Mio Moov Spirit 500 Trafic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov Spirit 500 Trafic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Pieter5253 05-03-2012
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Op zich een mooi apparaat, alleen vanaf het begin ellende met de melding "geen GPS signaal "

Iedere keer weer contact met de helpdesk, software opnieuw geinstalleerd enz.

Er gaan weken voorbij voordat de helpdesk reageert.

Conclusie : WAARDELOZE service, en mijn Mio heb ik in de vuilnisbak gegooid.

Huub Morren 26-02-2012
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

mooi apparaat, makkelijk en overzichtelijk te bedienen, prijs/kwaliteit is goed en mooie vormgeving, kort om perfect apparaat.

St.John 26-10-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Over het apparaat ben ik wel tevreden. Al duurt het soms wel even voor er voldoende satelieten gevonden zijn. Waar ik niet tevreden over ben is de on-line service. Een E-mail die ik een maand geleden gestuurd heb is nog steeds niet beantwoord (zal ook wel niet meer gebeuren). Als men niet genegen is om dit te doen, dan moeten ze de mogelijkheid ook niet bieden.
Ik ga het nig eens een keer telefonisch proberen, want ik heb een refresh pack gekocht maar nog steeds geen updates ontvangen, terwijl dit toch genoeg geld kost. De volgende keer koop ik gewoon een nieuw goedkoop toestel, dan ben ik voor weinig ge-up-date.

Daanbeoordeelt 04-10-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Een prima apparaat, niets bijzonders. Voor 100 Euro een groot beeld en TMC is natuurlijk een koopje.

De bediening is tergend traag, langzamer dan de mobiele telefoon die ik 12 jaar geleden had. Moet beter kunnen!

Voor de TMC-functie moet de kabel aangesloten zijn op stroom. De kabel fungeert kennelijk als antenne. Het betekent dus dat er altijd een kabel door je auto heenloopt en dat je voordat je in de auto zit niet kunt controleren hoe lang de reis zal duren.

bruen024 04-09-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Heb apparaat nu 3 weken in mijn bezit en iedere dag gebruikt.
Ben nog niet echt tevreden.
Ene keer heb ik zo een gps verbinding, andere keer duurd het een half uur.
Geeft regelmatig een verkeerde straat op het scherm, zit er dan 50 m naast.
Wel mooi groot scherm, TMC nog niet getest.

michel verschatse 02-08-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Ben niet tevreden met mijn Moov Spiit 500.Om een plaats inte voegen om er naar toe te gaan is vele malen ombekend.Nogthans het juiste adres in geven en u moet rap zijn of alles is terug weg.Eens het goed is gaat het wel maar veel geduld meot er zijn om er aan te geraken.Ik dacht dat het gemakkelijke was om een adres in te voegen.

kelly33 07-05-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

heb 20 april gekocht bij itts wel eve wennen maar heb naar mio gebeld en ze hebben mij met veel geduld alles duidelijk uitgelegd. ook geholpen met nieuwe kaarten opzetten, maar die waren van junie 2009,ze zijden in mei kwame nieuwe kaarten uit ,met een beetje geluk kan ik die nog binne de dertig dagen gratis downlode,met hulp van mio .heb nog nooit meegemaakt zo vriendelijk en veel geduld. petje af voor mio .ben er zeer tevreden mee

HansRe 05-05-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Ik heb jaren lang een Mio C710 gebruikt waar ik zeer tevreden over was. Nadat deze kapot was gegaan besloten om weer een Mio te kopen. De 500Spirit. Dit is echt een slechte beslissing geweest. Het apparaat heeft vaak moeite om een GPS signaal te ontvangen. het antieke systeem in mijn auto met CDtje doet het vele malen sneller. Vaak moet er gereset worden omdat er geen GPs signaal ontvangen wordt. het geluid kan niet afgezet worden. Wel tijdelijk tijdens de rit maar niet blijvend. Vaak kunnen locaties niet gevonden worden Deze locaties zijn met gelijke omschrijving wel bijv op Google makkelijk te vinden of op mijn "antieke" systeem. Mio deze vooruitgang isd echte een achteruit gang geworden. Jammer. Had de C710 maar gewoon wat aangepast.

