Navigon 6310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 6310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

henkie327 12-06-2012
Geschreven voor: Navigon 6310

Als hij het doet is het een goed toestel, maar helaas de accu begeeft het. Valt zeer tegen dat binnen 2 jaar de accu al kapot is. Is zoiezo niet eenvoudig zelf te vervangen laat staan om telefonisch contact op te nemen met Navigon over de te volgen reparatie. Je krijgt alleen een welkomstmuziekje te horen, geen keuzemenu, je krijgt niemand aan de lijn. Zwaar teleurstellend.

Jaap Schouten 09-07-2011
Geschreven voor: Navigon 6310

Nu 16 mnd in bezit, zeer gebruikersvriendelijk, tot mijn schrik veel gemakkelijker dan de dure full-map navigatie in mijn nieuwe auto! Dus de Navigon gaat ook mee. Kocht hem met 2 jr abonnement op nieuwe kaarten, eigenlijk geen punt van kritiek, recent (na garantieperiode) brak de zuignap van de autohouder, na telefoontje en een e-mail had ik binnen 3 dagen een nieuwe houder kosteloos! Service met hoofdletter dus.

jan.korendijk 03-05-2011

---------Update review, 6-5-2011--------
Ik heb zelde zoon goed werkend navigatie systeem gezien,er is zoveel mogelijk mee,geweldig.Ik heb hem uitgebreid naar de 6350 live en heb nu de bescikking over het weer en is er iets op mijn route word ik bij vertrek al verteld wat er aan de hand is.Ik heb een Caravan en heb hier voor het programma besteld.Hier in geef ik de lengte ,breete,en hoogte in en het gewicht.Nu kom ik zeker niet meer voor verassingen te staan.De Service van Navigon is geweldig goed.2 jaar lang alle nieuwe kaarten gratis.

---------1e review, 17-6-2010-------
Navigon 6310.Nu 14 dagen in mijn bezit.Een hemel op aarde,alles zt erop wat een mens nodig heeft voor een goede navigatie.Het systeem heeft ook nog de mogelijkheden van het instellen van een voertuig.auto,vrachtwagen,motor ,fiets en voetganger.
Voor mensen met een caravan is dit heel fijn,je stelt hem in op vrachtwagen en je komt niet in de problemen.Er is ook een speciale kaart te koop voor CAMPERS en Caravans,koste 129.euro.
40 landen.2.jaar lang Updat,s.

ijfer wat ik toe ken aan dit apparaat is een 9.

mermans guy 20-01-2011
Geschreven voor: Navigon 6310

heb deze navigon 6310 vorige week gekocht na goed wikken en wegen , en kom hem kopen aan 100€ KORTING , dus mijn keuze was snel gemaakt . na het uitpakken stel ik vast dat er een heel weinig informatie bij zit van gebruiksaanwijzingen . voor opstart is het wel voldoende . maar na een tijdje mee bezig te zijn ben je er wel vlot mee weg . mijn vorige gps was een blaupunkt travel pilot 300 en was daar hee tevreden over . de goede punten zijn dat de 6310 vrij snel omschakeld als je je punt bent voorbij gereden dat was bij de pilot een pak trager . de verschillende roete berekeningen zijn handig maar stel wel vast dat ie je wel eens de straat durf laten in rijden waar je eigenlijk niet moet zijn . gelukkig volg ik mijn gps niet altijd . hij breng je wel op de korrecte plaats waar je wens te zijn . heb wel het gevoel met de navigon 6310 veel plezier te gaan beleven en heb nu al geen spijt van de aankoop. wat ik wel vervelend vind bij de opstart duurd een beetje te lang en het vinden van de gps signaal durf ook wel eens in het begin te lang uitblijven , kan men dit verhelpen .

Renee15 24-09-2010
Geschreven voor: Navigon 6310

deze navigatie gekocht nav de positieve recensies. En het is een geweldig ding. Zijn er mee op vakantie geweest naar Italie. Hij peidt je overal doorheen en als er files staan geeft hij dat aan, als je deze wil ontwijken; geen probleem. We hebben nog niet helemaal door hoe je dat het beste kan doen (wanneer is het tijdwinst), en soms moet je de naigatie opnieuw aanzetten zodat je weer de 3 keuzes kan maken, scheelt door de files zomaar een uur!
De wegaanduiding is heel duidelijk, de kaarten zijn goed bijgewerkt, kortom wij zijn echt erg tevreden!

p.vdhout 27-06-2010
Geschreven voor: Navigon 6310

gister een Navigon 6310 gekocht. Perfect snelle gps veel sneller als mijn VDO en Tomtom. Ook installatie van nieuwe kaarten ging zonder problemen. Voor 19,95 twee jaar de nieuwste kaarten. Zonder problemen geregistreerd en gedownload. GUI is prima en ook de voice besturing werkt goed.

