Mio Moov 370 Western Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov 370 Western Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

LeChef 21-09-2010

----------Update review, 21-9-2010----------
Mijn tweede review over dit toestel, inmiddels een jaar in bezit. Ik heb het toestel net terug, ook ik kreeg de fatal application error. Ongeveer 1,5 maand voordat de garantie afgelopen was, dat was mijn geluk. Nu zit er weer automatisch extra garantie op de reparatie. Werkzaamheden: nieuw moederbord er in. Was niet met softwaretrucjes op te lossen.
Ondanks dat het (mijn geluk was de garantietermijn) in mijn geval netjes afgehandeld is, zal ik me 3x bedenken voordat ik weer een mio koop.

Oh ja, POI's zoals een station vinden is nog steeds een hele klus, en een route plannen via de PC is nog steeds onmogelijk...

-----------1e review, 7-9-2009-----------Vlak voor mijn vakantie eind augustus de Mio 370 aangeschaft, maar ik ben er niet over te spreken. Ik had dit toestel aangeschaft omdat nieuwe kaarten van Europa bijna net zo duur zijn als een nieuwe navigatie. Ik had als eis een breedbeeld scherm en telefoonfunctie.

Welnu, ik was blij toen ik na lang vergelijken op dit toestel uit kwam. De voordelen zijn dat hij snel ontvangst heeft (sneller dan mijn oude Garmin Nüvi). Daarnaast is het een leuk ding om te zien. De telefoonfunctie werkt goed, snel verbinding met het toestel, je moet echter wel een stille auto hebben en hard praten, maar het is te doen.

Echter zijn er een paar kritische noten. Zo mis ik de wegafhankelijke max. snelheid indicator die ik van de Mio C570 gewend was. Als er zon op het scherm schijnt is het onleesbaar. POI's zijn moeilijk te vinden en matig. Navigeren en een route via de kaart uitstippelen lijkt haast onmogelijk, en ik beschouw mezelf als iemand die normaal makkelijk met dit soort apparatuur overweg kan. Je kan max 8 tussenpunten opgeven, maar de Mio laat je dan vaak een U bocht maken zodat je als nog snelweg hebt. En snelweg vermijden is onmogelijk als je een route door Frankrijk wil plannen. Verder had ik graag gezien dat de TMC antenne ingebouwd was, wat irritant zo'n wit snoer voor je raam. Tot slot is de vrouwenstem hoogstvervelend, maar er is een enigszins acceptabele mannenstem te installeren via de (overigens weer wel gebruiksvriendelijke) software.

Decrosser 17-09-2010
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Heb verleden week op mijn moov 370 ook het alom gekende probleem gekregen: "fatal application error".mijn mio is +/- 2 1/2 jaar oud. Helpdesk gebeld en dit probleem gemeld. Het enige antwoord was: uw garantie is verlopen en het zou tussen de 80 & 120 euro kosten om dit te herstellen.Heb gezegd dat dit blijkbaar een véél voorkomend probleem is(kijk maar op google), en de oorzaak bij hun ligt.Waarop weer gewoon gezegd werd dat mijn garantieperiode verlopen is.Met dit toestel is niets abnormaal gebeurd.Misschien dat ze bedoelen dat je om de 2 1/2 jaar een nieuwe moet kopen?????
Mijn volgende gps aankoop zal dus ZEKER NIET bij mio zijn.
Ronduit schandalig.

nielsju 05-07-2010
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

leuk apparaat, na een half jaar helaas moederboard kapot dit hebben ze netjes gemaakt alleen nog geen maand later is deze helaas uit onze auto op vakantie gestolen.

wij zijn vast beraden dat wij weer een mio kopen aangezien hij gewoon heel simpel en snel werkt in tegendeel tot bijv. de tomtom one di voorheen bij ons altijd een half uur satalieten moest zoeken.

handsfree bellen was niet geweldig maar voldeed, de parot was tevens qua geluids qualiteit wel beter alleen kreeg altijd moeilijk contact met de telefoon wat na het instellen bij de mio perfect ging!!

FLM 09-09-2009
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Leuk apparaat om te zien, maar na twee weken de meer gehoorde fatal application error. Gevolg: apparaat doet niks meer. Na wat zeuren bij de Wehkamp mogen omruilen voor een Tomtom 630.... Wat een verbetering zeg! Veel meer functies, veel snellere routeberekening, betere begeleiding met de rijbaanbegeleiding en een veel betere geluidskwaliteit. Bij dat ik van de Moov af ben!

R1970S 02-07-2009
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Leuk kastje, wat jammer dat de after-sales service bij Mio zo te wensen over laat: na een dik jaar zijn er al geen updates van kaarten meer te krijgen! Tenzij je van plan bent elk jaar een nieuw toestel te kopen, kan je beter een ander merk kiezen.

zanderover 30-05-2009
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Een aantal weken heb ik de Mio nu in gebruik. En deze bevalt super! Ik vind het design erg mooi, hij is ook erg lekker plat.
Als ik naar mijn werk ga en het toestel installeer heeft ie direct een locatie. Ook de verkeersinfo komt goed binnen.
Toen ik de software geinstalleer had zag ik dat er nog een aantal stemmen extra waren. Misschien een tip voor anderen?
Al met al ben ik erg tevreden!

