VDO Dayton PN 1000 EUROPA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de VDO Dayton PN 1000 EUROPA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Jan Faber 19-06-2009
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Ik heb zelf de benelux versie aangeschaft en los een Europa kaart aangeschaft. Het apparaat
heeft snel ontvangst. Ik vind het jammer dat voorTMC een kabeltje met antenne ingeplugd moet worden.
Het apparaat ziet er leuk uit . De sofware is matig stabiel. Als je simpel van A naar B wilt zonder te veel waarde te hechten aan te exactheid van het te bereiken huisnummer (hij zit op dit vlak er nogal flink naast), voldoet hij goed. Als je alternatieve routes , met name zonder snelweg wilt of onderweg veel afwijkt van de route, reageert het aparaat minder goed. Of hij blijft je stug aan de door hem geplande route adviseren of berekent een belachelijk alternatief. V.b. bij het ontwijken van de file op de a12 vanuit den haag, nam ik de n44 om uiteindelijk via de n11 Utrecht te bereiken. In eerste instantie negeerde het systeem langdurig mijn uitwijk om vervolgens met de alternatieve route over amsterdam te komen (waar nog meer files staan). Een route via een binnenweg (dus een weg die geen snelweg is) was geen optie voor het systeem.

Ik heb 69 euro betaald en voor dit geld ben ik tevreden omdat ik eigenlijk hem alleen nodig heb om van a naar b te komen en verder mezelf wel red. Voor 179 (of iets meer) zou ik een tomtom kiezen.

Bennie M 10-10-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

We hebben dit navigatiesysteem nu enkele maanden in gebruik, en hoe wel dit ons eerste nav.sys. is moet ik zeggen dat hij goed bevalt. je moet wel eerst de diverse functies even door hebben maar dan is het een fijn systeem. Het is inderdaad zo dat het systeem je het liefst over de snelweg stuurt maar dit is eigenlijk ook logisch, want hoe wel de kortste route uiteraard de minste kilometers heeft is deze uit milieu en rijtijd vaak zeer onvoordelig. Wat me wel opvalt bij de optie kortste route dat je vaak door allerlei straatjes wordt geleidt het geen voor mijn gevoel alleen een onnodige omweg betekent?

paul121 02-10-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Ik was al een hele tijd aan het twijfelen over navigatie. Ik zat aan een tom tom te denken maar toen zag ik deze in aanbieding staan Na nog snel wat reviews hier bekeken te hebben meteen gekocht.

Het apparaat voelt degelijk aan. Na aanzetten pikt hij de satellieten in minuut of zo op en de bediening is eenvoudig. Er zijn wel wat extra opties die enige moeite vergen maar de standaard navigatie is makkelijk te bedienen. De stem is duidelijk en het beeld is goed.

Ik was bijzonder positief. Een collega van mij heeft een TomTom 730 die heel wat meer kost en ik moet altijd een beetje lachen als ik hem daarmee zie lopen. Ik heb niet het gevoel dat ik veel mis met deze VDO Dayton.

Inmiddels wel 1 min puntje ontdekt. Mijn zus heeft hem meegenomen voor een ritje naar Belgie en zei dat ze er niet zoveel aan had gehad. Ze zaten op de A2 en voordat ze er erg in hadden waren ze voorbij de afslag naar A27 zonder dat de navigatie het aangaf. Bleek dat hij nauwelijks meer reageerde en de route ook niet goed aangaf.

Een paar dagen later moest ik naar Duitsland. Ik wilde niet bij Ewijk de file in dus via Oberhausen. Ik wist de weg niet goed en de navigatie deed nog steeds moeilijk. Als ik wat invoerde reageerde hij niet of nauwelijks en de stem deed het niet. Als je wat aanklikde kreeg je geen feedback (normaal hoor je klik geluid) en er gebeurde niets. Dan duurde het even en tijd later (minuut of zo) werd optie opeens uitgevoerd. Ik weet niet wat er voor OS gebruikt wordt maar er moet een proces gehangen hebben of een resource probleem. Gelukkig vond ik een rest knop aan de onderkant en daarna deed hij het weer vlekkeloos. Kris kras door Ruhr gebied zonder enige problemen.

Al met al tevreden. Probleem gehad maar meteen opgelost met reset. Verder degelijk en redelijk simpel te bedienen.

