Garmin nüvi 265WT, Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 265WT, Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

j87 24-01-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

In juni 2010 gekocht. Apparaat is breed, dus fijn groot beeld.
Voor de vakantie naar Noorwegen, op de pc points of interest aangemaakt, een leuke, maar wel wat tijdrovende optie. Werkt echter goed.
De nieuwste kaart krijg je een jaar lang gratis, daarna betaal je de hoofdprijs.
De aanwijzingen die het kastje geeft zijn over het algemeen goed, soms wel binnendoor weggetjes (ligt niet aan instellingen)
Als je ver moet rijden, zeg een route van 800 km, dan loopt hij regelmatig vast. Het lijkt wel of het vrouwtje wat de route voorleest een heliumballon ingeslikt heeft, dit is meestal wel op te lossen door hem aan en uit te zetten, maar ook meerdere software updates helpen niet, als hij dan vastloopt geeft het beeld een krakend geluid.
Het bluethooth moet je ook nie tteveel van verwachten, echt hard kan het niet, het werkt verder wel, totdat hij vastloopt.

Kortom het apparaat heeft genoeg gebruiksmogelijkheden, maar er zitten ook wel minpunten aan. Hij heeft me echter de vakantie 5000 km lang niet de verkeerde kant opgestuurd en daar istie dan weer voor dus afgeschreven is hij nog niet.
as wintersport nog maar eens proberen;)

Jamie6870 03-03-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

Apparaat werkt met een paar maaren...
Als eerste een tevreden indruk met de werking en routebegeleiding.

Maar.. De kwaliteit lijkt me met de jaren wat minder geworden. Zo is het aanraakscherm minder prettig in gebruik dan onze oudere Nuvi350. Het drukken op het scherm gaat wat zwaarder, maar bovenal is het nieuwe scherm erg snel vies met vingerafdrukken (ook met gewassen handen..) en heeft de 350 nergens last van. Het geheel komt kwalitatief minder over.

Eerst werkte de TMC niet naar behoren. Via enkel de Engelse ondersteuning te bereiken helpdesk (garmin.nl geeft niet thuis voor service en schrijft in een mail: ‘.... Dit houdt in dat dit toestel niet door ons is geleverd.
…. Voor ondersteuning of garantie verzoeken wij u contact op te nemen met uw verkooppunt of rechtstreeks met Garmin Europa via deze link (alleen in het Engels).
Als importeur van Garmin in Nederland hebben wij (Sailtron b.v.) geen afspraken voor het bieden van service en/of garantie voor niet door ons geleverde toestellen.’) werd me een reset geadviseerd en dit werkte.
Wat betreft Garmin.nl.. hier moest ik wel de nieuwe kaarten downloaden wat naar mijn idee ook onder service valt..

Vervolgens via MapSourse (via kaartupdate te verkrijgen) aanvullende kaartgegevens op SD kaart gezet maar het systeem loopt aan alle kanten vast. SD kaartje op alle mogelijke manieren geformatteerd en getest op fouten. Ondertussen vraag online ingevoerd in het Engels via de link die Garmin.nl mij gaf, maar deze site geeft bij ´verzenden´ momenteel een foutmelding. Dus… afwachten.
Voor nu in ieder geval niet zo´n goede ervaring geworden..

Lufab12 06-01-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

Heb dit aparaat nu 6 mnd. als ie het wil doen dan is ie super. Echter het touchscreen gedeelte is dramatisch, hij reageert vrijwel nooit en ben je een kwartier bezig om iets in te toetsen. Garmin en service helaas die kennen elkaar niet. Ik persoonlijk zou geen garmin meer kopen.

steefie103 15-12-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

Als het apparaat werkt ben ik redelijk tevreden. Ik heb er echter wat problemen mee gehad.
Het scherm is mooi breed en goed leesbaar. De bluetooth met mijn telefoon werkt ook uitstekend. Het apparaat heeft een iets langzame reactie nadat je iets aanklikt. De fileinformatie is leuk maar volgens het apparaat stond er een keer geen file terwijl ik toch echt stil stond! De autolader is inderdaad erg groot maar ik geloof dat dat bij alle navigatie zo is. Het viel me op na het kaartupdaten dat het adres van mijn schoonouders niet bestaat, de straat bestaat wel maar toch jammer dat de huisnummers er niet in staan.
De problemen: Op het scherm stond aanvankelijk een witte streep die met een hardreset te verwijderen was na contact via de mygarmin website. (standaard eerste reactie). Momenteel heb ik de battery helemaal leeg en blijft het apparaat steeds opnieuw opstarten zonder dat de battery oplaad, ik kan hem dus niet gebruiken. Na nieuw contact via mygarmin moet ik het apparaat opsturen naar UK en de 13 euro verzendkosten zijn voor mezelf, slechte service! Ik zou hem niet nog eens kopen!

kapnah 15-12-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

Enkele dagen in mijn bezit, ben zeer tevreden. Had al ruime ervaring met Garmin op mijn telefoon. Vindt snel GPS. Alleen jammer dat er maar 2GB intern geheugen in zit. Europa past er niet helemaal op. Bediening duidelijk, had natuurlijk al ervaring.In Amerika had ik Tom Tom en Garmin soms gelijktijdig aan. Garmin gaf een betere route aan.

markalex 05-08-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

Hoewel het apparaat handig en eenvoudig in gebruik is, ben ik niet tevreden; allereerst vind ik de stekker belachelijk groot (stuk groter dan bij Tomtom), zo groot dat ik 'm met mn knie of hand makkelijk uit de sigarettenaansteker stoot. De kabel is zo dik dat ie niet fatsoenlijk weg te werken is op/in het dashboard (veel dikker dan bij tomtom). De antenne voor TMC moet tamelijk onelegant in een verdikking vd kabel geprikt worden en dan nog es met zuignapjes op het raam aangebracht worden.
Qua navigatie ben ik ook niet geheel tevreden. In Frankrijk stuurde het apparaat mij over onmogelijk kleine landweggetjes (in plaats van over de 'normale' veel snellere D wegen). Misschien formeel wel de kortste weg maar niet de snelste route en zeker niet de weg die je normaal gesproken zou willen nemen. (veranderen van de instelling 'snellere tijd' of 'kortere route' maakte niks uit).
En de mogelijkheid om stadscentrum of i.d. als bestemming op te geven (als je geen exact adres weet) heb ik nog niet kunnen vinden.
Ook met het invoeren van coordinaten ging het mis, ik kwam gewoonweg niet op de plek waar ik terecht had moeten komen.

Ottomatic 05-06-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

Prima apparaatje. Voor een redelijke prijs heb ik alle functionaliteiten die ik wilde.
Navigatie is duidelijk. Stemmen zijn goed. Bediening is initutief en de indeling van het scherm is goed. Bluetooth verbinding met mijn telefoon werkte direct en zonder problemen.

Een flitseralarm wordt wel duidelijk aangegeven met een geluidje, maar de tekst die bij het alarm hoort is niet makkelijk leesbaar. Negatief is verder dat de supportsite van Garmin niet heel overzichtelijk is en soms kom je ineens op een engelstalig deel van de site terecht. Maar dat vind ik geen showstopper.

BB2 15-04-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 265WT, Europe

Sinds enkele dagen in bezit. Gekocht bij navi.nl en binnen 48 uur geleverd tegen zeer scherpe prijs. Compleet met kabels en bevestiging. Etui aan te raden. Registreren bij Garmin en gereed voor gebruik. Bediening wijst zichzelf. Leuke extra's. Carkit via Bluetooth goed bruikbaar. TMC nog niet volledig gebruikt. Eerste indruk zeer positief.