Garmin nüvi 1340

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 1340 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

pamyl 17-01-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

De stem is onduidelijk en is moeilijk te veranderen,ook niet met Garmin express.Van de ene dag naar de andere dag ben ik mijn kaarten van Europa kwijt.Er staat: geen kaarten bechikbaar.Ik heb de Garmin reeds 5 jaar in bezit en het ging langzaam maar zeker iedere keer van slag.

hagee59 10-09-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

Vriendelijke bediening en helder display.
Net terug uit Engeland alwaar de Nuvi 1340 soms moeite had met snel reageren op rotondes. Bij veel vaak ovaalvormige rotondes is er sprake van 5 afslagen die kort bij elkaar liggen. Dat houdt 'ie niet bij waardoor een vergissing snel gemaakt is. Heel storend was dat de Nuvi, met de instelling 'snelste route' ,eerder dan handig was, je van de snelweg afleidde. Hierdoor werden we wellicht snel(?) maar onhandig binnendoor naar onze bestemming geloodst. Bij retour van Calais naar omg. Rotterdam wilde de Nuvi mij via binnenwegen rondom Gent ( via Deinze / Steenweg ) leidden. Heb 'm genegeerd en ben gewoon via Brugge/Gent/Antwerpen over de rijkswegen gereden. Half uur gewonnen t.o.v. de planning door de Nuvi bij vertrek vanuit Calais!

Cobus 12-08-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

Prima ding hoor, maar echt te traag in het stadsverkeer. Werkt verder naar behoren, maar vertouw niet op de stem, want die is soms te laat met commando's. Verder echt prettig, handig ding hoor.
Maar ik zou hem niet weer kopen.

Arend de Korte 23-11-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

Mijn ervaring met de Nuvi 1340 zijn een beetje dubbel. Enerzijds doet hij wat het moet doen nl redelijk snel navigeren met behulp van een goede geluid- en beeldkwaliteit en de mogelijkheden van het apparaat zijn meer dan genoeg. Aan de andere kant is hij niet altijd snel genoeg met het herberekenen van de route en zeker niet wat betreft de gesproken route-informatie. Hier kun je niet altijd op vertrouwen vooral in de stad duurt het vaak te lang voordat hij uitgesproken is om bv af te slaan.

fastfolkert 18-11-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

Wij hebben al een aantal Garmin GPS-en voor wandelen en fietsen in ons bezit, maar voor autonavigatie hebben we toch een echte autonavigator gekocht. Tot nu toe navigeerden met onze GPSMAP60CSx maar dat is toch minder handig.
Reden om Garmin te kiezen was (tov. vergelijkbare TomTom)voor ons:
- direkt ingeven van coordinaten
- direkt downloaden van parkeerplaatsen voor geocaches via de Garmin Communicator plugin
- gebruik van extra (topo-)kaarten op de SD kaart

Het routeren gaat prima, sneller dan de GPSMAP60CSx. Beeld is goed, stemmen zijn duidelijk. Ook de rijbaan-aanduiding bij knooppunten is handig.
Om geen zuignap-afdruk op de ruit te krijgen gebruiken we een beanbag; die is zeer stabiel en zo weggewerkt als je de auto verlaat.
Het enige nadeel is de gebruiksaanwjzing; die is niet compleet want de features van de SD-kaart worden nauwelijks genoemd. Voor ons was dat geen issue want we kennen Garmin al jaren, maar voor anderen kan het handig zijn om te weten wat je met dat SD-kaartslot kunt doen.

