Navigon 4310 max

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 4310 max op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

JanF 04-08-2010
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Sinds enkele maanden gebruik ik met plezier de Navigon 4310 Max.
Voor mijn vakantie naar Kroatië heb ik de freshmaps van de gewenste landen erin gezet. In Duitsland en Slovenië werkte de file-informatie perfect. Vooral ook de melding of er wel of geen omleiding wordt geadviseerd. Via routeplanner had ik de routes geprint, maar via mijn navigatiesysteem heb ik zowel de heen- als terugreis tijd en kilometers uitgespaard.

Piet_5652 25-06-2010
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Sinds enige weken de 4310 in gebruik als opvolger van de MIO MOOV 200. Redenen tot de aanschaf: grotere display en 2 jaar kaart-update garantie zonder kosten.
Daarnaast biedt het model een rijbaanbegeleiding en verkeersbord info zoals je die boven de rijbaan aantreft. Heel overzichtelijk. Bovendien snellere herberekening van de route zodra je van een routeopdracht afwijkt. Bij de Mio viel me op dat heel snel "keer om waar mogelijk" geadviseerd wordt, terwijl de Navigon netjes via andere wegen doorgaat met navigeren. Bovendien krijg je vooraf een 3-tal alternatieven bij het starten van een route, (met km en tijd-indicatie), zodat je zelf invloed hebt op de routering.
TMC is ook present; nog geen oordeel over, daar me nog geen
fileleed overkomen is. De gesproken aanwijzingen zijn niet altijd goed verstaanbaar daar lettergrepen geautomatiseerd in woorden en zinnen worden omgezet, waardoor klemtoon niet altijd correct is. Geluid is verder wel helder, doch wat "blikkerig" . Bij update kaart-materiaal dien je evt firewall op de pc OF uit te zetten OF de Navigon-programma's daarin toe te staan contact te leggen met Internet, anders werkt fresh-update niet. Vooralsnog in elk geval tevreden met het functioneren.

StanB51 28-12-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Heb een aantal weken geleden de Navigon 4310max aangeschaft en gisteren bij een rit naar Duitsland voor het eerste gebruikt. Bediening zeer gebruikers vriendelijk zelf zonder het lezen van de mini handleiding lukt het om een route er in te zetten en op te slaan onder My Routes. Ben zeer te tevreden over de mooie en duidelijke kaarten en de stem vind ik rustig en heel goed te verstaan. Na aanzetten van het apparaat en route via My Routes gestart, na 50 meter stond de route al in beeld. Rijbaan aanduiding vind ik geweldig mooi. De in het beeld getoonde geldende maximale snelheid wisselde exacte bij het bord langs de snelweg.

Zal jullie niet verbazen dat we zonder problemen op plaats van bestemming hebben bereikt, de aangegeven aankomst tijd was op een paar minuten na nauwkeurig.

De mogelijkheid om de 4310max ook als voetganger te gebruiken is een van de redenen dat wij de apparaat hebben aangeschaft.

wipkip51 24-12-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

apparaat gekocht vanwege gunstige kaartupade voor 19,95 voor twee jaar.werkt naar behoren, maar er wordt zoveel info tegenwoordig doorgegeven dat je niet te ver van het scherm moet zitten, maar daar zullen andere merken ook last van hebben. Eerlijk apparaat waarvan je weet waar je aan toe bent. TomTom biedt bijvoorbeeld een half jaar bepaalde diensten gratis aan en dan ga je voor de volle mep. TMC werkt via laadkabel en daarom hoef je, zoals bij TomTom geen antennekabel aan je apparaat te hangen. Voor het binnehalen van kaarten adviseer ik om dat in het begin van de avond te doen. Het duurt nogal lang vanwege de grote omvang van de kaarten. Zet de stem op Wendy, want de wat limburgs klinkende andere stem gaat zeer snel irriteren. De rits van het extra aan te kopen tasje zou wat lekkerder mogen lopen. Verder doet het apparaat gewoon wat het moet doen en dat is navigeren.

Petervl57 21-12-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Deze Navigon is het eerste navigatiesysteem wat ik gebruik.

Je moet even zoeken naar de handleiding. Deze blijkt te zitten in een programma, wat je eerst moet downloaden en installeren. De beheersoftware zit overzichtelijk in elkaar en werkt vlekkeloos. Met een kortingsvoucher heb je - met Freshmaps - voor slechts 2 tientjes 2 jaar lang je kaarten up-to-date, wat een aardig prijsvoordeel oplevert ten opzichte van de concurrentie. Een abonnement is met een paar muisklikken geregeld.
De bediening van het apparaatje zelf is vrij simpel. De handleiding blijkt ook beschikbaar op het apparaat zelf (Handig voor onderweg).

