VDO Dayton PN 2050 Europa

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de VDO Dayton PN 2050 Europa op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Ome Robbie 07-09-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

Ik heb onlangs een tweedehanda auto'tje gekocht.
omdat ik niets in te ruilen had kreeg ik er van de dealer een VDO Dayton PN 2050 met Europa kaart bij.
Nu mag je een gegeven paard niet in de bek kijken, wordt wel eens gezegd.
Maar voor de verandering zal ik dat toch maar doen!
Het ding heeft het ongeveer een maand naar behoren gedaan. (als je het steeds vastlopen niet meetelt)

Echter toen de reis verder ging dan een beetje in de buurt proefrijden, bleef plotseling het geluid hangen.
Op internet gekeken of er een oplossing van VDO Dayton voorhanden was.
Dit bleek er te zijn in de vorm van een softwareupgrade.
Voor de zekerheid de telefonische helpdesk gebeld of dit de enige oplossing was.
Ik kreeg het advies de upgrade te downloaden en te installeren.
Na deze upgrade bestond het probleem nog steeds, met als enige resultaat dat de ruim 45 ingestelde adressen in het adresboek verdwenen waren.
Weer gebeld, met als antwoord het ding maar op te sturen voor reparatie.
Zoals gezegd kreeg ik hem bij aankoop ven een auto, dus een aankoopbon kon ik niet overleggen.
Dan moest ik het maar met de dealer uitvechten, wat ik ook gedaan heb.

Deze heeft het ding opgestuurd ter reparatie en inmiddels zit ik al ruim twee weken zonder navigatie.

Leuk als je voor je werk enigszins afhankelijk bent van zo'n ding.

Kortom een waardeloos ding, afgezien van de mogelijkheden.

prandsdorpppg 23-06-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

ik heb hem een paar dagen
klopt het dat hij over een speaker gaat in de auto
stoort een beetje is dat normaal

gerard smit 18-02-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

prima navigatie...verwisselbare batterij...eenvoudige bediening...ook minpunten nl. de houder is een onding, zeg maar waardeloos..verder is het geen van ,,deur tot deur,, als je op de bestemming aankomt dan krijg je de melding ,,bestemming bereikt,, en dan moet je niet gek opkijken als je er nog 2km van af bent. inmiddels flink in prijs verlaagd...maar geen spijt van deze aankoop. ik zou trouwens de versie met digitale tv kopen. ikzelf was net te vroeg met kopen. dus vdo als u dit ook leest wil ik mijn huidige wel inruilen voor de tv versie.

Gran 18-10-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

Ik heb de PN2050 sinds februari 2007 in gebruik.
Hij is nu voor de DERDE keer terug voor reparatie. De eerste keer omdat hij tijdens updaten vastliep en een zwart scherm het resulaat was. De tweede maal omdat er geen gps-ontvangst was en nu is hij weer weg omdat wéér met updaten hetzelfde probleem er was: een zwart scherm.
Ik heb spijt als haren op m'n hoofd van dat ding!

Stefan H 14-10-2007

Ddit navigatiesysteem gekocht.
Wat een ongelooflijk slecht ding zeg!
Hij start 9 van de 10 keer niet op, dan blijft ie hangen.
En hij loopt continu vast als ik hem al opgestart krijg.
Ik overweeg hem terug te sturen, wat een teleurstelling !

Iemand anders ook problemen, kan ik hier nog iets aan doen ?
(ik heb geen USB kabel of cardreader, laat staan een extra SD kaart)

Op de VDO Dayton site word ik ook niet veel wijzer. :(

werner2007 31-07-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

sinds een half jaar dit systeem in mijn bezit,gekocht voor de vakantie naar kroatie,alles gedaan volgens het boekje,ge upt en al , in nederland werkt ie perfect.in munchen liep ie vast,de rest van de route naar kroatie moeten doen via de kaart,echt een flut ding,en tevens hier nog een orginele dvd voor aan geschaft en een sd kaart van 2 gig,vdo mag wel even met betere spullen komen

De_echte_Frans 10-06-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

De PN 2050 sinds een paar maanden in bezit. Navigatie werkt op zich goed, alleen wordt iedere rood-lichtcamera gesignaleerd, ook wanneer deze zich niet op de route bevindt. De TMC-module werkt perfect.

Alle kaarten van Europa is niet geheel juist. Tijdens een rondrit op de Penepolesos (Griekenland) was zeker 80% van de wegen niet aanwezig, en zaten er grote fouten in (Olympus kwam uit op 2 km buiten het dorp in the middle of nowhere). Maar in een drukke stad zoals Athene was zeer gemakkelijk naar het hotel te rijden.

De PN2050 ook in het vliegtuig geprobeerd, leuk om te zien dat je met 860km/h vliegt op 11211m hoogte, en Europa vanaf 48km hoogte in profiel op het scherm komt. Alleen duurde het wel 10 minuten voor het GPS-signaal doorkwam.