Kortom, voor ons doel een prima autonavigator die goed integreert met toepassingen van andere Garmin GPS-en. (zoals bijv. geocachen)

Anita100 08-11-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

Het is een zeer gebruiksvriendelijk navigatiesysteem.
Eenvoudig te bedienen en in te stellen.
Het beeld is helder en de mogelijkheden zijn uitgebreid.Vanaf het adres tot benzinepomp en winkelcentra, zeer uitgebreid.
De stemmen vind ik niet echt prettig.
Het geluid is wat aan de lage kant,dat mag gerust wat harder, zeker als je ook muziek aan hebt staan.
Vormgeving is prima.

gpsreview 25-10-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

Dit is mijn eerste gps toestel. Ik vind het een gebruiksvriendelijk toestel met mooie design en daarom heb ik het ook gekozen. Eerst heb ik het wel meteen moeten terugbrengen want het viel uit om de 20 a 30 minuten. Dit werd opgelost binnen garantie met een software update. Dat kun je eventueel zelf doen maar daarvoor moet je apart een USB kabel kopen. Nu werkt het toestel zonder probleem. De verkeersinfo heb ik nog niet getest want daarvoor moet je ook apart een kabel bijkopen.

Waar ik niet bij stilgestaan heb bij aankoop is de kwaliteit van de routeberekening (inderdaad: het essentieel punt van een gps). Ik ging ervan uit dat dit evident was en dat de algoritmes daarvoor ondertussen al op punt stonden. Vroeger gebruikte ik websites als mappy of viamichelin met over het algemeen zeer goede routeberekening. In vergelijking met deze websites stelt deze gps mij erg teleur. Het toestel lijkt geen verschil te kennen tussen hoofdwegen en landwegen. Snelwegen gaan goed maar zodra je de snelweg verlaat kom je regelmatig terecht op smalle bochtige weggetjes. Soms is het echt gevaarlijk: bij slecht weer of in het donker kun je beter niet vertrouwen op het voorstel van de gps. Je kunt wel een paar instellingen veranderen: snelste route, korstste route, zuinigste route, maar dat helpt allemaal niet. De geschatte tijd van aankomst is veel te optimistich. Blijkbaar denkt de gps dat je langs landweggetjes snel vooruit komt omdat er op veel van die wegen geen expliciete snelheidsbeperking staat. Misschien is dat ook waarom het mis gaat maar als mappy dat kan oplossen moet garmin het toch ook kunnen.

Minder belangrijk voor mij maar nog een zwak punt op gebied van navigatie is de fietser-modus. Je kunt het toestel op fietser zetten om zogezegd routes te optimaliseren voor fietsers. Jammergenoeg kent de gps de uitzonderingen op éénrichtingsverkeer voor fietsers niet. In veel steden mogen fietsers in beide richtingen door éénrichtingsstraten. Met deze gps dus niet. Gemiste kans.

wbbdtt 24-08-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

Mijn eerste navigatie en heel Frankrijk door gereden.
Vormgeving: handzaam,dun, helemaal goed.
Beeldkwaliteit: In de volle zon buiten niet optimaal, maar goed genoeg, in de auto perfect. Accuduur niet uitgetest. Mogelijkheden: helemaal goed. Veel restaurants en pompstations zo gevonden. van de supermarkten staan alleen de hele grote erin.
Gebruiksgemak: zonder handleiding gebruikt, het wijst zich vanzelf. Geen onregelmatigheden bij gebruik gehad. Ik ben heel tevreden.
Topokaarten erop gezet om de wandelmogelijkheden te testen.

m.v.d.hout 04-08-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 1340

De Garmin nuvi 1340 valt op een aantal punten behoorlijk tegen.
Er zijn een aantal punten op de snelweg waar de nuvi 1340 elke keer bij passage vastslaat. Hij is dan alleen met een harde reset weer aan de praat te krijgen.
De gebruiksduur van de accu is zeer beperkt. Bij schermsterkte 50% zou die 4 uur moeten zijn, maar bij zonnig weer is het scherm dan geheel onleesbaar.
De duur van de batterijen haalt dan niet eens de 2 uur.
Een nederlandse site om vragen te stellen is er niet.
Er is geen nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij.
Kortom het is een heel gezoek om er achter te komen wat het apparaat wel of niet kan.