Mio Spirit 475 Europa Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 475 Europa Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

jaap kees 29-11-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

tja leuk toestel, geeft alles goed aan en werkt super, alleen niet in de koude auto laten liggen dan loopt ie vast.
Maar wat een crime zeg dat downloaden, ben je niet handig en geen geduld niet kopen dat @@&&(((^^^ding)sorry moest even.
Voor de rest wel waar voor je geld.

Retry 16-04-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Een jaar ging het goed met de updates. Nu is het niet meer te doen en is mijn toestel defect. Kaarten worden niet meer ingeladen. Voor mij geen MIO meer aangezien de updates veel te omslachtig zijn en mijn oude Medion van ALDI beter, sneller en degelijker was.

Brera01 06-04-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Bijna een jaar in gebruik nu en nog steeds tevreden. Krijg nog steeds gratis updates over kaarten en, mobiele, flitspalen.Installeren van updates is nog steeds omslachtig maar wel accuraat. Geen problemen ondervonden na de omschakeling naar Windows 7. Groot voordeel is de accurate rijbaan signalering, kan bijna niet fout gaan. Tik de rechter bovenhoek aan op het scherm en je weet precies wat de werkelijke snelheid is, dus geen angst voor onverwachte surprise meer. TMC werkt ook naar behoren maar biedt vrij laat pas een alternatieve route aan. Groot nadeel is het beperkte en niet uit te breiden geheugen. Ook is het jammer dat je ieder adres opnieuw in moet voeren, geen VIA punten dus. Achter warmtewerend glas soms wat traag voor het eerste contact met een satelliet, waar ik wat op gevonden heb door hem thuis al te voorzien van de nieuwe adresgegevens en hem direct bij het lopen naar de auto al aan te zetten. Zeker gezien de prijs een goed apparaat.

brink12 23-03-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Doet het super en kan niet meer zonder, wel moet je wat technisch zijn met de update,s en zo want anders zou het niet makkelijk zijn de kaarten verwijderen enzo en nieuwe erop zetten.
Heb wel nadeel ondervonden , niet in de auto in de kou laten liggen in de winter dan loopt ie vast en moet je hem een paar keer resetten. verder super ding

Walther P5 24-02-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Met deze Mio kom ik heel Europa door. door de actuele verkeersinformatie en regelmatige updates is nhet vinden van de juiste weg niet meer te missen. handig in gebruik eenvoudige bediening prima kwalitiet voor een goede prijs.

PaulvdPloeg 23-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Ik heb deze Mio nu ongeveer een half jaar in bezit en ben erg tevreden. Het navigatiesysteem beschikt over een mooi helder display met grote toetsen.

De Voetgangers functie is erg handig in de stad.

De Knooppunten/afslagen in 3D is duidelijk en overzichtelijk.

Een goed navigatiesysteem voor een nette prijs.

brink12 23-03-2012

voetgangers functie?? die zit er niet op hoor volgens mij.

Dracos 23-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Ik heb deze Mio nu al een klein jaartje! Hiervoor had ik een TomTom en mijn volgende zal toch ook weer een TomTom worden. Ik vind dat hij traag reageert bij het ingeven en je kan geen tussenpunten invoeren...update of nieuwe kaarten heb ik nog niet uitgevoerd maar had toch iets meer verwacht van dit toestel!

Brera01 05-12-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Inmiddels ruim een half jaar in bezit en gebruik dus tijd voor een lichte herziening van mijn eerste review. Bij het updaten van kaarten deel ik de mening van andere gebruikers dat dit vrij omslachtig verloopt, eerst oude kaarten verwijderen en dan pas de nieuwe erop zetten. Waarom kan de bestaande informatie niet simpelweg overschreven worden waar nodig? Ook het ingeven van POI of een via punt ingeven behoort niet tot de mogelijkheden. Aan de andere kant is de beeldkwaliteit erg goed, de stem is helder en duidelijk en de rijbaansignalering is voortreffelijk. Persoonlijk vind ik deze MIO ook een stuk nauwkeuriger dan eerdere systemen, je gaat niet snel de fout in met snelheid of een afslag.

jaap kees 04-12-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

tja na tip van kieskeurig nogmaals een revieuw geplaatst. het apparaat is het top. simpel te bedienen en pakt meteen de file,s via de live tmc. de online update,s zijn simpel maar je moet wel weten dat je beperkt geheugen hebt dus de landen waar je nooit komt gewoon niet aan vinken bij een kaart update. verder in gebruik super en geeft op tijd aan wanneer je van rijbaan moet verwissel. de stem heb in in de mannelijke gezet komt wat beter over.kopen dus aanrader!!!!

GJRo53 28-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Satellietontvangst is slecht, het duur soms wel 12 kilometer voordat je verbinding krijgt. Je kan zelf geen eigen POI invoeren en je kan ook niet via tussen punten een eigen route invoeren. Nieuwe kaart updates kosten veel ik heb dit type nu nog geen jaar en niks geen gratis updates. De stemmen zijn slecht Nederlands.
De bijgeleverde software is niet te installeren met Windows 7 Ultimate. Dit is mijn tweede en laatste MIO navigatie systeem.

