Navman S30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navman S30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Lindy2 08-09-2008
Geschreven voor: Navman S30

De S-30 bijna een jaar in bezit.
Alles prima, maar in Duitsland (zuid), was het soms op de B-wegen toch behoorlijk de weg kwijt. Maar ik denk dat andere navigatiesystemen daar ook last van hebben.
Dus een kaart bij de hand hebben blijft wel noodzakelijk !
Ik weet niet wat de laatste update(3) van de site met de Navman heeft gedaan.
Voor de rest prima naar wens in te stellen.

Robert T 04-05-2008
Geschreven voor: Navman S30

Kan iemand mij vertellen, waar ik op de Navman moet instellen, dat ik een stationwagen heb en geen 4-wiel aangedreven Jeep ?? Kom net weer van een weekje Eifel en hoe vaak dat k..apparaat mij niet over een onverharde landbouwweggetje wou sturen, wat nog verboden in te rijden was ook. Van die weggetjes, die in haarspeldbochten rechtdoor gaan, maar dan wel stijl naar beneden of omhoog..????
Centrum van Cochem stuurt die je ook eerst naar de Uber-stad, wat verboden is voor toeristen en weer moet je straten inrijden, die je niet in mag... Of de rondweg van Daun negeren en je dwars door centrum te sturen om vervolgens weer op rondweg uit te komen....grrr!
Heb alle instellingen van Navman al eens aangepast, zelfs Vermijden onverharde wegen eens uitgevinkt, wellicht bug in software, maar nee...
Mijn advies: Hou enige geografische kennis, waar je heen wil paraat. Let verder ook op de verkeersborden en rijdt niet blind op de Navman. Negeren mag ook wel eens...Het berekend vanzelf een nieuwe route.
Pluspunt: de update werkt prima; rij zo de grens over van deur naar deur. Je kunt ook slechts delen van grote landen installeren, dan heb je aan een 500Mb-kaart genoeg.

Macro 19-02-2008
Geschreven voor: Navman S30

Vorige week naar duitsland geweest maar moest bij de grens overschakelen naar een andere kaart. Support gebeld bij thuiskomst en kreeg te horen dat er nieuwe software te downloaden is. Nu werkt de navman nog beter en kan van thuis naar alle landen die beschikbaar zijn navigeren. Helemaal top.

miss silvana 11-02-2008
Geschreven voor: Navman S30

Even terugkomende op mijn vorige opmerking: vandaag (11-2) update verkrijgbaar (het lang verwachte servicepack) om navigatie van deur-tot-deur naadloos te laten verlopen. Heb het zonder problemen geinstalleerd. (je moet wel ff de tijd hebben, je moet de stemmen eerst verwijderen en na installatie weer herinstalleren etc.) maar dan hebbie ook wat. Volgens mij moet het zo gaan lukken.
Verder prettig en simpel te bedienen apparaat.

robbertje 07-02-2008
Geschreven voor: Navman S30

Begin januari deze navman met europa dvd gekocht, en afgelopen weekend zijn we via deze navigatie naar parijs geweest, buiten de benelux dus. Enne zonder problemen. Snap de opmerkingen over een bug etc dan ook niet. Het is een mooi apparaatje voor het geld wat je ervoor betaald.

Navy-man 27-01-2008
Geschreven voor: Navman S30

Deze kleine en handige Navman S30 bevindt zich aan de onderkant van de prijsmarkt bij de bekende A merken van navigatiesystemen.

Met zijn vele handige mogelijkheden zoals o.a. POI navigeer je naar de dichtst bijzijnde benzinepomp / postkantoor of parkeerplaats. Of waarschuwt je voor een flitspaal die je tegen komt. De Navman S30 veroverd zich met zijn veelzijdigheid van nuttige mogelijkheden in een toppositie onder de gebruikers vriendelijkemogelijkheden in de navigatie markt.

De prijsbewuste consument zal met enig zoekwerk de Navman S30 versie Europa inclusief een 2 Gb kaartje voor een spectaculaire prijs bij een grote landelijke telecom organisatie weten te vinden.

Alle mogelijkheden van de Navman S30 zijn in onderstaande reviews uitgebreid beschreven. Maar ik mis daar toch de opmerking over vingerafdrukken die op het zwarte glimmende frontje irritant achter blijven en tot vervelens goed zichtbaar zijn. Maar ja , effe poetsen en ze zijn weg.

Het navigeren binnen de Benelux gaat kinderlijk eenvoudig. Echter het plannen van een route buiten de Benelux is een ramp en omslachtig. Maar daar komt een oplossing voor volgens een eerdere opmerking door een van de schijvers op deze review-site.
Bij aankoop nog specifiek aan verkoper gevraagd of het plannen van een deur tot deur route binnen Europa mogelijk was. Uiteraard antwoordde de verkoper , maar nu weet ik beter, het is nog niet mogelijk.

De bijgeleverde software schijnt van resente datum te zijn, maar bij het testen van PIO blijkt informatie toch verouderd te zijn. Verder zal niet iedere huisarts er gelukkig mee zijn dat zijn mobielenummer bij POI voor huisarts wordt gepubliseerd.

De Europa versie van de Navman S30 is herkenbaar aan zijn aangepaste barcodestikker Europa versie die zich op de doos bevindt , naast het serienummer. In de verpakking tref je een informatie kaart aan met een productcode om de kaarten vanaf DVD naar de SD kaart over te zetten.

