Navigon 2310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 2310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

sephyr 30-07-2012
Geschreven voor: Navigon 2310

Ik heb zelf een 2410, maar die is goed te vergelijken met de 2310.
Ik hoef geen state of the art navi, want ik ben er niet afhankelijk van en ik gebruik 9 van de 10 dagen helemaal niet. Afgelopen zomervakantie was eigenlijk de eerste echt testcase voor langdurig gebruik en dan komt hij er toch als een "voldoende" uit.
Groot nadeel is dat het een tijd kan duren voordat er een satelliet gevonden is. Ook heeft de software regelmatig bugs. Zo rij je op de A27 en zo pakt de navi ineens een parallel lopende weg en past daar de route op aan. Dan hoor je dus ineens "sla rechtsaf" terwijl je met 120 op de snelweg rijdt. Dit deed hij in Nederland, Belgie en Frankrijk ONDANKS dat ik de kaartupdate van Q2 2012 aangeschaft had.
Dat de navi in de rimboe van frankrijk eens de fout in gaat, ach dat is hem vergeven.
Overigens werkt Navigon Fresh om producten aan te schaffen en je navi te updaten perfect.
Daarentegen is customer service bij Navigon dramatisch.
Als je navigatie zoekt voor een schappelijke prijs met als doel om af en toe een ritje ermee te moeten maken, voldoet deze prima. De zware gebruikers moeten deze echt links laten liggen.

IgamOgam 23-01-2011
Geschreven voor: Navigon 2310

Ik heb een Navigon 2310 Europe 40 voor meer dan 2 jaar nu en ben er erg tevreden mee.De functionaleiten zijn erg uitgebreid. Rijstrook assistentie en de mogelijkheid om de borden te zien zijn erg handig. Wat idit wel doetk vooral waardeer is dat de begeleidende stem nooit te vroeg of te laat waarschuwt, dit i.t.t. een TomTom die dit wel doet: bv waarschuwen dat over 2.5 km een afslag is ! Enige nadeel is de baterrij, die gaat niet lang mee. Maar voor de rest is het een betrouwbare GPS.

joker46 04-07-2010

---------Update review, 4-7-2010----------
2310 net 1 jaar in gebruik gehad waarin reeds 1 x reparatie vanwege elektronische storing. Nu bij
invoeren van nieuw adres, terwijl het apparaat in de volle zon hing op Corsica, dwars door het scherm gedrukt. Exit navi.
Via dealer service e-mail adres gekregen en mijn ongenoegen aangegeven.
Na ruim 2 weken nog geen reactie gehad. Heb als touringcarchauffeur een nieuw aparaat moeten kopen.
Dus geen Navigon meer

----------1e review, 4-6-2010----------
Gebruik het apparaat als touringcarchauffeur. Makkelijk klein apparaat. Duurt even voordat de satelieten gevonden zijn maar vind dat geen probleem.
Heb vrij snel na aanschaf een software probleem gehad wb het up daten. Pc zag het apparaat wel maar geen verbinding. Bleek een elektronische storing te zijn die door Navigon kosteloos en snel is hersteld. Verder geeft naar mijn mening de accu na loskoppelen snel de geest als je in huis of hotel iets wilt opzoeken. Apparaat moet dus eigenlijk steeds aan een bron gekoppeld blijven.

Jan MDL 30-06-2010
Geschreven voor: Navigon 2310

Toestel na één maand stuk. Op het eerste gezicht een leuk toestel met soms wat haperende software en soms moeilijk bedienbaar touchscreen. Bij update software liep het toestel echter defnitief vast. Klantensercvice Navigon is een ramp: software vraag geen backup: al een fortuin kwijt aan telefoonkosten.

Erik_uit_Tiel 14-03-2010
Geschreven voor: Navigon 2310

De meeste veelgenoemde punten reeds genoemd in eerdere reviews lijken te kloppen. Zelf heb ik hierop gelet bij de aanschaf. Prijs/pret verhouding lijkt inderdaad goed indien je er tegen kan dat het soms lang duurt voordat de satellieten zijn gevonden.
Aanvullend had ik een probleem met de bediening van het touch screen. Het bedienscherm ging zelfs na 1 maand kapot door een barst. Hoewel lastig en vervelend voor mij, is het probleem door Navigon correct en binnen 1 week opgelost: los dat het me wel een aantal uren heeft gekost, geheel kosteloos (terwijl problemen met de schermen formeel uitgesloten zijn van garantie).
Het probleem met het scherm lijkt een incident (dat door Navigon goed is opgelost), dus geen reden om Duurzaamheid lager in te schatten. Alleen het laat vinden van satellieten zorgt voor een wat lagere score op Gebruiksgemak.
Al met al goed product voor relatief lage prijs.

Woutrrr 13-01-2010
Geschreven voor: Navigon 2310

Mooi apparaat, dat ik kocht ter vervanging van mijn Medion (Aldi) navigatiesysteem. Ik ben tot nu toe wisselend positief. Als grootste nadelen noem ik vooral de slechte zuignap-bevestiging (die valt om de haverklap van mijn voorruit af), beperkte afstelmogelijkheden van de houder en de ontzettend lange benodigde tijd voordat het GPS signaal is gevonden. Dat deed mijn oude Medion vele malen beter. Het kan een kwestie van gewenning zijn, maar de lay-out (met name kleur) van de kaart vind ik niet optimaal als het over duidelijkheid en leesbaarheid gaat. Met een opgeladen batterij kan het apparaat niet echt lang uit de voeten voor de lader er weer aan moet. De TMC ontvanger is in de 12V lader ingebouwd, vind ik ook niet de meest handige plek. Dat betekent dat het apparaat altijd op de 12V lader moet zijn aangesloten voor een werkend TMC systeem.

