Sony NV-U51

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony NV-U51 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

druppy 02-04-2008
Geschreven voor: Sony NV-U51

ik heb problemen met het bevestigen van het systeem aan het raam, ( dit gaat om de U51B)

de houder(zuignap) is nu al twee keer kapot gegaan, de bevestigings knop(push) is nu al twee keer af geknapt.

wie heeft hier ook last van? krijg het niet vergoed van de plaatstelijke witgoed handelaar.

S. v.d. Nieuwenhof 12-08-2007
Geschreven voor: Sony NV-U51

Heb Sony NV-U51 nu ruim een half jaar en in dagelijkse gebruik valt het toch tegen. Heb geen eerdere ervaringen met andere navigatiesystemen, maar hier kan ik niets mee. In mijn Citroen C5, mooi in het midden geplaats onder de ruime voorruit, duurt het soms een half uur voordat er contact is voordat het navigeren kan beginnen. Soms lukt het binnen enkele minuten om op te starten. Het kan dus erg verschillen. Wat dan vervolgens opvalt is het aantal foutmeldingen; in mijn eigen stad wordt je regelmatig een volkomen verkeerde kant opgestuurd, of verzocht om 180 graden te keren. In het buitenland idem, op een doorgaande route zoals door Maastricht wordt verzocht midden is de stad van de hoofdweg af te slaan, etc., etc. Irritatie is mijn deel. Heb de klacht bij Sony voorgelegd en nog geen reactie ontvangen.
Zit het probleem bij mij of in dit specifieke navigatiesysteem; dan kom ik er in een revieuw op terug.

Franknogwat 04-07-2007
Geschreven voor: Sony NV-U51

Dit is precies wat ik zocht! Een simpel en gebruiksvriendelijk navigatiesysteem die mij van deur tot deur brengt. Hij is zeer makkelijk in gebruik en je hebt de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet nodig (plug & play). Vele mogelijkheden en POI's maken dit systeem meer dan compleet. Goeie en heldere stem en formaat is (staat/hangt niet in de weg door zijn compactheid) ideaal. Kleine minpuntjes:
- bij zonnig weer, zonder bewolking, is scherm niet altijd goed te zien (maar de stem brengt je er wel ;-))
- zuignap is krachtig, maar behoeft de nodige tijd om deze goed te bevestigen

adje_schiedam 04-06-2007
Geschreven voor: Sony NV-U51

Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Zeer gebruikersvriendelijk.Duidelijkscherm met 3D weergave. Heldere gesproken aanwijzingen. Gemakkelijk tebedienen. Veel mogelijkheden.Geen snoeren noodzakelijk in de auto. Plug en play. Prima ontvangst. Kan worden aangesloten op sigarettenaansteker.Precies wat ik zocht. Bevat Benelux, (West)-Duitsland en (Noord)-Frankrijk.

Ed1971 31-05-2007
Geschreven voor: Sony NV-U51

Wat een geweldig apparaat zeg. Mooie vormgeving, goeie en mooie kaart, fantastisch geluid en bovenal zéér gebruiksvriendelijk. Echt waar voor m'n geld gekregen. Vrijwel direct verbinding met een satteliet en neem je een verkeerde afslag, dan wordt de route in no-time aangepast door het systeem. Leuk detail is dat de aankomsttijd weergegeven wordt en bijna op de seconde af nauwkeurig.

GP 20-05-2007
Geschreven voor: Sony NV-U51

Mijn eerste reactie na een paar dagen in gebruik: zeer goed. Degelijk, geen problemen met sateliet zoeken, zeer goed verstaanbaar, prima beeldkwaliteit. Even wennen aan de houder. Deze heb ik op het dashboard gemonteerd, vergeet niet de beschermfolie van de gelzuignap te verwijderen! Ik heb zeker geen verkeerde keus gemaak. Prijs - kwaliteitverhouding uitstekend.

Mike67 08-04-2007
Geschreven voor: Sony NV-U51

Tja, door de bomen zag ik het bos niet meer dus gekozen voor de naam. Sony! En hij was plezierig geprijsd. Ik hoefde niet eens het boekje te pakken voor uitleg, zo vriendelijk in de omgang! En wat een supergeluid in stereo. Moedwillig rechtdoor rijden en hij corrigeert binnen 2 seconden, wat wil je nog meer... Ik had geen betere keus kunnen maken voor deze prijs!

Wilko1968 20-02-2007
Geschreven voor: Sony NV-U51

Na eerdere slechte ervaringen met een VDO MS 2000 besloten om een nieuw navigatiesysteem aan te schaffen. Hierbij uiteindelijk gekozen voor de NV-U51 en ben er zeer tevreden over.
Het apparaat maakt een degelijke indruk. Goede en overzichtelijke interface, duidelijke aanwijzingen en een prima leesbaar scherm. Daarnaast is de behuizing gemaakt van een stevig materiaal. Kaarten lijken zeer actueel. Geluid is ook goed te noemen.
Nadelen zijn er uiteraard ook. Hij is wat aan de zware kant (280 gr) en het bevestigingsmateriaal is wat aan de grote kant. Daarnaast geen mogelijkheid tot het toevoegen van POI's, stemmen etc. Ook geen mp3's maar ook al had ik voorheen deze mogelijkheid bij de MS2000, hier heb ik nooit gebruik van gemaakt. Software is erg basic (active sync).
Voor dit geld een prima navigatiesysteem en voor wie geen behoefte heeft aan allerlei extra's is het een echte aanrader.