Navigon 6350 LIVE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 6350 LIVE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

jmeu 17-06-2011
Geschreven voor: Navigon 6350 LIVE

In vergelijking met mijn vorige, een ander merk, die overigens NAVIGON recent heeft overgenomen heeft 6350LIVE een aantal nadelen:
1. bij opstarten duurt satelliet zoeken erg lang
2. zoeke verschillende route opties heeft in NL weinig zin omdat de kaartweergave zo onduidelijk is dat je toch geen keuze kunt maken. Daarnaast duurt het samenstellen van alternatieve routes erg lang.
3. diverse keren idiote adviezen gekregen
4. In grensgebied Venlo - Roermond kun je 'm beter uitzetten anders kom je op afgesloten wegen terecht.
5. Een van de stemmen hapert bij rotondes, hinderlijk!
6. Aantal POI's beperkt.
7. Mijn vorige was zeer goed in het voorspellen van de aankosttijd, Navigon zit er geregeld 10 minuten naast.
8. Voor alle opties moet betaald worden.
9. Het gebeurd herhaaldelijk dat het scherm bevriest (software staat stil).
10. Rijbaan advies bij binnenkomst Duesseldorf is onduidelijk.
11. City view bij Eindhoven stelt niets voor en komt helemaal niet overeen met de realiteit.

Conclusie: een miskoop.

Hans Hamstra 19-01-2011
Geschreven voor: Navigon 6350 LIVE

Mooi apparaat met gemakkelijke bediening en duidelijke afleesbaarheid. Wel even goed de gebruiksaanwijzing voor gebruik lezen. Je moet er even inkomen, maar na de eerste paar keer heel gemakkelijk te bedienen. Ook de services van Navigon, extra kaarten en bezienswaardigheden (POI's), zijn zeker de moeite waard.

Marsman63 19-08-2010
Geschreven voor: Navigon 6350 LIVE

Ik wil even reageren op de onderste reactie.

Geluid geen problemen mee, komt bij mij niet schel over.

Je kan bij deze ook de snelwegen uitschakelen, maar het werkt anders. Ga naar Routebeschrijving en selecteer hier de snelwegen, waar je niet over heen wilt, zodat het groene vinkje in een kruisje veranderd.daar zal hij nu een andere route voor kiezen. Dus wel mogelijk!! Dit kan je ook eventueel in routeprfielen aanpassen om de snelwegen te vermijden. daar klik je simpel op Autosnelwegen Toestaan, vermijden, verbieden.

Meldingen van gevaarlijke situaties is in opties te verwijderen zodat hij geen meldingen maakt van de bepaalde situaties.

Ik vindt dat er voldoende Poi's in staan. ben je niet tevreden kan je altijd mischelin gidsen enz. instaleren dit wel voor+-€19,- ook zijn er gratis downloads voor bijvoorbeeld bijzondere stads bezienswaardigheden,of camping plaatsen in zweden.

verder geen problemen met het touchscreen. altijd rustig indrukken met de vingertop en niet met de nagel. dan heb je alles met 1x touchen ;)

Zelf TomTom en Navman gehad. Navman vondt ik altijd al prettiger dan de veel te commercieele tomtom. Maar de Navigon is gewoon erg uitgebreid en gebruiksvriendelijk.

Als je dan toch niet weet hoe je bijvoorbeeld snelwegen kan uitschakelen. sluit dan de Navigon aan op de pc. met bijgeleverde usb. instaleer dan de aangegeven optie en je kan de Nederlandse Manual lezen ;)

Ik ben zeer content met de 6300 serie!!

Jammer dat er toch nog recensies staan van mensen die niet goed uitpluisen hoe het werkt en dan dingen gaan verkondigen die niet waar zijn en toch mogelijk zijn!

dat kan je al snel het verkeerde vooroordeel meegeven terwijl het apparaat toch is wat je precies zoekt.

Reibas 02-06-2010
Geschreven voor: Navigon 6350 LIVE

De Navigon 6350 hebben wij naar aanleiding van de goede reviews op deze website aangeschaft, maar wat viel het apparaat ons tegen!
Het geluid is schel en onaangenaam. Telkens als je het scherm aanraakt klinkt er een vervelend geluid, heel irritant. Je kan uit verschillende routes kiezen, maar op onze oude Mio kon je bijvoorbeeld ook de snelwegen uitschakelen, zodat je over routes binnendoor werd geleid. Dat gebruikten wij vaak bij files, maar ook als we gewoon een leuke route wilden rijden. Dat is met dit apparaat niet mogelijk.
Verder kan je met Live fileinformatie krijgen en zo om de files heen laveren, maar het apparaat bleef maar zeggen dat hij de route ging aanpassen. Bovendien werden we helemaal gek van alle meldingen van 'gevaarlijke situaties', vaak ook als we op een recht stuk snelweg reden....
In onze oude Mio waren wij gewend dat er heel veel POI's in stonden, voor parkeren, restaurants, overnachtingen, maar ook voor winkels, kerken, bankautomaten, enz. In dit apparaat is dat heel erg beperkt en dat vonden wij een groot gemis.
Het touchscreen moest je soms wel 3 of 4 keer aanraken (bijna drukken) voordat je contact maakte.
Maar misschien nog wel het allerbelangrijkste: we werden over de meest wonderlijke routes gestuurd, dat merk je vooral als je op bekend terrein bent. Voorbeeld: we reden op een provinciale weg (die we gewoon moesten blijven volgen, we kende de weg hier) en werden plotseling rechtsaf gestuurd de B-weg op die paralel aan de provinciale weg liep... Niet echt handig dus.
Oh ja, de stem Antje is echt vreselijk. Midden in het woord 'afslag' houdt Antje namelijk een pauze van luttele seconden. En het woord 'afslag' is nogal vaak gebruikt in een navigatiesysteem. Dit vonden wij dus ook een grote misser, want dat is vreselijk irritant.
Slot van het liedje is dat wij nu een TomTom Go 750 Live hebben en dan heb je dus een echte, wat een wereld van verschil.

