De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 102 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio C710 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

een gebruiker_ned 19-03-2008
Geschreven voor: Mio C710

ik weet niet of de persoon die hiervoor een bericht schreef wel verstand heeft hiervan.
ik de mio c710 al mer dan 1 jaar in bezit en heb totaal geen problemen met hem updaten
en hij geeft direct aan welke straat je moet nemen doe je het niet dan hersteld hij zich voordat je er erg in hebt

dus in een woord een geweldige navigatie

echoboon1 18-03-2008
Geschreven voor: Mio C710

Nou het is een gemak, een navigatie systeem en dit apparaat is wel heel compleet en vervangt tevens je carkit. Toch zijn er wat tegenvallers zo houd de batterij het niet echt lang vol, zelf als hij niet aan staat ( maar zoals ik van anderen heb gehoord die een ander merk hebben, hebben ook zij dat probleem) ook heb ik het moederbord en de luidspreker al kapot gehad na een jaar, een geluk er zitten 2 jaar garantie op. Voor een reparatie was ik het ding 6 weken kwijt. Veel te lang als je een navigatie systeem bent gewend. Je moet echt leren omgaan met de vele mogelijkheden en deze te bedienen. Snel even de tmc op roepen is te omslachtig. Ook zijn zij niet erg scheutig met update`s ( nu pas de 2 in 1 ½ jaar ) En als zij er zijn dan zijn die lastig te installeren en geven veel fout meldingen tijdens het downloaden van de site. Dit kan en moet beter vind ik. De laatste versie is V3.3 update 1.4 deze geeft echte problemen met de tmc ontvangst die van tijd tot tijd gewoon stop, je moet dan een hard rest doen om hem weer aan de gang te krijgen. Wat zij ook niet hebben opgelost is dat de poi pas in beeld komen als je er zo goed als voor staat ( erg lastig als je een tank station zoekt, deze moeten je ver van tevoren kunnen zien op je kaart vind ik ) Ook de vel begeerde media player ontbreek zodat je geen filmpjes kunt af spellen. Ook ontbreekt er een poi laat programma van de fabrikant zelf zodat je poi gemakkelijk er bij kunt zetten.Wel is het een en ander er als nog op te zetten en of aan te passen, maar daar voor moet je je aanmelden bij een site en veel durf en wat ict kennis hebben om het voor elkaar te krijgen. Maar als je dat dan toch doet dan zijn er veel mogelijkheden en kun je veel dingen doen met dit apparaat. Spelletjes, film kijken, skin veranderen, enz.

Mehetia 16-03-2008
Geschreven voor: Mio C710

Na vandaag weer uren te zitten hannesen met het upgraden van mijn MIO C710 kom ik tot de conclusie dat ik niemand kan adviseren met MIO in zee te gaan: Ja, hij mag dan meeste opties voor het geld bieden, gelet op concurrent, en hij mag dan beter aan de ruit blijven zitten dan een TomTom, maar bij de MIO
- gedetailleerde handleiding is onleesbaar ingewikkeld (zelfs voor academicus!)
- accu loopt snel leeg, ook als het apparaat uit staat
- site is gebruikersonvriendelijk, moeilijk en traag om duidelijke info te krijgen
- meegeleverde cd's werken niet, waardoor het zoeken op internet is naar noodzakelijke bestanden
- de transfer en sycnhroniseerbestanden zien er vreselijk simplistisch en gebruiksonvriendelijk uit, en werken soms onduidelijk;
- om beetje flexibel met apparaat om te gaan, moet je een gehacked bestand downloaden (transfer Hack), want MIO is niet van de gebruikersvrijheid en gebruikersmogelijkheden,
- nauwelijks leuke stemmen te krijgen, en als ze al te krijgen zijn dan moet je ze via SD-card en SD-kaartlezer voor pc installeren
- geluid voor naderen flitspalen is afschuwelijk, en vervanging vraagt dus gehacked programma en durf en kennis op computergebied
- hij geeft afritten/afslagen vrij laat aan, waardoor soms onduidelijk is of je deze afslag of een volgende moet nemen
- en hoezo heet Historie na een upgrade plotseling Historiek? Kwestie van Belgen die zich niet realiseren dat NL toch een andere taal is dan Vlaams?
Natuurlijk; inmiddels zijn er weer nieuwere apparaten van MIO die misschien veel beter zijn dan de C710; maar overall indruk van MIO; primitief, gebruikersonvriendelijk en tijdrovend mbt aanbrengen van aanpassingen, upgrades etc.
Zie ook de vele opmerkingen en vragen over MIO op diverse forums.