Stanley 09-03-2009
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Ik had eigenlijk een Tomtom of een Garmin willen hebben, maar ik kreeg de Mio gratis bij mijn pas aangeschafte auto. Daar deed zich direct een probleem voor: mijn voorruit liep te schuin naar voren om hem fatsoenlijk te kunnen bevestigen. Bij een winkel vond ik een houdertje die je in een ventilatierooster kunt bevestigen. Er was echter geen houdertje voor de Mio beschikbaar. De oplossing: Garmin heeft ongeveer dezelfde grootte v.w.b. de draaikogel. De plastic-moer moest ik een klein beetje uitvijlen. Nu zit ie perfect. Voor 13 euro! Misschien een tip voor mensen met hetzelfde probleem.
Verder ben ik tot nu toe redelijk tevreden over de Mio 370. Het geluid is idd niet geweldig en jammer genoeg heb je niet veel keuzes uit stemmen. Het scherm is duidelijk, het apparaat heeft veel mogelijkheden en is gebruikersvriendelijk. Tot nu toe ging de route één keer niet helemaal goed. Hij zag de rondweg bij Groningen als A28. De stem gaf aan dat we rechtsaf moesten terwijl we linksaf moesten. Op het scherm stond het wel goed vermeld. Toch vreemd! Op de snelweg geeft ie laat aan dat je de afrit moet nemen. Het is een kwestie van wennen denk ik. Over het algemeen ben ik redelijk tevreden over het apparaat.

HRH 15-09-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Heb de Moov370 nu enkele maanden en alles werkt zeer goed. Ben heel erg tevreden, heb hem nog niet veel in het buitenland gebruikt. Ik doe nooit de TMC antenne erin en desondanks regelmatig een goed TMC ontvangst.Het grote voordeel vind ik dat de TMC ook flitsinformatie weergeeft als hij op Q-music staat. Ik ben er nog niet achter of je ook kant en klare routes kunt laden. POI kun je welladen van de verschillende sites als je de cvs extensie gebruikt. Ben al met al heel erg te spreken

SDi 09-09-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Gekocht vanwege de prijs kwaliteitverhouding.
Wat een spijt. Op vakantie had ik diverse keren dat menu's door elkaar vertoond werden. Na een keer de reset knop gebruikt te hebben slaat het toestel vast en krijg ik een fatal error. Hij deed helemaal niets meer. Lekker...op vakantie!! Teruggekomen in Nederland meteen weggebracht! Na 4 weken heb ik hem terug met een nieuw moederboard?!?!
Hopelijk houd ie het nu langer uit dan twee maanden....
Had ik nou toch maar die Navigon gekocht....

Dick11 24-08-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Heb deze sinds kort na jarenlang gebruik van de mio 168. De aansluiting voor in de auto en de pc was volledig kaduuk na jaren normaal gebruik. ben er enorm op vooruit gegaan, wilde ook een up-to-date apparaat met de nieuwste mogelijkheden dus. Dat zit hier allemaal op. Voldoet prima aan mijn verwachtingen. Ben erg te spreken over de kwaliteit. Ook de mini usb aansluiting is top, zeker in vergelijking met de mio 168
Alle kaarten zijn geïnstalleerd en werken perfect.

Harry 43 07-08-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

had de c520t, nu de 370 move, dat was even schrikken het is echt een uitgeklede 520 losse snoertjes snelhiedsbeperking op één snelheid dus niet op 50-80-100. Verschillende kleuren op het scherm werken niet goed en hij liet mij verschillende malen verkeerd rijden en lieptoen vast !!!!!!

ik pak mijn pude apparaat weer, geen aanrader koop of het oude model(deze is nog steeds duurder dan de move, hoe zou dit nu komen) of een tom tom

nobnob 04-08-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Helaas, ik kreeg ook een foutmelding en de MIO niet meer aan de praat. Gemeld bij de helpdesk, doosje om hem op te sturen gekregen en nu weer gerepareerd retour, binnen 10 dagen. Als hij het nu blijft doen wat mij betreft prima service maar de duurzaamheid zakt wel naar een 6je. (moederbord is vervangen)

Marc de Kok 01-08-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

27 juni jl. heb ik mijn eertse Mio (de Moov 370) aan geschaft omdat het bij mijn oude TT gemiddeld 10 minuten duurde voordat ik GPS ontvangst had, ik helemaal blij met me nieuwe speeltje tot afgelopen maandag (28-07-2008), ik kreeg de melding Fatal Application Error. Mijn vrouw is terug gegaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, ze wilden hem opsturen maar mijn vrouw zei hij heeft hem nodig voor z'n werk, wonder boven wonder kreeg ze meteen een nieuwe mee omdat de andere er nog zo perfect uit zag. Nu is het vrijdag (01-08-2008) en ik wil vanmiddag naar huis rijden en na 10 minuten krijg ik de melding Fatal Application Error. Nu ben ik helemaal klaar met mijn Mio Moov 370. Ik ga terug met mijn Mio en ik ga gewoon eisen dat ik mijn geld terug krijg en dan koop ik lekker weer een vertrouwde TT, welke weet ik nog niet maar er moet TMC opzitten.

