ViaMichelin X-970T Europa

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ViaMichelin X-970T Europa op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

GerdienGerdien 23-07-2008

Wat een rotding

De autolader doet het niet. Nergens meer één te krijgen, overal is ie uit de handel gehaald. Ook via internet kan ik geen nieuwe bestellen.

Ding loopt regelmatig vast.

Volgende week gaan we naar Parijs, maar hij doet het maar 4 uur zonder lader.

MISKOOP

dirk87 30-03-2008

maanden in mijn bezit

reden aankoop :
- inclusief bluetooth
- inclusief mp3
- inclusief TMC
-> veel voor de prijs

voorheen had ik een ingebouwde gps in de wagen (opel)

Ik vind dit een hele stap terug :
- registreren satelieten kan tot 10 min duren
- TMC werkt meestal pas na 20 min (of zelfs niet)
- reactie is meetal te laat (splitsing al voorbij)
- geen home functie

Bluetooth : mijn correspondenten verstaan me zeer slecht (precies alsof ik in een grot zit)
mp3 : heel weinig ruimte over op het kaartje< heb al geprobeerd om enkel benelux kaarten op te laden om te zien of er dan meer ruimte beschikbaar is, maar niet gelukt (toestel blijft hangen)

toestel is wel degelijk, de integratie met michelin website wel heel goed.
scherm is wel klein en straatnamen moeilijk leesbaar.

heb nu sinds 2 weken een probleem met de werking. als ik de navigatie wil starten hangt het toestel en doet vanzelf een reset. een reset via de achterkant lost het niet op, ook de laatste patch niet.
inruilen waarschijnlijk, maar denk niet hetzelfde model te nemen. liever geld terug.

Oldie 07-03-2008
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Het is een fijn apparaat ( sinds november in mijn bezit)met voor deze prijsklasse heel veel mogelijkheden. Alle problemen door service afdeling van de winkel redelijk tot goed opgelost.
een groot probleem echter is het feit dat de helpdesk
wordt bemand door snel engels sprekende fransen)waardoor het langer duurt (taalbarriere) voordat er problemen worden opgelost. De overzetting van de installatie naar Windows Vista was heel lastig maar uiteindelijk gelukt..

A. de Koning 05-02-2008
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Dit is mijn eerste echte navigatie systeem.
Qua design vind ik het een mooi apparaat die er echt goed uitziet, en een mooi en duidelijk beeld neerzet.
Ook de nachtmodus is erg netjes en lekker duidelijk.
Helaas weigerde mijn eerste ViaMichelin zich op te laten laden door de car-kit en heb deze dus omgeruild.
Omdat ik toch wel vertrouwen heb in ViaMichelin heb ik wederom voor hetzelfde model gekozen (X-970 new edition) en wordt tot op heden niet teleurgesteld. Er zijn een paar kleine dingen waar je op moet letten o.a. als je belt via 'Bluetooth' en je kiest 'gesprek beeindigen' dan wil het scherm nog wel eens 'vast' zitten en dan moet je noodgedwongen resetten. Dat is mij bij de eerste en ook bij de opvolger overkomen. Maar als je aan het eind van het gesprek wacht tot de andere partij ophangt, dan gaat alles wel goed. mocht het toch gebeuren dat 'ie zeg maar bevriest, dan even resetten via het gaatje aan de achterkant voor de 'zachte' reboot en dan is alles weer okay, inclusief je instellingen, want die houdt 'ie vast en dat is wel zo handig. De vlaams dame die mij in het verkeer vanaf nu begeleidt is een aanrader, ze klinkt guitig *smile* De rode en groene gids van Michelin vindt je in geen enkel ander navigatie systeem, en is echt de moeite waard en reuze handig, kortom mede door de 'bluetooth' functie en de beide gidsen is het echt 'value for money' m.a.w. de moeite van het bekijken en beoordelen waard.
Nog even alles op een rij....
Het geluid klinkt blikkerig, maar hey dat kun je verwachten, jammer alleen dat er geen FM signaal uitgezonden wordt naar je autoradio dat zou pas echt geinig zijn, een 4 of 8 Gigabite memorycard erin en hop.
De beeldkwaliteit is netjes, zuiver en duidelijk, maar vooral mooi dus een negen, met uitzondering van de FM signalering is de rest echt uitstekend en werkt goed dus een negen, gebruiksgemak is dik in orde dus ook een negen. Vormgeving vindt ik zeer fraai en beschaafd, geen chromen frutsels of andere el cheapo kenmerken, maar echt fraai beschaafd design dus daarvoor met recht een tien.
De betrouwbaarheid moet nog blijken, maar het geheel maakt een robuuste indruk dus vandaar die acht voor de eventueele duurzaamheid.
Succes.