Willoo 25-11-2007
Geschreven voor: Mio C710

Ik heb mijn Mio c710 ook bijna een jaar mij bevald hij heel erig goed tot nu toe geen probleemen mee.
Het updeten gaat ook zonder probleemen ik heb hem mee gahad naar frankrijk waar ik 3weeken geweest ben en waar hij mij zeer goed door heen gelijd heeft de gps verbinding heeft hij ook snel zo dat je snel van start kunt gaan

Kortom een makelijk aperaat waar je veel plezier en gemak van kunt hebben

ronald401 29-10-2007
Geschreven voor: Mio C710

nu een jaar in bezit . na laaatste update (alleen tmc en flitspalen) duurt het te vaak veel te lang voor een fix gevonden is. Toeval? Ook schakelt ie nu steeds over op vliegtuigmodus. Tja, nog steeds niet echt top maar ik heb geen ervaring met andere nav. tip van Reseda 910.07) onduidelijk; op fix scherm geen 'zoeken' te vinden.

Dannis1 27-08-2007
Geschreven voor: Mio C710

Ik heb sinds februari een mio c710, ik wilde er nooit aan maar ik kan nu niet meer zonder. Gebruik hem voor mijn werk erg veel. ( buitendienst)

In het voorjaar naar Disneyland Parijs geweest, wist de afrit niet te vinden van Davey Range, even moeten omrijden.
Van de zomer naar Bordeaux gereden, perfect. De snelste route, geen files alleen in Frankrijk, hier werkt de TMC niet.

Thuis gekomen na een paar weken deed hij niets meer. Half jaar oud. Rechtstreeks met Mio gebeld op maandag. Dinsdag met de post een doos thuis gestuurd gekregen om kosteloos op te sturen. Zaterdag erop was hij alweer gemaakt. Nieuw scherm/ moederbord e.d.

Perfecte service maar wel erg snel stuk voor zo'n duur ding.

Sultan 24-08-2007
Geschreven voor: Mio C710

heb de mio 710 nu een jaar in gebruik, maar wat is dat ding onnauwkeurig zeg...pfff....ben naar italie geweest met de mio en tomtom in gsm. TomTom is stukken beter...bij een kruising zei mio: rechtsaf, TT zei links...het was links. Op een rotonde met 6 afslagen zei mio 3e afslag, TT zei 5e afslag, het was de 5de.
Op de terugweg was de mio meerdere keren helemaal de weg kwijt...TT niet, keurig...zelfs dus de mobile uitvoering. Ben zo kwaad geworden en heb de Mio het raam uitgedonderd...ik zag hem uit elkaar spatten in m'n spiegel...pff...wat een opluchting, weg met dat ding...nooit meer een MIO!!

m de jong 18-08-2007
Geschreven voor: Mio C710

heb hem deze vakantie voor het eerst gebreukt naar zuid-frankrijk conclusie perfect, snelle herbereking,stabiel, gewoon zeer tevreden!!

Arie1963 23-07-2007
Geschreven voor: Mio C710

Mooi compact apparaat. Grafisch echt een topper.
Zeer snelle berekening en herberekening van de route.
Ik heb na het aanzetten ook heel snel voldoende GPS ontvangst.
Ben al wel een paar fouten tegen gekomen in het kaart materiaal, terwijl dit absoluut geen nieuwe wegen zijn.
(Kaartmateriaal uit 2006)
De nederlandse Ankie is echt een drama, ze praat als Beatrix. De vlaamse stem is een goed alternatief.