Borre2006 08-01-2010
Geschreven voor: Navigon 2310

Heb de 2310 nu een half jaar met zeer wisselende tevredenheid. Plus; Zeer compleet, zeer gedetailleerde kaarten, ook in the middle of nowhere, in het buitenland. Leuk gadget is het kunnen kiezen uit 2 of meer alternatieve routes. TMC werkt prima, wel in het buitenland. Uitgebreide (extra) mogelijkheden en info instelbaar.
Min: Enerzijds de ellenlange insteltijd, vaak (!!!!) meer dan 20 minuten, ik ben al op plaats van bestemming voordat hij een satellietplaatsbepaling heeft, onafhankelijk van de tijd die hij heeft aan/uitgestaan heeft en onafhankelijk van de te berekenen afstand. Tevens een grote min: batterij, hij laadt niet of slecht op, is niet of niet langer dan 10 minuten buiten de auto (oplader) te gebruiken...Dit levert de 4-en op in de waardering

Testteam 17-09-2009
Geschreven voor: Navigon 2310

De Navigon 2310 is een heel mooi apparaat om te zien. Ook in het gebruik is hij zeer makkelijk te bedienen. Het klopt dat het even duurt voor de satelliet is gevonden maar dat verschilt nog wel eens. Vaak is de verbinding er binnen een paar minuten.

Wat dan wel weer tegenvalt is dat je hem geleverd krijgt met de 2009/Q1 versie die (ook al update je hem via Navigon Fresh)nog steeds niet actueel is. Onze woonwijk komt na ruim 2 jaar niet voor in het programma. Volgens de helpdesk is dit op te lossen door versie Q3 aan te schaffen. Echter dat kost dan wel meteen even 99 euro!!

Dit heb ik gewaardeerd als een 4 bij gebruiksgemak omdat er oude kaarten worden gebruikt die niet kosteloos bij aanschaft zijn op te waarderen.

Bedenk dit van te voren goed voor je het apparaat wilt kopen! Misschien zijn er andere merken die wel klantgerichter werken.

B.Nase 24-08-2009
Geschreven voor: Navigon 2310

Mooi apparaat met veel mogelijkheden voor deze prijs, o.a. TMC.
Onderste buttons touch screen laten zich wat moeilijker bedienen.
GPS signaal zoeken duurt wat langer (+/-5 min.) als het apparaat langer dan een week niet is gebruikt.
Voorderest zeer tevreden.

eem 31-07-2009
Geschreven voor: Navigon 2310

Heb sinds kort deze navigon in bezit. Ben er erg tevreden over. Heeft veel mogelijkheden voor deze prijs. Het zoeken naar satelieten duurt alleen lang (ongeveer 5 minuten) als ik deze langer dan een week niet gebruikt heb. Het is een mooi compact apparaat en het beeld en het geluid is helder. De rijbaanaanduiding is ideaal. Makkelijk aan de raam te bevestigen. Ik vind alleen de 'knopjes' aan de onderkant van het scherm soms lastig in te drukken, deze zijn erg klein. TMC nog niet nodig gehad dus kan hier verder niet veel over zeggen. Kortom, ik ben er tevreden over.

Popiejopie 30-06-2009
Geschreven voor: Navigon 2310

Waardeloos. Zoektijd voor een satteliet: gemiddeld 10 minuten. Ik heb het apparaat snel retour getsuurd naar de winkel (Dixons). Had nog heel wat voeten in aarde voor dat ik mijn geld terug kreeg. Heb nu een Tomtom one xl iq routes europe. Perfect!

lexsi 22-06-2009
Geschreven voor: Navigon 2310

Ik heb sinds een week of 3 de navigon 2130, en ben er deels tevreden over. Als hij contact heeft met de satalieten dan doet hij het goed. Ik kom elke keer op het juiste adres, de stem is absoluut niet vervelend. Het beeld is duidelijk, alleen het item hoeveel kilimeter en de reistijd zijn erg klein aangegeven. Tot zover erg tevreden. Ontevreden ben ik over de tijd dat hij kontakt krijgt met de sateliet, 5 tot 10 minuten. Dat is te lang. Mijn vorige navigatiesysteem (mio) deed er ook ruim 5 minuten over. Dit moet sneller kunnen.

naam1977 13-06-2009
Geschreven voor: Navigon 2310

Heb de 2310 na een week al weer terug gebracht naar de winkel. Het duurt iedere keer lang voordat deze zijn GPS signaal gevonden heeft (5-15min)zelfs buiten de auto.
Kortom niet tevreden

Heeft het net niet 07-06-2009

Niet echt tevreden over de 2310
duurt lang voor hij de satellieten vind.De weg aanwijzer
loopt niet echt soepeltjes mee.
Halve stad door gereden,ik was al bijna thuis toen stond hij nog midden in de stad.Hij is wel mooi en ik heb hem gekocht voor de rijbaan hulp.maar ik denk dat ik hem maar weer weg doe en mijn oude pb 640 er maar weer opzet.