Navigon 1410 (Europe 22)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 1410 (Europe 22) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Frits Teunissen 10-11-2010
Geschreven voor: Navigon 1410 (Europe 22)

Vanaf bestuurdersstoel helder, overzichtelijk en duidelijk scherm. Gesproken tekst uitstekend te verstaan. Snelle herberekening van route wanneer bv straat is opgebroken. Voordeel is ook dat je bij het verlaten van je auto, het schermpje makkelijk in je broekzak steekt.

rider1234 29-10-2010
Geschreven voor: Navigon 1410 (Europe 22)

Wat ben ik blij deze navigatie te hebben gekocht. Uitgaande van de revieuws op deze site heb ik voor deze 1410 gekozen. In het verleden keek ik altijd naar routenet en dan met veel moeite een kaartje printen, naast de bestuurdersstoel capriolen uithalen om de weg te vinden.

Uitpakken en de snelle gebruiksaanwijzing lezen en vervolgens even de pdf downloaden van de fabrikant (zeer uitgebreide handleiding) en in een half uurtje even doorlezen. Dan is de rest een fluitje van een cent en is hij zo geinstalleerd en werkzaam. De eerste keer opstarten duurt (zoals de gebruiksaanwijzing vermeld) ca. 15-20 minuten om alles te initialiseren en satelieten te zoeken en is heel normaal.

De volgende dag was ik erg benieuwd omdat ik nog nooit navigatie had gebruikt.
Ik moest eerst ergens in Rotterdam zijn in een buitennieuwbouwwijk nabij vliegveld zestienhoven, 's middags moest ik naar Delft. Eerst mijn huisadres ingetypt wat super eenvoudig is door slimme software die al sugestie doet over straat plaats enz. Via het huisadres kun je op die manier door 2 drukken op het mooie drukgevoelige scherm zo naar huis worden genavigeerd. Vervolgens heb ik de eindbestemming ook zo ingetikt en een van de 3 aanbevolen routes gekozen en op navigeren gedrukt.
Doordat er een ongeluk was gebeurt op de weg moest ik omrijden via een andere weg. Eerst gaf de navigatie aan dat ik verkeerd zat maar bij de eerste afslag gaf hij zomaar de goede andere route aan. Fantastisch voor mij natuurlijk. Het sysyteem bracht mij precies op het juiste adres in de nieuwbouwwijk. Km snelheid wordt links boven aangegeven, als er een afslag komt komt er rechts een schermpje te voorschijn met de rijbanen, links onderaan de afslag op bijv. rotonde, de anwb borden komen in beeld wanneer afgeslagen moet worden en de dame die aanwijzingen geeft werkt perfect. Mijn tank was leeg en zocht een tankstation. Ook dat zit er allemaal op net zoals restaurants zoeken enz. Hij is echt zeer gebruiksvriendelijk als je er even mee oefent.

Nadat ik in Rotterdam geweest was even naar Delft. Invoeren adres en huisnummer en navigeren maar. Ik werd binnendoor precies geleid naar het kleine straatje waar ik moest zijn.

Na de vergadering moe in de auto en even drukken op de knop "naar huis" en voila de navigatie brengt je feilloos weer terug.

Hoe is het mogelijk met 22 landen op dit navigatie apparaat voor deze prijs. Had ik dit maar eerder gedaan.

Kortom een fantastich apparaat tot nu toe (een week in bezit). Thuis heb ik gekeken of de nieuwste kaarten waren geladen, gebruikersaccount aangemaakt en ingelogd, software geladen en geinstalleerd en navigon aangesloten op USB. Prachtig de software kijkt online of de nieuwste kaarten en software zijn geinstalleerd. Dit was bij mij het geval.

Voor € 19,95 kun je kaartenabonnement kopen voor 24 maanden updaten. Ga ik nog doen want voucher is volgens mij 30 dagen geldig oid.

Super

Rob

dcbekker 08-10-2010
Geschreven voor: Navigon 1410 (Europe 22)

De Navigon 1410 een maand veelvuldig gebruikt.
De nadelen die martinvanmaurik in de review van 22-08-2010 schreef kan ik mij totaal niet in vinden.
Ik heb de navigon niet een keer op fouten in de kaarten kunnen betrappen.
De update van de kaarten via internet ging moeiteloos.
Het apparaat is makkelijk te bedienen en heeft veel mogelijkheden.

mauro09 04-09-2010
Geschreven voor: Navigon 1410 (Europe 22)

We hebben de 1410 toch maar WEL gekocht ,omdat er net zoveel optie's op zitten als op de mio en de tomtom!

Op de 1410 kan je uit 3 route'd kiezen ,en deze worden getoond als je de bestemming hebt ingevoerd.

Tevens is de bediening kinderlijk eenvoudig, met de POI functie kan je winkels ,tankstations enzv vinden in de omgeving waar je bent( wil je naar de c 1000, je vult de poi in en hij stuurt je zo naar de c 1000 in de buurt).

Het navigeren doet de 1410 uitstekend,de display is groot genoeg en geeft veel info op het scherm ( snelheid,tijd,noord-oost-zuid-west, flitspalen,enzv)

LET OP met het in gebruik nemen , want hier krijgen de meesten de problemen en zeggen dan dat het apparaat niet functioneerd.

Als je de 1410 voor het eerst aanzet vraagt hij naar het land- dan naar de tijdsinstelling 12 of 24 uur en dan LET OP of je de DEMO stand wil zien ,als je deze met ja en ok bevestigd laat hij echt allen de demo zien van jou bestemming.
Dus dan ben je in 2 min op de plaats die je hebt ingevoerd , om uit dit menu te komen is er 1 optie en dat is terug naar de fabrieks instelling weer land ,tijd en demo NEE-ok bevestigen...... en dan heb je een DIJK van een navigatie systeem voor €88 euro met veel opties

martinvanmourik 22-08-2010
Geschreven voor: Navigon 1410 (Europe 22)

Apparaat prima maar kaart deugt niet.
Twee weken geleden heb ik dit toestel gekocht.
Het oordeel van de test van de consumenten bond was de aanleiding. Hij kwam er goed uit

Op zich werkt het apparaat prima en is alles makkelijk te bedienen.

Het grote nadeel is de kaart van Navteq die erin zit.
Daar zitten behoorlijk wat fouten in. Op een rit kreeg ik in mijn woonplaats 5 fouten, waarbij er twee dramatisch waren. 1 keer werd ik op een totaal onmogelijke manier naar een kruispunt geleid, en nog een keer moest ik via de afrit de snelweg op. Bij schiphol kreeg ik een verkeerde route door. En bij Zwolle op de snelweg kreeg ik de instructie dat ik op een doodlopende weg zat.

In nagenoeg alle gevallen waren het al jaren lang bestaande verkeerssituaties.

Ik heb de kaart daarvoor keurig upgedate via Navigon. Dat was een behoorlijk ingewikkeld verhaal en daar heb ik 3 x met navigon moeten mailen. Van Navigon kreeg ik altijd snel antwoord.

Ik kan de kwaliteit van de kaart niet kwijt bij de beoordeling. Maar al is het apparaat nog zo goed, een slechte kaart maakt hem waardeloos.