Vind de aangegeven afstand om bijvoorbeeld af te slaan niet erg nauwkeurig. Geeft ie aan nog 100 meter voor de afslag, en dan ben je er al bijna. De cursor op het beeld geeft wel perfect aan.

Als ik in de auto via de aansteker oplaad wil hij nog wel eens crashen, krijg dan foutmeldingen. Start vervolgs wel weer snel op. Heeft misschien te maken met een wat hoge boordspanning in mijn auto.

Qua instellingen een apparaat zeer veel mogelijkheden.
Flitspalen worden ook zeer fijn aangegeven.
Overschrijding max. snelheid wordt niet altijd correct en erg nauwkeurg weergegeven.

Vind het een erg goed en mooi GPS apparaat. met wat klene minpuntjes.

Udo2007 20-05-2007
Geschreven voor: Mio C710

Ik heb de C710 sinds september vorig jaar en kan alleen maar zeggen prima prijs/kwaliteitsverhouding.
De standaard nederlandse stem van Anki is waardeloos maar ik heb nu de stem van Kitty gedownload en die is top. Ook ik heb een paar keer gehad dat hij vastliep maar direct daarna deed hij het weer. Op mijn werk hadden we vorig jaar een navigatieprive project en de jongens die voor andere merken hebben gekozen hebben ook vergelijkbare probleempjes. Volgens mij staat het hele navigatiegebeuren nog in de kinderschoenen en zal het nog een paar jaar duren voordat het allemaal hufterproof is.

Robert_ned 06-05-2007
Geschreven voor: Mio C710

Navigatie is goed echter TMC (file info) is zwaar onder de maat. Files worden erg onoverzichtelijk weergegeven ook de file op de route worden niet goed zichtbaar, alleen een overzicht van alle files, in Nederland betekend dit snel 10 pagina's doorscrollen om jouw files eruit te filteren. Ook routeomleiding op basis van file info gaat niet goed, dit doet hij dan volledig automatisch, waardoor een omweg van 10km wordt verkozen boven een fiel van 2km. Dus TMC is echt beneden niveau.

Jan37 17-04-2007
Geschreven voor: Mio C710

Na oa een TomTom, Garmin en een Route66 te hebben gehad, uiteindelijk aangekomen bij de MIO C710. Dit navigatie systeem is met straatlengte het beste op navigatie gebied van wat ik zelf heb gehad.
Ik rijd veel internationaal, en heb eigenlijk nog geen hele rare dingen meegemaakt. Het verhaal dat een en ander slecht werkt in Spanje kan ik dan ook niet beamen. Ook het overschreiden van grenzen gaat prima. De TMC functie werkt met een goede antenne super snel en goed.

mike93 16-04-2007
Geschreven voor: Mio C710

Na een half jaar de mio 710 gebruikt te hebben is de conclusie dat hij het in Nederland redelijk goed doet, (wel zelf meedenken), maar na een vakantie in zuid Spanje blijkt dat de routes in vele gebieden zeer slecht zijn inclusief zeer gevaarlijke situaties! B.v. in dichte mist het ravijn in willen sturen.
Updaten is helaas niet per land mogelijk en vastlopers tijdens het updaten zorgen ervoor dat de Mio weer opnieuw geinstalleerd moet worden.
Conclusie: Mio 710 is een aardig hulpmiddel voor Nederland, maar voor het correct functioneren is er waarschijnlijk nog 5 tot 10 jaar ontwikkeling nodig!

Hooligan Diver 01-04-2007
Geschreven voor: Mio C710

Ben alle dagen op de baan,was stratenboek beu,collega had tom tom,ben op kieskeurig.nl terechtgekomen en heb revieuws gelezen,andere collega raadde tom tom af,mio c710 gekocht,zou hem niet meer kunnen missen,minpunten zijn er altijd en het is wel even wennen om ermee te rijden en de functies te bedienen.