Prima apparaat

koningsjpc 31-05-2010
Geschreven voor: Navigon 6310

Heb de Navigon 6310 nu 2 maanden in bezit. Gemakkelijkapparaat in gebruik. Vorige week Q2 2010 gedownload van site van Navigon. Downloaden ging gemakkelijk. Had een 4Gb sd kaart in Navigon zitten. Na downloaden stond de eertse helft van de landen op de Navigon zelf en de 2e helft op het sd kaartje incl. POI's die ik eveneens van deze site gehaald had. Bij het aanzetten en plannen van een route werken alle landen, dus ook die op het sd kaartje staan. Bluetooth werkt ook perfect met Nokia 5230. Bij een auto-onderdelenwinkel cq. fietsenzaak (grootste van Nederland) een zonnekapje voor o.a. Navigon (beeldschermen tm. 11 cm gekocht voor een paar euro en ook al schijnt de zon op het dashboard, het display van Navigon is zeer duidelijk zichtbaar, dus geen last van zon op het Navigon schermpje.
Op Q2 staan de nieuwe routes, o.a. snelweg rond Eindhoven is aangepast en klopt nu helemaal. 6310 is eenvoudig en snel te bedienen. 3d weergave in grotere steden (a.o. Eindhoven centrum) werkt wel aardig. Had hiervoor een Navman, maar 6310 is veel beter en eenvoudiger te bedienen en veel meer mogelijkheden. Ook TomTom kan m.i. hier niet tegen op. Bij het downloaden van fresh maps is het even zoeken, maar daarna is het downloaden kinderlijk eenvoudig. Al met al is deze 6310 een topper.

Monique.V 15-05-2010
Geschreven voor: Navigon 6310

Ik heb de 6310 nu een paar dagen in gebruik en bevalt prima. Zeer gebruiksvriendelijk. Ook het uploadprogramma werkt vlot en is simpel. Merk wel dat de updates wat ruimte vergt, maar overbodige data (zoals handleidingen in andere talen) is via de PC makkelijk te verwijderen. Ik heb de 6310 gekocht met 2 jaar gratis updates, stond op de site van bol.com en op de verpakking. Echter deze actie was afgelopen in maart 2010, volgens Navigon, maar na contact werden alle updates gratis geactiveerd, dezelfde dag nog. Heb ook nog contact met Navigon gehad over mijn (design) autolader, omdat ik de aansluiting niet handig vind, gezien de positie van het apparaat tegen het dashboard. Bleek ik de 'verkeerde' autolader te hebben, er wordt gratis een andere autolader gestuurd. Kortom, ben zeer tevreden over het apparaat, en ook zeker over de service van Navigon, top!

arenlou 19-04-2010
Geschreven voor: Navigon 6310

In verband met prijs en kwaliteit (beoordeling door vakmensen en eindgebruikers) kwam ik al snel bij deze uitvoering terrecht. TomTom had deze positieve commentaren in iedergeval niet. Gelukkig viel mij dat ook op. Mooi apparaatje. Er zit geen handleiding bij maar ik vind dat ook niet nodig. Eventueel kan je op de site van Navigon een handleiding downloaden. Ook zit er geen aparte oplaadadapter bij. Dit is jammer maar is prijstechtnisch wel verantwoord. Het is los verkrijgbaar of je laat hem even op in de auto. Het apparaat met bluetooth kan allen wat je wilt en is gemakkelijk te gebruiken. Leuk is de stembesturing. Handig met bellen. Je kan met stem door het adressenboek heen. Niet te veel menukeuzes en gemakkelijk te vinden en in te stellen. Slechts keuze uit 2 standaard stemmen. Niet echt specataculair dus. Mooi graphics in geval van de 3D stand. Ook duidelijk. Bij het verkeerd rijden kwam de herberekening al snel. Niet de opmerking probeer te keren als je op de snelweg zit. Als je niet kan keren dan zegt het ook niets. Wat prettig is is dat het apparaat niet uitvalt bij het verbreken van je contact. Je kan instellen hoe lang het aanblijft. Erg positief dus, nu 2 keer gebruikt.
Blij dat ik voor het juiste merk heb gekozen......

Jomi 15-03-2010
Geschreven voor: Navigon 6310

Ik heb de Navigon 6310, inmiddels een paar keer gebruikt. Ik moet zeggen een heel stuk kwalitatiever dan de TomTom welke ik daarvoor altijd heb gebruikt. De keuze voor dit apparaat was oa het gratis TMC mogelijkheid en de uitgebreide alternatieve route adviezen. Ook ben ik zeer tevreden over de uitgebreide update mogelijkheden (prijs/kwaliteit is ook vele stukken beter dan TomTom). Verder is hij (zo zou ik bijna zeggen) dummyproof. Je hebt niet een noodzakelijkheid een handleiding nodig om het apparaat tot zijn volledigheid te gebruiken. Verder is het een mooi apparaat om te zien, en compact van formaat. Een andere optie welke ik nog op weinig vergelijkbare systemen heb gezien, is het navigatieadvies auto-voetganger. Dit wil zeggen dat mocht je nog een stuk moeten lopen, dan berekend hij dit gelijk mee in het advies. Het beeld wordt gecomplementeerd met nuttige info, filemeldingen, (bleutooth) telefoon en andere meldingen. Geen onnodige (en je kan alles desgewenst aan/uit zetten) poespas. De reality view is ook super gemakkelijk om je weg mee te vinden, evenals de lane-assist.
Kortom een mooi en goed apparaat. Heb geen spijt van de investering.

Benelux2004 02-03-2010
Geschreven voor: Navigon 6310

Geen toeters of bellen, dus geen MP3 speler of videos, maar een recht toe recht aan navigatie-apparaat. In principe zou er zo mee weg kunnen rijden, want zo simpel is het gebruik. Maar, ja maar, ik raad een ider aan om de gebruiksaanwijzing goed door te nemen, want sommige "tips" staan hier in ietsje verborgen.
Tot nu toe heeft de 6310 mij goed en duidelijk begeleid naar waar ik toe wilde. Een herberekening van een route gaat supersnel. Maar hier het enige min puntje;De 6310 wil nogal graag dat je even omkeert.