wat overdreven. Weer overal kabels voor de externe microfoon. (die het slecht doet)
Verder genoeg opties en speeltjes! prima ding.

Dr Mudd 19-03-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ziezo, ik heb mijn Mio C710 verkocht en een TomTom 710 gekocht. Wat een verschil! Duidelijke menu's, duidelijke schermen, een Nederlandse stem (en geen Waalse die Nederlands imiteert), snelle positionering (geen 5 minuten zoals op de Mio), voeding en alle andere aansluitingen via de houder aan het raam (en niet via het apparaat zelf, zoals bij de Mio) dus je hoeft alleen maar het apparaat te bevestigen en niet steeds allerlei extra snoeren. En o ja, TomTom Home werkt (in tegenstelling tot Mio) ook op OS X!
Het enige dat me nog niet is gelukt is om de TomTom via TomTom Home te bedienen, maar ja, dat is bijzaak.

Jan-Thijs 25-02-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ik heb de TT GO710 nu 3 weken in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over. Fijn handsfree bellen, mijn I-pod bedienen en binnenkort over de speakers van mijn radio via de FM-dock.

Bevestiging heb ik nu op het dashboard middels een rond plastic schijfje en nu volledig onder handbereik!

Ik wil geen ander meer!

Alex Roma 07-02-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Prima apparaat. Geen storingen, werkt direct, updates installeren zonder mankeren, prima beeld en geluid, met losse microfoon uitstekende carkit functie. Binnekort ontvang ik gratis TMC antenne. Laat nog weten hoe dat gaat. PS: Flitskasten in Zwitserland worden niet allemaal goed aangegeven. Duitsland al veel beter.

Grandmaster 28-01-2007
Geschreven voor: TomTom GO 710

Ook na wikken en wegen gekozen voor de 710. Opzich leuk dingetje, maar er ontbreekt wel het een en ander. Zo zijn de postcode's van o.a Duitsland niet aanwezig en ook niet te downloaden. Dit is een ramp omreden Duitsland en ook een land als Italië en Frankrijk veel de zelfde plaatstnamen kent.
Grafisch had het ook veel beter gekend. Al die extra's voor MP3, foto's, carkit etc. hoeft van mij niet. Dit ding is alleen om te navigeren, dus schoenmaker hiu je bij je leest.
In Italie zat ik op een nieuwe autoweg, die er al een jaartje of 3 ligt, en de TomTom herkende hem niet.
Ook valt het op als je van de route afwijkt, hij je wel heel irritant vaak vraagt om om te keren.
Bij mij ook een vastloper, reset via reset button.
M.a.w. Voor een topmerk als TomTom toch wel veel schoonheidsfoutjes.

Ed den Brok 03-01-2007

Sedert 1 week in het bezit van de TT710. Helaas ging het bij eerste gebruik al
mis. Het vergt veel behendigheid om TT in vooruitdocking te krijgen. Wilde hem
aanzetten maar deed niets. Met resetknop deed hij het weer. Tijdens het rijden
zakte voorruitdocking steeds naar beneden. Jammer. Bij de TT Go kon ik hem in
ieder geval hem nog op het dashboard bevestigen. Ontvangst is wel prima. Net
als de TT GO is deze ook gebruiksvriendelijk. Nu verder maar afwachten.

Keulemans 29-12-2006

TT710 valt steeds uit en lijkt er op dat de processor van het apparaat blijft
hangen. Hij start steeds opnieuw op??? Dit ongeveer na 2 minuten. Ook de reset
knop herhaaldelijk geprobeerd maar niets helpt. Iemand dezelfde symptonen
gehad?

Na een half jaar prima ding hoor, duidelijk en uiterst tevreden. Af en toe wel
eens de weg kwijt ivm elektriciteit (tram) draden. Zeker in Utrecht centrum kan
het apparaat wel eens gaan flippen maar corrigeert zichzelf heel snel.

Ik lees meer dingen over software fouten enz.. Dit vind ik overigens wel heel
slecht van TT. Ik heb ze zelf aangeschreven maar kreeg tot op heden geen
reactie!