Erik 2008 04-02-2008
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Ik heb verschillende merken vergeleken(Garmin, TT, Sony,...) en kwam steeds bij de x970t new edition als prijs-technisch beste koop. Heb deze nu enkele weken in bezit en ben best tevreden, maar toch zijn er ook enkele nadelen aan. Even alles op een rij:
Voor:
-snelle ontvangst satellieten ( 10-30sec),
-geeft tijdig de volgende actie aan (stembegeleiding en begeleiding in apart 2D scherm),
-snelle herberekening route,
-geeft staat van wegdek aan en tot hiertoe nog correct ook,
-geeft snelheidslimiet op, maar kan soms storend zijn, is uit te schakelen,
-michelin gids, zeer uitgebreid (prijzen, openingsuren, omschrijving,..),
-stevige bevestigingsvoet, zowel de voorruit als dashboard (indien gebruik dashboard disc) , geen trillingen tijdens rijden,
-degelijke afwerking,
-TMC en bluetooth werken prima,
-bevestiging kabels TMC en voeding zitten in de bevestigingsvoet,

Tegen:
-ondoordachte menus tov Garmin,
-moeilijk leesbare tekst (klein, vooral de straatnamen),
-3D kaart volgt niet altijd correct,
-kent geen home functie, moet altijd terug zoeken bij recente adressen of opnieuw ingeven van thuisadres, tenzij ik iets over het hoofd zie,
-flitspalen zijn niet up to date, ook niet na update via website. vb flitspaal bij ons in de buurt staat er al 4 jaar en geeft deze niet aan,
-geen handleiding meegeleverd, is te downloaden,
-geen beschermtasje.

conclusie : Al bij al is de x970t new edition zijn geld meer dan waard

MichieNO1 17-01-2008
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Heb nu ruim een maand mijn Michie (ipv tom, tom) X-970T Europa New Edition in bezit en moet zeggen ben er zeer tevreden over.

Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal met andere navigatiesystemen omdat dit mijn eerste navigatiesysteem is.
Heb wel even lopen twijfelen of ik de Michelin aan zou schaffen, maar omdat ik veel ervaring had met de Michelin wegenkaart (Frankrijk) en deze Michie dezelfde informatie bevat heb ik voor Michelin gekozen.

Heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. De wandelfunctie is ook erg handig!
De michelin is inderdaad erg moeilijk te vrekrijgen in de gewone winkels, heb hem maar 1x echt in handen gehad, en dat was een showroom model. Uiteindelijk via internet gekocht met een gratis handige beschermhoes erbij. Verder is eigenlijk alles al wel vermeld.

Hans 58 16-12-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Had deze Michelin X-970T Europa gekocht. Na 2 weken deed het beeldscherm het niet meer. Teruggebracht naar de winkel en een nieuw exemplaar gehaald. Werkte enkele dagen prima. Gaf wel enkele keren een route die ik kende met een grote omweg... Beeldscherm prachtig, geluid, snelheidswaarschuwingen, flitspaal waarschuwingen goed. TLC heb ik niet werkend kunnen krijgen!!!!
Geeft soms wel erg laat de richting aan. Je bent en splitsing bijna voorbij en dan moet je links of rechts af.
Echter, na één week liep de software compleet vast (bevroren scherm) dit bleef zo na aan en uit zetten, en ook na het indrukken van het resetknopje achterop. Deze dus ook maar weer teruggebracht.
Heb nu de Falk N220L gehaald. Is € 50,-- duurder, maar beviel direct véél beter: software updaten (flitspalen e.d.) gaat 10 x makkelijker, mooi breedbeeldscherm, makkelijk menu, aanmerkelijk meer Europese landen dan de Michelin.

ron2135 04-10-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Een prima apparaat! Voor Michelin gekozen omdat het verschil uiteindelijk bepaald wordt door de content. Hardware is vergelijkbaar met andere leveranciers en software ontwikkelt zich steeds verder.

Alle plussen en minnen zijn wel genoemd.