Pierke64 17-04-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

Ik heb dit systeem sinds enkele weken in mijn bezit.
Nationaal wat mee getest, geen probleem.
Onlangs naar Frankrijk geweest, geen probleem ondervonden. Herberekenen route gaat zeer snel.
In grote stad incidenteel route kwijt maar VDO hersteld zich snel. Bij opstart enkele minuten nodig om satelieten te vinden.
Bij felle zon scherm af en toe slecht afleesbaar.
Handleiding is wel heel summier. Had wel wat uitgebreider gemogen.
Voor de rest mooi apparaat. Weinig poespas gewoon navigatie zoals het hoort.

minnic 03-04-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

De PN2050 een paar dagen in bezit. Onze eerste rit naar Belgie heeft de 2050 ons al een boete bespaard. De TMC werkte perfect en de mobiele snelheidscontrole werd ruim op tijd aangegeven. Ook de navigatie werkt uitstekend. De 2050 pakt bij activatie snel het signaal op en berekent de route binnen enkele seconden. Ook de herberekening bij verkeerd rijden is zeer snel. De houder functioneert prettig en zit muurvast op het raam. Het uiterlijk van het apparaat is fraai. Enige minpuntje tot nu toe vind ik de zwarte binnen omlijsting die wat bewerkelijk is.

joowie 09-03-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

Ik heb de VDO dayton 2050 nu zo'n 2 weken in bezit en ben er super blij mee. Hij is erg snel met de route berekenen en herberekenen als je verkeerd rijd. Brengt je letterlijk van deur tot deur.
Erg fijn dat heel europa er al op staat, dat bespaart me een hoop geklooi met DVDsoftware, waar ik slechte ervaringen mee heb.
Het jammere vind ik dat hij je soms over de autosnelweg laat rijden, terwijl er ook een kortere route bestaat. Maar zodra je begint met die kortere route, 'ziet' hij em ook.

Bea2007 06-03-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

Pn 2050 europa, ontzettend prettig in gebruik.Het is voor iedereen een prettige navigatie.Heeft ons zonder fouten naar Val thorens in Frankrijk gebracht en retour.Ook erg prettig was het let op fluitje voor de vaste flitspalen welke deze perfect aangaf. Geluid mocht iets beter maar is niet echt een probleem. Ook heel fijn op snelwegen geeft ie de snelheid aan die mag worden gereden. Dus een geheugensteuntje. Als je tmc wilt ontvangen kan je een houder kopen.
Veel plezier van deze navigatie.

merkco 31-01-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

ik heb al een paar jaar een navman 510 maar heb nu deze kunnen kopen met een aanbieding en was eigenlijk bedoeldt voor de tweede auto.
maar heb deze vdo in mijn eigen auto geplaatst want het verschil vind ik enorm.
op de 510 had ik een extra ontvanger en de vdo heeft zonder extra ontvanger nog een beter ontvangst.
ik heb hem naast mijn binnenspiegel geplaatst tegen het dak,zelfs daar heeft hij continu een ontvangst van 8 tot 12.
en dan de roodlicht , flitspaal en snelheid bewaking werkelijk fantastisch.
met programeren reageerd hij ook veel sneller en geeft tijdens de route meer info zoals afslag nummers en weg nummers.
enigste min puntje vind ik het geluid iets minder en het scherm iets kleiner. voor wat hij kost vind ik het een topding!!

BerBon 24-01-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 2050 Europa

Op zich een prima apparaat. Het is mijn eerste navigatiesysteem. Bij de testen leidt hij ons probleemloos naar de gewenste plek. De handleiding vind ik veel te summier. Sommige functies zijn niet beschreven. De vraag van Bastiaan1992 over de tussenstops is met de handleiding niet te beantwoorden. Volgens mij bestaat die mogelijkheid niet en kun je alleen een via-route instellen door de tussenstops van tevoren als eindpunt in het adresboek in te voeren, waarna je, als je er bijna bent de volgende stop kiest. Het verhaal van de batterij die snel leeg is, is ook een ervaring van mij, waarvan je de oplossing dus niet uit de handleiding haalt. Datzelfde geldt voor de batterijlevensduur, die zoals op deze site wordt vermeld, zo'n vier uur zou bedragen. Dat haal ik bij lange na niet. Een beetje spelen zonder voeding en na zo'n 20 minuten gaat de indicator al van groen naar geel.
De vragen over de voedingen heb ik gelezen. Ik ben in het bezit van een USB-voeding van een Motorolatelefoon. Kan ik die zonder meer gebruiken om het navigatiesysteem via de USB-connector op te laden?
Maar goed, ik heb de Europaversie aangeschaft. Mijn review plaats ik hier omdat bij de Europaversie nog geen reviews staan en omdat het om hetzelfde apparaat gaat, met alleen maar een andere set kaarten. Voordeel ten opzichte van de concurrenten is dat hier ook vrijwel geheel Oost-Europa (de nieuwe EU-landen) op de kaart staan en de meeste andere houden bij de grens met Oostenrijk op. De bediening is in beginsel erg eenvoudig, maar wel enigszins spartaans. Kaartmateriaal lijkt prima in orde; nieuwe straten in mijn omgeving met nog niet opgeleverde woningen staan er al in. Prima! Hij pakt snel voldoende satellieten op en tot mijn verbazing zat er al een TMC-cradle in de verpakking. Bij de andere merken kost dat al gauw zo'n € 100,- extra. Dat maakt de VDO een geduchte concurrent, zeker omdat de routeberekeningen feilloos gaan. De TomTom van een collega stuurde ons over wegen met geslotenverklaringen, iets wat de VDO niet deed!
O ja, de Nederlandse stem is die van een mevrouw die we allemaal kennen! Het is die mevrouw die je vrijwel altijd bij geautomatiseerde telefooncentrales aan de lijn krijgt en die je dan vertelt dat je een bepaalde toets moet indrukken. Nu wijst ze je de weg.