Mio C320

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio C320 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

PaulusD2006 01-05-2008
Geschreven voor: Mio C320

Een week geleden aangeschaft omdat 't de goedkoopste breedbeeld met Europa was. Pas één keer uitgeprobeerd, gewoon in de stad, maar dat ging prima. Bediening is intuïtief, dus goed, daarvoor complimenten! Beeld en geluid ook goed (geluid zelfs zo hard dat ik 'm daarna snel zachter moest zetten...)Zie nu wat berichten in deze rubriek die me wel wat zorgen baren; zoals oude kaarten, en een update die pas eind van het jaar uitkomt, en dan bovendien 99 euro zou kosten?!? Hopelijk dat ik daar geen problemen mee krijg, ik ga wel eens bij de winkel informeren hoe dat zit, zou voor mij wel een reden kunnen zijn 'm terug te brengen. Ik bedoel, waar koop je zo'n ding voor? Dat moet dan wel goed werken natuurlijk, en niet voor een meerprijs pas goed zijn. Wel al twee minpunten gevonden. Had ik 'm mooi vlak boven het dashboard gemonteerd, moet de voeding er nog aan, en waar zit die ingang? Ja hoor, aan de onderkant. Niet echt handig! En de hoofdtelefoonuitgang (ik kocht 'm ook omdat 'ie als MP3 speler met uitbreidbaar geheugen kan dienen ) heeft een micro-stereo-jack uitgang! Grrrr, daar moet dus een verloopje voor aangeschaft worden.... (om die twee redenen 'slechts'een zes voor gebruiksgemak)
Verder tot nu toe toch wel tevreden.

killa74 23-04-2008
Geschreven voor: Mio C320

Ik heb de mio c320 nu bijna een jaar in bezit. Ik heb hem gekocht omdat we naar Frankrijk gingen en het leek me handiger dan al dat geklooi met die kaarten.
Om het adres in frankrijk te vinden in de mio was een behoorlijk gepuzzel. Uiteindelijk via via wel gelukt, maar niet van harte.
In nederland nog geen echte problemen tegen gekomen.

Wat betreft de kwaliteit:
De accu valt me zwaar tegen. Als hij via de autolader volledig vol zit en je laat hem een week in de kast liggen, daarna weer aan doet is de accu weer bijna leeg.
De autolader aansluiten is ook in elke auto ff rommelen om hem aan het laden te krijgen. Gewoon insteken en hij begint te laden is er niet bij.
Geluid is goed. Soms geeft hij echter geen geluid. Dan moet ik hem uit de steun halen en er weer in zetten en dan is het opgelost. Waarschijnlijk een contact kwestie.
De steun op de voorruit is perfect. Stevig en makkelijk te plaatsen.
Het beeld is kwa helderheid (dag en nachtstand) prima. Ook met de zon verkeert in het scherm nog goed zichtbaar. Ook alle info op het scherm werkt erg prettig. Breedbeeld geeft toch een extra toevoeging.

grt98 16-04-2008
Geschreven voor: Mio C320

Vorige week gekocht. Blijkt dat, ook na update, oude kaarten te hebben waar bv de A73 van Venlo naar Maastricht niet op staat. na contact met Mio support (krijgen van mij een 10) blijkt dat deze kaarten ook niet worden geupdate. Alleen softwarebugs etc.In dec 2008 komen er nieuwe en die kun je dan kopen voor €99. Had men wel mogen vermelden, maar dat zie en hoor je nooit.Voor mij reden om hem terug te brengen.
Voor de rest wel een goed functionerend apparaat. Strakke vorm en goed bedienbaar. Maar helaas te oude kaarten voor mij.

Ducatist 20-01-2008
Geschreven voor: Mio C320

De Mio heb ik twee weken op proef gekocht. Aan het einde van de proeftijd heb ik besloten deze terug te brengen omdat ik niet tevreden was. Hieronder de punten waarom.

