Mio C210

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio C210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

wiwelise 30-08-2009
Geschreven voor: Mio C210

Ik heb de MIO C210 uitgebreid geprobeerd, na eerst beide handleidingen te hebben geprint. . .

Af en toe, doet hij, wat ik verwacht, maar ik zoek me regelmatig kleurenblind, hoe ik iets voor elkaar moet krijgen.

Van een navigatieapparaat, verwacht ik, dat het autorijden er gemakkelijker door zal worden, maar ik vind dit geen topper.

Iedere keer, na het opstarten, moet je aangeven, dat je Nederlands wil + bijbehorende stem.

Het scherm is wel errug klein en de klok kan ik niet gelijk zetten.

Je moet eerst alles instellen, en daarna pas op je ruit plakken, als je het andersom doet, kun je niet meer zien, wat je moet instellen en het is voor mij, ondanks de beknopte handledingen, vaak een gok, wat je moet doen.

Vaak hoor je wel een stem met aanwijzingen, maar de plattegrond met het groene pijltje zie ik vaak niet.

Maar als hij eenmaal goed is ingesteld, kloppen de aanwijzingen wèl en komen op tijd.

Ik ga toch eens uitzoeken, wat een betere is, met een vèèl groter scherm en die wèl simpel is te bedienen.

TimmyTim 20-06-2009

---------- update review 20-06-2009 ----------
Na ongeveer 3 jaar de Mio C210 in gebruik te hebben, kan ik mezelf wel ervaringsdeskundige noemen.
Ik heb alle postings nog eens doorgelezen, de meningen blijken nogal verdeeld.
Zelf kan ik stellen dat ik tot op de dag van vandaag een zeer tevreden gebruiker ben van dit apparaat. Wel heb ik een voorziening in mijn dashbord, boven het stuur aangebracht, zodat hij wat dichterbij staat, en uit de zon. Bovendien heb je dan geen last van een zuignapafdruk op je voorruit.
Het gebruik van losse (oplaadbare) penlight batterijen, vind ik persoonlijk een pluspunt.
Ik heb permanent een setje Alkalinebatterijtjes in mijn dashbordkastje voor nood. Ik heb ze in de afgelopen drie jaar nog niet nodig gehad.
Wat echter wel een nadeel is dat nu na drie jaar eigenlijk een kaartupdate noodzakelijk wordt. Nieuwe wegen, rotondes, wegsnelheid enz. En ja, dat is nu een probleem, want ik weet niet hoe ik voor dit apparaat nog aan nieuwe kaartupdates moet komen.
Voor zover ik weet zijn die voor dit apparaat niet meer voorhanden.
Ten slotte, de Mio heeft me tijdens vakantie trektochten met onze sleurhut naar Duitsland, en Frankrijk tot in de meest kleine gehuchten voor de deur gebracht, met het verlossende woord 'bestemming bereikt'

---------- oude review 12-03-2007 ----------
De Mio C210 heb ik nu een half jaar in gebruik. Het apparaat heeft me al naar heel wat adressen geloodst. Dwars door grote steden waar ik anders zeker het spoor bijster zou zijn geraakt. Soms is er wel eens even verwarring de pijl wijst naar rechts de stem adviseert links. Maar de Route aanduiding op het kaartje is voorzover ik kan beoordelen steeds correct geweest. Ik vind het een fijn apparaat. En ben er zeer content mee. Als ik de gebruikers-reviews van verschillende navigatie apparaten doorlees, kan ik alleen maar concluderen dat de Mio er uitstekend uit komt. Dat de prijs/kwaliteit verhouding zeer gunstig is, en de Mio veel extra's aan boord heeft die je meestal alleen bij veel duurdere apparaten aantreft. Waarschuwing bij snelheids overschrijding, Flitspaal controle, enz. Conclusie...Prima apparaat!

ikbenilona 17-06-2009
Geschreven voor: Mio C210

pluspunten:
+ herberekent snel de nieuwe route
+ geeft vroeg aan waar je heen moet
+ kan ook te voet/op de fiets gebruikt worden

minpunten:
- Duurt even voordat de route bekent is.
- accu snel versleten, waardoor hij snel uit kan vallen.
- Instellen koste best veel tijd

In het begin was ik zeer tevreden, maar na een jaar krijgt hij kuren en nu vind ik het een waardeloos ding!
Ik ben nu al toe aan een nieuwe!!

