Navigon 7110 TMC Europa + Mobile Navigator 6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 7110 TMC Europa + Mobile Navigator 6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

hilmar1 26-05-2009

Ik heb de 7110 nu ruim een jaar in gebruik. Ik ben eigenlijk maar matig tevreden. Meerdere keren heb ik een vastloper gehad. Een keer sprong de SD kaart eruit en na aandringen klikte ie weer vast. De stem is niet heel duidelijk en ronduit irritsnt zijn de gesproken waarschuwingen. Een geluidje had kunnen volstaan.
De bluetoothverbinding heb ik nog steeds niet aan de praat gekregen en bovendien lijkt het mij niets met die slechte geluidskwaliteit. Kortom, matig.

Mojito 22-01-2009

Half jaar in bezit.
Ik kreeg hem binnen en hij zag er prachtig uit.
Ondertussen heb ik echter al 2x hetzelfde probleem gehad en ik ben het beu: zonder enige reden geeft hij plots bij het opstarten aan FATAL ERROR. Ik probeer hem dan te resetten, harde reset, .. niets lukt dan meer. Dan moet ik hem elke keer naar Navigon terugsturen. Die klantenservice houdt je altijd aan het lijntje tegen 0.50euro per minuut.. Een schande.. Je hangt zo 10min aan de lijn. Nee, ik ben tevreden als het toestel werkt, maar ik ben totaal niet tevreden omdat ie zonder reden (ik ben altijd keivoorzichtig met mijn materialen) er zomaar de brui aan geeft...
Ik wil een andere.

gerard15 06-11-2008

hallo
vandaag heb ik de nieuwste kaarten Q4 (europa full) gedownload voor mijn navigatie navigon 7110 en ik heb er geen problemen mee gehad ,alleen TMC heeft in mijn auto Citroen C5 meer problemen i.v.m. de voorruit , als ik het losse draadje (antenne) gebruik gaat het wel iets beter
,verder vind ik het 'n goed apparaat ,dit jaar ook de routeplanner gebruikt ( in Frankrijk ) en dat ging prima ,als je maar goede (informatie) wegen intikt dan brengt hij jouw waar jij precies wil rijden .veel sukses ermee

bob ijpema 03-11-2008

ik vind de navigon 7110 een leuk apparaat maar de kaarten zijn sterk verouderd wil je deze updaten dan is je kaart te klein, ik heb een grotere kaart gekocht de nieuwe maps erop gezet en vervolgens loopt het apparaat vast. het apparaat is terug geweest naar navigon waar ze er ook niks mee kunnen. en vervolgens zit je met een achterhaald apparaat. die dus veel te duur is. ook het tcm systeem werkt erg slecht.kortom koop liever een ander merk. nou nog iets positiefs, het ziet er leuk uit.

rob1950 23-08-2008

Ik heb sinds kort een 7110 naar alle tevredenheid echter heb een probleem op het prins claus plein waar hij uitgaat, recetten is de enige oplossing, als je er enkel keren per dag langs komt geen oplossing.
Gekocht eind juili met de laatste sofware, wat kan ik hier aan doen.

dongstra 21-07-2008

Onlangs de 7110 gebruikt voor de vakantie naar Frankrijk en Noord-Italië.
Hoog gebruiksgemak, soms even zoeken naar straatnaen welke in Frankrijk onder een andere plaats/gemeente vallen dan je had gedacht.
Lane-assist/reality view werkt prima maar niet altijd even consequent.
Enkele rotondes in het buitenland had deze kaartversie 2008 02 nog niet in zijn database, deze leken mij niet net aangelegd toe maar dit zeer kleine aspect is overkomelijk.
2 x moeten resetten; oorzaak onbekend, mogelijk problemen met vinden satelieten tijden het al rijdende aanzetten van het apparaat.