liverma 01-05-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Ik wil even mijn beoordeling geven over dit geweldig mooi en handig apparaat.
mijn eerste was een mio,die werd gestolen,toen een ander merk gekocht en na anderhalf jaar weer een mio en ik vind hem geweldig.Ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen hem zo afkraken,mijn vraag is nu, worden die mensen soms door een ander merk ingehuurd om zo de verkoop te proberen om zeep te helpen?

henklammers 31-03-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Uitstekend toestel, al meer dan een jaar in bezit berekend de route erg snel ook de herberekeningen. Foto navigatie gaat ferfect thuis op de pc opzoeken en laden.
Alleen de accu is vrij snel leeg.Hij heeft ook een voet ganger modus maar deze is alleen bruikbaar om snel de auto terug te vinden. Geen bugs en erg bedienings vriendelijk. Van de bezwaren van sommige reviewers kan ik me dan ook niets voorstellen.

FCD 20-03-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Bij de Makro een Mio Moov Spirit 500 Traffic aangeschaft en in gebruik genomen. Behalve het grote scherm en de true maps ervaar ik het als een zeer matig apparaat. Invoer van adressen is zeer onhandig, daarnaast werkt zowel touchscreen als slidescreen matig tot slecht. Verscheidene keren een zeer langzame fix (duurde soms meer dan 10 minuten).De snelheidswaarschuwing kent (in iedergeval bij mij in de buurt geen 60 km zones). Ook de flitspaalcontrole werkt bij mij gebrekkig. Geeft op de snelweg b.v. een paal aan die op ongeveer een 500 afstand op een 50 km weg staat. Ben blij dat ik het ding middels de 30 dagen niet goed geld terug garantie bij de Makro heb kunnen retourneren.

TangeM 18-03-2010
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Ik heb voor Mio gekozen omdat ik goede ervaringen heb met de Mio268+.
In het begin was ik redelijk tevreden met deze Mio, vooral vanwege de ingebouwde TMC functie.
Maar naarmate ik meer gebruik ging maken van de Mio, is dit omgeslagen naar zeer ontevreden.
Helaas is de nieuwe interface van de Mio Moov serie zo onlogisch en traag dat ik heb besloten om een ander navigatiesysteem te kopen. Even snel een ander adres intikken is er niet bij, ik heb al een paar keer op het punt gestaan om het ding het raam uit te smijten.

jasper333 15-12-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Nadat ik een Tomtom-IQ had aangeschaft,en deze mij niet beviel(aparte TMC kabel voor de ruit),had ik een Mio moov 500 gekocht bij de Mediamarkt.

In het begin vond ik het wel een fijn toestel,maar nadat ik de nieuwste kaart update erop had gezet begon het apparaat raar te doen. Na het opstarten gaf hij aan kaarten niet goed geladen,op de site van Mio stond dat dat een foutje was,maar dat het geen invloed had op het apparaat,maar nadat ik de nieuwste service-pack erop had gezet nog steeds hetzelfde liedje,en een telefonische helpdesk van Mio betsaat niet !! Alle nummer op de site (je moet naar Belgie bellen) doen het niet,zelfs bij 1888 nummer informatie konden ze nix vinden.

Daarbij was ook de accu na 1 nacht al helemaal leeg,todat ik er achter kwam dat het beeldscherm uit ging (afsluiten) maar het geluid ging gewoon door; de stem bleef maar zeggen : keer om,ook nadat ik het meerdere malen had uitgezet bleef het apparaat dus gewoon aan.

Maandag gelijk naar de Mediamarkt gegaan,nadat de telefoniste mij had toe gezegd dat ik het alleen nog deze dag kon omruilen. Naar de service balie toe,en daar probeerde men mij af te schepen door te zeggen dat er krassen op zaten,wat niet het geval was,en ze zeiden dat ik het niet meer kon ruilen.Op aandringen van mij toch maar ff aan de telefoniste gevraagd en die bevestigde mijn verhaal,zodat ik alsnog eindelijk een nieuw apparaat kon uitzoeken.