Peter S. 25-08-2008
Geschreven voor: Mio C210

Sinds kort aangeschaft. Update ging wat moeizaam, want de Mio werd niet herkend. Na downloaden bestand wceusbch.sys en dan rechtsklikken en kiezen voor 'Koppeling opslaan als..', en dan in het venstertje dat verschijnt erheen bladeren), en aanmelden via de Mio-website kon ik de nieuwste versie, V 3.3, direct op de Mio zetten. Ik heb nu een goed werkend navigatie systeem.
Alleen is het schermpje wel erg klein als je van een 4 inch (ruim) scherm afstapt.
Het navigeren in de software is niet echt handig.
Maar als je via de Mio-website de uitgebreide handleiding download kom je er wel uit.
Ben toch wel tevreden.

leen 16-08-2007

Al lang een Mio in bezit (268+) , maar nu wordt het
tijd voor een update, na 2 jaar ongeveer.
Dat is al snel eigenlijk, we gebruiken hem af en toe maar eens.
Een update kost niet alleen veel moeite, maar kost
ook nog eens 145 euro, dat vind ik niet misselijk.
Dat was dus de laatste Mio.
Wat een geldklopperij.
Duurzaamheid scoort dus laag, want om zo snel alweer zoveel kosten te moeten maken is treurig.

molenspook 14-08-2007
Geschreven voor: Mio C210

Ik heb 'm net voordat ik naar spanje ging gekocht bij een drogist die hem in de aanbieding had, de europa uitvoering uiteraard. In de week voorafgaand aan de reis al uitgeprobeerd en verbaasde me erover dat een ritje naar een naburige gemeente al via een 30km weg dwars door het dorp ging ipv via de rondweg, en ook bij aankomst ging het dwars door woonwijken ipv de ook daar aanwezige rondweg. En ja, ik had hem op snel staan, maar ook kort gaf hetzelfde resultaat hoor.
Eenmaal in frankrijk idemdito waardoor een rit van 40 km via bergweggetjes ging. Als toegestane snelheid gaf die 90 aan, maar aangezien je er nog geen fiets in kan halen zonder door de berm te gaan en je geen vijftig meter voor je uit kon kijken haal je die snelheid nog niet voor de helft en was daar de provinciale weg een veel betere keus geweest.
Eenmaal in spanje een leuk strandje gevonden, dat een poi gemaakt. Maar ging ik er daarna naar toe dat wilde hij me tot 300m voor het strand nog steeds op een omweg van 13 kilometer sturen. Pas dan gaf hij aan dat over 300m de bestemming bereikt is.
Waar ik wel heel tevreden over ben is de flitspalen in het bestand. Die heeft me veel bespaard. Wel gek was dat hij op een 100km weg in belgie als snelheid 120 gaf (wat wel heel vaak gebeurde overigens), maar als hij een flitser meldde hij in kleine lettertje als limiet wel 100km opgaf....
Nog een minpunt (blijf aan de gang) is dat je met een zonnebril op bijna niks van het kleine schermpje kan zien. En dat ik knap vervelend want regelmatig heeft de vriendelijke dame het mis (vooral met rotonde's) en moet je op het beeld afgaan.
Als laatste opmerking is hij erg groot waardoor hij niet in je jaszak past. Nu is het door bovenstaande toch geen ding om zuinig op te zijn en leg ik hem in een kastje in de auto.
Al met al is het beter dan niks, maar ook niet veel beter. Goedkoop is ook hier duurkoop. Als ik hier lees dat mensen dit beter vinden dan TomTom vraag ik me af hoe slecht die wel niet moet zijn, en ook hoe die dan ooit marktleider geworden is.