Manfred Emmaneel 09-06-2008

Ik heb lang wikken en wegen een navigon 7110 gekocht. Aan ieder apparaat kleven nadelen, maar tussen die nadelen moest ik gaan kiezen. Het apparaat ziet er fantastisch uit, het is simpel in de bediening. Het geluid is prima, jawel ik vind het geluid zeer goed. Een van de nadelen van Navigon was het geluid. Ik heb de indruk dat andere bezitters het volume van hun autoradio dermate hard aan hebben dat ander (belangrijk) verkeersgeluid ook niet tot nauwelijks gehoord wordt. Bij staat het apparaat op half volume (van het max) de radio staat aan en ik hoor de dame prima haar aanwijzingen geven.
Het apparaat heeft bij stem een maal de verkeerde kant op gestuurd, op het scherm werd echter de juiste richting aangegeven. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

PimZ 05-06-2008

Ik heb de 7110 nog maar een week en ik moet zeggen; het is een prachtig apparaat. Gekocht in Groningen. Ik had echter een probleempje, de tijd liep 2 uur achter, je moest dus bij de aankomst altijd rekenen, niet moeilijk maar het hoort natuurlijk niet. Maar nu komt mijn echte punt van kritiek. Navigon heeft een zgn. HOTLINE - nou daar heb je nou werkelijk helemaal niks aan. 30 eurocent per minuut, lange wachttijden en dan voortdurend Duitsers (of duitsers/buitenlanders die zeer gebrekkig Nederlands spreken) aan de lijn. Ik heb vijf maal gebeld en toen werd me eigenlijk duidelijk dat, alleen als je direct in de Navigon-online-shop gekocht had, de voortreffelijke service krijgt die anderen op dit forum beschrijven (afhalen en omruilen). Over TomTom hoor je van de slechte service en arrogantie, maar Navigon is ook erg slecht bereikbaar. Heeft me al snel €12 à € 15,00 gekost. Emails die ik in het weekend stuurde met vragen worden laat beantwoord (dinsdag laat in de middag)
Verder vind ik dat de berekening van de tijdsduur wel erg optimistisch is. Je ziet bij een ritje van Anloo naar het centrum van Groningen de aanvankelijke berekening van 20 minuten al snel oplopen naar 25/26 minuten. En dan heb ik hier in het noorden niet eens last van files.
De informatie (afstand, tijdsduur en aankomsttijd)op het overigens schitterende scherm zijn echt net iets te klein om goed te lezen. De stem (je hebt geen keuze, dus ze moet maar Gonnie heten) is blikkerig, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
De touchscreen is lastig en soms reageert het apparaat herhaaldelijk niet en moet je met de ene hand het apparaat vasthouden terwijl je met de vinger van je andere hand heel hard moet drukken. Het is dat 'm zo mooi vind maar anders had ik toch maar liever m'n Garmin gehouden, die wel zeer goed reageerde op het touchscreen.
Realityview is ook fabelachtig mooi. Zo ziet u, het apparaat heeft zo z'n voors en z'n tegens.

gert-jan4 31-05-2008

Ik heb inmiddels dde nav 7110 4-5 weken in bezit.
Op zich een goed apparaat echter ik heb het reeds een keer teruggestuurd want bij mobiele snelheidscontroles liep het vast. ook na de reparatie.
De bereidheid tot de service verlening is goed maar
ze moeten wel de klachten verhelpen.
Zijn er meer mensen met deze ervaring ???? wat wordt / is er bij jullie aan gedaan ??

Hans de man 19-05-2008

Dit product heb ik enkele maanden geleden aangeschaft vanwege de goede recensies op deze site.

Toch is dit product verre van perfect!!