Tot slot MOET je pc over een DVD speler beschikken , anders is het NIET mogelijk om de kaarten over te zetten. Dus voor alles werkte moest ik nog even een DVD speler voor in de pc aanschaffen.

De Navman S30 is sinds oktober 2007 verkrijgbaar. Je bent na aankoop dan ook de trotse bezitter van een hagelnieuw en actueel navigatiesysteem,wat bovendien aantrekkelijk geprijst is en beschikt over vele mogelijkheden. Uitzonderlijk is dat er redelijk actuele kaarten versie 2007/4 bij worden geleverd. Daar kunnen andere navigatie leveranciers nog eens een voorbeeld aan nemen!

andretje 16-01-2008

Ideaal compact apparaat.
Ben alleen niet erg tevreden met de stemmen.Nou,of dat nou het ergste is?

Dubbel D 05-01-2008
Geschreven voor: Navman S30

Ik heb de S-30 net een dag in bezit.
Alle bovengenoemde positieve punten ben ik het 100% mee eens (tot zo ver). Ik vind vooral dat de bediening ongelooflijk intuitief is. Alles werkt eigenlijk zoals het zou moeten werken.

Er is echter voor mij wel een heel groot minpunt en ik begrijp absoluut niet waarom dat zo is:
Voordat ik het apparaat ging kopen heb ik op de Navman website gekeken hoeveel straatdekking de kaarten die Navman gebruikt hebben. De dekking is prima in orde en omvat zo'n beetje de hele wereld, dus heb ik het apparaat gekocht. Dat komt goed uit als ik een keer naar oost-europa wil rijden.
Wanneer ik in de software op bijv. Tjechië klik om een licentie aan te schaffen wordt ik naar de homepage van de website gelanceerd. Vervolgens moet ik alsnog zelf op zoek naar de kaarten en kom ik er achter dat die alleen verkrijgbaar zijn voor de F-20 (een 2 jaar oud model).

Maandag ga ik de helpdesk bellen ...

Paul 38 29-12-2007
Geschreven voor: Navman S30

heel mooi apparaat, prijs/kwaliteit verhouding erg goed! Ik kocht hem met europaversie (op CD). Benelux is voorgeinstalleerd. Ik heb hiervoor de Tomtom Go gehad, 3 jaar lang, maar merk nu wel verschillen: dit apparaat vindt de satellieten sneller en berekend z'n route ook veel sneller. Daarbij is het apparaat lekker plat en licht van gewicht. De ingebouwde accu houdt het pretitg lang vol.
's avonds springt het scherm automatisch over op nachtstand. Na de makkelijke Tomtom menustructuur is een nieuw merk natuurlijk altijd even wennen, maar het apparaat bevalt zeer goed!

Frank46 22-12-2007
Geschreven voor: Navman S30

Enkele weken in bezit, ben enthousiast over de kwaliteit. Zeer duidelijk scherm met nacht/dag stand. Recente kaarten, duidelijke stemmen en heel snelle herberekening. Ziet er ook leuk vormgegeven uit. Aanrader!!

hans 49 15-12-2007
Geschreven voor: Navman S30

Een paar dagen in het bezit de S30 werkt snel als er een andere route wordt genomen een heldere en duidelijke man/vrouw stem wijst u de weg. Heeft een scherm voor dag en nacht modus. Bediening erg makkelijk het wijst van zelf.zowel op postcode als plaast of adres in te stellen. POI point off interest naar keuze in te stellen.
pluspunten
bediening
helder scherm
duidelijk stem keuze uit man of vrouw
minpunt
bechrijving

Blueocean 12-12-2007
Geschreven voor: Navman S30

Heb nu de Navman een paar dagen en het bevalt erg goed. Wist niet wat ik kon verwachten maar na wat reviews uit het buitenland gelezen te hebben was ik overtuigd en heb de S30 maar besteld voor een lage prijs. Bijgesloten een handige en simpele handleiding. Is eigenlijk niet eens nodig maar wel handig om door te nemen. Apparaat ziet er mooi uit en voelt degelijk aan. Bijgeleverd zit een acculader 12 volt voor in de auto, een cd-rom met de kaarten van europa + kabel en een handig tasje ter bescherming.

Apparaat een aantal keer getest en moet zeggen dat het boven verwachting functioneert. Beter dan de TomTom apparaten waar ik al mee bekend was. Kaarten zijn duidelijk, instructies uitgebreid en de POI's zijn erg handig (flitspalen, restaurants enz enz.) Na een afgesloten weg een andere afslag genomen dan het apparaat had berekend, heel snel een herberekening gemaakt zonder problemen. Redelijk veel mogelijkheden zonder al te veel onzin erop zoals camera's enz. Al met al erg tevreden. De prijs/kwaliteit is erg goed in verhouding. Dikke aanrader!

Samenvatting:

Pluspunten:

- kaarten zijn erg up to date
- kaarten europa mee geleverd
- kaarten benelux voorgeinstalleerd
- de stemmen zijn erg prettig
- apparaat makkelijk te bedienen
- maakt snel verbinding met sattelieten en herberekening gaat snel
- prij/kwaliteit erg goed in verhouding

Minpunten:

Enige minpunt is dat er geen sd card bijgeleverd is maar voor een paar tientjes heb je een sd card. De helpdesk vertelde dat een 2 gb kaartje het maximum is voor de S30. De kaarten van Europa zijn ongeveer 1.4 gb bij elkaar, maar zijn afzonderlijk te installeren.