RonNav23 23-05-2010

----------Update review, 23-5-2010-----------
Test LIVE filemelding Navigon.

Op 10 mei 2010 heb ik een rit gemaakt van Den Bosch naar Freiburg (Zuid-Duitsland).Op de heenweg heb ik de live-dienst ingeschakeld voor de filemeldingen.Bij Eindhoven kreeg ik de eerste melding en bij Venlo de tweede. Beide keren bleef ik de originele route volgen (ondanks adviezen van de 6350Live anders te rijden).Beide keren kwam ik geen file tegen. Op het vervolg in Duitsland kreeg ik vier keer een filemelding. Ook nu bleef ik de originele route volgen en kwam ik wederom geen enkele file tegen.

Op de terugreis op 14 mei heb ik gebruik gemaakt van de TMC diensten.Geen enkele filemelding heb ik gehad, maar ik ben ook geen enkele file tegen gekomen.

Voor Livediensten moet je een abonnement afsluiten en TMC is gratis.

Conclusie: De Livedienst voor de filemeldingen is totaal onbetrouwbaar en is weggegooid geld.Als je de adviezen opvolgt een andere route te nemen kost dit veel extra tijd en ergernis.Ik gebruik voortaan TMC , gratis en betrouwbaar.

----------1e review, 29-3-2010-----------
Een paar maanden in bezit.Vooral de LIVEdiensten hadden mijn interesse, daar deze zeer prijsgunstig zijn tov de concurrent.Op een paar lange ritten in Duitsland eea uitgetest. Regelmatig worden files niet aangegeven of deze worden aangegeven terwijl deze er niet (meer) staan. Deze optie is nu helaas nog onbetrouwbaar.Verdere LIVEdiensten zoals weer en de mogelijkheid via google te zoeken zijn optimaal.De stembesturing is een uitkomst. Duidelijk en rustig spreken garandeert goede werking.Wacht echter even op het geluidssignaal waarna er gesproken kan worden.
Het beeldscherm geeft een duidelijk overzicht van de situatie om je heen,is helder en ook bij zonlicht op het scherm goed af te lezen.In (Duitse)steden helpen de contouren van gebouwen (city view) visueel met het orienteren.De gps-fix is bij regelmatig gebruik redelijk snel. Als je het apparaat enige tijd niet gebruikt kan het echter minuten duren voordat je een fix hebt. Groot nadeel van Navigon is dat je een additioneel programma (POIwarner) moet aanschaffen om extra POIs erop te zetten. Deze zijn echter met de huidige MN7versie vooraf bij het plannen niet op de kaart te zien.

navtester 18-03-2010
Geschreven voor: Navigon 6350 LIVE

1 week in bezit en super enthousiast. Alles uitgetest en tot nu toe geen echte problemen tegengekomen.

Het instellen uit de doos ging op zich redelijk makkelijk. Je moet even de tijd nemen om alles netjes te registreren. Even de software erop blazen en klaar. Gelijk een back-up gemaakt.
Eerst batterij volledig opladen met USB, dit duurt rustig een uur of 6 ! Maar dat is echt noodzakelijk om de batterij wakker te maken voor langdurig gebruik.

Het aanzetten is echt eenvoudig, duurt de eerste keer een seconde of 25. Daarna de eerste fix binnen op 1 minuut. Dit klopt met het feit dat het instant fix is. Daarna is de fix binnen 2 seconden. Even gespeeld en alle menu’s doorgelopen. Wel wennen, maar na een tijdje weet je waar wat zit. Dit alles in een thuis situatie en niet bij het raam!

Goed lang genoeg gespeeld nu het echte werk. Vooraf een route erin gezet en dat wordt netjes afgewerkt. Het beeld is rustig, voldoende details en ook de stem is prettig. Wel een klein puntje is dat de aangeving bijvoorbeeld : NU RECHTS, soms iets te vroeg wordt gegeven. Dus niet direct rechts afslaan, dit kan een meter of 20 voordat er werkelijk gehandeld moet worden. Logboek aangezet en achteraf prima kunnen zien waar ik geweest ben, tijdstippen erbij etc.

De stem besturing was in het begin lastig. Na een aantal keren proberen moet je gewoon helder spreken en dan gaat het 9 van de 10 keer goed. Het handsfree gebruik is redelijk tot goed te noemen. Even het telefoon boeken erin zetten en voilá ook dat werkt. De extra optie van Live ook uitgeprobeerd, maar of ik dit verleng weet ik nog niet. Kortom voor deze prijs een degelijk en uitgebreid apparaat.

hanzeman 15-03-2010
Geschreven voor: Navigon 6350 LIVE

sinds enkele weken deze live versie ingebruik en tot volle tevreden heid ,positief o.a. mooi design snelle fix zeer gemakkelijke bediening goede ondersteuning met fresh maps al met al zeer goede navigatie voor een vriendelijke prijs.
negatief;binnen halen van info met live moduul duurt wat lang.
mijn defect geraakte mio 510e heeft nu een luxe opvolger,wordt vervolgt.