Laten we beginnen met de PLUSPUNTEN

- mooi en degelijk
- stevige houder
- compleet met thuislader en hoesje
- snelle ontvangst satelieten
- reality view

Helaas nogal wat MINPUNTEN

- Kaartmateriaal zeer matig en slecht bijgewerkt. (b.v. rotondes die al jaren bestaan staan soms niet op de kaart,
- POI zeer willekeurig (bekende tuinen en musea met jaarlijks tienduizenden bezoekers staan er soms gewoon niet in)
- spraaksturing is lachertje (je moet alle commando's zelf invoeren, ik heb echt wel wat beters te doen)
- routes vaak zeer onlogisch
- stem en kaart soms in tegenspraak (inmiddels hebben wij al verschillende keren meegemaakt dat de stem iets anders zegt dan de kaart. stem zegt A29 volgen; de reality view geeft echter de A15 rijstroken aan. Dit is ronduit gevaarlijk!)
- inzoomen op kaarten is een ramp (met name als je met de vinger de kaart iets wil verschuiven)
- demo mode crashed altijd
- snelheid e.d. lastig te af te lezen (te klein)
- enz.

Al met al had ik me bij dit 'droomproduct' wel iets anders voorgesteld. Ik me te veel laten leiden door mensen die het systeem'één middag in bezit hebben, even naar oma rijden om vervolgens 6 tienen op Kieskeurig achter te laten.

De volgende keer maar weer een 'gewone' TomTom.

sjaaklam 18-05-2008

eerste rit gemaakt met de navigon naar Duitsland, probleemloos gearriveerd, bij een file op de a61 werden we meteen omgeleid, binnen enkele sec. werd de route uitgestippeld, en de reality vieuw is fantastisch, een opmerking alleen, bij zowat alle kruispunten van snelwegen herhaald ze dat ik de weg moet blijven vervolgen, klein beetje irritant, maar je kunt het geluid afzetten. verder een puik apparaat.

Winniefred 17-05-2008

Heb nu de 7110 ongeveer 1 1/2 maand in mijn bezig. Super, heb er nog steeds geen problemen zelfs niet in omgeving rotterdam. Is supersnel mbt veranderingen. Enige kleine kanttekening is dat de bluetooth wel goed de telefoon oppakt, maar dat de andere kant mij niet goed kan verstaan, heel wisselvallig geluid zeggen ze.
Ben benieuwd wat ze in de toekomst nog aan update gaan uitbrengen.
Wat adviseren jullie mij mbt de updates?
en de bleutooth?

sharidonman 12-05-2008

heb de 7110 enkelen dagen in het bezit
ben gisteren naar roggel in limburg gegaan.
bij rotterdam omgeving voor de brino brug is hij gecrasht
moest navigon resetten.daarna probleemloos naar roggel gereden.op de terug weg naar huis (delft) op de zelfde punt ongeveer weer bij de brino brug het zelfde euvel.Verder een buik toestel

Tos 11-05-2008

Mooi apparaat. Enkele weken in bezit. Geluidskwaliteit is uitstekend. Met radio aan nog zeer goed te verstaan (één stem mogelijkheid, vrouwlijke stem). Zeer mooi beeld echter bepaalde text (aantal km gereden, nog te rijden km, reistijd etc..) had iets groter gemogen. Route aanwijzingen is groot genoeg en heel goed te lezen. Mogelijkheden lijken mij goed genoeg. Had voor mij wel meer POI's op gemogen (bv campings). Ik weet niet of POI met updates uit te breiden zijn of ergens te downloaden zijn ?. 30 dagen na aankoop gratis laatste kaart update (Q2 2008) te downloaden. Was wel verbaasd dat de verlengde A4 bij Bergen op Zoom niet op de recente kaart staat ?!. In mijn dorp stuurde het systeem mij een doodlopend straatje in. Ik heb hierover geen ervaring met andere systemen dus ik weet niet of de 7110 hiermee slechter scoort. Duurzaamheid is nog moeilijk te beoordelen gezien de korte periode dat ik het apparaat heb. Apparaat werkt zonder problemen. Ziet er degelijk uit vooral de arm met zuignap is heel robuust. Reality view op knooppunten is erg handig en ziet er heel goed uit (werkt niet wanneer je op de snelweg met een zelfde weg nummer blijft rijden bijv A58 tussen Tilburg en Roosendaal). De 2110MAX heeft hiervoor zelfs meer mogelijkheden nl ook reality view op afslagen en een verbeterde rijstrook aanduiding. Ik hoop dat hiervoor een update ook voor de 7110 beschikbaar gaat komen. TMC werkt prima. Ik ben erg tevreden met dit apparaat!