Steward 25-03-2007
Geschreven voor: Mio C710

Na een jaar ervaring met deze navigator de volgende opmerkingen:
De MioC710 is snel met koppeling aan de satelliet, en ook met berekenen van een route is hij vlot.
Als de Mio zomer's (te) veel in de zon staat, kan hij crashen: wij leggen een witte tissue over het apparaatje: dat helpt. (zou niet nodig behoeven te zijn).
De route die de Mio neemt, is nogal eens de kortste, hoewel dat niet ingegeven wordt. Een ongewenste rit langs achterafweggetjes is het gevolg. (ook andere navigatiesystemen schijnen daar last van te hebben).
De Update-service m.b.t. kaarten van de fabrikant is hopeloos: updates worden onderbroken door HTTP exeption zodat volledige updates niet zijn binnen te halen: informatie over eventuele storingen bij Mitac Technology Europe wordt niet gegeven.
Kortom: een leuk apparaatje, voldoende mogelijkheden, maar fabrikant laat nogal wat steken vallen

Pietleut 19-03-2007
Geschreven voor: Mio C710

Qua prijs kwaliteit verhouding,m.i. Mio 710 met straatlengten de beste.
Mio heeft me tot op heden altijd op het gewenste adres gebracht.
Mio is ongelofelijk snel in het berekenen/herbereken.
Ook lopend in de stad en op fiets is de Mio een aanwinst. Nooit meer zoeken waar heb ik ook al weer mijn auto geparkeerd.
Mooi meegenomen dat ook de hoogte nog wordt aangegeven.

Onvolkomen heden:
Zo nu en dan komt het voor dat de stemmelding aangeeft rechtsaf, terwijl display linksaf aangeeft, de display heeft daarbij overigens altijd gelijk.
Op de stand “kortste afstand voor auto” wordt je in plaatsen nog wel eens voor verrassingen geplaatst.
b.v. Een doodlopende weg.
In een kringetje.
Fietspad
Niet altijd is de verklaring dan een kortgeleden aangebrachte verkeerswijziging.

Conclusie Mio 710 verdiend een dikke 8

h peute 18-03-2007
Geschreven voor: Mio C710

ik heb de mio C710 nu drie maanden in bezit en ben er toch tevreden over, ik ben vrachtewagenchauffeur en heb de mio nu ook in Engeland en Duitsland,Belgie geprobeerd.Ik beschouw navigatie nog steeds als een hulpmiddel en bekijk altijd van te voren de route etc. Maar hij leverde me tot nu toe voor de deur bij de klant af. Soms zijn de aanwijzingen wat vreemd in het begin, bochten naar rechts en links worden nl. ook aangegeven; maar na enige tijd weet je toch wat er bedoelt wordt. Ook pikt ie het signaal meteen weer op als ik door tunnels rijdt, dus dat is prima.Dat er mensen zijn die zeuren dat de mio te laat aangeeft dat je een afrit moet hebben of dat de snelheid niet klopt; tja sorry hoor maar je bent nog steeds zelf verantwoordelijk om op borden te kijken.(ik heb er zelf geen problemen mee.)Hij zal heus hier en daar een mankementje hebben, maar ik ben er tevreden over.

saltidog 06-03-2007

ik heb de mio 3 maanden in bezit en zou hem voor geen goud willen missen
qant wat henkie 62 schrijft heb ik nog nooit meegemaakt werkt keurig en zeer snel
ook voor een andere route als je verkeerd rijd heb dat eens geprobeerd om te testen hij had zo een alternatieve route en wat henk62 zei over de aan/uit knop had ik met de eerste hij ging niet meer aan een nieuwe gekregen en walla geen problemen meer
beter als de tom tom zou niet willen ruilen met die