Nomenestomen 26-09-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Ik heb dit apparaat gekocht (tijdelijke aanbiedingen) en voor het geld is het een koopje, zeker met alle kaarten van Europa en ingebouwde TMC zender. Op zich is het apparaat makkelijk in gebruik, werkt snel, maar het duurt wel even voordat je alle opties naar je wens hebt aangepast. In het begin dus veel uitproberen.
Het klopt (zoals eerder vermeld) dat het apparaat je bij voorkeur over snel en hoofdwegen leidt, maar ik vind dat wel makkelijk; ik houd niet zo van rotones en 80km-wegen. Wat ik ook een voordeel vind is dat de nummers van de afritten en de snelwegen genoemd worden. Dit hebben sommige andere merken niet, die zeggen alleen dat je van de snelweg af moet.
Problemen zoals vastlopen - ook niet onderweg- ben ik niet tegen gekomen.
Nadeel is wel dat je de kaarten idd niet altijd up to date zijn. In de straat kom je wel, maar voor het juiste nummer moet je soms toch wel goed opletten.
De TMC ontvanger werkt goed, wel heb ik het idee dat je met de bijgeleverde atenne een beter ontvangst hebt. Maar je wordt goed gewaarschuwd voor files en flitsers.

L-bird 13-09-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Dit is mijn derde navigatiesysteem en tevens de beste. Het eerste, de tt op mijn MDA liep om de haverklap vast, had opstartproblemen en moest veelvuldig gereset worden.(lastig op de motor) Dit kan natuurlijk ook aan de combinatie toestel en sofware liggen. Wordt nu gebruikt om thuis snel even een adres op te zoeken, want dat is wel sneller dan bij de PN1000. De Navman kan ik iedereen afraden, want die stuurde ons veelvuldig niet bestaande wegen of bospaden in, terwijl deze toch de allerlaatste voorkeur hadden.
Heb de VDO Dayton 1000 Europa onlangs aangeschaft, na het lezen van de vele positieve revieuws op deze site.
Voldoet aan alle verwachtingen en is ook goed op de motor te gebruiken. Natuurlijk geen mapsharing, maar dat mag je ook niet voor dat geld verwachten.
Met de zuignap op het dashboard is het scherm zelfs met twee handen aan het stuur te bedienen.
De begeleidende damesstem is ook in de cabrio met open kap nog goed te verstaan en komt prettig over.
Heb wel de TT stemmen op de SD kaart gezet, maar kan ze niet openen. Heeft iemand anders een betere ervaring?
Bij de aanschaf zat tevens de Quick Start Guide, en dat is hetzelfde als op de VDO site. en gaf mij voldoende informatie. Even een paar avonden een halfuurtje stoeien en een kind kan de was doen.
TMC werkt goed en geeft keurig de vaste flitspalen aan.(eerste besparing is binnen)
Voor wat mij betreft een aanrader, zeker als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding.

dirber 05-09-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Ik heb het apparaatje nu enkele weken in bezit. Werkt in het algemeen wel goed maar leid je graag over snelwegen terwijl het via een N-weg veel korter is en laat je heel lang weten dat je terug moet ook al is dat 25 km om.
Bovendien valt zeer regelmatig het opladen tijdens het rijden uit en wel zodanig dat je soms om de honderd meter het stekkertje moet aanduwen/rommelen om de batterij op te laten laden. Het stekkertje van de oplaadsnoer kan niet geheel in het apparaat gedrukt worden, loopt vast tegen de zijkant en zit daardoor niet vast. Ik krijgt dan ook regelmatig een waarschuwing dat de batterij bijna leeg is tijdens het rijden en nu zit ik meer te kijken of het oplaadlampje nog brand dan dat ik op het verkeer kan letten. Kortom gaat terug naar de winkel.

POSTDUIF15 01-09-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Mijn 3e apparaat en dit is de goedkoopste, maar ook de beste, zelfs alle adressen in polen en hongarije worden probleemloos gevonden. Terwijl andere duurdere apparaten er moeite mee hadden of zelfs niet konden vinden. Ben er zeer blij mee. Een aanrader.

PetervK1 29-08-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Een handig klein apparaatje dat erg kompleet is.
De stem is prettig en goed verstaanbaar.
De routeberekening gaat snel.

Als ik het apparaat vergelijk met mijn Garmin 360T vallen toch bepaalde zaken negatief op.
De bediening van de PN1000 is niet echt intuitief.
Je moet er regelmatig de gebruiksaanwijzing bij pakken, die overigens bol staat van de taalfouten.
Het kaartmateriaal is flink verouderd.
De autonomie is matig.
Natuurlijk mag je voor dat geld niet dezelfde eisen stellen als aan een apparaat wat duurder is.