Ik heb gekozen voor de Navigon 2410,(met TMC,E-kompas) volgens de verkoper een zèèr goed apparaat,beduidend sneller dan Tomtom,en kwa mogelijkheden uitgebreider dan de Mio.

Had voor de Tomtom ook een Mio c250,en die beviel mij wel goed,maar deze nieuwere totaal niet,wist niet dat er zo`n verschil zou zijn,zeer slechte service van Mio vind ik,niet telefonisch bereikbaar,alleen via de mail.

Steph87 01-11-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Zeer goede prijs-kwaliteit, gekocht op 26/10/09. Deze gps heeft alles wat hij moet hebben, behalve misschien de bluetoothfunctie voor handsfree bellen.

De Mio is handig om mee te werken, eventjes alle functies testen en je bent er zo mee weg, enkel het updaten van de kaarten heb ik nog niet geprobeerd.

Al een paar keer mee gereden (ook snelwegen), de meldingen van flitspalen zijn zeer handig, de tmc zorgt ervoor dat je weet waar er files enz. zijn en je de route kan aanpassen. Ook als je afwijkt van de geplande route, berekent hij zeer snel een nieuwe route (vb als je binnendoor wilt rijden).

De 3d-weergave is nog vrij beperkt, enkel bij grote op-en afritten en grote kruispunten, maar goed, er is ook lane-assistance waarmee je ook kan zien waar je moet voorsorteren.

Kortom een complete, handige gps voor een goede prijs, zeker een aanrader.

Peter69 18-09-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Een zeer mooi gestileerd en geavanceerd apparaat.Doet wat hij moet doen met gemak.Omleiden doet ie perfect wat al heel wat gescheeld heeft in fileleed en tijd.We rijden lachend van Alkmaar naar Maastricht bij wijze van spreken.Wat ik nog mis is een ventilatiehouder.De zuignap wil ik niet gebruiken ivm inbraak en als je de zuignap eraf haalt zie je dat als nog in je raam[afdruk].Dus MIO ...maakt een ventilatiehouder!!!Wij zijn dik tevreden met deze navigatie.

Ap66 03-09-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Een paar maanden in bezit.
Inmiddels mee naar Italië geweest.
Heeft het geweldig gedaan (oa mbv TMC om een file van 16km heen geleid).
Ook onverharde wegen in Italië werden alle herkend.
Makkelijk te monteren en demonteren in de auto. Zit goed vast. Snelle GPS fix.

Geluidskwaliteit: inderdaad wel wat blikkerig maar welke draagbare navigatie heeft dit niet? In ieder geval zeer goed te verstaan (wij hebben hem op ongeveer 65% volume staan).

Beeldkwaliteit: uitstekend, met een schermhelderheid van 80% geen last gehad van het zonlicht in het scherm.
Tevens zijn er meerdere mogelijkheden om de kleurstelling van de kaartweergave te veranderen.

Mogelijkheden: Zeer veel, voor mij meer dan genoeg. Persoonlijk vindt ik de TMC en de lane assistance erg handig en belangrijk. Back on Track bij anders rijden dan voorgesteld door de MIO werkt zeer snel, met 2 a 3 seconden was er een nieuwe route berekend.

Gebruiksgemak: Werkt zeer gemakkelijk, behoeft nauwelijks een handleiding.
Ook de Grote Markt in Zwolle is op 2 manieren, zonder helemaal naar beneden in een lijst te moeten scrollen, binnen een paar seconden gevonden.
Bv. Grote Markt,Zwolle of via de plaats Zwolle zoeken en dan hier binnen in naar de Grote Markt. Kan dus beide kanten op!

Vormgeving: Is natuurlijk persoonlijk, maar hij is heerlijk plat, gaat zo in de binnen/broek zak mee.

Duurzaamheid: Tja dat zal zich nog moeten bewijzen.

Dmv registratie op de MIO site krijg je eenmaal een gratis kaart update. Volgens een in juli ontvangen mail zou dat eind augustus zijn. Echter nog geen bericht gehad.