Patrick0106 09-07-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Best navigatiesysteem, was wel even wennen maar na een paar dagen was het of ik hem al jaren heb.
De stem is wel wat houterig, maar daar stoor ik me niet aan.
Hij doet wat hij moet doen.

lesley 21-06-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Goede plaats bepaling, snelle GPS fix, duidelijk scherm en handige bluetooth verbinding. Een van de weinige systemen waar je meer keuzes voor de route hebt als, kortste route, snelste route of optimale route. En dat is een grote plus. Veel POI's meegeleverd, handig onderweg.

Hans5702 18-06-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Die Mio Moov 370 werkt lekker. Ik heb 3 jaar met een PDA met Destinator gewerkt, maar de Mio is gebruiksvriendelijker, sneller met routes berekenen, snel door de GPS fix en de TMC geeft je voldoende opties om een alternatieve route bij files te gaan nemen.
Ik heb speciaal gekozen voor een navigatie met TMC en de Mio is de enige echt betaalbare. Op basis van de file informatie kan ik per dag zeker 15 minuten reistijd besparen.
Als nadelen zie ik:
- de TMC antenne moet je altijd aan/loskoppelen bij het verwijderen van de MIO
- geluid is blikkerig en niet echt natuurlijk
- aan/uit/Reset knop had functioneler kunnen zijn, nu kun je onbedoeld Reset activeren

Schenbes 02-06-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de Moov 370. Een prima apparaat. Handzaam, plat, stevige behuizing en gemakkelijk uit de auto mee te nemen. Helder scherm, ook nog goed te zien bij zonnige omstandigheden. De reden dat ik geen Tom Tom wilde was de lompe behuizing daarvan.
De Moov 370 is razend snel met het brekeken van de positie, de route en herberekenen van routes. Menu is gebruiksvriendelijk en heeft voldoende mogelijkheden voor waar het bedoeld is n.l. navigeren! TMC werkt goed en snel, maar matig in de auto achter een verwarm voorruit (probleem bij de meeste systemen).
Nadeel is de aan/uit knop, daarmee kun je je gemakkelijk vergissen en qua stemmen mag er wel wat uitbreiding komen. De gesproken meededelingen zijn prima te verstaan. bij mij staat het volume niet op maximaal.De prijs is een groot voordeel!

richard de keizer 01-06-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

mio moov 370 een paar dagen in bezit hiervoor had ik de c320 een vooreel van de moov is dat hij veel sneller satalieten vindt en het menu nog makkelijker is
wel is het jammer dat er geen keuze meer gemaakt kan worden tussen voetganger fiets auto enz.
en hij geeft niet meer de max. snelheid aan die op de bereden weg is toegestaan. het groto voordeel van mio is dat je door de kaart kan scrollen

Mr Martinus 31-05-2008
Geschreven voor: Mio Moov 370 Western Europe

Na het stelen van mijn PDA besloot ik nu maar eens een PNA aan te schaffen. N.B. Ik gebruikte mijn PDA toch eigenlijk alleen voor navigatie.

Gezien de prijs en de recenties kocht ik deze Mio Moov 370.
Op het eerste gezicht een leuk en handzaam apparaat.
Dun, mooi groot scherm en licht in gewicht. Beetje te licht naar mijn mening, al dat plastic doet erg goedkoop aan.

Toen de PNA uitproberen. Ik was TomTom, iGo6 en Routte66 gewend op mijn PDA.
Wat een teleurstelling deze Mio! Oké de GPS fix was er binnen een paar seconden. Maar de software zier erg zo knullig uit. En ik miste een aantal opties die er in 2008 gewoon standaard op horen.
Geen mogelijkheid tot zoeken op coördinaten, zeer weinig mogelijkheden om het scherm naar eigen wens aan te passen, gigantisch lange TMC antenne, onduidelijke kaart, het inzoomen bij het naderen van een kruising e.d. is erg weinig, rare aan/uit/reset knop.
Naar links gaat de PNA aan, midden uit en rechts Reset. Je vergist je gauw merkte ik.
In een te strakke hoes kan daardoor de PNA aan gaan of restten.
En dan die stemmen: Het lijken wel een stelletje robotten die een chagerijnige bui hebben.

Er zijn ook wel positieve elementen in deze PNA.
Ik zei al de snelle fix; Bluetooth, geluidsterkte, NavPix, TMC.

Vanmorgen toch maar een TomTom (Go 730) gekocht. Wel wat duurder maar lekker vertrouwd en degelijk, met alles erop en eraan (behalve dan TMC).