Een min die ik nog niet ben tegengekomen is de onhandige plek van de aan/uit knop waardoor het apparaat in de tas/zak onbedoeld aan gaat.

Overigens komt in oktober versie 7 software beschikbaar.

pas2007 29-09-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Sinds juli 2007 ben ik de trotse bezitter van de ViaMichelin X970-T.
Ik ben hier zeer tevreden over . Ik kan eigenlijk alleen maar positieve punten noemen:
1.De kaarten zijn mooi en duidelijk , erg uitgebreid ( straatnamen worden weergegeven )
Veel gegevens zijn instelbaar naar persoonlijke voorkeur.
2.Er zijn ontzettend veel POI's beschikbaar.
3. Het updaten van de software gaat makkelijk en snel, via de website ( aanmelden www.ViaMichelin.nl ).
4.Zeer waardevol zijn de waarschuwingen voor de rijsnelheid:
a). De X970-T geeft een alarmpje wanneer je een vast meetpunt (radarcontrole ) nadert. Plaatsing radars zijn maandelijks te updaten op de website.
b). Een waarschuwing ( geluid en knipperen van straatnaam) wordt gegeven bij overschrijding van de rijsnelheid ( binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom, autowegen ) .
Voor mij zeer nuttige informatie. Ook al ken ik de route, dan gebruik ik de ViaMichelin voor de snelheidswaarschuwingen.
5.Ruim van tevoren worden files al gemeld en het apparaat biedt dan aan om een alternatieve route te berekenen.
6.De satellieten worden zeer snel gevonden en de route wordt zeer snel berekend, ook bij omleidingen en
7.Met behulp van de website kun je gemakkelijke allerlei informatie toevoegen aan de
X970-T. Handig is het toevoegen van persoonlijke adressen ,. telefoonnummers , routes e.d.
8. Goede bevestiging in de auto , maar ook erg handig om mee te nemen bij het fietsen of wandelen.
Een echte aanrader!

superbilly 24-09-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Dit is echt een geweldig apparaat!! Ik begrijp de review van SYLVIASYLVIA dan ook niet goed; waarschijnlijk heeft deze persoon het apparaat nog niet aangezet, want dit is echt topklasse!

De TMC functie is echt super en werkt feilloos (en is gratis in tegenstelling tot TT), je krijgt duidelijk door over hoeveel KM de file begint en hoe lang deze is (inclusief de reden). Daarnaast de flitservice ook handig…:-).. De GPS start zeer snel op en heeft vindt veel meer satelieten dan mijn oude TomT; ook in tunnels (maar dat komt waarschijnlijk omdat de GPS techniek van het nieuwste type is. Vergeleken met TT is dit apparaat echt een klasse apart. Er zijn ontzettend veel POI's beschikbaar, de kaarten zijn mooi en duidelijk alleen de stem in het Nederlans is wat suf. Volgens mij kan je dit ook niet veranderen. De meldingen komen in ieder geval goed en duidelijk over (de borden op het scherm zien er hetzelfde uit als op de weg; dit is een groot voordeel). Je mist wat features als MP3, foto's etc…maar missen…nee, daar gebruik je in mijn ogen geen navigatie voor. Ik heb nog even getwijfeld tussen dit apparaat en een FALK N150, maar met de rode en groene michelin gids op zak biedt dit apparaat net ff meer. Kortom een goed, licht handzaam apparaat die doet wat het doen moet….de snelste/beste oplossing van A naar B, eventueel met een x aantaal tussestops. Pak wel de Europse versie (ipv Benelux), dan rijd je zorgeloos door heel europa; dit scheelt maar een paar tientjes en vergroot het gemak. Daarnaast krijg je gratis updates van kaarten als je je aanmeldt bij viamichelin. Over de degelijheid kan ik nog niet veel zeggen, maar het apparaat voelt goed en stevig aan en is gemaakt van mooie materialen (ook de houder is gewoon goed materiaal en niet zo’n priegelig ding).