Jan99 04-08-2007

Heb de Mio c210 nu ook een paar weken in bezit
en tot tegenstelling van anderen hier lopen mijn batterijen niet snel leeg je kan net zoveel zoomen als je wil en geeft hij ruim op tot aan als je een afslag of rotonde nadert hij begint soms al op 950 meter afstand te waarschuwen daarna op 350 meter en als je bij de bocht bent weer
Ben er zeer tevreden mee en ook de flitspaalfunctie werkt perfect.
kortom een heel mooi apparaatje voor een goede prijs.

kauwstaaf 13-07-2007
Geschreven voor: Mio C210

Ik denk dat ik deze Mio nou al een jaar heb. Heerlijk apparaat en in vergelijking met TomTom een stuk beter. Taal vanaf het begin ingesteld op Vlaamse dame omdat dat beter klinkt. Batterijen zijn wel heel snel leeg, maar gelukkig zit er een kabeltje voor in de auto bij. Je moet de batterijen er wel in laten om instellingen te behouden. Helaas geen TMC (via radiosignaal om files heen geleid worden) maar daar heb ik toch weinig aan omdat het alleen voor grote wegen geldt en niet voor opstoppingen in de stad. TomTom is wel leuker speelgoed omdat je een andere stem erop kunt zetten, maar dit verveelt snel.

Naar België ging ideaal en daar met nieuwe batterijen in de mio, fietsen gehuurd en mio op fietspaden gezet en heerlijk vrij in de rondte gereden. Mio aangezet toen we weer terug naar het huisje wilden, werkte perfect.

Voordelen: *Handige invoer, * snel, * klein, * goedkoop, * snelle routes, * of korte toeristische routes
Nadelen: *batterij op of eruit is opnieuw instellen van tijd, land, stem * ik zou het liefste zelf de zoom willen instellen zodat ik verder vooruit kan kijken.. maar ja..

eddie7 12-07-2007
Geschreven voor: Mio C210

Dit navigatiesysteem nu een jaar in bezit. Zoals al eerder vermeld door andere gebruikers is de batterij duur bedroevend, ook als de Mio uit staat lopen ze snel leeg en moet je alle instellingen weer goed zetten, heel irritant. De aanwijzingen komen vaak te laat of zijn verwarrend, houdt rechts aan terwijl je gewoon rechtsaf moet slaan bijvoorbeeld, de Nederlandse stem is niet altijd duidelijk en klinkt robotachtig blikkerig. Het scherm is wel scherp en duidelijk, en hij is lekker compact. Toch koop ik de volgende keer denk ik een TomTom.

Subatec 28-03-2007
Geschreven voor: Mio C210

Ik heb de mio nu 5 maanden in mijn bezit.
Een buitengewoon goed apparaatje wat doet waarvoor ik hem heb aangeschaft.
Als chauffeur in het gehandicapten vervoer brengt hij mij naar elk gewenst te lokatie in Brabant.
Ik heb nu het tweede setje oplaadbare batterijen er in zitten. Maar wel van het betere merk van 2600 m/Ah.
Het enige wat ik jammer vindt is het een hele toer is om via de MIO site een udate te doen. Het is mij dan ook nog niet gelukt. Jammer. De site van MIO mag voor mij dus gewoon in het Nederlands, die is dan dus voor een ieder te volgen. De mio C210 is voor mij dus Kein maar Fijn.

TimmyTim 12-03-2007

iepenlaan1960 12-03-2007

De batterijen die je
in de Mio kunt stoppen gaan vrij snel leeg, zelfs als je de Mio uitzet.
vreselijk iritant is dat de Mio iedere keer weer vraagt om het instellen van de
taal, tijd en datum (omdat de batterijen eruit gehaald of leeg zijn). Buiten
krijg ik een goed signaal, zodra je in een woning stapt wordt het al snel
minder.
Kortom geen bruikzaam apparaat

teeam2 04-03-2007
Geschreven voor: Mio C210

Heb zelf toch een Mio C210 aangeschaft, grotendeels vanwege de mogelijkheden om het apparaat uit te kunnen breiden. Dit heb ik nog niet gedaan omdat het toch iets moeilijker lijkt te zijn dan gedacht.

Mijn bevindingen:

1. Fijn apparaat om te kunnen inschatten hoe lang een reis ongeveer gaat duren. Je kunt ook van te voren de route bekijken. Ken je een andere route, dan kun je kijken of de andere route korter is dan de route die de mio automatisch kiest.

2. Het geluid is in principe ok. In combinatie met de radio en carbiogeluid (bijv. als het hard waait) moet je toch erg goed luisteren of naar het scherm kijken. Dit geldt ook voor oudere auto's of auto's met een hoog vermogen, zoals een dodge RAM.

3. Binnen de bebouwde kom is het apparaat accuraat. Buiten de bebouwde kom is dit wat minder. Het werd al vaker genoemd en overkomt mij ook nog wel eens: het voorbijrijden van een afrit die ik had moeten pakken. Een voordeel is dat de Mio wel weer corrigeert, maar het blijft vervelend.

