Pioneer AVIC-S2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer AVIC-S2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

n3232 11-08-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-S2

Ik heb dit navigatiesysteem. Heel goedkoop voor deze kwaliteit. Heb tot nu toe de Avic S2 gebruikt in Tsjechië, Duitsland, Frankrijk en uiteraard Nederland. Geen enkel probleem tegen gekomen. Ik zou alleen wel recentere kaarten willen kopen.

Pioneer Avic S2 10-07-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-S2

Het product ziet er goed uit tegenover andere merken maar vergeleken met de S1 is het een waardeloos product. ik heb hem 07-10-2007 gekocht en hij is meer defect en weggeweest naar Pioneer terug dan dat ik hem in bezit heb gehad. 3 x op gestuurd geweest 1 x software problemen (software helemaal verdwenen uit zich zelf) en 2 x mainboard defect waarna door Pioneer en een nieuw mainboard en een nieuw sd kaartje erin werd gezet en steeds gaat hij nog steeds kapot.....

xeno 07-05-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-S2

Ik heb dit apparaat aangeschaft omdat ik eigenlijk wat anders wou dan een standaard TomTom of Garmin.

Feitelijk bestaat de software uit een gemodificeerde versie van 'iGO my way 2006' onder windows CE, de Tele-Atlas kaarten zijn van 10.2006 waarschijnlijk niet het meest recente kaartmateriaal. Er zijn 26 Europesche landen voorgeinstalleerd en geen 30 zoals op de doos vermeld staat, niet dat mij dat uitmaakt maar toch.

De navigatiesoftware werkt erg prettig, vooral de visuele aanwijzingen vindt ik erg duidelijk. De Nederlandse stem is saai maar duidelijk. De POI lijst is aanwezig maar heel erg uitgebreid vindt ik hem persoonlijk niet. Herberekenen bij het afwijken van de geplande route gaat razendsnel, dat vindt ik een groot pluspunt.
Een minpuntje vondt ik dat de navigatiesoftware na 1 niet meer wilde starten, bleek dat ik een software update van de pioneer website nodig had, na deze update heb ik overigens geen problemen meer gehad.
De fout trad op nadat ik de AVIC-S2 met de computer verbonden had, de link na de software update:

Naast navigeren kan je ook nog gebruik maken handsfree bellen via bluetooth. Ik heb dit uitgeprobeerd met mij Motorola RAZR V3. Dit werkte uitstekend, wel vindt ik het jammer dat deze telefoon geen ondersteuning biedt voor het overbrengen van de contactgegevens. Je kan bij de AVIC-S2 nl. geen contactgegevens invoeren, een gemiste kans.
Overigens is de geluidskwaliteit van de bluetooth handsfree set een beetje onder de maat, net te weinig volume. De ingebouwde MP3 speler heb ik niet getest, zal er ook wel niet van komen.

resumé:

pluspunten:

- duidelijk beeldscherm
- duidelijke visuele navigatie effecten
- makkelijk in gebruik
- auto en thuislader meegeleverd
- Europa in detail
- degelijke montage houder + zuignap
- mooie vormgeving en degelijke behuizing

minpunten:

- invoer via postcode levert alleen de juiste plaats op
- POI lijst wel leuk, maar niet heel erg uitgebreid
- waarschijnlijk niet meest recente kaarten
- handsfree bellen net iets te weinig volume
- contactgegevens manual invoeren niet mogelijk
- software bugs, echter wel te verhelpen met update

arnoldblaauwe 23-03-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-S2

Een paar maanden in bezit en zeer tevrede. Hiervoor Garmin gehad, maar daarvan waren de kaarten behoorlijk oud geworden. Voor de prijs van een nieuwe kaart kon ik bijna deze AVIC-S2 kopen. (moets nog wel wat bij) In gebruik zie ik dat deze kaarten nieuwer zijn, maar of het de nieuwste zijn waag ik te betwijfelen. Kan iemand mij vertellen waar ik voor dit toestel nieuwe kaart updates kan krijgen. Bij Pioneer.nl kunnen ze mij niet echt helpen.
Verder erg tevrede over deze navi. Beeld, geluid en andere toepassingen werken allemaal goed.

Mjan 12-01-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-S2

Dat was mij een klusje, zeg, een navigatie-apparaat zoeken, nieuw, voor onder de 200 euro. Heb wel vier verschillende bekeken. Eigenlijk zou je er even mee moeten kunnen proefrijden (:-).

Eindelijk gevonden, deze dus en geen moment spijt gehad.

Deed het meteen goed. MP3 nog niet gebruikt, zal ik niet doen ook, niet nodig (werkt niet gelijk met navigeren schijnt het). Bluetooth werkt goed.

Er zit ook een lichtnetlader bij, dat is handig. Leuk is dat-ie bijhoudt hoeveel km of minuten je nog moet rijden naar je bestemming. Sta je stil, dan ’'stopt’’ de klok. Accu heeft een langer dan gebruikelijk levensduur, is mijn (nog korte) ervaring.

Minpuntje is dat je niet via een postcode ergens kan komen, wat wel wordt gesuggereerd in de handleiding en de reclame. Dat verbaasde de mensen van Pioneer ook, toen ik ze belde, ze gingen het zelf uittesten. Zo nieuw is dit toestel. Hij pakt alleen de vier cijfers, dan moet je adres en huisnummer alsnog invoeren.

Lastig vond ik ook, maar dat kan aan mij liggen, dat, als ik een gebruikt adres wil wissen, ik steeds alle adressen eruit gooi wat zeker niet de bedoeling was. Moet nog even uitzoeken hoe dat zit. Ik mis een gedetailleerde handleiding, zat niet in de doos. Ook (nog) niet bij Pioneer op de site gevonden. Vervelend.

Even wennen is, vergeleken met mijn vorige, in mijn vorige auto ingebouwde navigatie, dat de weg die je rijdt, als je b.v. rechtdoor gaat, de weg soms van rechts naar links in het beeld verschijnt. Had dat liever ''gewoon'' gehad. Dat rechtsaf slaan ook op de kaart rechtsaf slaan is, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet dus niet of andere mobiele navigaties dat ''probleem'' ook hebben.

Verder ben ik dus zeer tevreden! Een duidelijke aanrader, niet in het minst vanwege de aantrekkelijke prijs.