Twee minpuntjes:
1)De batterij. Tijdens een autorit natuurlijk geen probleem, maar er zit ook een loop functie op. Maar na 1.5 uur is de batterij wel leeg. Niet echt handig als je een dag in een stad bent.
2)Niet alle flitspalen in Nederland staan erop (bij ons in de buurt staat er al één een paar jaar maar niet op de MIO). Overigens staan de flitspalen van bv Duitsland en Zwitserland, neem aan vanwege het verbod, er helemaal niet op.
Maar goed hier heb ik de navigatie niet voor gekocht.

ciyounck 29-08-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Ik heb deze gps sinds 1,5w in bezit.

Naar Frankrijk gereden & deze gps heeft me gebracht waar we moesten zijn.

Voordelen :

* lane assistance, alhoewel als ze de afslag vermeld dit voor mij al voldoende is.
* tmc ingebouwd. (wel geen files tegengekomen zijn)
*duidelijk scherm, bij fel zonlicht kon ik de gps nog duidelijk aflezen. (mits beetje te kantelen zodanig dat zon er niet rechtstreeks op viel)
* stabiele & gemakkelijke installatie aan de ruit.
* slide touch is wel even wennen, maar achteraf wel iets handig als je er eenmaal mee weg bent.
* straten noemt ze allemaal op incl nummers van secundaire wegen. (wel niet volledig maar cijfer per cijfer)
* prijs vgl met andere gps-merken

Nadelen :

* schokkerig
* bij kort opeenvolgende straten en verkeerd rijden duurt het wel paar seconden (+/- 5 sec) eer ze alles terug herberekend heeft.
* verschil tussen goedkoopste, gemakkelijkste en kortste route heb ik niet gevonden. Alleen dat ze je bij kortste route door straten stuurt waar je met je auto niet wil doorheen rijden, terwijl je soms door de baan te volgen (ipv binnen door te steken) je al lang op bestemming was geraakt. (wel oud zeer bij de meeste gpssen)

Al bij al tevreden met deze Mio 500 spirit.

Mioreview 22-08-2009

Als eerst,

Ik heb altijd in verschillende lease auto's gereden met ingebouwde navigatie systemen en ben dus al heel wat navigatie systemen gewend.
maar deze slaat echt alles, Deze Mio kan ik niet eens een navigatie systeem noemen want hij brengt je letterlijk gewoon goed in de war.
een paar grote minpunten:

- geeft wegen aan die niet bestaan
- geeft afslagen past veels te laat aan of helemaal niet en bovendien erg onduidelijk.
- geeft afslagen aan die niet eens bestaan.
- geeft alleen bekende grote files aan zoals bij de Gothard tunnel in Zwitserland.
- straatnamen worden niet duidelijk of helemaal niet wergegeven.
- is vreselijk langzaam zowel met bereken als met de omgang en bediening van het apparaat.
als die tijdens het rijden iets gaat bereken sta je in middels weer voor een paar afslagen en rij je gewoon verkeer...
- de kaart schema kleuren zijn vreselijk slecht, landschap wordt soms als blauw aangegeven, blauw moet toch water voorstellen lijkt mij. wegen worden in verschillende kleuren aangegeven.
- zoeken gaat op een zeer ongebruiksvriendelijke manier.
- ook moet je adressen prcies in typen zoals ze bestaan, de systemen die ik gewend was, hoefde je de straat naam gedeeltelijk in te typen, deze wilt precies met comma's puntjes en spaties de straatnaam en plaats hebben eer dat die wat kunt vinden.
- tijdens het rijden gaat het beeld niet vloeiend maar schokkerig.
- er worden geen grotere dialoog vensters weergeven welke afslag je moet nemen.
- de stem van het apparaat komt erg onzeker over.

kortom, wij gaan Mio informeren en zetten het product niet eens meer op te koop want dit apparaat gun ik niemand.
De Mio heeft ons heel wat meer kilometers laten maken voor de heen en terug reis, en bijna vergeten.... we hadden het adres van onze bestemming tot aan het postcode goed ingetypt, dit adres vond die ook. hij bracht ons 7 km verder van de werkelijke bestemming, gelukkig wist ik zelf waar het ongeveer was, anders hadden we er niet zo snel gekomen.
kortom, speelgoed dus.