4. Om te voorkomen dat ik een afrit mis, kijk ik nu altijd op het scherm als het apparaat verteld dat ik over zoveel km een afrit moet pakken. Op het scherm staat het exacte afritnummer vermeld. Ik weet dus tijdig via welke afrit ik de snelweg moet verlaten. Het is even wennen.

5.Voor de rest mooi beeld, ondanks kleine scherm. Totaal geen problemen mee. Staat op het dashboard, waardoor er geen zichtbelemmering is. Bovendien vind ik het ook mooier staan dan met zo'n zwanenhals die aan het raam vastzit.

6. Over de styluspen. Het is een Nintendo DS starterpakket waarin 2 pennetjes zitten, een doekje om het scherm mee schoon te maken, folie voor op het beeldscherm, beschermhoesjes voor geheugenkaarten, en 2 stylusrubbertjes die je om je vinger kunt schuiven. Best grappig en niet duur.

7. Omdat het apparaat nogal bol is en een onhandig voetje heeft, past het niet zomaar in je jas- of broekzak. Dat vind ik persoonlijk een groot minpunt. Maar voor iets meer geld kun je al een plattere en nieuwere C250 kopen. Om mijn mio en accesoires te kunnen opbergen heb ik een zwart toilettasje met handvat gekocht, waar het precies in past. Kan er dus zo op straat meelopen of in mijn tas proppen.

jadu 06-02-2007
Geschreven voor: Mio C210

Leuk dingetje,klein maar toch afdoende.kaart update van gewijgde wegen is vaak laat beschikbaar.
Het kan dus zijn dat als je op een nieuwe weg rijd de mio aangeeft dat je ergens in de klei rijd.terwijl je hem net hebt upgedate.
maar ik ben er tevreden mee goed voor weinig geld.

JA2006 29-01-2007
Geschreven voor: Mio C210

C210 voldoet, ondanks 2 minpunten, ruimschoots aan mijn verwachtingen.
1e minpunt is het probleem met levensduur (oplaadbare)batterijen. In de praktijk wordt de voorgestelde tijd lange na niet gehaald.
probleem oplosser: uitsluitend de Mio voeden via autoaccu danwel pc aansluiting.
Ook zonder ext.batterijen blijft Mio alle gegevens op flashgeheugen en externe sdcard vasthouden.
2e minpunt is probleem met bijgeleverde cd-rom. Deze wilde bij mij niet laden onder Windows xp. Na gemaild te hebben met Helpdesk van Mio probleem opgelost door toezending nieuwe cd-rom.
Service Mio niet te klagen.

Mr. Bosman 07-01-2007
Geschreven voor: Mio C210

De Mio doet waarvoor ik hem heb gekocht namelijk navigeren en doet dat zeer
goed. de manier waarop de route wordt aangegeven is zeer duidelijk en tot nu
toe zeer accuraat. Jammer goenoeg is verder wel goed te merken dat het een
lowbudget navigatie systeem is. Geen hoesje, geen stroomvoorziening voor het
stopcontact, geen pen en vrij beperkte opties in het menu. De batterijen die je
in de Mio kunt stoppen gaan vrij snel leeg, zelfs als je de Mio uitzet.
vreselijk iritant is dat de Mio iedere keer weer vraagt om het instellen van de
taal, tijd en datum (omdat de batterijen eruit gehaald of leeg zijn). Buiten
krijg ik een goed signaal, zodra je in een woning stapt wordt het al snel
minder.
De Nederlandse stem is niet om aan te horen, gelukkig is er een goed vlaams
alternatief.

Steven69 04-01-2007
Geschreven voor: Mio C210

Gewoon een prima ding, snelle herberekening. Simpel menu. Voor de tegenwoordige
prijs gewoon een goede koop. Is helaas in de laatste consumentengids test niet
meegenomen omdat het toestel nog niet op de markt was. In voorgaande testen van
de consumenten bond kwam Mio er altijd zeer goed van af, beter als tom tom.

joopi 02-12-2006
Geschreven voor: Mio C210

Perfect navigatiesysteem zonder poespas voor een prima lage prijs .