DenG 06-05-2008

Even een toevoeging over dit top produkt:
M'n sd kaartje werd niet meer herkent na een kaartupdate via Navigon freshmaps.
Telefoontje gedaan naar de helpdesk waar ik perfect geholpen werd. De volgende dag de gps via ups thuis komen afhalen voor herstelling en een week erna weer perfect in orde thuis. Dit is service,nog nergens meegemaakt dat ze zo vlot zijn met de service en kan er van meespreken want al verschillende merken gehad.

Newbie 05-05-2008

Ik heb de Navigon 7110 nu een aantal dagen in mijn bezit en ben er niet zo heel erg positief over. Meteen de eerste dag na ontvangst crashte de Navigon 7110 nadat het niet goed mogelijk bleek mijn Samsung SGH-E730 aan de Navigon 7110 over Bluetooth te koppelen en moest ik het apparaat noodgedwongen resetten. Dit gaat uiterst onhandig omdat een grote resetknop ontbreekt. Een dag later crashte de Navigon 7110 al meteen na het aanzetten. Ik heb daarom maar besloten verdere Bluetooth pogingen te staken. Afgezien van de gammele firmware is het design best fraai te noemen, vind ik de reality view fantastisch en werkt TMC eveneens uitstekend.

rumi1 30-04-2008

Toch komisch als je alle reviews zo eens met elkaar vergelijkt,en dan bijv.ziet dat de ene accu het 4 uur volhoudt en de andere nog geen 2.......De ene vindt het met zonlicht op het scherm maar niks,en ik heb met zonlicht nergens last van,dat had ik wel met mijn TomTom.Resetten heb ik nog geen enkele keer hoeven doen,vastlopers heb ik nog niet gehad.TMC doet het als een trein.Geluid is prima!!Waarschijnlijk dus dat ik ook ga voor de 8110,want Navigon daar zweer ik bij....(wel eerst even mijn vakantiegeld ontvangen)

Hayo63 29-04-2008

Ik had een tomtom one benelux,maar wou graag europa hebben en zag deze zeer mooie Navigon 7110.
Na enige tijd reviews lezen aangeschaft.Hier mijn bevindingen.De pluspunten:Mooi design-Routes maken-accu pas leeg na ca. 4 uur. Minpunten:Trage bediening in vergelijking met mijn oude tomtom.Ook tijdens het rijden trage beeldverwerking.Weinig extra functies zoals andere stemmen ect.-Lang niet alle Poi zijn aanwezig,zoals een benzine station van een groot merk dat hier al 15 jaar staat word niet weergegeven.-De aan eb uit button lijkt me niet echt betrouwbaar.Een software update lijkt me broodnodig voor dit verder niet slechte apparaat.Ik maak er niet zoveel gebruik van,en doe 'm dus niet weer weg.Gebruik 'm binnenkort ook in Portugal op vakantie,en verder prive niet zoveel.Maar de volgende keer komt er toch weer een tomtom.

MikeUtrecht 28-04-2008

Nu al ruim een maand in gebruik. Hiervoor met verschillende TomTom's gereden, ingebouwde VDO en Lexus ingeb.navigatie.

Eerste indruk was slecht. Gedurende 30-40 minuten geen GPS ontvangst, zonder oorspronkelijke GPS ontvangst bleef 7110 hangen bij het aanmelden van een telefoon via Bluetooth.
Wel mooie vormgeving, wel mooie bevestigingsarm, geen mooie TMC antenne en zonder antenne helemaal (!!!) geen TMC ontvangst.
Dus nu als ik in de auto ga zitten, moet ik per se 2 snoeren erin doen (voeding + TMC)... Omslachtig.