1. Maximaal maar twee favorieten in te stellen, welteverstaan : Thuis en Werk.

2. De route uitzetten over een straat waar je met een auto niet eens kunt komen.

3. Maximale snelheid van v.b. 80 km/h aangeven op een 50 km/h-weg, in de stad.

4. Totaal verkeerde afstanden aangeven van POI's, v.b. Kentucky Fried Chicken van Goes naar Den Haag = 66 km?? Totaal onlogisch!!

5. Het aangeven van flitspalen aan de andere kant van de (snel)weg, terwijl je daar niks aan hebt.

6. De TMC-ontvanger (bekabeling) kun je met de zuignappen niet mooi wegwerken.

7. Als je het systeem niet aansluit op de sigarettenlader, duurt het zeer lang voordat het systeem satalieten ontvangt.

8. Er zijn teveel menu's waar je vanalles kunt instellen, als je dit tijdens het rijden wilt aanpassen kun je snel je
concentratie kwijt raken.

Binnen afzienbare tijd zal ik een ander navigatiesysteem aanschaffen, ik denk waarschijnlijk te kiezen voor een TomTom, ook vanwege het gebruiksgemak en de naamsbekendheid van het merk.

Groeten, Ducatist.

Maussie 17-01-2008
Geschreven voor: Mio C320

Hallo Mensen! Ik heb nu de mio C320 een paar dagen.
Qua prijs/kwaliteit verhouding is het apparaat zeer de moeite waard! Ik heb lang nagedacht of ik telefoonnavigatie zou nemen of gewoon een standalone-navigatie en heb ook goed gekeken naar de voor en nadelen. Ten eerste ziet dit apparaat er strak plat en mooi uit met breedbeeld. Geen tierelantijntjes. De houder voor het apparaat is idd zeer robuust en laat zeker niet los zelfs niet bij dikke stoten. Is gemakkelijk met één hand te ontkoppelen. In tegenstelling tot Garmin, etc. Ook zeer belangrijk, de voeding zit aan de houder. Dus niet eerst gekloot met loshalen van de voeding van apparaat. Je krijgt West - Europa erbij (22 landen!) en niet alleen Benelux. Alles is voor geinstalleerd. De vormgeving van software is ook zeer goed verzorgt! Alles loopt zeer vloeiend incl. animaties. Ook de weergave van de kaart is subliem en duidelijk. Door breedbeeld veel ruimte voor info zoals: route, dichtstbijzijnde POI's, tijd, aankomst tijd, rest. tijd, snelheid, etc. Je kan zelfs met vinger over kaart scrollen wanneer je wilt. Je kan zelfs verschillende soorten kleuren combinaties kiezen zowel voor overdag als savonds. Het stemgeluid van Marijke is ook superduidelijk. Geen gekraak in geluid zoals hier eerder vermeld. De nieuwe update heeft daar de fix voor.
De voorkeuren zijn zeer uitgebreid aan te passen.
Ook geeft het apparataat aan hoe hard je mag rijden.
Je kunt een limiet instellen voor waarschuwing bij overschrijding voor de mensen met losse voetjes.
Jaar lang gratis flitspaal service. Je kan ook eigen flitspaal toevoegen.
Je kunt de routes vooraf/tijdens rijden bewerken. Snel routes berekenen/herberekenen. Ontvangst dus super.
Je kan via-punten toevoegen.
Coordinaten invoeren.
Simulatie van route mogelijk.
TMC antenne is mogelijk.
Zijn er ook nadelen? Nou,
dit is wel een apparaat die je ff moet leren kennen.
Ik weet ook nog niet hoe je favorieten kunt toevoegen. waarschijnlijk moet je idd SD kaart voor hebben. Qua navigatiebetrouwbaarheid zelf moet ik hem nog even goed testen. Al met al toe nu toe zeer tevreden!