Het belangrijkste is natuurlijk het bedieningsgemak en de kwaliteit van de navigatie.

Bediening is logisch, ingeven van een bestemming werkt vlot. De aanraakgevoeligheid van het scherm en de geluidskwaliteit van dit apparaat zou wel iets beter kunnen en ook is er geen keuze in stemmen, zoals je dat bij Tom-Tom bijvoorbeeld wel hebt. Er is er gewoon maar één.
Verder zijn er veel handige extraatjes beschikbaar.

Mijn ervaring met de navigatie is tot nu toe positief. De GPS-fix (plaatsbepaling) gaat vlot (wordt door de consumentenbond als goed beoordeeld) gereden routes zijn tot nu toe logisch, de navigatie via beeld is prima (wordt door de consumentenbond beter beoordeeld dan de concurrentie) en stembegeleiding adequaat en goed getimed (wordt door de consumentenbond overigens als iets minder goed beoordeeld dan de concurrentie).

Met enige verbazing las ik hier overigens de enorme verschillen in de reviews van gebruikers (tot nu toe 5 uiterst positief en 4 uiterst negatief). De één prijst het gebruiksgemak de hemel in en de ander vindt het helemaal niks. De één is lovend over de goede navigatiekwaliteit, terwijl de ander zegt voortdurend wegen kwijt te zijn of vindt dat ‘ie onzinnige routes krijgt voorgeschoteld. Mijn eigen ervaring sluit meer aan bij het eerste. Ik ben tot nu toe helemaal geen rare dingen tegengekomen.

Als je goed leest lijkt er ook nogal wat twijfelachtige kritiek tussen te zitten, waarbij gebruikers Navigon de schuld lijken te geven van hun eigen trage internetverbindingen en muitende virusprogrammatuur, niet de moeite nemen om zich vooraf op de hoogte te stellen van de (on-)mogelijkheden van hun aankoop (en dan vervolgens gaan klagen dat het apparaat iets niet kan, wat ze bij aankoop vooraf hadden kunnen weten), en verkeerde conclusies trekken omdat ze kennelijk geen handleiding lezen (en dus niet weten dat ze instellingen gewoon kunnen wijzigen als ze iets niet bevalt). Jammer. Dat vertroebelt het beeld onnodig voor anderen.

Ik ben in elk geval erg tevreden over mijn Navigon

arnoudj 30-11-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Het apparaat, de 4310, vind ik niet echt geweldig. Het duurt vaak minutenlang voordat het de sateliet heeft gevonden, het geluid is matig, de standaardtekst en de text-to-speach gaan door elkaar heen. De bediening op het scherm gebeurt door soms te kleine tip-plekken en de logica van de menu's kan heel wat beter. Het downloaden van nieuwe kaarten duurt uren, werkt niet goed samen met AVCfree (een virusbeschermer) en firewalls. Wat ook onhandig is dat je een land niet kan toevoegen in het apparaat maar vooraf voor de download moet kiezen en dan het hele downloadproces weer door moet. En je kunt niet zelf POI's toevoegen zoals de collectie Campings van ANWB of ACSI. Kortom, het ideale apparaat is het nog lang niet. De nieuwere apparaten bieden in het algemeen trouwens gadgets waarop ii niet zit te wachten (MP3, Bluetooth), het zou veel beter zijn om de basisfuncties te optimaliseren.

KlantMetMening 26-11-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

GPS zelf is acceptabel, al stuurt het ding me soms via zeer bizarre routes. De klantenservice van Navigon is echter ruim ondermaats, en vandaar ook mijn advies om niet voor Navigon te kiezen. Het heeft behoorlijk wat moeite gekost om mij te abonneren op Fresh Maps (automatische updates gedurende 24 maanden), en twee maanden na datum krijg ik al de melding dat ik geen abonnement heb. Klantendienst is trouwens enkel te bereiken via duur telefoonnummen. Geloof me, het bedrijf is je tijd en je geld niet waard.