SYLVIASYLVIA 21-09-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

onvoorstelbaar, brindisi\bari onbekend, daat Zijn de Romeinen met hun Via Appia begonnen, en deze flut machine kent de steden niet een een aanfluitin!!

stevewonder 15-09-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

stevewonder: Ik heb de viamichelin x980t europa nu twee weken in mijn bezit en ik ben daar zeer tevreden over. Wat ik wel jammer vind is het vinden van de mogelijkheden die dit apparaat heeft, dat zijn er heel erg veel. Echter de opties die je snel zou willen gebruiken zijn niet altijd makkelijk en snel te vinden. Het gebruiksgemak valt mij dan ook iets tegen van deze rolce-royce onder de navigatiesystemen. Verder ben ik zeer tevreden omdat dit systeem erg veel informatie beschikt voor de echte toerist, michelin is immers specialist op dit gebied en dat is echt terug te vinden in dit systeem. Een nadeel is wel dat het scherm erg spiegelt bij mooi weer en is wel eens lastig, dat is een verbeterpuntje voor Michelin. De sattelieten worden snel gevonden (hiervoor had ik een traffic asst 7914 van Becker, een prima systeem en zeer gebruiksvriendelijk maar het duurde veel te lang om de sattelieten te vinden. Mijn TA is technisch na twee jaar kapotgegaan, hoe ? ik zou het niet weten).
Ik heb nu de ViaMichelin x980T europa en ben daar enorm tevreden mee.

DeePee 05-09-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Wat een super navigatiesysteem is dit zeg! Via Michelin is een kwalitatief hoogstaand merk, daar ben ik wel achter. Geen prijsvechter, maar wanneer je alles bij elkaar optelt (TMC levenslang gratis abonnement, thuislader, verregaande info restaurants en hotels, handsfree bellen via bluetooth) doet de prijs niet onder voor al die prijsvechtende andere merken. Het is maar waar je prioriteit aan stelt, bij mij is dat nog altijd kwaliteit! Waar bij andere de software nog wel eens te wensen over laat, kun je bij dit navigatiesysteem alles goed installeren en gebruiken via de computer of je navigatiesysteem zelf. De montage met de zuignap is ideaal, goed te plaatsen op de schuine voorruit, en het navigatiesysteem klikt makkelijk in en uit de houder. Verder ben ik zeer te vreden over het gebruiksgemak en het heldere scherm, wat ook in de nachtmodus heel prettig af te lezen is. Heb er gelijk een lederen hoes bij gekocht om mijn kostbare bezit te beschermen. De werking is zeer nauwkeurig en binnen een no time wordt er een andere route gegeven wanneer je van de gebruikelijke route afwijkt door omstandigheden, of omdat je gewoon een andere weg wilt nemen. Soms gebeurt dit binnen een fraktie van een seconde! Heb dit navigatiesysteem gekocht bij een internetwinkel in Rotterdam, niets dan lof voor deze zaak! Hierbij wil ik met name sterreneter bedanken voor zijn reacties en commentaren om tot deze beslissing te komen. Ik was hier erg mee geholpen, bedankt.

sterreneter 16-08-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Toegegeven, ik ben een fan van Michelin. Ik lees die gids ook wel eens voor de lol (voor hen die de gids niet kennen, hierin staan vele symbolen en cijfertjes, net zo leuk lezen als de telefoongids zeg maar :)). Nu kun je kritiek hebben op het sterrensysteem, maar ik heb eigenlijk nog nooit in een slecht restaurant gegeten of een hotel geslapen als het vermeld staat in de Michelin gids. Dit navigatiesysteem heeft alle groene en rode gidsen uit Europa en die worden ook nog ge-update!! er staan naar verluid 70000 adressen in Europa in en je kunt zoeken op specificaties: ik ga volgende maand naar Italie en zoek bij Perugia een restaurant met 1 michelin ster en krijg een overzicht van 5 restaurants: met adres, beschrijving, welke specialiteiten, kosten van menu's en a la carte, openingstijden, terras, credit cards etc etc. Dit is echt HET systeem voor POI (en lekkerbekken).
Daarnaast prima navigatie, met gratis TMC, gratis speed cameras, garantie voor up to date kaart. Hij vindt zeer snel de satelliet, geeft desgewenst aan of je te hard rijdt, je kunt instellen bij welke POI hij gaat piepen, beeld in 2d of 3d met daarnaast een simpel overzicht van de volgende lastige kruising/rotonde.

