Panasonic DVM-2315 (CN-DV2300 & CY-VM1500)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Panasonic DVM-2315 (CN-DV2300 & CY-VM1500) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,8

Ros Nawijn 31-08-2007

Ik heb het systeem in mei 2004 aangeschaft. De dealer is tot mei 2006 bezig geweest, om udates te verkrijgen, wat niet is gelukt (dat lag niet aan de dealer). De opgestuurde zgn. updates bleken dezelfde verouderde kaarten te hebben, als die ik al had. Sinds mei 2006 ben ik zelf rechtstreeks met Navteq en Panasonic bezig over deze updates.Tot nu toe 5 keer een nieuwe releasedatum doorgekregen, die telkens weer niet wordt gerealiseerd. De meest recente van 2e week augustus is nu weer verschoven naar ergens in oktober. Volgens Panasonic levert Navteq de spullen niet aan en volgens Navteq geeft Panasonic de opdracht tot vrijgeven niet. Als klant zijnde rijd ik op mijn scherm althans veelvuldig door niemandsland.
M.b.t. het apparaat zelf ook de nodige sores. Zodra de zon erop schijnt kun je van het beeld vrijwel niets meer zien. Wanneer de auto een uurtje in de zon heeft gestaan en je rijdt daarna verder, dan is het systeem zeker een half uur bezig, om de juiste weg weer te vinden. De afstandsbediening reageert erg traag, soms minuten later reageert hij pas.
Bij herberekenen route stuurt hij je wanneer je bijna voor de deur van bestemming staat nog steeds terug naar de oorspronkelijke route, die kilometers om is.

Oftewel, een vreselijk duur apparaat, waar veel tekortkomingen aan zitten en een service van lik-mijn-vestje: Koop nooit, maar dan ook nooit een Panasonic.

Heb inmiddels een Garmin Nuvi 660T aangeschaft. Voor een kwart van de prijs veel betere kwaliteit, veel meer mogelijkheden en veel minder sores. Dat het beeld 4,3 inch breedbeeld is i.p.v. de 7 inch van Panasonic neem ik graag op de koop toe.