Sony Portable Navigation System

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Portable Navigation System op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

FM_ned 25-11-2009

Ik heb de Sony 1,5 jaar geleden gelukkig kunnen ruilen voor een TomTom.

Ik geloof dat Sony helemaal uit de navi-markt gestapt is. Ik heb veel Sony spullen en alles is OK. Deze was echter een ramp. Hij vond geen satelieten (pas na 30 minuten) en is twee keer voor reparatie naar Sony geweest. Dan is ie een aantal weken weg en dan krijg je hem terug zonder commentaar of uitleg. Vervolgens is ie net zo slecht als voorheen.

Titanius 15-07-2008

Ik ben redelijk verbijsterd door deze stortvloed aan negatieve ervaringen over de Nav-U71T...

Ik heb dit apparaat vorig jaar februari gratis bij mijn nieuwe auto bedongen. Omdat ik ook een Sony radio en boxen heb dacht ik nou dan ook maar een sony navi... (klinkt vrij logisch).

Oke eerlijk gezegd is het niet de beste navigator maar hij voldoet heel erg aardig. Eigenlijk vind ik hem op het trage herberekenen en trage start na een prima en puik hulpmiddel om de juiste route naar je eindbestemming te zoeken. Misschien zit het hem daar wel in ik vertrouw nooit uitsluitend op een navigatiesysteem maar op mijn gezond verstand. De Sony heeft mij in Italie (Florance, Pisa) kinderlijk eenvoudig door de drukke standcentrums geleid. Ook de TMC info vind ik prima (tenminste gratis in verhouding tot b.v. TT).

Nogmaals zeker niet de beste, maar absoluut goedgenoeg voor een voldoende....!!!

marjamarja 25-05-2008

wat een vreselijk ding is dit zeg!en ook krijgt hij straks een klap met de moker,word er doodziek van
dat ding is al eens terug geweest voor een kleinigheidje,zou een week duren!!!en wat denk je!!drie maanden op moeten wachten
en is toen omgeruild door sony voor een andere,omdat ik het goed beu was met hun afscheperij
en en smoesjes
en wat denk je???????ik kan hem niet op mijn pc aansluiten,en hij doet helemaal niks
alles geprobeerd,tot aan downloaden van software enz....(ook gebruiksaanwijzingen)
weet iemand wat ik moet doen?zowel een programma downloaden,en nog meer om hem te gaan gebruiken?
zal dankbaar zijn,voor een goede info

Leonie1987 30-12-2007

Het systeem heeft ONBEHOORLIJK veel tijd nodig om zijn route te berekenen. (Menigmaal 20 minuten). Dat is echt veel te lang.
Eénmaal de route is berekend werk de navigatie goed. Het geeft duidelijke aanwijzingen, zowel op het scherm als in de gesproken tekst.
Het is NIET gebruikersvriendelink en de handleiding is zeer summier.
Het artikel is 2 keer ter reparatie terug gestuurd naar de leverancier, echter zonder resultaat. Heb toen in samenspraak met de winkel het systeem kunnen omruilen voor een TomTom One.

andres60 26-12-2007

Ondanks de slechte ervaringen van andere bezitters moet ik zeggen dat die van mij nog steeds goed gaat, enige minpunten zijn de slechte kaartgegevens (navteq) waar diverse oudere adressen niet opstaan en tot slot de december firmware update V2.1.00(264)heeft niet meer de mogelijkheid om zonder gps signaal een route te berekenen, dus minder mogelijkheden dan de oudere versie V2.0.07(290).
helaas heb ik de oude versie overschreven , misschien kan iemand mij de oude versie overmailen, alvast dank en tevens de beste wensen voor het hel kieskeurig team

marco17 02-09-2007

heb de nv-u71t nu een jaar is niet altijd even snel.
maar weer door italia was ie weer helemaal top.
van mijn huis tot de camping dus ik vind hem erg goed
geen mis berekeningen.

veel sterkte er mee allemaal

ohwatisdezeslecht 29-08-2007

v/d zomer dit apparaat gekocht. Heb nog nooit zo'n slecht systeem gezien... opstarten duurt +/- 20 minuten. Staat vaak stil (maakt gebruik van 3 satellieten en niet van 9 zoals bij TT), in Duitsland, Oostenrijk en Italie kent ie de wegen niet.. (150 km omgereden in Italie, verwijst in DL naar weg die niet in de nabije 300 km voorkomt). Verkoper gaf aan dat je deze eigenlijk direct behoort terug te sturen naar Sony voor een update. Maar wat heb je aan een navigatiesysteem als je 'm terug moet sturen? Heb 'm na de vakantie ingeruild voor een TomTom. Hier 9 satellieten, snelle opstart en goede weginfo.