Scherm is klein maar niet te klein, met de hand is het touch-screen nog
acceptabel te bedienen maar mijn voorkeur gaat uit van een stylus-pen.
Via de website http://www.mio-tech.be is de software incl. kaarten, stemmen
etc. na registratie gratis te updaten.
Het updaten duurt wel lang, voor een update van heel europa was ik +/- 10 uur
bezig met een breedbandverbinding.
De bijgeleverde handleiding is vrij summier maar na een beetje experimenteren
is de MIO gebruiksvriendelijk.
De Nederlandse stem van Anki klinkt voor geen meter, een goed alternatief is de
Belgische (Flemish) Ulla.
Met een beetje surfen en lef heb ik aan mijn MIO C210, 3 Nederlandse stemmen
toegevoegd, namelijk: Tom, Irene2 en de uiterst vriendelijke Kitty. Officieel
is hiervoor geen ondersteuning maar met het internet afsurfen kom je heel ver.
Het lijkt mij stug dat er op korte termijn geen goede oplossing komt van MIO
zelf.
Het apparaat heeft maar 2 favorieten waar je dus vrijwel niets aan hebt,
Meerdere favorieten zijn aan te maken bij “mijn POI”. Ik heb er inmiddels 40
toegevoegd.
Het voor- of nadeel is dat er geen accu inzit maar met batterijen werkt en dat
die oplaadbare batterijen niet opgeladen worden door de auto of usb voeding.
Het voordeel van een accu is dat je niet hoeft te hannesen met batterijen, en
het voordeel van batterijen is dat je batterijen kunt vervangen als ze leeg
zijn. Als je de MIO gebruikt als je te voet of met de fiets bent en de voeding
is op dan vervang je zo de batterijen en navigeer je verder. Dat lukt met een
accu niet. Als je de batterijen vervangt dan verlies je wel de instelling van
de taal en tijd. De rest zoals de favorieten en POI blijven gewoon behouden.
Zelf vind ik het niet storend om de taal en tijd weer in te geven, het zijn
maar een paar klikken. Als je de MIO aan een externe voeding hangt zoals de
sigarettenaansteker in de auto of aan de pc met de bijgeleverde usb kabel dan
zijn de batterijen te vervangen zonder het verlies van de tijd en taal.
De MIO C210 (her)berekend de route supersnel en heeft meer dan voldoende
mogelijkheden om naar eigen voorkeur in te stellen. Op de snelweg moet je wel
direct de aanwijzingen opvolgen, de C210 berekend de afstand tot het einde van
de bocht. Ik weet niet hoe het is met andere navigatiesystemen maar de C201
zegt bijvoorbeeld “Na 350 meter rechtsaf” Je rijd op dat moment aan het begin
van de uitvoegstrook, en daar moet je dus al rechts gaan. Zo is dat ook bij
snelwegen die zich gaan splitsen en waarbij de C210 verteld dat je na 600 meter
rechts aan moet houden. Ga dan meteen naar de rechtse rijstrook. Het is even
wennen maar als je het gewend bent dan werkt het prima.
Kortom de MIO C210 is zijn geld dik waard.

Remco1231 29-11-2006
Geschreven voor: Mio C210

Perfect dingetje, goedkoop maar toch goed. Het kleine schermpje is fijn, omdat
je dan tenminste nog iets door je voorruit ziet. Zeer gedetailleerd en heeft me
tot nu toe elke keer precies voor de deur afgezet. Zelfs op lange ritten
(bijvoorbeeld naar en in Berlijn) perfecte functionaliteit.

Dat het ding op batterijen werkt, vind ik een voordeel, omdat je een accu niet
kunt vervangen, maar batterijen wel. Nadat je hem aanzet (in auto of open
lucht) binnen een halve al signaal

Adje2 03-11-2006

Sinds een maand een Mio C210, eerst dacht ik dat het scherm wat te klein zou
zijn, maar dit valt mee.
Vergeleken met de 268 een hele verbetering, vooral
de snelheid van het apparaat is geweldig.
Alleen jammer dat de Nederlandse dame erg onduidelijk
is en minder vriendelijk, en daarom gekozen voor de Vlaamse, nog geen updates
voor beschikbaar.
Wel opletten dat het apparaat altijd voeding krijgt van batterij, aansteker of
pc, anders steeds een reset doen.

cabrio2 31-10-2006
Geschreven voor: Mio C210

zeer mooi aperaat mooi klein en ideaal i.v.m. met gebruik batterijen zeer veel
optie's zoals flitspalen op diverse manieren te gebruiken zeer makkelijk te
updaten.mooi duidelijk scherm,alleen stem kon beter.
ook fijn dat je twee mogelijkheden hebt voor montage.
Ben wel van plan om een styluspen te gaan gebruiken i.v.m. vingerafdrukken.