ton09 07-10-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Ik heb sinds enkele maanden de Navigon 4310max.
Helaas moet ik zeggen dat het apparaat mij zwaar tegenvalt. (Ik was de MIO620t gewend maar die is helaas gestolen)
De route wordt natuurlijk wel goed aangegeven alhoewel ik bij het gebruik van My Routes slecht ervaringen heb bij het afwijken van je route. Het apparaat probeer je dan hoe dan ook terug te krijgen op de oorspronkelijke voorkeursroute ook al kost je dat een half uur omrijden. niet echt over nagedacht lijkt mij.
Daarnaast is het bedienen van het apparaat een ramp (bijv korte ipv snelle, vermijd snelwegen , punt tussenvoegen, POI zoeken tijdens de rit,etc. Daarnaast zijn filemeldingen onduidelijk, omleidingen slecht zichtbaar,(veel onlogisch toetswerk en vaak ook weer de navigatie verlaten.)
Kortom: Zeer irritante en lastige bediening als je tijdens de rit afwijkt van je startroute !!
Heel erg onpraktisch!!!!
Ik denk dat ik hem op marktplaats ga aanbieden en maar weer terug naar de MIO ga!

navigonfan 26-08-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Wat een geweldig navigatiesysteem!nog niet eerder een navigatie gekocht en na lang wikken en wegen toch voor de navigon gekozen. bij mediamarkt gekocht in auto gestapt aangesloten en de weg naar huis makkelijk gevonden!eenvoud dient de mens! stem is duidelijk evenals het scherm.enig minpuntje is dat ie niet via een mac is te updaten.eerst wilde ik bluetooth maar dat is helemaal niet handig want dan moet je altijd je navigatie meenemen!een aanrader voor iedereen!

patwol 16-08-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Echt gewoon een toppertje!
Simpel in de bediening. En beschikt over up to date kaarten. Zeer compleet en geen overbodige tierelatijnen. Een betrouwbaar navigatie systeem. Voordeel: beschikt standaard over TMC dit in tegenstelling tot Tomtom, waar je dit apart bij moet kopen voor zo'n 80 euro. Geluid is prima en beeld is helder. Rijstookbegeleiding is erg handig. Evenals clever parking.
Dit is inmiddels mijn 2e Navigon. Voor mij geen ander merk meer!

Apachenl 15-07-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Mijn eerste navigatie apparaat aangeschaft, de Navigon 4310 Max.

In één woord: Fantastisch! Ik heb uiteraard geen vergelijking met andere apparaten, maar de Navigon bevalt me uitstekend.

Makkelijke bediening (ook zonder eerst de handleiding te hoeven doorpluizen), Clever parking, meer dan 3 miljoen POI's, Reality View en Rijstrookassistent Pro (wat een handig iets!) etc etc. Teveel handigheden om op te noemen.

Bovendien vindt je in de verpakking een waardebon van EUR 20,- die je kunt gebruiken bij aankoop van een abonnement op Freshmaps. Hiermee kun je twee jaar lang de nieuwste kaarten downloaden via Navigon.

Al met al een zeer tevreden gebruiker.

Jorgo1974 05-07-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Sinds een week in bezit. Geen last van trage satelliet zoals aangegeven in eerdere beoordelingen.

My Routes werkt ook prima netg zoals de rijbaan assistent. Gisteren filemelding via TMC. Via alternatieve route snelweg af......eromheen......en snelweg weer op voorbij de file.

Ziet er verder goed uit. TMC in de autolader is ook ideaal.

whely 30-06-2009

---------- update review 30-06-2009 ----------
Geen ontbrekende banen? het ding wijst wel zo vaak de verkeerde routes aan. Het is totaal niet up to date!
Rij maar eens naar parijs, dan kom je er wel achter.
Het valt me steeds meer tegen.
Menu besturing laat ook de wensen over. Niet even snel instellen naar een snelle of korte route. Of een omleiding.

---------- oude review 20-06-2009 ----------
Vandaag gebruikt en op zich werkt het aardig.
Ik heb alleen de update nog niet gedaan. Dit moet want er staan nog al wat ontbrekende wegen op.
Het allerergste vind ik het tegenvallend geluid. Lijkt net alsof er over de portofoon word gepraat. Daar is mijn huidige MIO palm/navi toch echt een uitblinker (lekker helder!)
En het beeld kan echt wel wel beter. Al zet je 'm nachtmodus dan is het gelijk een donker beeld!!!! dus ook geen mogelijkheid om terug de knoppen te zoeken, Wat een misser!
Ik ga straks kijken voor de 4350 max, maar ik ben er bang voor dat het niet veel anders is.

Straks zet ik nog andere bevindingen erbij.

sanne18 28-06-2009
Geschreven voor: Navigon 4310 max

Ik heb de Navigon gisteren voor de eerste keer gebruikt.
Ben zeer tevreden, vooral de rijbaanbegeleiding is super.
Geluid en beeldkwaliteit is ook heel goed.
Ontbrekende straten heb ik niet kunnen ontdekken!!!
Ik vind deze Navigon 4310 Max een echte aanrader.