Henkie 62 03-03-2007
Geschreven voor: Mio C710

Koop hem niet, meen het uit de grond van mijn hart.
Op het platte land waardeloos is meestal 800 meter mis plus minus 4 huizen.
Afslag snelweg geeft hij net te laat aan, waardoor je over de door gtroken streep moet (boete 100 euro).
Aaan en uit schakelaar reageerd soms niet.
Start 1 op de tien keer op in het engles.
Loopt soms vast.
Dit cometaar is gebaseerd op 2 mitac mio's C 710
Mijn schoon pa heeft er een en ik heb er een.
En bijde zelfde problemen. dus geen toeval.
Al met al een rot ding..... had ik maar iets meer uit gegeven voor een tom, tom. die heeft deze problemen niet.........

mioklant710 28-02-2007
Geschreven voor: Mio C710

Heb hem nu enkele weken en natuurlijjk heeft ie zijn missers maar na wat aangepaste instellingen werkt hij goed.scherm is prima en handig is ook de tmc functie en de camera indicatie al of niet met alarm melding...mp3 geluid is slecht..ook met goede hoofdtelefoon maar de meesten zullen hier weinig waarde aan hechten denk ik..als vieuwer van plaatjes is ie simpel maar wel goed!...op de accu draait hij mij te kort..maar goed dat is een kwestie van alleen gebruiken als nodig..hij is niet om lange wandelingen mee te maken of uren te fietsen...tenzij je een accu mee neemt...verder priima! en de bluetooth telefoon functie..even puzzelen maar werkt goed!

adhe55 27-02-2007
Geschreven voor: Mio C710

na zorgvuldig afwegen en lezen van veel reviews gekozen voor de MIO C710. Installeren is even wennen, maar een maal gebruikersklaar werkt hij perfect. Duidelijk scherm, wel de vlammse dame geinstalleerd want die is gewoon veel aangenamer.
We hebben gekozen voor de MIO omdat deze ook te voet of met de fiets kan worden gebruikt. Er zijn veel mogelijkheden dus ook veel menu's ...

Ben dik tevreden!!

Gijrath 05-02-2007
Geschreven voor: Mio C710

Beste collega Mio Bezitters.

Ook ik heb getwijfeld tussen een Mio een Tom Tom.

Na uitvoerige adviesgesprek, lezen van tests en vooral niet luisteren naar TT fans heb ik bij een internet bedrijf in mijn Mio besteld.

Nadat ik de mio heb ontvangen en had opgeladen crashte het apparaat bij het instellen van de taal.
De volgende 3 dagen in de auto waren een hel.
De normaal gereden routes werden onderbroken door Fatal error occured en het uitschakelen van het scherm met een vermelding OSCAR>>>>.

Binnen 3 dagen 20 gecrashed en ging twijfelen aan mijn aanschaf.

Ik heb het probleem voorgelegd aan het internetbedrijf en binnen 1 dag heb ik een nieuw apparaat ontvangen.

En mensen.......

Het werkt super.

Hij is snel met de berekeningen
Amsterdam centrum is een eitje en geen enkele crash
Rotondes die net zijn aangelegd zitten in mijn navigatie , makkelijk bedienbaar en een genot om mee te werken.

Waarschijnlijk had ik een model dat gewoonweg teveel bugs had en ben ik ervan overtuigd dat het gewoonweg een fantastisch apparaat is.

Mischa Gijrath

Navi83 31-01-2007
Geschreven voor: Mio C710

Ik heb +/- een maand de nieuwe C710 in bezit, mijn vorige was een 269+.