maurice17 26-08-2007

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet eerst de reviews op deze site heb doorgelezen, voordat ik blind op een internet aanbieding inging. Vroeger !! was ik lyrisch over Sony , echt top,
OK OK ik ben een beetje boos , dat komt omdat ik in mei de Sony NVU 71 T heb gekocht , en dat ik na een telefoontje eergisteren , er achter ben gekomen dat het nog minimaal 3 weken gaat duren voordat ik hem weer terug krijg - voor de 2e keer alweer !
Ik vroeg nog aan de man van het service center of mijn geval uniek was, en hij zij ja ! , nee dus !!
Nee, ik heb hem na de eerste reparatie ? getest , en een straat in een dorpje hier 20 km van daan kost 5 min ! , er naar toe rijden kost 15 min ! een adres in Eindhoven ==> minimaal 5 min rekentijd .
GPS ontvangst , nou alleen maar als het heel erg mee zit.

kortom ik heb de meneer van Sony verteld dat ik na de 2e reparatie geen vertrouwen meer heb in hun apparaat . de vraag is nu hoe de juridische verhoudingen liggen .

Alleen heb ik zojuist flink over de site heen en weer gefietst, en wat blijkt , elk systeem heeft wel zijn mankementen , overal is wel iets mis mee !!??

Ik dacht eerst nog , nu ga ik hem omruilen voor een TT xl , maar die is ook niet zonder problemen ..

Dus eigenlijk ben ik nog verder weg dan ik al dacht.

Maar zoals de andere mevrouw al zij : Koop dit apparaat niet! breng het terug en ruil het om !!

de mijne is al 3 maanden in de reparatie , en misschien worden het er wel 6 ?

gerard2 18-06-2007

Helaas niet al te best.
Zo goed als hun TV en Camrecorders zijn.
Zo slecht is de software. van de NV-U71T
De hardware ziet er goed uit en werkt ook goed.
Maar de software heeft vele fouten met als gevolg,
dat alles vastloopt.
Thuis een route plannen gaat vaak mis, doordat het systeem blijft zoeken naar de satellieten. (en hierdoor vast loopt)
Het systeem blijft vaak een oude route vast houden.
Het systeem aan zetten voor alleen flitspalen is bijna onmogelijk. De oude route wordt je gewoon in de maag gesplitst, ook al is de route vewijderd.
En de gewone vertaal fouten zitten zijn nog niet opgelost in de update software van sony.
Vele malen geprobeerd contact te maken met de support afdeling van Sony Maar Helaas geen enkel Antwoord.
Had ik niet van Sony verwacht.

Gr. Gerard

Frank de Jong 12-06-2007

Ik ben alle negatieve reacties een beetje zat. Als jouw apparaat niet goed functioneert hebben we dat na 2 reviews ook al wel door!

Ik gebruik mijn Sony niet dagelijks, maar de keren dat ik hem gebruik werkte hij prima. Een keer een vastloper, maar na het systeem opnieuw opgestart te hebben werkte hij weer prima.

Ben met deze naar Berlijn gereden en hij leidde mij foutloos tot de voordeur van mijn Oost-Berlijnse plaats van bestemming.

B den Adel 10-06-2007

Mijn vierde revieuw over dit waardeloze apparaat.
Vandaag met de auto van Rotterdam naar huis (Oostvoorne) gereden.
Volgens sony via Engeland (snelste route)
In Oostvoorne weken wij van de aangegeven route af. Gevolg: het systeem raakte volkomen de weg kwijt. Eenmaal voor de deur van ons huis aangekomen moesten we volgens het systeem nog 7,8km rijden.
Werkelijk waar: dit systeem is volkomen onbetrouwbaar en waardeloos. Nooit!!!!! kopen.

Chris1974 07-06-2007

Update na eerdere review.....

Inmiddels een kleine maand in bezit, en wat valt het toch tegen. Beeld loopt vast, route loopt vast, kaart kwijt..... kaart laden........

Ben bar teleurgesteld door sony, dit is mijn tweede zeer slechte product (na ooit eens zeer slechte hoofdtelefoon gehad te hebben).

Het zit me zo omhoog dat ik ga vragen aan de webwinkel of ik hem om mag ruilen, zo niet koop ik nooit meer iets daar.