Mijn algemene indruk van dit apparaat is matig.

peter82 21-08-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Nu een paar keer gebruikt, en hij werkt prima. Er zijn ruim voldoende opties, en de accu laadt vrij snel op tijdens het rijden. De aanwijzingen zijn duidelijk, volledig en worden op tijd doorgegeven.

rethorst 10-07-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Heb de PN1000 nu twee weken in bezit. Voor een navigatie met TMC-functie was deze betaalbaar. Alleen jammer dat je een aparte craddle nodig hebt om de extra verkeersinfo -afstand van jouw positie tot de file en de lengte van de file zelf- te kunnen aflezen. Naast dit minpunt, want het kan worden opgelost , heb ik ondervonden dat de audio stem wat trager reageert t.o.v het navigatie systeem zelf of soms helemaal niet. M.a.w: je wordt wel visueel begeleidt, maar niet mondeling. Lastig, want je moet wat vaker op het scherm kijken wat ten koste gaat van de verkeersveiligheid. Geluidskwalitiet is redelijk. 2D beeldkwaliteit is redelijk maar in 3D is wat minder. Dit apparaat heeft voor Prijs/kwalitiet toch behoorlijk wat mogelijkheden. Het kan door meerdere mensen worden gebruikt zonder je instellingen kwijt te raken of op nieuw te moeten instellen. De infopuntenzijn erg handig i.v.m de snelheidsmarges op de weg. Ook de toch wel vrij snelle herberekening van de route heb ik als prettig ervaren. LET OP: de kortste route is niet meteen de snelste ! Van Flevoland naar Rotterdam wordt je b.v. via utrecht binnendoor geleid. Niet erg handig met al die stoplichten maar wel 1.5km korter. Gebruiksgemak is goed:alles is duidelijk en snel te vinden na het lezen van de instucties. Vormgeving is goed: mooi zilver/zwart ; plat/zakformaat ;opening voor de TMC-antenne en het opladen zijn slim bedacht. Je hebt daarom geen last van uitstekende delen. Duurzaamheid redelijk. Tip: laat de beschermfolie rondom het scherm zitten want het vangt heel wat krassen op. Al met al, een voor mij toch wel redelijk apparaat waar ik tot op heden tevreden mee ben. Wees er op bedacht dat je bij deze versie geen oplader voor thuis en geen beschermhoes meegeleverd krijgt. Kan ze trouwens wel via internet bestellen.

nicoenvdo 09-07-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Voor mij de eerste navigatie, moest wel eerst de gebruiksaanwijzing enkele keren lezen maar hierna gaat het bijna vanzelf.
Ik heb de laatste applicatie software D40-070731r1 geïnstalleerd wat via de beschrijving makkelijk ging.
Ook heb ik de Nederlandse gebruiksaanwijzing van internet gedownload, werkt net wat makkelijker dan het boekje vindt ik.
Oké nu het apparaat zelf.
Als je het eenmaal door hebt gaat het erg makkelijk, de eerste keer weet je alles nog niet te vinden maar veel er mee spelen en na een tijdje gaat het bijna automatisch en kan ik de mogelijkheden snel vinden.
Het invoeren van de adressen is heel eenvoudig doordat het op postcode kan en er gebruik gemaakt wordt van een inteligente namenlijst waardoor je alleen maar letters kunt gebruiken die van bepaalde plaatsen of straten mogelijk zijn.
De vrouwestem is persoonlijk, hierover ben ik het minst te spreken, ze praat heel veel wat wel wennen is.
De werking van de navigatie gaat zeer snel, na bewust veel de verkeerde kant op te rijden wordt binnen 5-10 sec. de route opnieuw berekend.
Het grappige vond ik wel dat ik een adres van een vriend in Frankrijk invoerde en deze niet beschikbaar was, maar het frapante was dat deze locatie op Google Maps ook een (grijs) vlak opleverde terwijl deze mensen er al meerdere jaren wonen.
Met de TMC heb ik nog geen ervaring opgedaan.
Al met al een fijne navigatie. met voldoende mogelijkheden.