Brera01 05-12-2011

Beste GJRo53,
Wellicht is uw auto ook uitgerust met warmtewerend glas. Dat werkt vertragend voor de, eerste, satelieten gevonden worden. Ik had dit probleem ook, zei het in mindere mate, en omzeil dit door de MIO aan te zetten zodra ik de voordeur uitstap. Wat betreft de updates, mijn apparaat werd geleverd met gratis updates voor 2 jaar, waardoor ik tot april 2013 verzekerd ben van de nieuwste kaarten.Het beste kunt u hierover contact opnemen met MIO, zij kunnen u ook helpen met het Windows 7 probleem.

jaapkees 16-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Gekocht ivm de live tmc en is echt een leuk toestel,nadeel is echt de update site en mio online ondersteuning dat kan echt de vuilnisbak in. 6 uur laden voor een kaart van europa is echt belachelijk en de mio desktop die je kan laden met de cd moeten ze als frisbee gebruiken. verder leuk ding en werkt heel goed in de praktijk.wel 1 x totaal de verkeerde route gehad werd gewoon op een b weg gezet terwijl ik gewoon naar amsterdam moest en nee was niet de tmc want werd over een kanaal geleid zonder brug. verder kopen dat ding is niks mis mee

ojon 01-11-2011

Inderdaad updaten met de mio is achterlijk vooral als je TomTom gewend bent !!!
Eerst kaarten down loaden dan oude kaarten verwijderen daarna nieuwe kaarten instaleren .
Lang niet iedereen kan dit technisch beheren en uitvoeren .
Plus dat na een update alle flitspalen weg zijn !!!

groet ojon

StadBroek 14-07-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Een jaar in bezit, bijzonder lastig te bedienen, geen tussenplaats, duurt zeer lang voor GPS ontvangst.
Downloaden duurt zeerlang en is zeer omslachtig.
Dus we zijn er niet tevreden over, eigenlijk een miskoop!

hazeldonk 05-07-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

hij ziet er leuk uit en het zorgt er ook wel voor dat Je komt waar je moet wezen, maar updaten via een pc is werkelijk vreselijk. Ik ben nu al een uur een kaartupdate aan het downloaden en hij geeft aan dat ie er nog 32 uur over gaat doen?! Ik heb nota bene een glasvezel verbinding! Het programma wat je vanaf de meegeleverde cdrom op je pc zet is ronduit slecht. Het is onlogisch opgebouwd, geeft veel te weinig informatie en loopt om de haverklap vast. Je hebt geen idee waar je info kan vinden en de meegeleverde helpfunctie doet het gewoon niet! En nee, aan de pc ligt het niet: een half jaar oude pc met een i5-processor en windows 7... Op basis van wat ik er tot nu toe van gezien heb, zou ik je geen producten van Mio aanraden.

Probeer maar eens een kaart te upgraden of je flitsinfo aan te zetten. Het duurt lang, is onlogisch, geeft heel weinig info waar ie mee bezig is

Rascal 16-06-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Apparaat zou ook in oost europese landen de weg moeten wijzen. Dus niet. Woon in Hongarije, hier brouwt het apparaat er niets van. Keer om op een rijksweg etc.
Apparaat loopt vast etc.Stem breekt halverwege af, noemt eerste drie vier letters van een plaats en zegt dan san equté.Dit alles voor gelegd maar tot nog toe zonder resultaat en inmiddels een maand verder.Service bijzonder slecht.
E-mail duurt eeuwig, Tel. onderhoud slecht,

Brera01 24-04-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Dit is onze tweede MIO, de eerste had helaas geen ondersteuning meer voor Windows Vista of 7. Dus van de week maar eens gaan shoppen voor een nieuwe. Na een beetje vergelijken is de keus toch weer op een MIO gevallen. Voor de prijs (€125,-) bood deze toch het meeste. TMC, rijbaanselectie met matrixborden, zelfs de straatnamen worden genoemd! Paar keer uitgeprobeerd nu, en het werkt fantastisch. Heerlijk groot scherm en een makkelijk menu. Niet teveel knoppen, alleen maar on/of/reset, waar je wel mee uit moet kijken dat je het knopje niet te ver doordrukt bij het uischakelen anders ben je de laatste updates van de kaarten kwijt.

Sharon9 31-03-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Ik heb vorige week deze Mio Spirit 475 LIVE gekocht, en wat is dit een uitkomst zeg. Live de snelheidscontroles door krijgen, ook op de binnenweg vanaf mijn huis, is echt een must have voor iedereen.Ook nog eens 2 jaar gratis kaartupdate, dus de komende 2 jaar zorgeloos navigeren. Werkte ook gelijk uit de doos en ik klikte in alle gemak door het menu heen. Voor mij geen ander toestel meer.