Mensen, koop aub deze sony niet, het lijkt geweldig maar na een tijdje ga je de echte sony leren kennen......

macbean 06-06-2007

Ik kan mij helaas negatief aansluiten bij de reviews van velen.
Het berekenen van routes kan varieren van 5 tot 30 minuten of het heeft een helder moment nadat je bijna thuis bent.
Vaak bevriest het scherm en is het onmogelijk terug te keren naar het menu of je moet het apparaat geheel uit en aan schakelen.
Veel van de bestemmingen die ik probeer te navigeren blijken , volgens de overig vriendelijke stem,in zones te liggen met beperkte verkeersmogelijkheden,waaronder mijn eigen woning met zo'n 50 parkeerplaatsen en 2 aanrijroutes voor de deur.Verder klopt de routedetaillering niet waar bijvoorbeeld een afslag van de A12 naar de A50 gewoon als 1 snelweg word gezien.
Al met al,waardeloos apparaat en zeer onnauwkeurig
let erop dat er een europese wetgeving bestaat mbt tot consumentengarantie.Heb je problemen met de leverancier,wijs hem/haar hier dan op en vraag je geld terug

DaveT 02-05-2007

Had deze ook aangeschaft. Was mijn eerste navigatie systeeem. Heb em vandaag (al na 2 dagen) weer teruggebracht. Wat een waardeloos apparaat zeg. Mega traag. Zoals al eerder vermeld in reviews hieronder. De ene keer rekent ie snel. Meteen dezelfde route daarna nog een keer bereken duurt ineens mega lang. Na 15 minuten!!!!!! heb ik de berekening maar afgebroken. GPS ontvangst is slecht en het duurt lang voordat ie zijn positie heeft bepaald. In en uit zoomen op het scherm is echt een drama. Het slepen naar een lokatie op de kaart reageert slecht en de opbouw van het scherm na verplaatsen is wederom erg traag. En dan de batterij. Volledig opgeladen, apparaat op STANDBY en 8 uur later is ie alweer voor 3/4 leeg (volgens indicator op het scherm). Vervolgens heel even (2 seconden) de thuis lader er in gestopt en weer er uit gehaald. Tot mijn stomme verbazing gaf de indicator aan dat de battery weer 100% vol was. En dit bleef ie aangeven.... huh? Of de accu is waardeloos, of de indicator klopt voor geen meter.......

Ik vind het scherm niet echt overzichtelijk. Er vallen te veel (transparante) iconen over het beeld wat het rommelig maakt.

TMC antenne kabeltje heeft ook 2 kleine zuignapjes. Deze werken voor geen meter, zodat je de kabel maar ergens los moet neerleggen. Erg goedkoop.

Ik heb nergens kunnen achterhalen dat er ook nog kaarten van andere wereld delen beschikbaar zijn voor dit apparaat. Het ziet er naar uit dat je echt beperkt bent tot Europa met dit apparaat.

Er zit geen SD kaart slot op. Wel 2Gb interne geheugen dat tot de nok te vol zit met de Europa kaarten.

Er zit geen beschermhoesje bij. Erg slecht van Sony.

Ik heb me dit ding door een verkoper laten aanpraten. De lage prijs was erg aantrekkelijk voor een apparaat met TMC. Nou, ik weet nu in ieder geval waarom ie zo goedkoop is. Ik ga nu voor het apparaat waar ik so wie so al eigenlijk voor wilde gaan: de NAVMAN N60i. Wel een stuk duurder, maar wel een super apparaat!! Ik weet zeker dat deze Sony daar in geen mijlen aan kan tippen.....

Echt, niet kopen dit ding. Geeft iets meer uit en dan heb je een fatsoenlijk apparaat.....

Ik groet U.

NoudvR 01-05-2007

Prima apparaat. Na even spelen en doornemen van de handleiding is alles duidelijk. Snelle (her)berekening van route. Goed scherm en heldere stem. Zuignap + houder erg goed. T.o.v. een in de auto ingebouwd systeem heb je het gevoel, dat je iets verder bent als de display aangeeft, maar niet storend.

aklass 25-04-2007

Perfect apparaat,heb al meedere gehad maar deze is tot nu mijn beste ervaring,supersnelle berekening,zeer duidelijke stem met meer dan goede volume,ook normaal nederlands en geen vlaams.
Houder is zeer goed te monteren ook op dashboard.
Heeft mij tot nu toe altijd perfect zonder fouten laten rijden,tmc werkt ook perfect.
Kortom een perfect apparaat.

stallie 20-04-2007

Gigantisch goed en makkelijk navigatiesysteem. Hoewel sommige wat kritiek uiten, moet ik zeggen dat dit systeem geheel aan de verwachtingen voldoet. Dat wat hij moet doen doet hijnavigeren. Gebruiksaanwijzing is goed en via de site van Sony wordt je ventueel verder geholpen. Ook daar kun je de handleidingen en installatie downloaden. Verder is de houder ook echt een plus. Deze kun je namelijk nagenoeg op iedere ondergrond bevestigen. Kortom een goed systeem. Batterij gaat ongeveer 5 1/2 uur mee, iets korter dus als aangegeven.