Nu nog steeds om 1-2 dagen een reset, want hij blijft hangen op verschillende onderdelen...
Dus software is ERG buggy. De ene keer was het met TMC, de andere keer met ingave van het adres (kreeg veel Windows fouten), vaak onderweg reset Navigon zichzelf zonder enige aanleiding...

Nadeel van zoveel resets - je moet telkens je mobiel met Navigon opnieuw pair'en.

Accu laat te wensen over. Ongeveer 1,5-2 uur heb ik eruit gekregen. Laden gaat vrij langzaam (in de auto op 12v, nooit thuis opgeladen)

Slechte zicht in de felle zon (al schijnt de zon niet direct op de navigatie), slecht geluidskwaliteit, vooral als je hard rijdt en niet in een goed geluidsgeisoleerd Mercedes.

Zonder GPS ontvagst (wat lang niet altijd snel gevonden wordt) geen navigatie, in-/uitzommen onderweg gaat moeilijk (bijv. om de omgeving te bekijken voor een omweg), standart auto-zoom is vaak of te ver, of te dicht op de auto. Bovendien als je zoomt, gaat het in enorme sprongen: zo zie je je auto en door 1 keer uit te zoemen zie je al op z'n minst halve stad...

Kaarten niet up-to-date (woon in nieuwbouw in Utrecht, daar valt het helemaal niet te navigeren, terwijl de wijken al 1-2 jaar geleden gebouwd zijn), op sommige plekken laat ie me HEEEL vreemd rijden (bijv. op A12 bij Utrecht stuurt ie mij ALTIJD de zijweg op (waar je alleen 80 mag), terwijl ik bijv. naar Den Haag rijd, dus per se NIET naar de ventweg moet... Of bij kruispunt A50/A12 wil de navigatie mij ALTIJD van de snelweg af halen om via de dorpen te gaan rijden...)

Mobiele flitsteams geeft ie niet weer als een punt op de weg, maar als een 1-2km lange controle. Dus je moet zelf raden, waar ze staan op die 1-2km...

TMC overschakelen bij grensovergangen gaat heel slecht (in Duitsland alles goed met TMC, eenmal in Nederland blijft ie op duitse TMC en duurt het 20-30 minuten voordat ie de nederlandse TMC pakt. Ook al ga je handmatig station zoeken!)

Al met al - zou ik deze AFRADEN.
Hij is wel mooi, stijlvol, maar zo veel fouten in software dat je er helemaal geen positieve ervaringen meer herinnert :) Hoewel die er ook wel zijn.

MN 22-04-2008

Na TT begonnen met de 7110. Opzich voldoet hij prima, op een irritant ding na. In de omgeving van Rotterdam/Den Haag (op de A20 en/of A13) valt de navigatie stil. Ik zie dan het opstart scherm, de aardbol en daar komt hij niet meer vanaf. Ik moet hem dan helemaal afsluiten en weer opstarten om weer te kunnen navigeren met soms als resultaat dat hij 10 minuten later weer er uit klapt. Het lijkt erop dat het alleen in die omgeving gebeurt. Ik heb al een paar keer totaal gereset, met voeding en zonder voeding laten navigeren maar het helpt tot nu toe niets. Buiten die omgeving heb ik geen problemen. Maar omdat ik regelmatig in die omgeving te vinden ben, is het een irritant probleem.

ffemmer 16-04-2008

Een geweldig mooi apparaat. Werkt erg makkelijk en de vieuws op de rijkswegen is echt super.
Ook de TMC (die eerst niet werkte, maar na een harde reset wel) werkt goed.