Tania 02-01-2008
Geschreven voor: Mio C320

Heb hem nu twee dagen in mijn bezit. Maar bij opstart al zware teleurstelling. Er zit geen US english op (heb amerikaanse vriend)
Mij was er gezegd dat dit tegenwoordig standaard op elke GPS zit, niet dus!
POI lijken interessant maar helft klopt niet. Of ze staan er niet eens in.
Tot hiertoe dus nog lang niet overtuigd van mijn aankoop van de Mio 320B.

Leo 37 21-11-2007
Geschreven voor: Mio C320

Ik heb al een opmeking geplaatst,maar het is een of andere reden,niet terug te vinden.Ik heb Mio C320 al een maan in bezit,en heb ik in Duitsland gebruikt,tot het ingeprogrameerde stad ging alles goed,Maar in de stad stuurde me steeds naar de parkeer plaats of parkeer garage,dus ik moest maar zelf uitzoeken waar ik moest zijn.Hier in mijn beurt is al twee jaar een rotonde,maar geeft het niet aan.Het is denk ik belangrijk dat het goed geprogrameerd word,anders werkt het niet nouwkeurig.

Nocturnia 09-09-2007
Geschreven voor: Mio C320

Nu ik terug ben van op reis moet mij toch wel het een en het ander van het hart i.v.m. dit toestel.
In Frankrijk geen problemen gehad, maar in Spanje en Portugal is de Mio een ramp! In Spaans Baskenland ben ik veel tijd en geld verloren door dit toestel! De autosnelweg die ik zogezegd moet nemen bestaat nog niet! De werken zijn nog bezig. Dan laat Mio mij zogezegd terugkeren. Resultaat : wéér tolgeld betalen!
Uiteindelijk heb ik zo'n drie kwartier door de bergen moeten rijden langs haarspeldbochten en dit aan 30 km per uur!
Dan in Spanje, in de buurt van Madrid, kiest Mio een tolweg, terwijl er net ernaast een gratis autosnelweg loopt.
In Torremolinos laat Mio mij om mijn bestemming te bereiken de parking oprijden van een shoppingcenter!!! Daarna is ze verloren en wil ze mij weer de terugweg opsturen!
Je kan je uiteraard voorstellen dat ik nog het minste vertrouwen had op dat moment...
Maar het was nog niet alles... In Portugal zegt ze dat ik de volgende straat rechts moet afslaan. Ik vergeljk op de tekening op het scherm. Had ik dit in het donker gedaan, leefde ik niet meer: het was een afgrond!
Verschillende keer zegt ze links aanhouden, terwijl het op de kaart rechts is.
Veel goeds behalve dan het geluid, het beeld en de vormgeving, kan ik dus niet meer zeggen over dit toestel... Zonder kaart was ik verloren gereden!

MarcP 31-08-2007
Geschreven voor: Mio C320

Prima apparaat. Heb voor de aanschaf gekeken naar de TT one XL europa, Garmin 250W en de C320.
TT werkt natuurlijk prima maar niet meer dan dat. En de Garmin is wel heel erg basic. Tis dan wel de nr1 in de USA maar veel functies zijn er niet aanwezig. En de POI worden wel heel armoedig weergegeven.
De Mio is helemaal te customizen en heel prettig is dat de POI heel mooi worden weergegeven. (split screen)
Ook kan je de kaart met je vingertop verschuiven wat de TT bijv. niet kan.
Je kunt op een straat klikken of op een POI en je ziet meteen alle bijbehorende info.
Naast het eerder genoemde split screen kun je ook kiezen tussen 3 weergaven zodat je een soort van helicopter view krijgt zodat het beeld ongeveer 10km rondom je positie weer geeft. Bij TT kan dit ook wel maar dan moet je handmatig in en uitzomen waarna deze zelf weer terug gaat.
Verder een erg mooi uiterlijk en zeer plat. Desondankts gaat de accu zo'n 2,5 uur mee.
De houder is zeer mooi, veel netter dan bij de Garmin. En de houder van de TT one is al helemaal knullig. Zal verder wel prima werken maar het geeft geen degelijke indurk. Doordat je op de Mio veel kunt instellen is ie niet zo makkelijk als de TT en de Garmin. Kortom, niet voor simpele mensen die alleen maar wilen navigeren.
Nadeel vind ik is dat je als je in de navigatiemodus bent niet kunt zien voor hoeveel % je nog aan accu capaciteit hebt. Je moet dan de navigatiesoftware uitschakelen en naar het bootmenu van mio gaan.
Daaraantegen is het wel weer zo dat je in de navigatiemodus wel een icoontje van de accu hebt. Als deze rood wordt moet je de lader aansluiten.
Verder jammer is dat je geen foto's kunt bekijken (wel weer mp'3s afspelen maar dat klinkt natuurijk niet) De Garmin kan dat weer wel.
Ben er nog erg blij mee. Gewoon een goed, degelijk apparaat met doordachte software.