Cozy59 26-10-2006

Een paar weken geleden na lang wikken en wegen een C210 gekocht en tot op heden
geen minuut spijt van het handige apparaatje gehad. Mooi compact dus geen groot
ding voor de voorruit of onhandelbaar om mee te nemen als je de auto verlaat of
gaat fietsen/lopen.

Als eerste geupdate (via PC-USB) bij MIO (na internet aanmelding/registratie
bij MIO) naar softwareversie 3.2 waardoor SDkaartjes zonder problemen gelezen
wordt. Bij de Hema en van Sandisk een 1GB kaartje aangeschaft waarop ik een
Europakaart heb gezet die probleemloos gelezen wordt.

Oplaadbare batterijen geplaatst van 2300Mha die niet worden opgeladen wanneer
de MIO aan de sigaretten aansteker of USB hangt, moet je dus even rekening mee
houden. Maar gemiddeld genomen gaan de batterijen voldoende lang mee (4-5uur_.
In de auto kun je hem aan de sigaretten aansluiten middels de bijgeleverde
kabel.

De bediening is lekker simpel dus makkelijk doorheen te wandelen. Wanneer je
hem gekocht hebt ga er eerst een beetje mee spelen zodat je weet waar alles zit
en wat het doet daarna heb je alleen nog maar plezier met de MIO.
Echt jammer is dat er standaard geen pennetje bij zit wat toch makkelijker is.
Gelukkig had ik er nog een van een ander apparaat dus gebruik ik deze.
Ook zit er geen tasje erbij om dit kleine ding te beschermen maar ja daar was
de prijs ook naar. Los tasje gekocht maar niet van de MIO. 20 Euro is toch wel
veel geld en voor minder als de helft heb je al heel veel keuze.

Het opstarten van de MIO gaat vlot alleen kan het wel eens ietsje duren (nog
geen minuut) voordat ie zich gesynchroniseerd heeft met de satelieten wat ook
nog kan liggen aan bv mijn autoruit maar dat ervaar ik niet als een geen groot
probleem. Zodra het signaal er is, werkt ie ook supersnel.

Het rijden/navigeren met de MIO is een verademing. Helder en scherp beeld en de
navigatie corrigeert zich supersnel wanneer er een wijziging optreedt in de
route en tot op heden heeft hij mij vlekkeloos overal waar ik heen moest voor
de deur netjes neer gezet.
Natuurlijk is het wel zo dat je toch altijd op moet letten waar hij je heen
loodst want het is en blijft een hulpmiddel.
De stemmen die er in zitten zijn niet allemaal even duidelijk maar hangt ook
veel af van je eigen gehoor en auto geluid. Zelf heb ik een stem toegevoegd van
Tom die diep en duidelijk is zoals van een nieuwslezer.

Al met al ben ik dik tevreden met dit geinig apparaatje. Het doet (eenvoudig)
wat het doen moet. Mij loodsen van punt A naar punt B zonder poespas en razend
snel. Zoek je een Navi met poespas, MP3 speler enz. dan moet je hem niet kopen
want dat heeft ie niet. Voor de overige kan ik hem dik aanraden.

konijn1981 24-10-2006
Geschreven voor: Mio C210

ik heb de mio gisteren aangeschaft. dacht eerst dat het schermpje wat klein zou
zijn maar verrassend genoeg is het heel duidelijk. nadeel voor mensen met dikke
vingers is inderdaad dat daardoor de toetsen op het touchscreen wat minder goed
te bedienen zijn, daarom zou er ook best een pennetje bij mogen zitten
(gelukkig had ik er nog een van een ander apparaat) ook om te voorkomen dat je
straks je scherm onder de vingervlekken komt. ik heb er alleen nog mee van en
naar mijn werk gereden maar dit doet hij dan ook prima. ik vind alleen de
gebruiksaanwijzing zeer summier, als je niet echt handig bent met apparaten is
dat wel een min-punt. verder vind ik het wel fijn dat hij niet zo groot is, heb
je niet gelijk zo'n bakbeest voor je ruit. al met al ben ik zeer tevreden.