Ik heb een clip + 4-gaatshulpstuk besteld voor op mijn ventilatierooster, zodat ik geen zuignap meer op mijn raam heb. Erg handig.

van der Vinne 07-04-2008

Net een 7110 aan geschaft.
UIt de doos en een mooi navigatie systeem ( heb deze gekocht vanwege goede reviews)Maar!!!Qua uiterlijk en robuustheid had ik er gelijk vertrouwen in, dus aansluiten. Navigeren bij is hopeloos lootst mij zo het weiland in of is het normaal bij dit systeem dat hij tussen de 100 en 200 meter van kruising al rechts af zegt?. Thuis adres moet ik op de dijk parkeren en niet voor mijn huis. Heeft al 2 keer een omweg aangegeven bij strakke navigatie. Reality view heeft niet gewerkt bij grote kruisingen in Vlissingen. Snelweg geeft hij piepklein aan, en kan niet inzoomen tijdens rijden. Tevens al 2 keer moeten resetten vanwege niet willen opstarten. Mijn gevoel zegt dat er iets mis is met software. vandaag terug gestuurd naar fabrikant. Mijn TT mobile 5 2 laar oud doet het veel beter qua navigatie. Soms moet je bijna door het touch screen heen duwen om naar het volgende menu te gaan.
Nu wil ik het apparaat niet afkraken want er zijn tot nu toe ook goede zaken: blue tooth werkt perfect en geluid is subliem, design is ook goed te noemen. Voor zover ik kan beoordelen is het een robuust apparaat. De dashboard handvat is wat groot te noemen maar werkt perfect zonder trillingen.

Een paar vragen aan mede gebruikers.
Bij TT zie je de snelweg 2 wegen heen en terug, klopt het dat je maar een rij strook ziet?
Reality view wanneer heb je dat met lane assist?
Als je bestemming voorbij rijdt omdat het niet anders kan gaat hij je dan toch weer hiernaartoe navigeren ( bij mij stopt hij dan gewoon)?
POI zijn er bij mij zeer weinig ivm met mijn oude TT?
inzoomen tijdens rijden kan dat?

Mocht bovenstaand wel moeten kunnen ben ik zeker geneigd weer zo`n apparaat aan te schaffen
Misschien was dit 1 van de 10000 foute apparaten en zoniet dan maar weer TT

ruud1306 02-04-2008

Schitterend device.Na jaren TomTom eindelijk een Nav waar TMC prima werkt.Prachtige,duidelijke grafische weergave!Bluetooth handset werkt eveneens goed,jammer alleen dat je steeds je mobieltje opnieuw moet ingeven.....

Mr. Franske 28-03-2008

Ik heb de Navigon 7110 nu een paar dagen in bezit en ik vind het een geweldig apparaat. Voor mij zitten er voldoende mogelijkheden op. Je hebt snel verbnding met de satellieten, de route aanwijzingen zijn duidelijk en, niet onbelangrijk, op tijd. Het design is heel mooi en het kaartmateriaal ziet er ook goed uit. Na mijn Mio 269+ met V3.2 is dit een hele verbetering. Kortom, ik ben er ontzettend blij mee.

AdeGroot 27-03-2008

Ik heb besloten mijn 7110 na een week terug te brengen naar de winkel. Gelukkig deden deze hier niet moeilijk over en heb ik mijn geld teruggekregen. De reden dat ik hem terug heb gebracht is dat ik van een systeem van deze klasse toch iets meer had verwacht. Je betaalt namelijk een hoop geld voor de extra's zoals TMC en BT, maar dat moet dan wel goed werken. De BT verbinding moet je elke keer handmatig verbinden en als je het systeem helemaal uitzet dan is hij de BT instellingen zelfs kwijt en moet je weer koppelen. Ook is het niet mogelijk het adresboek van je telefoon over te nemen of zelfs een adresboek in het systeem aan te maken. De TMC ontvangst was bij mij matig, zelfs in de randstad met de externe antenne. Ook moest ik vaak 2 keer het scherm aanraken voordat het systeem reageerde. Tot slot is de navigatie software grafisch super mooi, vooral reality view, en kan TomTom hier absoluut niet aan tippen. Als vervanging kijk ik nu naar systemen van Becker of de 5110.