Tjibbe 19-04-2007

Uitgebreid gezocht op deze site en wat andere reviewers als kritiek hadden op de u71t, weinig toeters en bellen, was dit precies wat ik zocht. Een simpel, degelijk maar vooral betrouwbaar navigatiesysteem. Hierbij had ik het geluk dat ik verschillende merken mocht uit proberen. Uiteindelijk de Sony gekozen vanwege: de handleiding is beknopt maar zeer duidelijk, alles is al voorgeinstalleerd. De benodigde satellieten waren zo gevonden. Het kwaliteitsgevoel van dit apparaat, de prijs, batterijduur maar vooral de duidelijkheid van het scherm en duidelijke stembegeleiding. Een puntje van kritiek: de bijgeleverde software heeft geen of nauwelijks meerwaarde en ik mis een beschermhoesje voor het apparaat. De vrouwelijke stem klinkt wat blikkerig. Al met al zeer tevreden en volgens mij qua kwaliteit/prijs verhouding een van de betere navigatiesystemen

melis1 14-04-2007

Deze sony een dag gebruikt maar terug gestuurd. Wel jammer want het zag er allemaal veel belovend uit.

Negatief.
Flitspalen worden geleverd maar je kan ze er niet opzetten.
Langzame routeberekening.
Service van Sony zelf. mail en telefoon worden niet beantwoord.
Je ziet niet wat er gebeurd bij aansluiting computer.
Ook de mee geleverde uitleg geeft hier geen oplossing voor.
Zitten niet veel extra's op.

Positief.
Compact.
Update van kaarten.
Prijsverhouding.
Gratis TMC
gebruiksgemak.

joh234 09-02-2007

Lang getwijfeld tussen TomTom en Sony. Gekozen voor deze omdat ik het syteem niet aan de voorruit wilde maar op dashboard. Zit perfect. Het systeem werkt zeer goed, vindt locatie snel en ook onderweg zeer snelle herberekening van de route. De kaarten en gesproken aanwijzingen zijn duidelijk en komen ook op tijd. Aan enkele nieuwe wegen hier in de buurt te zien, zijn de kaarten van medio 2006, voldoende recent. Zitten wel geen extraatjes op (geen flitspalen, weing POI, geen MP3, fotos, e.d.) Ook software op PC stelt niks voor. Kortom, zeer goede navigatie, zonder extra poespas

dutchking 17-01-2007

prima systeem werkt goed en doet precies wat je vraagt alleen wat ik jammer vind is dat je niet er veel poi hebt (zoals b.v pinautomaten) dit heb je bij de tomtom wel en ze er bij zetten met een programma kan niet omdat het systeem nog vrij nieuw is heb er geen spijt van alleen...maar voor de vele extra opties moet je toch bij tomtom zijn

railroader66 28-12-2006

Ik had voorheen een NVX-P1 , helaas waren de kaarten voor dit toestel niet
betrouwbaar.Ben nu overgestapt naar de NV-U71T.
Wat een verbetering, precies en erg gemakkelijk in gebruik. Een groot plus punt
is het RDS-TMC systeem.
Het statief is nu heel wat sterker.en het touchscreen is erg makkelijk .Maar
vooral het fijt dat je hem kan opladen vind ik possitief.
Twee min puntjes: geen opberghousje en de stem klinkt nogal blikkerig (net een
robot)
Toch zeker een aanrader !

Mr.Mack 22-12-2006

Nou ik moet toegeven dit is een zeer gebruiksvriendelijk navigatiesysteem
makkelijk ingebruik ook is het up to date kwa kaarten kan ik van TomTom niet
zeggen. Uiteraard het heeft ook zijn min punten dat ze op dit moment geen
flitslocatie's aangeven. Daar dit toch tegenwoordig erg gewaardeerd wordt. Ook
vind ik het jammer voor deze prijsklasse dat er geen aandacht wordt besteed aan
bv een hoesje of tas zodat je het beschermt kan menen. Maar ondanks deze min
punten een echte aanrader op het gebied van navigatie. Uit betrouwbare bron ik
vernomen dat er in het nieuwe jaar ook flitslocatie's tegen betalling in
abonnementsvorm beschikbaar zal zijn.