a van beek 14-10-2006

Sinds een paar dagen in t bezit van de mio c 210. heb 3 weken geleden een
navigatie van CarTrek aangeschaft, maar deze was de volgende dag alweer retour
winkel(geen of slecht gps en gaf thuis aan midden op een rotonde ca 1 km van
huis).Heb toen deze mio besteld bij de winkel (met europa op 1 g kaartje
voorgeinstalleerd). 2 dagen uitgebreid getest en kan niets anders zeggen dan
dat deze goed werkt.Snel gps signaal snelle route berekening en ook route
aanpassen is binnen een paar seconden gebeurd.En inderdaan navigatie tot aan de
deur!!Gewoon een goed apparaat voor deze prijs.

Corine2 09-10-2006

Fantastisch apparaat.Had hiervoor een VDO dayton ms 210. Een brok ellende. Had
wel een adresboek.
De Mio heeft geen specifiek adresboek maar ik heb dit opgelost door een
adresmap aan te maken in mijn POI's. Deze adresbestanden zijn individueel te
bewerken en te verwijderen.
Ik ben een week naar Drente geweest en de Mio heeft mij probleemloos door de
mooiste landweggetjes van de provincie geleid. Ook de POI's zoals supermarkten.
bezienswaardigheden en familieadressen wist hij probleemloos te vinden.
De vlaamse mevrouw is even wennen maar is best aan te horen .
Ook de waarschuwing bij het overschrijden van de maximum snelheid werkt perfect.
Wel in de gaten houden, dat op sommige wegen vooral in de dorpen en woonerven
de maximumsnelheid soms afwijkt, maar ik heb de de waarschuwing voor
overschrijding van de snelheid met 5 % verlaagd dus als de maximum snelheid
b.v. 100 km is krijg ik bij 95 km de melding U Rijd Te Hard.
Deze optie werkt voor mij evengoed als een cruise control en komt vooral goed
van pas indien er flitspalen staan.
Voor het testen van de Mio C210 heb ik bewust de snelwegen vermeden en heb van
Assen naar Den Haag de economische route gereden.Ik heb niet een keer op de
wegbewijzereing hoeven kijken en er hoefde slechts eenmaal een nieuwe
routeberekening gemaakt te worden door een wegopbreking.De routeberekening gaat
zo snel dat je er eigenlijk geen erg in hebt.
Sommige rotondes worden niet herkent, maar ik heb zojuist de nieuwe update
gedownload en ga deze de komende week uitproberen.
Bij het updaten van de Mio Map v3.0 naar v3.2 had ik even een error bij het
laden van de landenmap.
Ik denk dat het kwam omdat de SD kaart beveiligd was.
Nadat ik de beveiliging van de SD kaart had afgehaald heb ik nogmaals de
upgrade uitgevoerd. Dit duurde wel erg lang vooral de map van frankrijk.
Ook de mapvan Italie gaf een error waarna de Mio zichzelf opnieuw opstartte en
de upgrade werd voltooid. Waarschijnlijk een dipje in de netwerkverbinding.
Ik had met de verkoper een afspraak gemaakt dat indien het apparaat mij niet
zou bevallen dat ik hem uiterlijk na 14 dagen mocht teruggeven en mijn geld
terug zou krijgen.
Ik heb nog even gedacht om hem in te ruilen voor een MIO C710 maar gezien de
problemen die ik hiervan heb gelezen zie ik daar toch maar vanaf.
De MIO c210 doet waar hij voor gemaakt is n.l perfect navigeren. Al die extra's
zoals blue tooth, TMC, Foto en MP3 bestanden geven alleen maar problemen.
Overigens is de helpdesk van Mio per email erg behulpzaam maar wel traag. Op
mijn vragen kreeg ik na 10 dagen wel correct antwoord.
Ik wilde weten of de Mio C210 via active sync aan de PC te koppelen was om de
POI's via windows te bewerken maar dat is helaas niet mogelijk.
Ondanks dit kleine minpuntje ben ik zeer tevreden.
Voor de prijs van de Mio C210 inclusief de europamap kan je nog geen TomTom one
kopen met alleen de BeNeLux. Kortom kan ik de Mio C210 iedereen die
probleemloos en goedkoop wil navigeren aanbevelen.