Ruud357 13-08-2007
Geschreven voor: Mio C320

Leuk toestel met veel mogelijkheden. De middag voor de vakantie gekocht en direct gebruikt op weg naar Frankrijk....werkt zonder probleem. De logica van de menu's vergt wel gewenning. Heb vroeger een Carin-systeem gehad maar de techniek is inmiddels snel gevorderd.
Wat wel verwonderlijk is: consequent gedrag. De enen keer wordt je gewaarschuwd voor een afbuiging, die eigenlijk heel logisch is als je de plek ziet, de andere keer krijg je geen enkele melding in eenzelfde situatie.

vwer 30-07-2007
Geschreven voor: Mio C320

heb de mio 320 een goeie 2 weken en moet zeggen wat een verschil met mijn vorige navman ! zeer duidelijk afleesbaar scherm ,vooral het breed scherm is zeer aangenaam,adressen invoeren is kinderspel en in de POI'S is alles te vinden.de bediening is gemakkelijk,ik gebruik wel een speciaal pennetje want met de vingers wordt het scherm vettig en slechter afleesbaar bij zon.
de duurzaamheid valt af te wachten.

Fredo2007 25-07-2007
Geschreven voor: Mio C320

Erg duidelijk apparaat en veel beter in invoeren van plaats en straat, dan bijv Navman waarbij iedere plaats of straatnaam vanaf de eerste komma en letter in juiste volgorde dient ingetoetst, anders foutmelding.

Door de vele instellingen en POI's soms verwarrend.

Verder niets dan lof, route in korte tijd uitgerekend en volop info tijdens de rit op het prachtige scherm

Krelis 16-06-2007
Geschreven voor: Mio C320

Dit is gewoon een toppertje van Mio,zet hem aan en met een paar seconde is ie connect werkelijk meesterlijk.Goeie zuignap en valt niet van je raam zoals andere.
Mooi scherm duidelijk overzicht en goeie updates van Mio voor de speedcams.
Alleen jammer dat er geen sd kaart en 220 oplader bij zit maar ja kan niet alles hebben.
Dit is echt een aanrader.

navigator 21-05-2007
Geschreven voor: Mio C320

reeds enkele dagen in bezit. Mooi overzichtelijk scherm. Navigatie gaat zeer goed. Veel extra bij point of interesting. Bij standaard uitvoering helaas geen opbergtasje en TMC mogelijkheid. Wel uit te breiden.
prijs kwaliteits verhouding lijkt mij goed.

gsmfreak1 28-04-2007
Geschreven voor: Mio C320

heb toestel noch maar één dag maar toch al een eerste reactie geven . Op het eerste gezicht een zéér overzichtelijk toestel . Werkwijze gelijk de 510 en 710 serie nochal omslagtig . De navigatie zelfs is niet op een fout te bespeuren , vrij overzichtelijk , keuze uit de 4 volgende stappen te doen of tewel noch te doen km en tijd . Groot scherm dat in twee gedeeld wordt bij het navigeren bij vrije navigatie kun je het volledige scherm opzetten . Volgens mijn mening prijs kwaliteit redelijk goed , maar noch te vroeg om een difintieve oordeling te geven . Zal binnen enkele weken een vollediger test doorgeven .