Garmin nüvi 1240

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 1240 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

ex tomtom gebruiker 17-11-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1240

Heeft snel satelietverbinding en wijst je de goede weg. Alleen geluidskwaliteit is slecht en van de chagrijnige computerstem wordt je niet vrolijk. Wat dat betreft is TomTom vele malen plezieriger, maar daarvan is de satelietverbinding veel minder stabiel.

A. D. 18-11-2011

Voor mij klopt je stelling, maar dat je het geheugen kunt uitbreiden zodat je geen zones hoeft te kiezen (minder landen) bij een update is volgens mij een belangrijk pluspunt

e.mo 16-10-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1240

Via de helpdesk van Garmin Nederland zou met deze navi een route met meerdere waypoints te programmeren zijn d.m.v. het programma Basecamp. Op basis van deze info het apparaat aangeschaft.
Het blijkt dus helemaal niet te kunnen. Ik heb Garmin gevraagd of ze dit coulant wilden oplossen. Maar zoals het Garmin betaamt, geeft men niet thuis. Ondanks foutieve info van Garmin zit ik dus nu met een navi die niet kan wat mij beloofd is. Slechts van A naar B rijden.
Mijn ervaring met Garmin is zeer slecht. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Van Garmin Nederland, naar GArmin Europe en weer terug. Mails worden soms 1,5 maand niet beanwoord.
Garmin wil wel verkopen. Service verlenen of klachten oplossen kunnen ze niet. Erg jammer. Zelfs als goedmakertje een nieuwe update van de kaarten zit er niet in. Voor mij nooit meer een Garmin.

A. D. 19-10-2011

Hallo e.mo

Ik weet het niet, maar zou het kunnen dat je dat programma kunt zetten op een (micro)SD-kaartje?
En dat het dan wel gaat?

A. D. 19-10-2011

Volgens mij kun je dat bij garmin wel op de zumo modellen.
Maar om je naar de plek van bestemming te brengen werkt dit apparaat goed en duidelijk.
Mijn gedachte is wel als je(aan dit apparaat) iets zou veranderen aan het systeem, en dan heb ik het niet over het voertuig op het scherm.
Dat je het risico zou kunnen lopen dat hij dan niet meer goed werkt.
Maar zoals al beschreven voor route-aanwijzingen werkt hij goed. Kan er altijd op vertrouwen tot dusverre.

A. D. 05-08-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1240

Ik had eerst een TOMTOM GO 300, altijd goed geweest, genoot ook het volste vertrouwen.
Maar voor een hobby moest ik een platte navigatie hebben.
Kocht dus weer een TOMTOM (XL IQ Routes).
** Geheugen niet uitbreidbaar.

Heb daar verschillende keren problemen mee gehad.
Van niet werken (kon hem niet aan of uitzetten)Een paar keer alles moeten verwijderen en weer herstellen.

Ik heb toen een keer een GARMIN nüvi 1240 gekocht.
Deze bevalt prima, no nonsens.
Doet wat hij moet doen. Eenvoudig menu.
KORTOM bevalt prima.
** Geheugen wel uitbreidbaar.

Dinkys 29-03-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1240

Gekocht op 02 maart 2011.

De Garmin nüvi 1240 ziet er erg mooi uit. Instellen gaat gaat zeer makkelijk. De 1e keer duurt het zoeken naar een gps signaal een paar minuten. Na de 1e keer duurt het zoeken naar een gps signaal slechts enkele seconden.

Vorige navigatie systemen:
- Nokia 2710 Navigation edition (2x)
- Mio Spirit 470

De Nokia gaf voor de Ikea in Groningen en andere afslag dan de Garmin. Dit vond ik nogal vreemd, maar later wel verklaarbaar. Bij de afslag die de Garmin aangaf raakte de Nokia helemaal de weg kwijt. De afslag die de Garmin aangaf bleek ook nog eens een betere keus te zijn dan de afslag die de Nokia aangaf. De Nokia had kaarten van 2009 en zijn volgens Nokia gratis te updaten. Echter heeft Nokia nog geen updates voor mijn Nokia beschikbaar. Op de Garmin staan kaarten van april 2010. Tot mei 2011 heb ik 1 gratis update.

De Mio hield er na 1,5 tot 2 uur mee op en ging onder het rijden uit zich zelf terug naar de fabrieks instellingen. Lekker veilig om alles opnieuw in te stellen onder het rijden. Bij de Nokia was instellen onder het rijden helemaal een drama, omdat het toestel niet beschikt over touchscreen. Bij de Nokia gaat de batterij (2,2 inch beeldscherm) ca. 6 uur mee. Bij de Mio zou dit ca. 2 tot 3 uur zijn. bij de Garmin bedraagt de batterijduur ca. 4 uur.

Plus punten:
- uiterlijk
- batterij
- display
- dashboard houder meegeleverd
- snelle gps verbinding

Min punten:
- geen usb kabel meegeleverd
- geen thuis lader meegeleverd
- de stem had iets duidelijker mogen zijn

Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn nüvi.

goltp00 05-09-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1240

Mooi simpel apparaat. Na jarenlang met een smartphone genavigeerd te hebben nu tegen de trend in een los 'kastje' gekocht. Een apparaat dat maar één ding kan maar dan ook wel goed. We hebben er net een vakantie naar Italië mee achter de rug.
Het apparaat doet precies waar het voor gemaakt is. De Garmin 1240 vindt heel snel de satellieten, rekent snel de route uit en herberekent razendsnel als je anders rijdt dan aangegeven. Ook kent hij enorm veel nuttige plaatsen als restaurants, campings etc. Dat maakt het navigeren comfortabel.
Beeldscherm is opvallend helder in elke situatie, projectie kan in 3D of als kaart. Je kunt goed in- en uitzoomen om je locatie te kunnen bepalen. Touch screen werkt naar tevredenheid.

Er zijn ook nadelen. Je kunt bijvoorbeeld niet zien hoe ver en hoe lang je nog moet rijden. Je ziet alleen de aankomsttijd en moet zelf maar de reistijd uitrekenen. Dit is nergens in te stellen, blijkbaar toont Garmin deze info alleen op de duurdere modellen. Ook mis je soms de rijbaan-aanduiding bij afslaan op de snelweg.
Wat Garmin blijkbaar niet kent is het begrip 'centrum' van een stad of dorp. Dat maakt het moeilijk om als toerist even een plaats te bezoeken zonder een adres te weten. Je bent dan verplicht een straat en huisnummer op te geven. Maar je weet op dat moment niet of die straat misschien een landweg ver buiten het dorp is..
Wat daarnaast erg irritant is, is het feit dat het apparaat een herstart maakt zo gauw je hem in de auto op de 12V aan sluit. Logischerwijs kijk je voor je vertrekt hoe lang je er over zult doen, dus als je hem in plugt wil je meteen wegrijden. Helaas, eerst wachten tot hij herstart is. Logica hiervan ontgaat ons.

De Garmin 1240 zal ons de komende tijd nog wel brengen waar we wezen moeten. Maar ik zal volgende keer een paar tientjes meer uitgeven.

j.schaap 17-08-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1240

Ik heb dit toestel nu een paar dagen en ik kan zeggen dat het een geweldig apparaat is. Snel, overzichtelijk en zeer makkelijk te bedienen. De herberekening van een route is zeer snel! Erg fijn apparaat voor een goede prijs. Ook makkelijk in je binnenzak mee te nemen...