haro123 12-08-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Net voor mijn vakantie gekocht. Was op dat moment geen complete handleiding te vinden op hun site. Staat er nu wel op. Tijdens de vakantie in Duitsland gereden en regelmatig ging de route niet goed. 2 banen breed waarvan de rechter rechtsaf gaat en er geen melding kwam dat ik links moest aanhouden en rechtdoor moest. Op een kruising als eerste auto voor een verkeerslicht en word rechtsaf gestuurd, op het moment van oprijden zegt de mio dat ik rechtdoor moet, te laat. De kaarten zijn minimaal een jaar oud. In mijn woonwijk is lente 2008 een rotonde aangelegd en die staat er nog niet in. zoals het er nu naar uitziet kan ik voor euro 80 een nieuwe benelux set aanschaffen.
geluid stottert en lijkt alsof de mevrouw een slechte dag had met inspreken.
TMC werkt af en toe in duitsland in nederland nog niet zien werken.

Werner De Beckker 09-08-2009

heb onlangs de mio moov 500 aangeschaft en ben er super tevreden over
hij werkt zelfs beter dan mijn 20x duurdere kenwood die ik in mijn ander voertuig heb

pananormaal 06-08-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Heb kort na de aanschaf van een nieuwe auto de Mio Moov Spirit 500 gekocht. Tot nu toe heb ik altijd met door de fabrikant (Citroën en Nissan) navigatiesystemen gereden, maar dit keer wilde ik de hoge kost voor dergelijk systeem niet meer ophoesten. Wat heb ik daar al een spijt van gehad !

Hoewel het apparaat er mooi en degelijk uitziet, en ook de kaarten mooi weergegeven worden, zijn er een hele boel zaken waar ik me aan erger:

* De manier waarop je een adres moet opzoeken: eerst de straat en dan de stad. Erg onhandig als je op zoek bent naar de Grote Markt of de Kerkstraat;
* De routeberekening: hoewel mijn Mio ingesteld staat op snelste route lijkt het apparaat een erg persoonlijke visie op na te houden op de te volgen route. Als ik van thuis vertrek kan ik eventuele onverwachte routes nog wel mijden, maar in streken waar ik niet bekend ben, ben ik overgeleverd aan de grillen van het systeem.
* Wanneer ik in eigen land (België) rijd worden de meeste (ik accepteer het feit dat deit systeem niet waterdicht is) flitspalen door de Mio aangekondigd. Maar: als ik een flitspaal voorbijgereden ben wordt hij opnieuw aangekondigd (geluidssignaal) en wordt de afstand die voordien aftelde, opnieuw groter. Maw, de Mio houdt geen rekening met de richting waarin ik rij. En het kan nog erger: als ik op de autosnelweg rijd en ergens in de buurt op een kleine weg een snelheidscamera staat, krijg ik ook een signaal en de aanmaning om bvb 50 km/u te gaan rijden !

Wat mij eigenlijk minstens even veel stoort is dat de Mio niet doet wat in de specificaties staat:

* Ik heb recent zowat 3000km in Duitsland afgelegd, en volgens mijn Mio ben ik op gans deze afstand niet één flitspaal tegen gekomen. Toch wel bizar in een land waar bijna even veel flitspalen staan als bomen ?
* De Mio zou ingewikkelde kruispunten in 3D weergeven. Dit heeft voor mij de doorslag gegeven om voor het toestel te kopen, omdat het Nissan systeem deze eigenschap ook had, en ik daar zeer tevreden over was. Tot nu toe (ongeveer 4000km gereden met de Mio) heb ik juist geteld twee (2!!) keer een 3D-weergave te zien gekregen.

Tenslotte nog twee dingen die ik misschien had kunnen verwachten van een draagbaar navigatiesysteem tov een af fabriek ingebouwd systeem:

* Abominabele geluidskwaliteit;
* Erg onnauwkeurige plaatsbepaling, vooral onhandig wanneer je vertrekt op een plaats waar je niet bekend bent, en de Mio voorstelt om naar rechts te rijden waar je links moet omdat het toestel niet weet in welke richting je auto georiënteerd is.