Ik heb hier al zeer veel negatieve berichten mogen lezen op veel vlakken, dit was idem voor de 269+ toch was dit toestel zeer degelijk, veel beter dan Tomtom en Garmin. Veel problemen en fouten zijn door foutief gebruik, het voornaamste is dat een navigatie je van punt A naar B brengt zonder een kaart in de hand te moeten nemen. Dit is me steeds gelukt zowel met de 269+ als met de C710, echter moet ik wel toegeven dat de C710 minder correct is dan de 269+, maar ik gebruik ook nog een beetje mijn ogen bij het rijden en dan komt alles wel hoe het hoeft. Wat betreft de stem is deze wel zeer duidelijk wat velen beweren van niet, wel zo dat soms het laatste woord er niet meer volledig doorkomt bv link ipv links…en ja dan weet men natuurlijk niet waarheen) Wat betreft de flitspalen ben ik wel niet zo tevreden, deze database moet echter wel nog grondig worden bijgewerkt. Indien ik op wegen zou rijden waar ik niets ken zou ik het gas niet meer durven opentrekken want het risico om gepakt te worden is veel te groot. Ken plaatsen waar ze bijna elke week flitsen en toch krijg ik geen signaal, thans doe ik alle dagen de nieuwste updates. Dit is in feite de enige zaak die ik niet zwak maar echt rampzalig noem, natuurlijk zijn er van principe dat we ons maar aan de toegelaten snelheid moeten houden. Tomtom en garmin wil ik nooit meer.

Kort samengevat is de C710

Positieve punten:
-Een compact toestel
-Zeer snel en vrij correct
-Gebruiksvriendelijk op alle vlakken
-Uitstekende bluetooth ontvangst, zeer duidelijk stem echt geweldig.
-Mp3 speler werkt uitstekend en voor een navigatie zelf vrij mooie klanken

Negatieve punten:
-Dat hun voedingstekker nog steeds onderaan zit eveneens de tmc antenne.
-Geen ingebouwde TMC antenne
-Flitspalen niet up to date, dus niet te vertrouwen
-En nee hoor het blauwe lampje van de bluetooth is voor me niet storend zoals velen beweren, maar voor wie het hindert zou het moeten kunnen worden uitschakeld.

Opgelet, geen elk navigatiesysteem werkt overal perfect.
Daarom is steeds aangeraden om regelmatig een oogje op de richtingaanwijzers te gooien, dit tussen jou en je navigatie een slechte samenwerking voorkomen)

Groeten
Een tevreden gebruiker

O van der Zee 07-01-2007

Heb de Mio 710 gekocht omdat het vele mogelijkheden heeft. In eerste instantie
was ik tevreden, maar gisteren reed ik naar huis en had hem ingesteld op
economische route. Op gegeven momen wilde hij mij via een kortere weg via
allemaal verkeersheuvels naar huis leiden en ben ik bewustg doorgereden wat
logisch was. Zelfs toen ik redelijk dicht bij huis was wilde hij mij alsnog
laten omkeren wat een paar kilometer om zou zijn. Vandaag wilde hij bij
instelling op de kortste route naar huis mij via een onmogelijke weg via naast
gelegen wijk naar huis lijden, wat met een auto niet kan, wel voor voetgangers.
Omdat deze beide voorvallen naar huis zijn kon ik zelf ingrijpen, maar als ik
werkelijk ergens heen wil waar ik de weg niet ken dan laat hij mij toch in de
steek. Hollandse stem klinkt net zo vrouwelijk als Rita Verdonk, dus dan maar
de zachte G van de belgische. Mag hem binnen twee weken nog omruilen, dus
twijfel nog of ik hem zal behouden. Heeft iemand dit ook aan de hand gehad,
graag reaktie. Is een Sony een goed alternatief ? (de TOMTOM vind ik gewoonweg
belachelijk duur)

Daan Lent 29-12-2006

Mio 710 nu 11 weken in bezit en nu al stuk. Het USB/oplaadcontact vertoont
kuren. Ik moet het stekkertje zachtjes naar links blijven duwen om contact te
houden. Verdere klacht is het aangeven van file's die al niet meer bestaan (dus
je word via TMC voor niets omgeleid) Ook worden afslagen pas op de laatste 5
meter aangegeven, je moet het centrum van de cursorpijl aanhouden en niet de
punt. De 710 is wel handig in algemeen gebruik. Ik werk als koerier bij TNT en
ben over het algemeen zeer tevreden. Ik ben alleen benieuwd hoelang de
reparatie duurt.