Bert 19-06-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Is mijn tweede systeem na de Mio 269+. Gekozen voor het aantal landen (39). Een prima apparaat. Snel in het vinden van de satellieten en de route/ herberekening. Ook in het buitenland zeer nauwkeurig in het kaartmateriaal. Het enige wat ik mis is de mogelijkheid om tussenbestemmingen in te plannen.
Verder helemaal top!

famhoi 27-05-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Werkt prima. Berekent snel een nieuwe route, mocht je bijv een wegopbreking tegen komen en je niet meer weet hoe je nu verder moet rijden (bijv in buitenland). In Zwitserland was hij wel vaak de GPS kwijt, maar wat wil je met al de tunnels, maar pakt toch snel de draad weer op. In Italië herkende hij zelfs het weggetje van de camping (over detaille gesproken). Zegt duidelijk wat je moet doen. TMC werkt prima (erg handig dat je in het buitenland de informatie gewoon in het Nederlands kan lezen). POI is ook handig om bijv een parkeerplaats te vinden. Kortom het is een praktisch apparaat.

Mr bw 12-05-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

prima apparaat, doet wat het moet doen. in veel autos gereden met diverse systemen erin, nog geen 1 die echt 100% foutloos werkt meegemaakt!!!!
deze is zeer snel met herberekenen route.
zeer tevreden en echte aanrader.
wel 1 - puntje, als je een bestemming wilt verwijderen wordt gelijk alles gewist, is dar wat op te vinden?

lennylale 07-05-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

wat is richerd evertse negatief! mijn ervaringen zijn juist het tegenovergestelde! van nederland via frankrijk (dwars door parijs, naar een plaatsje in de rimboe bij bergerac, langs de riviera) en dan door italie, langs allerlei minuscule plaatsjes en alles wist de VDO! ook de omgeving liet hij netjes zien met plaatsen, bossen, meren etc

Richard evertse 04-05-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Ik ben naar italie geweest en de vdo dayton raakt iedere keer de weg kwijt. Ik denk dat de kaarten niet uptodate zijn van navnam. Ook liep de dayton pn1000 een paar keer vast. Ik moest hem reseten terwijl ik aan het autorijden was. Ik dacht dat het een goed systeem was maar ben ontevreden. Ik had tomtom en nu dit. Ook de kaarten zijn niet echt gedetailleerd. De omgeving tijdens het autorijden is niet waar te nemen op het scherm. Bij tomtom wel. Ook diverse adressen wist de dayton niet te vinden in italie.
Kortom ik kijk nu weer naar een goed betrouwbaar systeem.

Miss Leen 06-01-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Ik heb 'm nu een paar dagen en het is een prima apparaat!! Voorheen had ik een ingebouwde pioneer en dat is natuurlijk het meest comfortabel,. Maar deze VDO Dayton heb ik aangeschaft, omdat ik nu een andere auto kreeg, waarin geen navigatie ingebouwd zat.
Ik heb veel merken vergeleken en daarbij voornamelijk gekeken naar de beste prijs / kwaliteit verhouding.
VDO ken ik al van een ingebouwd systeem en vond dat prettig werken.
De eisen die ik stel aan een navigatiesysteem waren;
- Er moest TMC opzitten
- Een Europa kaart
- Snelle herberekening
- Makkelijk in gebruik

Dit alles heeft de VDO Dayton. Tevens heeft hij een lange duurzaamheid (wat ik erg belangrijk vind!!!! en wat Tomtom vaak niet heeft)
Wat leuk is aan het apparaat is dat je zelf kunt kiezen uit verschillende kleuren om in te stellen. Tevens zitten er veel kaartweergaves in, zodat je zelf in kunt stellen hoe je de dag- / nachtweergave wilt hebben.
Het geluid is wat minder, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ingebouwd gewend ben...
Hij doet wat ie moet doen en dat doet ie goed!!
Er zit natuurlijk een zuignap bij om aan je raam te bevestigen Maar wat ook makkelijk is, is dat er ook een klepje bij zit, waardoor je 'm eventueel ook aan je dashbord kunt bevestigen.

Brozem 21-12-2007
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 EUROPA

Sedert een week in bezit. In het echt veel mooier dan op de site, een schitterend apparaat.
Bediening zeer eenvoudig. Een kind kan de was doen.
Up- to date kaarten van Navteq 2008-1.
Herberekenen van de route, ZEER snel en foutloos.
Geeft de afslagen ruim op tijd aan.
Bij starten even tijd nodig om satelieten te vinden (12 stuks).
Ik heb deze gekozen voor de geintegreerde TMC.
Deze heb ik echter nog niet uitgeprobeerd. Komt nog een nadere mededeling over.
Ik ben prima tevreden over dit apparaat, veel beter dan TomTom.
VDO heeft een prima navigatie op de markt gezet voor weinig geld. Het geld absoluut waard.
Duurzaamheid kan ik nog wewinig over zeggen.
Voelt en ziet er degelijk uit.