Al bij al zijn we dus erg teleurgesteld met de Mio Moov Spirit 500 die absoluut niet levert wat hij belooft, en dit aan een prijs zowat 3X hoger dan een instapsysteem. Ben na een paar weken terug geweest naar de winkel, maar kon het toestel niet inruilen.

partickbuijl 11-07-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

ik heb de Spirit 500 nu een week in mijn bezit en ik ben er echt onwijs tevreden over. Erg duidelijk scherm en de bediening is super. Eerst heb ik met de knoppen gewerkt tot ik slidetouch ontdekte. Dit is echt een uitkomst!! TMC, groot scherm en het design waren voor mij doorslaggevend......de prijs heeft ook meegeholpen :-). Het geluid is idd wat blikkig maar met zulke duidelijke aanwijzingen in het scherm heb ik geen vrouw nodig die mij verteld wat ik moet doen. Mio rijgt van mij een pluim. Ben erg blij met dit toestel en ik kan niet wachten tot ik hem mee kan nemen op vakantie. Ik zou iedereen die meer wil dan van a naar b rijden dit toestel aanraden.

Huub Wisse 10-07-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Heb de Mio aangeschaft op advies van een collega had zelf mijn keus laten vallen op de TomTom XL IQ Route maar deze was in de winkel waar ik was niet op voorraad de Mio Moov 500 traffic wel en de verkoper adviseerde de mio ook aan boven de TomTom vooral vanwege zijn design en gebruiks gemak.Na een week kon ik al terug voor een nieuwe omdat het geluid weg was gevallen luidspeaker kapot.Na wat heen en weer gebel een nieuwe ontvangen en deze doet het nog steeds maar ben het met eerdere schrijvers eens geen al te mooi geluid blikkerig maar wel duidelijk.Het bedienen is voor mij als leek een walk in the park nooit geweten dat het ook makkelijk kon en het beeld is geweldig ik ga hem ook op de motor gebruiken omdat het steuntje lekker kort is past hij prima op een zelf gemaakte beugel.Ben verder nog aan het uitvogelen hoe ik via het internet meer te weten kan komen over mijn Mio,tot dus ver best tevreden.

Ina Bakker1945 09-07-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

Onlangs de Mio Spirit 500 traffic aangeschaft. Ik ben zeer tevreden, hiervoor had ik een TomTom One, ook een prima toestel, maar ik merk nu dat ik voor hetzelfde geld veel en veel meer mogelijkheden op mijn toestel heb bij Mio. Het is echt een superplat model, past heel fijn in je binnenzak, mét verkeersinformatie. Bij TomTom is dat tegenwoordig niet meer mogelijk heb ik begrepen...tenzij je er een maandelijks abonnement voor over hebt tenminste! Maar de Spirit 500 traffic heeft een mooi menu met overzichtelijke kleuren wat je op de computer zelfs nog kunt aanpassen ook! Verder vind ik de wandelmodus erg leuk, het geeft me de mogelijkheid om tijdens tripjes ook lopend een stad te ontdekken. Verder is het een toestel met een mooie uitstraling. Echt een pronkstukje in mijn auto. Alleen maar positieve informatie klinkt misschien wat ongeloofwaardig, maar ik heb gewoon geen negatieve kanten kunnen ontdekken! Een topproduct!

anita1968 08-07-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500 Trafic

De handleiding van de mio is wel in het nederlands te lezen via de cd !!

Een geweldig apparaat !
Ik vind hem zeer gebruiksvriendelijk,zelfs als je geen ervaring had met navigatiemiddelen.
duidelijk mooi kort bij het raam te plaatsen zodat je niet een dode hoek krijgt, duidlijkheid van het scherm prima in te stellen zodat hij met fel licht goed te zien is.

Ben alleen nog even aan het kijken hoe je andere stemmen kan invoeren.... maar dat is meer omdat me dat af en toe leuk lijkt dan dat het noodzaak is , vind de stemmen opzich prima.