Roy.simoons 25-03-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

ik heb de Mio 475 live nu een paar weken in mijn bezit en ik ben er erg tevereden mee. Het ding doet waar hij voor gemaakt is en op een prettige manier. Eigenlijk ging ik naar de winkel voor een Tomtom maar na een gesprek met een verkoper ben ik voor de mio gegaan. De stem is soms iets onduidelijk maar de 2 jaar gratis kaarten maakt voor mij een hoop goed! hij brengt me van A naar B en de file en flits informatie is nog gratis ook! Ik ben blij en ik hoop nog lang plezier van mijn nieuwe maatje te hebben.

grt, Roy

H de Kunder 11-03-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Een stem als een ingeblikt computer uit de jaren 70. Normaal beeld. Wel file meldingen, maar geen alternatieve route. Kaart grote en volume omslachtig aan te passen, POI weinig. Kortom te snel gekocht echt een waardeloos systeem. Gooi het binnenkort weg.

Connie39 21-11-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Prettig systeem, nu een paar maanden in bezit. Bediening is heel eenvoudig. Live TMC werkt perfect. De straatnamen in beeld vond ik eerst onhandig, maar door een ander kaartschema in te stellen, is de kaart nu heel overzichtelijk. Niets op aan te merken.

Jarii94 10-09-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

De Mio 475 - Live TMC nu een paar dagen in huis, en er al een aantal maal meegereden. Het is een prettig ding in gebruik, en makkelijk te bedienen. Duidelijk menu en een strakke vormgeving. Geluid & Beeldkwaliteit zijn prima en ook zitten er voldoende mogelijkheden op. Live TMC is erg handig wanneer je je veel op de weg begeeft. Prima prijs-kwaliteit verhouding!

dan69 27-07-2010

-----------Update review, 27-7-2010-----------
Na meer dan 3000 reiskilometers toch een herziening van mijn review.
LIVE TMC blijkt ook in Frankrijk te werken en dus niet enkel in Belgie en Nederland. Bovendien werd voor bepaalde verkeersgebeurtenissen de mogelijkheid "Ontwijk" geboden waardoor een herberekening gebeurde. Ik ben dus na 3000 km positiever over dit toestel dan voorheen. Wanneer je toestel met een Nederlands stem (met straatnaamuitspraak) ingesteld staat worden echter veel straatnamen in Frankrijk verkeerd uitgesproken.
Ook wordt de mogelijkheid geboden om tolwegen te ontwijken bij aanvang van je route! Echter is de kwaliteit van de kaartinformatie soms ver te zoeken. Dit ligt niet aan Mio maar aan de kaartleverancier die niet nauwkeurig update of registreert. Enkele voorbeelden:
- route via privéweg
- route via onverharde weg die bovendien ontoegankelijk is voor wagens
- verboden richting niet aanwezig
- hoofdweg verkeerd aangesloten op rondpunt
- ontbrekende wijk (reeds meer dan 5j gebouwd).

---------1e review, 2-7-2010-----------
Heb deze GPS 3 weken geleden gekocht. Voordien had ik een Mio Moov 330. Live TMC werkt vrij goed. Zo kon ik een file op de N31 ontwijken met de optie "Ontwijken". Hij berekent dan een nieuwe route. De optie "Ontwijk" is echter niet bij alle verkeersgebeurtenissen ter beschikking. Zo werd er gemeld dat afrit Loppem afgesloten is maar de routebeschrijving verliep via deze afrit en kon niet ontweken worden. Dus afrit dan maar gewoon voorbijrijden. Live TMC werkt blijkbaar enkel in België en Nederland. Daarnaast heeft dit toestel jammer genoeg niet de mogelijkheid op via-punten in te geven. Dit was wel mogelijk op mijn oude GPS. Daarnaast kreeg ik nog geen gratis update van de kaarten ondanks de "recente kaart garantie". De kaarten op deze gps dateren van medio 2009 wat eigenlijk al een jaar verouderd is. Bepaalde instructies op kruispunten zijn zelfs gewijzigd ondanks het feit dat het kruispunt niet veranderd werd. Ook "kortste route" is geen optie meer; daarentegen is "goedkope" en "gemakkelijke" route bijgekomen.

Erikvh 15-06-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 475 Europa Plus

Ik heb de Spirit 475 een week en ben zwaar teleurgesteld.

Je kan geen tussenpunten ingeven en daarmee is het apparaat voor mij onbruikbaar.
Bovendien krijg je wel filemeldingen binnen, maar wordt er niets mee gedaan. Je wordt vrolijk de file ingestuurd, terwijl er voldoende alternatieve routes zijn. Mijn oude Mio wist ze wel te vinden...

Ik heb contact gehad met Mio.
De tussenpunten komen ook niet in een software update.
Op basis van de file informatie zou het apparaat wel een alternatieve route moeten aanbieden. Misschien heb ik de aanbieding? over het hoofd gezien, ik zal de proef nog 's op de som nemen.

Voor de rest ziet het apparaat er degelijk en mooi uit. De GPS fix is ook snel genoeg.
Ik wordt niet hee3l vrolijk van de stemmen. Waar is die lieve Belgische dame uit m'n oude mio?

Desalniettemin, ga ik 'm omruilen voor een navigatie waar je wel tussenpunten kan ingeven, dit is voor mij essentieel.