Pioneer AVIC-F710BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer AVIC-F710BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Emergo 06-07-2010
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F710BT

Sinds aanvang van deze zomer in het bezit van een auto van de zaak mét Pioneer Avic-F710BT. Na "geschrokken" te zijn van sommigen berichten hier moet ik zeggen dat ik bijzonder tevreden ben over het apparaat.
Een geweldig geluid (heb 8 luidsprekers in de auto) en eenvoudige bediening.
De telefonie werkt prima zonder bijgeluiden. Zelfs de rijdende auto wordt niet gehoord door de ander.
De navigatie lijkt erg op mijn vorige (losse) Mio: duidelijk en snel. Alleen als ik zelf een andere weg kies duurt een nieuwe berekening heel even. Gelukkig heb ik zelf die nieuwe weg gekozen en ken de pad..
Ik heb zowel een USB aangesloten als een SD kaart. Dit werkt probleemloos en razendsnel. Als ik stil sta en de handrem staat er op dan kan ik zelfs film kijken.
Geen spijt van de keuze (via mijn werk) om deze optie er bij te nemen.
Prima apparaat.
Vorige "klachten" had ik wel benoemd tegen de dealer, deze erkende ze en kon gelijk toevoegen dat in deze versie de nieuwste software zat. Misschien heeft dit met mijn tevredenheid te maken.

Mathijs1941 23-03-2010

----------Update review, 23-3-2010-----------
Het apparaat staat nu ongeveer een half jaar in mijn auto en ik heb moeten vaststellen dat bijna 1200 euro incl. de interfaces en inbouw door de garage, veel te veel geld is voor een apparaat dat heel slecht werkt. Als er een SD kaart van meer dan 4GB aangesloten wordt, is er niets meer dat enigszins werkt. Daar ben ik dus noodgedwongen van af moeten stappen. USB Stick en SD kaart tegelijk is ook al om problemen bedelen.
De problemen door Sorento omschreven doen zich ook in mijn situatie steeds weer voor. Na gebruik van de achteruitrij sensoren schakelt het apparaat willekeurig om naar een andere geluidsbron. Ook random moet weer opnieuw aangezet worden. Er was een paar weken geleden een update. U mag van me aannemen dat ik blij was! Maar,,,voordat zoiets op je (apart)SD kaartje is gekopiëerd heb je een behoorlijke tijd ergeren achter de rug, en wat blijkt: de F710BT kan er niets mee aanvangen. Verloren tijd dus.
Ook ik ben van plan om deze ellende uit mijn auto te verwijderen óók omdat contact met Pioneer geen oplossing gebracht heeft want ze kunnen niet garanderen dat het na hun aanbevolen wijziging, die neerkomt op een codenummer van het te gebruiken interface, wel werkt. (Volgens de inbouwer zit deze interface erin!),
hij heeft ook geen oplossing. Erg hé?
Je zou voor minder uit je vel springen!
Heel erg jammer van het geld.
Oh ja,,, ik gebruik voor de routes weer gewoon mijn oude vertrouwde TomTom, die heel erg gemakkelijk te updaten is en die de oren niet van je hoofd zeurt.

----------1e review, 31-12-2009-----------
AVIC-710BT - Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het er fantastisch uitziet maar dat is dan ook het enige dat als pluspunt aangegeven kan worden.

Het apparaat is voornamelijk aangeschaft om zijn uitgebreide muziekmogelijkheden, die bij nader inzien heel erg tegenvallen.
De navigatie is ook al niet om over naar huis te schrijven. Vooral het gesproken woord is erg langdradig en daardoor al snel irritant. Hier zou met veel minder, veel meer bereikt kunnen worden.
Wat de “TMC” betreft, zou ik willen zeggen, en dat heb ik zelf ervaren, dat het erop lijkt dat men interessant wil zijn. Het zorgt alleen maar voor tijdverlies en ergernis.

Het apparaat is door de Fiat Dealer aangeraden en ingebouwd in een SCUDO 2009, waarin het niet past, naar gebleken is. (Frans systeem)

Het duurt erg lang voordat het apparaat opgestart is.
Als SD kaart en USB stick aangesloten zijn, komt er van opstarten helemaal niets in huis.
Het random gebeuren schakelt zich automatisch weer om, evenals de radio, die te pas en te onpas naar de korte golf schakelt.
Kortom: In mijn SCUDO werkt het absoluut niet zoals ik verwachtte. Een tegenvaller van jewelste!

Conclusie: Hoogstwaarschijnlijk, (maar dat is natuurlijk mijn mening) zijn de aansluitkabels om naar dat Franse systeem te koppelen, de boosdoeners en zou er door Pioneer gezorgd moeten worden voor de juiste aansluit materialen!

P.S.
Hopelijk komt er snel iets tevoorschijn dat ervoor zorgt dat ik binnen niet al te lange tijd, alleen nog maar lovende woorden kan schrijven.

Sorento2010 21-03-2010
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F710BT

Nu 2 weken ingebruik en nog steeds niet positief over dit apparaat. De communicatie met mijn HTC telefoon werkt niet naar behoren. Als het gesprek afgelopen is staat het systeem vast en moet de stroom worden onderbroken om weer over teschakelen naar een andere geluidsbron.
Ook komt het geregeld voor dat de knoppen op mijn stuurwiel in eens een andere functie hebben gekregen, als ik dan de volumeknop op het toestel draai dan springt hij naar de volgende geluidsbron en vervolgens gaat hij uit.
Volgens de garage komt er nieuwe software wat dit op zal lossen. Ik heb mijn twijfels hier over, en anders gaat hij er gewoon uit.

keesk 12-10-2009
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F710BT

Makkelijk te bedienen systeem, waar iedereen in principe mee overweg zou moeten kunnen, zonder ingewikkelde handleidingen door te nemen.
Minpuntje is echter wel dat de USB-aansluiting aan de achterkant van het apparaat zit evenals de ipod-aansluitingen.