A.G.W.Duizendstra 07-08-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Voor mijn werk na veel zoekwerk, prijs en produktvergelijkingen waaronder ook deze site van kieskeurig is mijn keuze gevallen op de ViaMichelinX-970T Europe en voorwaar zeker geen slechte keuze.
Het is een apparaat met de voor mij alle belangrijke zaken keurig op een rij en moet erbij opmerken dat het een kwestie is van uitpakken en rijden.
Ook voor mensen die niet zo thuis zijn in de keuken van de huidige techniek is dit een zeer gebruiksvriendelijk systeem een welke ook voor deze categorie mensen een goede investering zal blijken.
Mede door het feit dat de kaarten periodiek via de internetsite van Michelin gratis bijgewerkt kunnen worden is dit ook op langere termijn een betrouwbaar systeem. Om kort te gaan, een vlotte routeberekening/aanpassing die binnen een mum van tijd met de juiste gegevens het duidelijke en gebruiksvriendelijke scherm opvullen met daarnaast een stem die in het nederlands mij de weg wijzen op een prettige, begrijpelijke en duidelijke manier. Ook de TMC functie is een ware verrijking die me de ergernis van ellenlange opstoppingen en file's bespaard.
Ook waar het gaat om de aanschaf van het apparaat kan ik een positief oordeel geven, want naast het apparaat zelf bevinden zich de benodigde zaken in het pakket en hoeft niet direkt naar een winkel gehaast te worden om nog eens bijvoorbeeld een thuislader of autolader gehaald te worden. Wat echter naar mijn mening bijgevoegd zou kunnen worden is een beschermhoesje voor het moment dat ik het apparaat losgekoppeld heb en in mijn jas, broekzak of briefcase moet opbergen, maar het doet aan het produkt verder zelf niets ten onder en heeft mijn handige vrouw al een oplossing aangebracht.
En hoe gaat het vaak in de praktijk? Als men iets gekocht heeft wil men graag en vaak zonder eerst de handleiding te raadplegen al direkt van start gaan en pas gaan lezen als men er niet meer uit komt.
Welnu, in het aanschafpakket bevindt zich een beknopte handleiding die de gebruiker direkt van de benodigde informatie voorziet zodat er onmiddelijk van start gegaan kan worden. Eenmaal thuis wordt dus de nieuwe aanwinst nog eens bekeken en is er de mogelijkheid de volledige gebruikershandleiding via de site van Michelin te downloaden. Ook m.b.t. overige vragen kan men via de site op verreweg de meeste vragen een antwoord krijgen. Er zijn nog enkele medeburgers in dit land die niet voorzien zijn van een internetverbinding, maar als men dat aangeeft bij de dealer, zal deze het in de meeste gevallen even willen regelen en is dit al op voorhand een uit de weg geruimde blokkade.
Uit het bovenstaande blijkt dus dat ik sedert enige tijd een tevreden gebruiker van de ViaMichelin X-970T Europe ben geworden en dus in heel Europa mij er graag door laat begeleiden.
Toch tot slot even, en dat vindt ik persoonlijk toch een belangrijk punt, welk navigatiesysteem men ook koopt, het is en blijft zoals meerdere apparaten op dit gebied een hulpmiddel ter ondersteuning en moet er van uit gegaan worden dat de chaufeur ten allen tijde zijn of haar aandacht er toch echt voor de volle 100% bij dient te houden.
Met het bovenstaande hoop ik iedere aspirant koper een beetje op weg geholpen te hebben en wens iedereen evenveel plezier als ikzelf met zijn of haar keuze van aankoop.

Chateau Vincent 26-06-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

Zeer tevreden, verbazingwekkend slecht verkrijgbaar.
Zeer snelle (her) berekening van route. Erg duidelijk met verdeelt scherm, 3d kaart en volgende kruising.
Nachtstand zeer fraai, goed leesbaar.
Zeer fraaie vormgeving van zeer degelijke mooie materialen.
Kortom erg aanbevelenswaardig.

Mr. Bib 04-06-2007
Geschreven voor: ViaMichelin X-970T Europa

De X970T is een compact maar van alle benodigheden voorzien. Heb hem net twee weken en het beval me heel goed. Wat zeer aangenaam is de uitgebreide lijst met informatie van b.v. restaurants met hun openingstijden, hoeveel het kost omdaar te eten, faciliteiten, omschrijving van de locatie etc. Dit kan je allemaal up to date houden via www.viamichelin.nl. onder mijn viamichelin. De X970T heeft bluethooth voor handsfree bellen en verkeers informatie meldingen waar b.v. de mobileteams staan te flitsen want ik heb af en toe een nogal een zware rechter voet. Wat ik wel erbij moest downloaden was de uitgebreide handleiding van de site, want de handleiding in de doos heeft een beknopte beschrijving van alle mogelijkheden op het apparaat.